2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:09

Ik heb vandaag echt een baal dag..
Kwamen van de IBOP oefenen bij ons op de rijvereniging, zou tot 18u duren, zit er nog :')
dus heel slecht uit verveling zitten eten hier..
Gelukkig was de rest van mn dag best wel gebalanceerd _O-

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:40

Dieuwke welkom , 8 Kilo is al heel knap hoor. Als je zo door gaat kom je er wel.je hebt al een mooi begin!

Hier vanochtend op de weegschaal gestaan. Best tevreden mee 73,2 kg dat is 1,2 kg van mijn streefgewicht af.
Ik maakte altijd gebruik van de MFP app. Vanaf het weekend gebruik ik die niet echt meer.
Alleen een keer als ik iets eet waar ik de calorieën niet goed kan inschatten..
Ik ben zelf erg nieuwsgierig of ik tijdens deze december maand op gewicht kan blijven.. :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:14

Oeeeh, bijna evelien! Ben je dan ook echt klaar (als in tevreden) denk je?

Ik wilde eerst altijd richting de 60kg, maar ik denk dat ik ‘m bij stel naar de 70kg. 65kg wil ik ook wel aantikken, maar dat zal echt lastig worden.
Nu ik een week heb gegeten zoals ik voortaan zou willen eten (dus in combi met snoep, een frisdrankje in ‘t weekend, maar ook gezond - kortom gewoon in balans) als ik op streefgewicht ben, en merk dat ik daar ook netjes op blijf hangen qua gewicht ben ik wel echt gerustgesteld :j

Afbeelding

Ofja hangen; een maand geleden zat er een halve kilo extra op.. dus het zakt nog wel! Maar niet meer zo hard en dat hoeft ook niet :D vetpercentage lijkt wel prima te zakken.

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:49

Dreamy wat een handig apparaat!
Maar 70kg is toch ook goed! Misschien wil je tegen die tijd toch weer wat minder en kan het altijd nog!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:18

Wat een mooi apparaat Dreamy! Heb je die thuis? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:20

Nope, staat in de sportschool. Niet alles klopt hoor, je kunt voor vetpercentage ed beter een vetmeter-tangding kopen. Maar de weegschaal bij ons heeft geen batt. meer dus ik weeg sowieso hier :))
Als wat ik in de spiegel zie maar een beetje matcht met de weegschaal :)) (ik weeg momenteel alleen als ik lekker in m’n vel zit en zelf progressie zie, anders trek ik me teveel aan van de getallen.. maar vaak klopt mijn beeld dus wel)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:00

Dreamy schreef:

Ik wilde eerst altijd richting de 60kg, maar ik denk dat ik ‘m bij stel naar de 70kg. 65kg wil ik ook wel aantikken, maar dat zal echt lastig worden.
Nu ik een week heb gegeten zoals ik voortaan zou willen eten (dus in combi met snoep, een frisdrankje in ‘t weekend, maar ook gezond - kortom gewoon in balans) als ik op streefgewicht ben, en merk dat ik daar ook netjes op blijf hangen qua gewicht ben ik wel echt gerustgesteld :j

[ [url=m/gZosP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ofja hangen; een maand geleden zat er een halve kilo extra op.. dus het zakt nog wel! Maar niet meer zo hard en dat hoeft ook niet :D vetpercentage lijkt wel prima te zakken.

Ik ben zeker tevreden, zeker als ik dit gewicht kan behouden. En zo nu en dan iets lekkers toe te staan.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:31

_evelien_ schreef:
Dreamy schreef:

[ [url=m/gZosP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zeker tevreden, zeker als ik dit gewicht kan behouden. En zo nu en dan iets lekkers toe te staan.

Goed bezig dames!
Dat is voor mij ook wel het doel, beetje constant blijven.
Ik stond net op de weegschaal en die staat na 1 week al op -1kg, dus denk vooral vocht _O-

Vraagje; hoe doen jullie het met invullen van MFP of een app als je van te voren iets klaarmaakt?
Bv ik maak vaak een grote bak couscous salade omdat ik onregelmatig werk en mijn vriend dan niet nog laat hoeft te koken als hij thuiskomt, maar dan gooi ik gewoon alles in een grote bak en neem een bakje hiervan mee.. :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:32

Ik doe de gehele grote bak, dus echt alle ingredienten, invoeren als maaltijd of recept (een van die twee?). Dan kun je uiteindelijk dus toevoegen bij avondeten, maar dan kun je dus 0,5 oid invoeren bij "aantal" als je de helft van die bak meeneemt :) Of 0,25 als je een kwart meeneemt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:39

Gerechten die ik vaak maak staan er al in.
Dus dan gebruik ik dat aantal nog een keer. Vaak wissel ik alleen wel wat in groente, maar dat verschil in calorieën is niet zo groot.

Ik was in het AMC. Ook volgens hun weegschaal was ik afgevallen. Ik richt me echt op het tellen van de calorieën. Ik ben echt wel opgezwollen. Met name mijn gezocht en ik word daar toch vaak wel ongelukkig van. Het ziet er zo pafferig uit. Maar goed hopelijk wordt het volgende week minder.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:08

M
raket schreef:
Gerechten die ik vaak maak staan er al in.
Dus dan gebruik ik dat aantal nog een keer. Vaak wissel ik alleen wel wat in groente, maar dat verschil in calorieën is niet zo groot.

Ik was in het AMC. Ook volgens hun weegschaal was ik afgevallen. Ik richt me echt op het tellen van de calorieën. Ik ben echt wel opgezwollen. Met name mijn gezocht en ik word daar toch vaak wel ongelukkig van. Het ziet er zo pafferig uit. Maar goed hopelijk wordt het volgende week minder.

:(:) Dat is inderdaad niet leuk meid. Sterkte en je kan het!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:05

Dreamy schreef:
Nope, staat in de sportschool. Niet alles klopt hoor, je kunt voor vetpercentage ed beter een vetmeter-tangding kopen. Maar de weegschaal bij ons heeft geen batt. meer dus ik weeg sowieso hier :))
Als wat ik in de spiegel zie maar een beetje matcht met de weegschaal :)) (ik weeg momenteel alleen als ik lekker in m’n vel zit en zelf progressie zie, anders trek ik me teveel aan van de getallen.. maar vaak klopt mijn beeld dus wel)

De spiegel is natuurlijk het belangrijkste :)) Maar als je altijd met dezelfde apparatuur meet dan heb je toch wel een leuke graadmeter van hoeveel je in vetpercentage zakt?

raket schreef:

Prednison is ook een vreselijk middel wat dat betreft. Fijn dat de weegschaal wel aangeeft dat je nog afvalt, dan heb je niet het idee dat het allemaal voor niks is. Wanneer mag je stoppen met de prednison?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:09

70 kg is toch een prima gewicht Dreamy!
Als het alleen maar frustratie en onrust geeft om die gewenste 65kg aan te tikken is het ook niet leuk meer...

Vandaag wezen shoppen in Rosada (roosendaal) Echt een super leuke outfit voor de kerstmis (en andere gelegenheden) gescoord.
Maat 38!!! *\%/* nooit gedacht dat ik dat ooit zou passen.
Wat sportkleding van diverse merken, want mijn joggingbroeken hadden bretels nodig om te blijven zitten.
Spijkerbroek en een tweetal blousejes en een leuk shirtje.
Kortom teveel geld uitgegeven. hahaha!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:24

Een outfit met pomponsmiley vraagt om een foto hoor....

Dieuwke nog tot maart ofzo. Maar de dosering gaat wel eerder omlaag. Dus hopelijk trekt mijn vollemaansgezicht wat weg.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:05

Raket, heel veel sterkte en volhouden! Je bent zo goed bezig!

Jorika wat fijn! Dan weet je echt waar je het voor doet!

Hier de weegschaal, ondanks 4x niet sporten maar wel op eten letten, weer terug op de 80,2 waar het een week geleden mis ging en ik begon te snaaien. Vanaf hier weer lekker verder en hopelijk volgende week eindelijk onder die 80!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:29

Volhouden Tortilla!

Ik heb vanmorgen even stiekem gewogen, doe dat normaal gesproken alleen op maandag. Maar vandaag precies -10 *\o/*

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:49

Berriepi super!

Tortilla ook super goed!

Hier een pittige week.. vandaag mijn mannetje jarig (dus gebak en zo..) vrijdag uit eten met moeder en schoonouders en zaterdag uit eten met mijn schoonfamilie. En zondag een verjaardag van mijn zwager :o :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:37

Egopost!

Scheelt toch behoorlijk als ik nuchter ben :):)
Afbeelding

Mijn afvalrace tot nu toe (vanaf 2016):
Afbeelding

Blij :D

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:49

Jeetje, superknap Dreamy!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:04

Oeh leuk grafiekjes, voor mijn gevoel zit ik al een tijdje op een plateau, maar als ik zo kijk gaat het best wel goed.

Begib augustus 2016, grote piek mei 2018 tot nu.
Afbeelding

We gaan voor lange termijn resultaten!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:28

Wauw, wat een mooie resultaten dames! Geweldig! :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:15

Dreamy en aight super bezig!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:56

Jullie zijn echt superlekker bezig! Motiveert mij weer om ook door te zetten :)

Helaas zit ik hier met griep of een flinke verkoudheid waardoor het hardlopen echt niet lekker gaat. Merk dat ik veel minder zuurstof krijg met zoveel slijm in mijn longen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:04

Tortilla schreef:
Jullie zijn echt superlekker bezig! Motiveert mij weer om ook door te zetten :)

Helaas zit ik hier met griep of een flinke verkoudheid waardoor het hardlopen echt niet lekker gaat. Merk dat ik veel minder zuurstof krijg met zoveel slijm in mijn longen.

Beterschap! En lekker uitzieken :).

Ik ben ook wat verkouden, dit merk ik vooral met cardio in de sportschool. Dat doe ik nu wat minder en ga dan wat meer krachttraining doen :).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:05

He bah, beterschap :(:) rustig aan!