3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:38

Bhriseis schreef:
Wat goed Frummels! Fijn is dat, wanneer een aanpak werkt. Volg je een specifiek loopschema? Ik vind rennen met de hond nu wel fijn! Anders vind ik het zooo saai.

Aight, als je van curryschotels houdt, moet je even kijken op de kook website van BBC. BBC Food ofzo? Echt heerlijke gerechten zijn daar op te vinden!

Laura, je lijstje is helemaal niet slecht hoor.

Hier geen baaldag maar wel veel opgehoopte ongezonde stress, hopelijk sport ik dat er vanavond uit! *\o/*

Oeh goeie tip! Ik vind het inderdaad heerlijk :Y) Als ik alleen eet val ik snel in bepaalde patronen (of aardappelen uit de oven met iets erbij (aardappelen staan echt centraal in mn leven :') ) of curry met brood/rijst). Als ik samen met mensen eet wissel ik veel meer af, en wil nieuwe recepten proberen haha.

Ik vind je lijstje ook wel meevallen Laura! Best netjes toch? Dat je het op gekke tijdstippen eet maakt voor je lichaam niet uit :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:46

Mwah, het had van mij wat meer uitgebalanceerd geworden, dit is wel een koolhydratenfeest :+ en op zich maken de tijdstippen niet uit, behalve dan dat t wel voor snaaibuien zorgt.

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:02

Bhriseis: nee, ik ren echt bijna nooit (3x per jaar?). Heb er zo een bloedhekel aan :') Sprinten etc. vind ik heerlijk, maar als het langer dan 2 km is raak ik gefrustreerd omdat ik het zo saai vind.. Met de hond lijkt me wel erg leuk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:38

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothie van karnemelk en diepvriesfruit
L: twee rogge boterhammen met gerookte makreelsalade (tzatziki, ui, kappertjes, klein beetje mayo), kommetje paprikasoep
T: cup-a-soup, appel, twee maiswafels met boerenmetworst.
A: gebakken kabeljauw, venkel, courgette-spaghetti, klein beetje tagliatelle en pestosaus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:52

Mooi lijstje weer Jip! Klinkt weer lekker!
En hardlopen... haaf dat zo. :=

Mijn lijstje:
O: 1 tosti
L: vega chili con carne met rijst
A: mij mijn ouders dus verrassing :+
B: sportschool :)

Moet nog boodschappen doen dus er komt nog fruit bij. Maar weer niet wat.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:08

Ik vind hardlopen dus echt heerlijk :D
En het gaat me ook steeds beter af!!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:13

Frummels wat grappig dat je sprinten dan weer zo leuk vindt haha! Ik vind interval juist top, want in de minuten dat je ''snel'' moet lopen probeer ik er alles uit de halen (en ik weet dat het maar ongeveer 1 liedje op spotify duurt :') )

Lekker lijstje maanlicht! Vind venkel altijd zo lastig combineren, maar wel lekkere twist in pasta/pesto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:15

Ik probeer nog steeds zo veel mogelijk bij te lezen, maar ik heb het ontzettend druk en ben ontzettend moe. :=

Mijn lijstjes zijn dan ook verre van geweldig. Van het weekend was ik nog afgevallen, maar ik weet niet hoe dat nu zit. Voor nu maakt het me ook niet heel veel uit, zolang ik niet (té) veel aankom. Ik probeer het wel binnen de perken te houden maar dat lukt niet altijd.

Mijn lijstje gister
O: 2 zelfgemaakte plakken brood met hagelslag
T: Plak ontbijtkoek
L: 2 crackers met ham (rond de 250 kcal)
T: 75 gr yoghurt met een banaan en 20 gr walnoten (rond de 400 kcal)
A: Fles ontbijtdrink (270 kcal) en een couscoussalade (rond de 300 kcal zat die volgens mij).
Ik was laat op de avond thuis dus nog een stuk brownie en stokbrood :+
B: 30 min fietsen

Merk dat ik het met alle drukte en vermoeidheid heel lastig vind om gezond te eten en te sporten. Sporten mag ik van mezelf nu dan ook laten gaan. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten. Kcal schat ik ook gewoon maar een beetje, voer ik niet eens in en houd ik me ook zeker niet strak aan. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:16

Ik hou van explosieve sporten! Vandaar dat sprinten mij meer ligt denk ik. :)

Mijn lijstje is vandaag wat karig, maar ik voel me niet lekker en heb echt een beetje moeite om dingen naar binnen te krijgen vandaag. (Niet ziek ofzo, maar beetje knoop in mijn maag).
Dus ik zal m vandaag niet plaatsen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:18

Ik vind de sportschool nog best spannend dus groepslessen wacht ik nog even mee. Gewoon sporten vind ik al ongemakkelijk genoeg.

Maar dan wil ik uiteindelijk ook 1x per week een groepsles doen. Weet nog niet welke. :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:37

Ik vind juist een groepsles veel relaxter :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:44

Maanlicht, lekker he, courgetti in pasta! Heb gezien dat mijn vriend het nu standaard bij pasta gooit als hij kookt, extra vitamientjes <3

Aight, venkel is heerlijk met wat light room, citroenrasp en een beetje sap. Eventueel wat dragon en kip/quorn erbij met pasta, mmm!

Deetje, oei dat klinkt als een vervelende periode.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:25

Afbeelding

Lunch <3

Ga ik sowieso vaker eten als lunch en als mijn bakjes op zijn ga ik een pan nieuwe maken! <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:11

Venkel <3

Geroosterd in de oven bij van alles, uit de wok, rauw fijngesneden in de salade. De keuze is reuze.

En ik maak graag venkelsoep. Fruiten in de pan met ui en knoflook, water erbij en bouillonblokje, pureren en eventueel beetje creme fraiche (light) of room (light) toevoegen. Afmaken met gerookte zalm, forel, makreel of wat bosui.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 01-05-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:12

Ik vind venkel echt niet te hachelen, krijg het echt niet door m'n strot :') Terwijl ik geen moeilijke eter ben en al helemaal met groente het allemaal vrij snel prima vind.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:13

Vroeger vond ik het ook nooit top, maar nu vind ik het heel lekker. En het is heel gezond.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:19

Ik vind venkel door aardappelpuree heerlijk, verder eet ik het eigenlijk nooit :+ Is echt zo'n groente waar ik nooit aan denk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:28

Dat klinkt ook lekker Laura!
Ik ga weer vaker meepraten hier. Er moet echt iets vanaf. Heb een nieuwe rijbroek besteld en hij is echt prachtig, maar hij gaat echt net dicht... En wijkt bij de rits. Normaal pas ik deze maat gewoon dus dit is eventjes een tegenvaller.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothie van karnemelk, een banaan, een flinke hand diepvries frambozen en een schep proteine poeder
L: twee rogge boterhammen met makreelsalade
T: twee rogge boterhammen met boerenmetworst en rode pesto, appel, handje frambozen
A: bonenschotel met gehakt en couscous
T: eventueel een volkoren cracker met baba ganoush

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:23

Ohh venkel! Vind ik erg lekker maar weet nooit zo goed wat ik ermee moet. Door de pasta ga ik eens proberen, dat klinkt lekker. :9 Door de aardappel puree ken ik inderdaad al en dat vind ik ook erg lekker.

Maanlicht: balen van de broek, maar komt wel goed toch? :) Valt ie toevallig niet gewoon klein?

Marlinde: ziet er lekker uit zeg die chili! Ga ik ook eens proberen.

Vanmiddag na werk mijn eerste personal training. Had er echt enorm veel zin in, maar vanmorgen bij de fysio te horen gekregen dat ik voorlopig geen zware gewichten mag gebruiken omdat mijn heiligbeen helemaal scheef staat. Ze wil dat ik de kleine spieren in mijn romp ga trainen en leren gebruiken, ipv alle grote spieren. Waarschijnlijk een gevolg van het powerliften :(
Hopelijk kan mijn trainer de training vanmiddag aanpassen.. Wel even flink de balen in, maar hoop dat het snel beter gaat!

Lijstje voor vandaag:
O: havermout met melk en een schepje pindakaas en honing.
T: sultana en cappuccino
L: Salade van rucola, linzen, appel, druif, rode kool, oude kaas, walnoten en wat mosterddressing (van de AH echt heerlijk!)
T: schaaltje ananas en mango
A: groentenmix uit de oven (tomaat, paprika, ui, champignons en courgette) en stuk gegrilde zalm
T: eiwitshake

B: uur personal training, 30 min grondwerk met pony
D: water en thee

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:44

ik wil me ook graag melden.

Sinds een dikke maand begonnen bij de sportschool. nu ongeveer een jaar vind ik dat ik aangekomen ben (teveel). Ik ben 1.73 en weeg 75KG. Er mag van mij net 5 KG af.
Ik rijd ongeveer 2 a 3 keer in de week paard. In het seizoen volleyball ik 2X in de week. En nu dus ook 2 tot 3 X in de week sportschool. het vervelende is gewoon dat ik zo veel van eten hou. In het begin ging ik erg goed en sterk van start. Ik heb een persoonlijk schema gekregen, en een app om mijn eten bij te houden. maar sinds vorige week heb ik er weer wat meer moeite mee. Sporten doe ik nu 6X in de week. Dit in de vorm van volleyball en sportschool. Maar ik heb teveel gegeten (vooral BBQ) en dan mag al het sporten niet baten. Helaas. Nu wil ik dit topic volgen om mijn motivatie te behouden om vooral goed om te gaan met het eten. Het sport gedeelte komt wel goed, maar het eten blijft moeilijk.

Daarnaas heb ik me nu ingeschreven voor de Strong Viking water editie. Hiervoor ook een speciaal schema gekregen om te trainen. Dit is echt mijn motivatie om goed door te trainen en de run tot een success te brengen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:02

Hoi Hanneke! Wat leuk, ik wil ook aan die editie meedoen! Vrienden hadden het gevraagd; dat zou dan mijn eerste obstacle run worden. Je klinkt lekker sportief, fijn!

Jee Frummels, dat klinkt best ernstig. Hoe beviel de training je?

Lijstje van vandaag:

O: 2 x oikos peer, 2 x latte
L: 85 g vk brood met tomaat, sla en veggie 'kip' currysalade, Milka eitje
T: 2 bakjes magere exotische vruchten yoghurt
A: Pasta met courgetti, gemarineerde champignons, zongedroogde tomaten, kruiden, olijfolie, groene asperges en parmezaan <3
T: Sinaasappen, Breyers vanille ijs met aardbeien
B: PIIT28 en 30 min. wandelen naar de supermarkt

Mijn gewicht is nog steeds traag maar zeker aan het zakken *\o/* Vanochtend weer een paar honderd grammetjes af *\o/*

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:07

Welkom Hanneke! Leuke motivatie ook, om aan zo een run mee te doen. Zou ik ook ooit nog wel willen doen :)

Bhriseis: het is ook niet heel best, maar ze verwacht wel dat het met een maand of 3-4 wel weer goed genoeg moet zijn om minder pijn te hebben en weer zwaarder te mogen trainen.
Mijn training is om 17.00 uur, ben om 16.30 vrij dus spannend! Heb er heel veel zin in wel ondanks de gewichten niet zwaar mogen.

Wat ik wel spannend vind is dat mijn vetpercentage voor het eerst in jaren weer gemeten gaat worden := De laatste keer dat het gemeten werd deed ik nog aan topsport en was het dus echt heel laag (en 20 kg geleden, haha dat hoeft echt niet meer hoor!) Hopelijk valt het nu mee en is het niet al te hoog. Vind het wel prettig om het te weten in elk geval, dan hebben we iets om te vergelijken over een tijdje.

Wat een heerlijk lijstje heb je zeg. Je avond eten! <3 En wat goed dat je gewicht nog zakt, daar mag je echt trots op zijn! Traag maar gestaag zeggen ze toch :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:19

Krijg je een huidplooimeting? Ik zou het zelf ook dood eng vinden :o Als ik foto's van je zie, hebben we een heel gelijkaardige bouw, je lijkt ook gewoon veel spiermassa te hebben? Maar ik snap zeker weten je gevoel hihi.

Je trainer wordt wel lekker uitgedaagd, mag hij meteen een passend schema tevoorschijn toveren :P

Joh, die pasta is héérlijk! https://njam.tv/recepten/snelle-pasta-met-zalm Ik laat als vegetariër de zalm weg, ook de mozzarellabolletjes trouwens, maar voeg zongedroogde tomaten toe <3 Die maken het echt af!

En dank je! Voel me al stukken beter in mijn vel, al is het maar omdat mijn gewicht nu al een maand of drie stabiel blijft en traag zakt, in plaats van steeds de hoogte inschiet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:25

Dat denk ik wel :j hij vindt dat de meest betrouwbare meting. Ik vind het echt wel spannend :o En ik heb inderdaad wel veel spiermassa, dus hopelijk valt het een beetje mee, haha. Heb er zelf wel een idee bij, ben wel benieuwd of het klopt. (Ik denk zelf dat ik rond de 24% zit)
Zou grappig zijn als we een beetje dezelfde bouw hebben! Heb geloof ik nog nooit een foto van jou gezien, toch?

En ja hij mag meteen van alles uit de hoge hoed toveren :P Hij is de beste vriend van mijn vriend, dus hij kan dat wel hebben van me denk ik, haha.

Bedankt voor het recept! Ik eet geen vlees, maar wel vis dus dat klinkt ook wel lekker met zalm! Ga zowel die versie als die van jou eens proberen.

Kan me voorstellen dat je je stukken beter voelt als het zo goed gaat! :) Vind het echt heel knap van je!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:38

Frummels: Sterkte straks! en vervelend dat het scheef staat..
Beperkt ook zo in het bewegen!
Ik heb zelfs sinds 2 maanden een beginnende hernia, betekend ook minder bewegen (heb ook al weken niet meer op mijn paard gezeten), mis het rijden behoorlijk en is nu icm afvallen ook erg jammer.

Bhriseis: wat goed dat je aan het zakken bent! Hoeft ook allemaal niet te snel, als je je doel maar bereikt toch!
En dat recept ga ik ook zeker een keer proberen! lus dan wel geen zalm, maar dat is te vervangen!

Hanneke: Welkom en succes!

Hier gaat het best goed, teller staat op dit moment op -4.1, erg blij mee :j mijn moeder en een vriendin zeiden het al aan mijn buik te zien, daar ben ik erg blij mee want die zat me het meest in de weg :Y)
Gister ook weer gewerkt voor het eerst sinds 1,5 week, aten we gelijk een vette speklap :+ heb het meeste vet er maar af gesneden, moet zeggen dat die ook niet zo goed is gevallen..

Lijstje voor vandaag:
O: 125 gram yoghurt met 40 gr muesli, 50 gram witte druiven en 150 ml optimel yoghurtdrink.
T:-
L: 2 gebakken eieren met 2 plakjes kipfilet en wat peterselie. 2 wasa licht gewicht crackers.
T: 2 snack a jacks kaas, blikje redbull.
A: 100 gram kipfilet, taugé, ui met chillisaus (Klasgenootje komt huiswerk maken en kookt ook haha :) ) met een stokbroodje.
T: 100 gram aardbeien en een peer.

Morgen weer een dagje school, dat betekend wel meer brood eten als gewoonlijk, iig als ontbijt en lunch. Vriendlief wil in de avond heel graag pasta eten dus dat ga ik ook maken. Daarnaast neem ik wel 'goede' snacks mee naar school (snack tomaatjes, snack a jack, bolletje goed bezig reep) Houdt me waarschijnlijk wel een beetje wakker zo'n lange dag..