Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:12

Ha hardlopende bokkers! Ik lees al een tijdje mee en geniet van al jullie ervaringen en tips en tricks die gedeeld worden :D

Ik zou graag mee willen kletsen als dat mag! Ik loop nu bijna 3 jaar hard. De eerste twee jaar heb ik veel last gehad van o.a. scheenblessures, maar sinds 2019 gaat het eindelijk best wel lekker. Zo lekker dat ik zondag mijn eerste halve marathon loop :oo Ik ben best een beetje zenuwachtig, maar opzich is de basis goed en heb ik tijdens duurlopen 1x20km en 2x18km gelopen. Mijn gewenste tijd is onder de 2 uur, en aangezien ik vorige week zelf nog 18km in mijn eentje op het juiste tempo liep lijkt me dat ook haalbaar.

Hebben hier nog mensen deelgenomen aan Singelloop Breda gisteren? Ik deed mee aan de 10km en het is voor het eerst gelukt om onder de 50 minuten (49.38min) te lopen, super blij mee :D

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:18

Mooi tempo Marijke!
Gaaf dat je je ook aan een halve gaat wagen.
Waar ga je zondag lopen?

Ik had net even stress want ik kon mijn confirmation mail van Keulen niet meer vinden. Was in een hele verkeerde map gekomen.
Trouwens wel onhandig dat je je startnummer op 25min rijden met de auto vanaf de start op moet halen.
Aan de hele andere kant van Keulen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:21

Supervixen schreef:
Mooi tempo Marijke!
Gaaf dat je je ook aan een halve gaat wagen.
Waar ga je zondag lopen?

Ik had net even stress want ik kon mijn confirmation mail van Keulen niet meer vinden. Was in een hele verkeerde map gekomen.
Trouwens wel onhandig dat je je startnummer op 25min rijden met de auto vanaf de start op moet halen.
Aan de hele andere kant van Keulen.

Thanks! Ik ga zondag de halve van Eindhoven lopen :) Even gegoogled, maar Keulen is dus precies dezelfde dag, tof :D

En ooooh die stress kan ik me zo goed voorstellen! Gelukkig heb je de mail weer gevonden. Maar dat je met de auto moet is wel onhandig ja.. Stimuleert ook niet om met het OV te gaan.. Al was je dat misschien sowieso niet van plan. Maar hier zijn we vaak wel verwend met de start op loopafstand van alles :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:59

Nou het is niet dat je perse de auto moet pakken, maar ik denk dat we er meteen op de heenweg zaterdag langsrijden en mijn nummer halen. Dan door naar het hotel, 10 min lopen van de start, ideaal, want de start is al om 8.30u. Je kunt dus ook niet meer op de dag zelf je startnummer ophalen.

Succes in Eindhoven! Als je de 18km al op zo'n mooi tempo loopt, dan ga je je streeftijd vast halen.

Na deze halve ga ik mijn afstanden langzaamaan opschroeven om toe te werken naar de 33km trail in januari.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:02

Superknap dat je zulke tijden loopt, Marijke! Ik lees elke keer met verbazing die tijden die jullie lopen, echt knap!

Wat gek SV, dat is niet heel praktisch. Wel leuk dat je ook een hotel pakt. Een sportief uitje dus :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:11

Leuk om er zo'n uitje van te maken !

Willen jullie meeduimen dat ik zondag nog kan meelopen ? Net terug van huisarts en heb oorontsteking :( Flink veel last van Dus hoop dat het zondag wel een stuk verminderd is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:15

Oh my, oh my ..... een FB - maatje heeft aangeboden om me te pacen om onder de twee uur te lopen. Gewoon om eens een uitdaging aan te gaan, maar vooral de gezelligheid. Durf ik het of durf ik het niet ... ik zou daarmee een kwartier van mijn PR, de enige officiële HM die ik tot nu toe gelopen heb, afhalen. Voel me fysiek goed ook al ben ik momenteel wat aan de lichte kant, de weersvoorspellingen liggen me wel, veel publiek vind ik dan weer wat minder (denk ik) en houd eigenlijk niet van tijdsdruk. Aan de andere kant wil ik wel onder de 2.15 lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:21

Is wel heel veel tijd eraf, is dat realistisch?
Durven? Gewoon doen en als je het niet volhoudt, dan gooi je je tempo toch omlaag?

Voor mij wordt het geen p.r. zondag, veel te warm. Ik loop sneller als het een graadje of 8 is.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:27

Wat betekent het nu precies als je zegt "om me te pacen"? Dat je in zijn ritme loopt toch? Vind het tof dat hij dat aanbiedt! Ik denk inderdaad ook gewoon proberen? Als je het niet vol kan houden dan is het idd lager tempo zoals supervixen zegt...

Ik ga zo meteen zelf een rondje lopen. 35 min met 6km/min is het ingestelde doel :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:44

Dat is gewoon dat iemand met je meeloopt op een bepaald tempo, zodat je dat makkelijker volhoudt. Die kan je eventueel ook uit de wind houden.
Toch? Correct me if I'm wrong.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:32

Lekker doen Gem!
Als het niet gaat kun je altijd afhaken.
Opzich zou een HM in 2 uur te doen moeten zijn!

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:46

Ik ben net terug van m'n rondje. Ging best netjes, ietsjes te langzaam gelopen, 5.81km in 35.29min. Gemiddeld dus 6.06 km/min. Eerste 15min gingen heel makkelijk, daarna werd het wat zwaarder en de laatste 10 tot 5 minuten was het wel ff doorzetten :+ . Het is heel leuk om te zien dat het zo goed vooruit gaat. Ook mijn hartslag blijft bijv. al veel langer laag. Nu lekker in bad :Y) .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:39

Hier een verkoudheid dus kleinzerige poes kan niet lopen. Misschien morgen :+

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:27

Gem schreef:
Oh my, oh my ..... een FB - maatje heeft aangeboden om me te pacen om onder de twee uur te lopen. Gewoon om eens een uitdaging aan te gaan, maar vooral de gezelligheid. Durf ik het of durf ik het niet ... ik zou daarmee een kwartier van mijn PR, de enige officiële HM die ik tot nu toe gelopen heb, afhalen. Voel me fysiek goed ook al ben ik momenteel wat aan de lichte kant, de weersvoorspellingen liggen me wel, veel publiek vind ik dan weer wat minder (denk ik) en houd eigenlijk niet van tijdsdruk. Aan de andere kant wil ik wel onder de 2.15 lopen.

Ahh super spannend! Ik zou er voor gaan, maar wel goed in de gaten houden hoe je je voelt en als het niet lukt inderdaad tempo terug. Dat kan je goed van tevoren afspreken. En is het ook een optie om te pacen op ook voor jou een PR tijd maar wat minder dan een kwartier eraf? Dat je voor 2.05 of 2.10 gaat?

Maaaaaarrr ik heb inderdaad hetzelfde doel, al had ik ook echt niet gerekend op een temperatuur van over de 20 graden :\

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:50

Spannend gem!!! Kan inderdaad altijd nog wat afzakken mits je jezelf niet voorbij loopt op het begin.

Ik denk dat ik t morgen wel aandurft om te starten. Mocht t niet gaan kan ik altijd nog afhaken... Maar liever niet natuurlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:04

Ik ben in Keulen, startnummer is binnen. Klaar voor morgen!

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:33

Succes alle twee *\o/* !!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 18:53

Succes allebei! *\o/*

Mondy: dapper dat je het probeert, ik duim dat je alsnog lekker kunt lopen! :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:09

Bedankt! Scheelt dat ik zo thuis ben als t toch niet lukt.

Supervixen schreef:
Ik ben in Keulen, startnummer is binnen. Klaar voor morgen!

Succes !!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:25

Veel succes morgen allemaal! Ik ga morgen ook in Eindhoven meedoen. Ik ga inzetten op een pr op de 10 km. Die is nu 47.53 min. Vorige week een 5 km wedstrijd in 22.07 min gedaan dus ik ben wel in vorm en het zou dus in principe mogelijk moeten zijn. Maar we zullen zien ;)

En vandaag voor het eerst onder de 2 uur een marathon gelopen. Bizar he. Probeer dat maar eens bij te houden, dat lukt mij net 100m misschien en hij doet dat 42.195 km lang.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 06:41

Ja, wat een baas hè, ik vond het fantastisch om te zien.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:21

Succes Mondy, Supervixen en Fleury! *\o/*

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:48

Dankje !

Jij ook succes fleury !!!

Mn oor deed vannacht ontzettend moeilijk maar is nu weer enigszins rustig *\o/*

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:56

Succes lopers!

Ik heb vandaag 10 km gelopen, ik kan merken dat mijn bovenbenen sterker worden door de sportschool. Ik kreeg alleen mijn ademhaling niet fijn tot 7 km. Daarna ging het beter. Gelopen in 1 uur 1 minuut en 40 seconden. Ook was het klammig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:39

JAAAAAAAA ik heb mijn 7e halve eindelijk onder de 2 uur gelopen!!

Wat een race. Het eerste kwartier was het zo druk dat ik tegen de 7 min per km aanzat. Daarna ging ik als een speer. Mijn benen voelden ook top. Alleen na 16km pijn in mijn maag.
En.. mijn telefoon naar de mallemoeren geholpen. Per ongeluk water over gegooid. Dus helaas heeft hij mijn halve niet geregistreerd. Ik weet wel zeker dat ik meer dan 21.1 heb gelopen, want bij de 20 zat ik al op 20.5 ofzo en gaf hij 5.30 per km aan. Volgens de uitslag liep ik 5.40 per km.
Meteen doorgereden naar de mediamarkt en een nieuwe telefoon gekocht. Dure halve dus.

Eindtijd 1.59.42!!! Trots!