paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:08

Neeeeee gewoon volhouden!!!
Echt de aanhouder wint, geloof me. x

Hier ook 400 gram erbij maar gisteren uit eten geweest.
Vorige week ook keer uit eten geweest en nog wel bij een al you can eat en toen niks eraan nu gewoon een standaard menuutje op en 400 gram eraan tja soms weet ik het ook niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:43

Stop gewoon eens met iedere dag wegen .
Je hebt de ene keer meer vocht in je
Meer poep of plas
Een glas water is al 200 gram
Niet overal zon probleem van maken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:02

:(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:27

Zo had ik het nog niet bedacht. Helder.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:23

Ik hoop niet dat ik teveel mensen hiermee op de staart heb getrapt trouwens :o
Dat was niet mijn bedoeling .
Wilde eerder zeggen van 1 dag 400 gr meer hoeft niet uit te maken :)
Als jij een kilo komkommer eet ben je een kilo zwaarder . Maar het zijn bijv maar 40 kcal

Maar als je een kg chips eet zijn dat 5.000 kcal
Maar bij beide ben je maar een kg zwaarder snap je ?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 17:45

Je hebt gelijk hoor birdie. Je moet echt naar gemiddelden gaan kijken.

Ik weeg iedere dag, maar alleen maandag maakt voor mij uit. Dat is mijn echte weegdag

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:07

Het is ook niet meer dan normaal om te schommelen, zeker als vrouw zijnde. Ik was ook weer 6 ons zwaarder, maar ben ook ongesteld.

Vandaag pizza gemaakt, en naar de ijsboer geweest, morgen maar wat minder eten. Ik heb wel genoten :D en pizza was ingecalculeerd! Had hem gemaakt van turksbrood en zelf de tomatensaus gemaakt, die was echt heerlijk.

Dinsdag ga ik weer wegen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:29

Ben van mijn plateau af
Was ook ongesteld .
Maar juig niet te hard en het is echt keihard volhouden hierzo .
Alleen in de weekends chips en doordeweeks alles gezond .
3 maaltijden en geen gesnack
Best zwaar maar de enige manier voor mij .

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:45

Super bezig jongens. Ik meld mij ook weer. Ben sinds eergisteren weer echt begonnen. Ik heb 7 maanden niet op de weegschaal gestaan en schrok van het gewicht.... 10 kilo aangekomen. Geen een kleding maat groter? Alles pas nog? Ik eet ontzettend gezond? Vanaf nu ga ik het de eerste paar dagen dagelijks bijhouden (mijn gewicht). Ik heb ook besloten niet meer op mijn pony te gaan voordat de eerste 5 kilo er af is. Een ontzettend lastige (en verdrietige) keuze voor mij. Ik weet niet hoe lang ik dit gewicht al heb maar heb voor mij de grens ingesteld om hiermee niet op mijn pony te gaan. Ik fiets dagelijks trouwens 18 km en kom daarnaast aan de 10.000 stappen door te wandelen (ook met mijn morbide obesitas hond). Verder 2x per week bodypump en 1x per week sportschool. Eten houd ik bij en ik zit op de 1800 calorieën. Dit even in het begin omdat ik binnen 2 weken die 5 kilo er echt af wil. Hopelijk helpt dit topic toch om wat motivatie te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:15

Bontejames, ik denk dat je dan wel het juiste topic te pakken hebt :j Heel veel succes, ik hoop dat je voldoening haalt uit het afnemen van je gewicht straks.

Ik ben ook weer (duh, echt voor de zoveelste keer) terug van weggeweest. Ik ging heel goed, 3 kg kwijt, maar wederom superveel stress van mijn nu nog huidige werkgever en ja, dan grijp ik meteen weer naar slecht eten..
Terug bij af dus.

Nu sinds een paar dagen weer goed mijn best aan het doen, hopelijk geeft het snel resultaat.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:58

hier gaat het niet zo goed, zit totaal niet lekker in mn vel. heb veel last van mijn maag en overgeven dus heb dinsdag een afspraak met de huisarts. ook nog buikpijn die ik al 2 jaar heb sinds mijn galblaas verwijdering...
gewicht nu ook geen idee, ben nu al blij als ik wat eet. maar probeer wel gezonde keuzes te maken. maar energie voor koken heb ik bijvoorbeeld niet..
alleen na het overgeven neem ik nu vaak wat zoutere dingen zoals bouillon en tukjes..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:05

Eerst maar eens de medische zaken afhandelen Eloya. Dan weer verder kijken.
Sterkte er mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:49

Eloya idd eerst zorgen dat je lichaam weer mee wil werken :(:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 07:52

Indd eloya. Opletten snap ik wel, maar als je zo in gevecht zit met medische dingen...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:23

Goedemorgen allemaal.

dank voor jullie lieve woordjes.
Loop met de krukken, anders gaat mijn andere been zo'n zeer doen. Zodra de zwelling minder is laat ik het inderdaad tapen.

Vooral nu let ik toch aardig op met wat ik eet. Omdat ik niet beweeg....Probeer dat dus te minimaliseren....
Sta ook even niet op de weegschaal, want met zo'n voet ben je gelijk zwaarder. Maarre we zullen doorgaan.

Eloya, eerst je gezondheid. Dat is het belangrijkste. Dat moet in orde zijn, voordat je weer verder gaat. Heel goed dat je bouillon neemt. Zouten aanvullen als je overgeeft of aan de diarree bent.

Bontejames, Weet je zeker dat je dan zoveel bent aangekomen? Dit is normaal 2 maten. Klopt de weegschaal wel? Maarre we helpen je motiveren!! je kan het!!

Eigenlijk hebben wij vrouwen het moeilijk met al die schommelingen....Hormonen, vocht enz...En die mannen maar klagen... :D :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 09:30

Ik ga pas met 10-12 kilo een maat kleiner hoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:38

Ik ben nu idd ook 2 maten kleiner, met rond de 19 kilo gewicht er af.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:44

Ik ga ook niet bij 5 kilo een maat kleiner, het wordt wel ruimer enzo. Ik heb het volgens mij ook rond de 8-10 kilo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:48

Hier ook 20kg kwijt. 2 maten kleiner.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:15

Ik ben weer ietsje afgevallen :D ik was wat zwaarder afgelopen weekend, en nu weer een ons onder mn laatste "officiële" gewicht. Dus we gaan weer naar beneden! Hoop dat ik de 5 kilo nog ga halen deze maand :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:29

Ja klopt eigenlijk wel. Ik ben 17 kilo kwijt en bijna 2.5 maten kleiner.
Maar in theorie behoor je per 4 kilo een maat kwijt te zijn...zegt men :?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:33

Hoi, ik heb een vraagje als buitenstaander. Wat helpt jullie het meest, wat betreft familie of vrienden en hun doen en laten?

Mijn beste vriendin probeert al een hele tijd af te vallen maar het lukt maar niet. Ik probeer elke week met haar te sporten alleen zegt ze het vaak af. Ik wil haar ook weer niet dwingen.
Maar vooral toen ze vroeg of ze een keertje mee mocht paardrijden en ik moest zeggen dat dat met haar gewicht niet kon (ze heeft pas de 100 kilo voor het eerst aangetikt) was ze erg overstuur.
En met bijvoorbeeld een dagje weg durf ik bijna niet meer in haar buurt te eten :+ . Ik wil haar niet in de weg zitten dus ik laat haar maar altijd kiezen wat we qua eten en drinken doen. Maar ik vind het erg moeilijk..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:39

Sintara schreef:
Hoi, ik heb een vraagje als buitenstaander. Wat helpt jullie het meest, wat betreft familie of vrienden en hun doen en laten?

Mijn beste vriendin probeert al een hele tijd af te vallen maar het lukt maar niet. Ik probeer elke week met haar te sporten alleen zegt ze het vaak af. Ik wil haar ook weer niet dwingen.
Maar vooral toen ze vroeg of ze een keertje mee mocht paardrijden en ik moest zeggen dat dat met haar gewicht niet kon (ze heeft pas de 100 kilo voor het eerst aangetikt) was ze erg overstuur.
En met bijvoorbeeld een dagje weg durf ik bijna niet meer in haar buurt te eten :+ . Ik wil haar niet in de weg zitten dus ik laat haar maar altijd kiezen wat we qua eten en drinken doen. Maar ik vind het erg moeilijk..

Wat ik heb gemerkt, is dat toen ik ook tegen de 100 kg aanzat, het afvallen niet lukte door een gebrek aan eigenwaarde en vooral geloof in mezelf. Ik voelde me zo kwetsbaar tussen die apparaten en mooie mensen in de sportschool. Zoiets moet je niet onderschatten.

Wat ik dus aanraad voor sommige mensen is therapie volgen. Vaak is er ook een mentale reden dat iemand teveel eet en het kan geen kwaad. Lief dat je je vriendin zo wil helpen trouwens.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:00

Ik denk inderdaad dat dat er veel mee te maken heeft. Ze roept vaak dat ze het dikke propje is in de groep of iets anders onaardigs over zichzelf.. En is dan even later naar complimentjes aan het vissen over haar nieuwe kleren :P. Ze gaat ook naar een peut vanwege iets uit haar verleden

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:04

Sintara schreef:
Ik denk inderdaad dat dat er veel mee te maken heeft. Ze roept vaak dat ze het dikke propje is in de groep of iets anders onaardigs over zichzelf.. En is dan even later naar complimentjes aan het vissen over haar nieuwe kleren :P. Ze gaat ook naar een peut vanwege iets uit haar verleden

Oei ja. Och, dan gaat het misschien wat langzamer maar zodra ze zich beter gaat voelen gaat het meer als vanzelf. Gewoon bijstaan is dan genoeg of leuke sporten bedenken ipv enkel fitness. Misschien vind ze nog iets anders superleuk? Ik vind tennis bijvoorbeeld heel leuk. Dat kan zo intensief als je het zelf wil en ik zie ook regelmatig zwaardere mensen die dat doen.