Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:02

Hoihoi!

Nadine gaf me dit topic door, toch maar eens hoi komen zeggen!
Ik ben Lisa en wil dus afvallen (doh). Ik eet al een half jaar gezond maar het wil niet echt lukken (afgelopen vijf maanden heb ik 's ochtends yoghurt met 1EL AH bevroren fruit [kers/mango] gegeten, 's middags fruitsalade [1 appel + 1 banaan + handjevol rode druiven en soms een mango erdoor] en 's avonds gewoon groenten [zo'n 300g] en vlees [100/150g kipfilet/gehakt/vis] (heb geen aardappel/pasta/rijst gegeten).

Nu ben ik weer wat 'normaler' aan het eten maar ik blijf toch op mn gewicht hangen (was in 6mnd 3kg afgevallen maar daar stopte t) en nu zit ik weer bijna op mijn begingewicht... Flink balen natuurlijk.. De zussen en moeder van mijn vriend hebben goede ervaringen met van die milkshakes, dus die heb ik besteld (waren flink in de aanbieding, yay!) en die gaan mijn ochtend en middageten straks vervangen. Maar ze zijn nog niet binnen..

Mijn dag normaal gesproken:
O: Yoghurt met fruit of 3 wasa crackers met jonge kaas
M: Boterham met sla en paprika + gekruid met zout en peper, soms wat gran pardano erover gestrooid [2 sneetjes]
A: 200g groenten, 150g vlees, 100g aardappel

Vandaag begonnen met 3 wasa crackers met kaas en heb een flesje water naast met staan ^^

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:07

De S'mores en de chip cookie dough. De S'mores vind ik ''koud'' niet lekker, maar na 10-20 sec in de magnetron.. Heerlijk!
Ik had eerst de eiwitrepen van Body & fitshop, maar sinds ik de Quest bars heb ontdekt vind ik niet meer te eten. Heel zonde, heb hier nog meer dan 2 pakken van die Body & fitrepen staan. :o
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 15-07-15 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:09

Ik kan niet zoveel met die shakes. Heb een paar samples Wey Delicious besteld (en ligt nog een pakketje bij het postkantoor om opgehaald te worden) maar ik heb niets aan 200 ml melk + poeder als lunch.

Ik ga na 2 uur weer dood van de honger. Dus dan moet ik weer iets verzinnen om erbij te eten en dan ga ik weer over m'n calorie-totaal heen. Ook 's ochtends weinig eten werkt bij mij niet.
Ik ga de samples wel opmaken maar of ik een pot van 1000 gram ga bestellen weet ik nog zo net niet... denk het niet.

Vandaag weer ouderwets met flink veel havermout en melk ontbeten (twee zakjes oats, 360 gr volle melk dat is een kom vol) en dat is een fiks aantal calorieën. 473 om precies te zijn. Maar dat helpt me wel de hele ochtend door zonder dat ik tussendoor nog hoef bij te eten.

Vanmiddag maar eens gewoon vast voedsel eten ipv shakes/yoghurt oid. Gewoon twee bruine sneden brood met ei, komkommer en filet americain. Eens zien hoe dat honger-technisch gaat bevallen.

Tot nu toe ging ik 's middags naar huis met fikse honger. Dat is niet echt relaxt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:12

Amaris schreef:
Ik kan niet zoveel met die shakes. Heb een paar samples Wey Delicious besteld (en ligt nog een pakketje bij het postkantoor om opgehaald te worden) maar ik heb niets aan 200 ml melk + poeder als lunch.

Ik ga na 2 uur weer dood van de honger. Dus dan moet ik weer iets verzinnen om erbij te eten en dan ga ik weer over m'n calorie-totaal heen. Ook 's ochtends weinig eten werkt bij mij niet.
Ik ga de samples wel opmaken maar of ik een pot van 1000 gram ga bestellen weet ik nog zo net niet... denk het niet.

Vandaag weer ouderwets met flink veel havermout en melk ontbeten (twee zakjes oats, 360 gr volle melk dat is een kom vol) en dat is een fiks aantal calorieën. 473 om precies te zijn. Maar dat helpt me wel de hele ochtend door zonder dat ik tussendoor nog hoef bij te eten.

Vanmiddag maar eens gewoon vast voedsel eten ipv shakes/yoghurt oid. Gewoon twee bruine sneden brood met ei, komkommer en filet americain. Eens zien hoe dat honger-technisch gaat bevallen.

Tot nu toe ging ik 's middags naar huis met fikse honger. Dat is niet echt relaxt.

En een schep havermout door je eiwitshake dan? Vult mij bij perfect. Neem rond 07:00 uur in de morgen de shake en heb pas rond half 12/12 uur weer zin in wat eten. :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:12

Mayflower_ schreef:
De S'mores en de chip cookie dough. De S'mores vind ik ''koud'' niet lekker, maar na 10-20 sec in de magnetron.. Heerlijk!
Ik had eerst de eiwitrepen van Body & fitshop, maar sinds ik de Quest bars heb ontdekt vind ik niet meer te eten. Heel zonde, heb hier nog meer dan 2 pakken van die Body & fitrepen staan. :o

Ja ik heb ook nog een aantal smart en perfection bars van B&F liggen dus die mik ik op t moment door mn yoghurt heen om er toch nog een beetje doorheen te komen en als die op zijn ga ik denk ik pas weer nieuwe quest bars halen :))

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:18

xNavatu schreef:
Mayflower_ schreef:

Ja ik heb ook nog een aantal smart en perfection bars van B&F liggen dus die mik ik op t moment door mn yoghurt heen om er toch nog een beetje doorheen te komen en als die op zijn ga ik denk ik pas weer nieuwe quest bars halen :))

Hoe doe je dat dan? Hak je hem in stukjes en dan heb je een soort stracciatella yoghurt? :P
Die Quest bars zijn alleen zo prijzig! -O- Heb ze ook nog nergens goedkoper gevonden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:41

Mayflower_ schreef:
Amaris schreef:

En een schep havermout door je eiwitshake dan? Vult mij bij perfect. Neem rond 07:00 uur in de morgen de shake en heb pas rond half 12/12 uur weer zin in wat eten. :)

Maar ik eet die shakes juist om mijn gehalte eiwit wat op te kraken en wat minder koolhydraten te doen. Als ik in die shake een schep koolhydraten gooi, kan ik het net zo goed bij biogarde met havermout houden. Stuk goedkoper en vult een stuk beter.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:45

Mayflower_ schreef:
xNavatu schreef:

Hoe doe je dat dan? Hak je hem in stukjes en dan heb je een soort stracciatella yoghurt? :P
Die Quest bars zijn alleen zo prijzig! -O- Heb ze ook nog nergens goedkoper gevonden.

ja ik pak gewoon mn griekse yoghurt en dan breek ik er met mn handen gewoon stukjes af en gooi die in mn yoghurt :)) Super lekker :D Jammer dat ze zo duur zijn maar ach.. :+

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:16

Amaris, je zou eens een andere eiwitshake kunnen prberen.
Als ik de whey perfection van body en fitshop neem kan ik daar geen maaltijd mee vervangen. Smart protein lukt dat wel :)
Bovendien is een ontbijt van bijna 500kcal vervangen voor een shake van 250kcal ook niet echt terecht natuurlijk...nlogisch dat je van 500kcal voller zit dan van 250kcal..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:25

Oh maar ik vervang mn ontbijt ook niet voor zo'n shake! Moet er niet aan denken. Ik deed die shake als lunch.

Voor ontbijt is het eigenlijk de bedoeling: 1 zakje oats met 1 zakje melk. Als ik dat doe in het kader van 'doe eens relaxt met de calorieën' dan heb ik dus te snel weer honger en moet ik toch bij eten.
Als ik echter 2 zakjes oats doe met 2 zakjes melk, dan zit ik lekker vol tot... nouja tot nu zo'n beetje. (7.30 gegeten, het is nu 11.30)

Smart protein vult dus meer? Ik ga eens googlen!
Is die ook zo eng gezoet met zoetstoffen? Ik vind dat zo vies.... brrr... moet er altijd een appel achteraan eten om van die vieze zoetstofsmaak af te komen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:39

Ik vind het knap hoor Hoe jullie dat doen met die shakes!

Ik ga vanmiddag lunchen met vriendinnen. Ik ga sowieso voor volkoren brood maar wat zal ik erop nemen dat beetje binnen de perken blijft?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:41

Zo, een paar samples smart protein van body en fitshop besteld + een muesli met laag koolhydraatgehalte. Ben benieuwd!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:44

Ik vind e smart protein qua smaak beter maar de structuur is veel dikker en korreliger, daar word ik minder blij van. Maar ik vind hem wel vullend ja.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:53

Mochten mensen het leuk vinden, de beide boeken van jelmer de boer zijn vandaag gratis :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:39

secricible schreef:
Mochten mensen het leuk vinden, de beide boeken van jelmer de boer zijn vandaag gratis :)

Echt? Oh wat leuk! Ik vind hem zo leuk he hahah ik kan zo lachen om zijn artikelen :D
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 15-07-15 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:40

Oeh die ga ik ff downloaden :))

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:43

Hij doet het bij mij niet.. Bij jullie?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:38

Oh ik moest zo lachen om die flowchart dat ik de boeken ook besteld heb :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:43

Ik heb zenet doorgelezen. Niveau is niet zodanig dat ik er voor betaald zou hebben, maar ze zijn wel vermakelijk ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:52

Chocolade Hüttencakes :9

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:48

Hahahaha jullie gaan wel gezellig snel dames. Ik heb na het lezen van een aantal artikelen niet het idee dat ik de boeken wil hebben.

Ik kan met zowel de wheyshake als de smart protein niet veel zonder daar fruit of groente aan toe te voegen. Ik gebruik het ook als toevoeging voor mijn shakes.
Shakes doe ik alleen als ontbijt, vaak blijf ik te lang liggen om een goed ontbijt te maken, dus dan is een shake de avond ervoor maken makkelijker.

Mijn lijstje voor vandaag;
O 3 crackers 1x pindakaas, 1x beenham, 1x kaas
M salade (sla, tomaat, komkommer, ui, augurk, olijf en een gekookt ei)\
2e M :o broodje tonijnsalade
T banaan
A geen idee nog ik heb van 5 tot 7 een cocktailworkshop met me werk
T??

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:53

Aha dus ik ben niet de enige die niet kan leven op een shake alleen. Ik snap die mensen ook echt niet die zo'n crashdieet doen met twee shakes en een avondmaaltijd. Mij zou je om 14.00 uur al kunnen opvegen.

Mijn eten van vandaag is niet zo precies bij te houden omdat ik bij mijn moeder eet en ik geen ideeee heb wat een broccolischotel is aan calorieën...

maar tot nu toe:
O: twee zakjes havermout oats + 360 ml volle melk
T: eigenlijk niks
L: pittenbroodje met 35 g filet americain, een gekookt eitje en een paar schijven komkommer + een zakje nootjes en zaden en besjes van Healty People.
T: er stond biogarde met cruesli gepland, maar ik heb geen honger, dus niks.
D: broccolischotel bij ouders met een mini magnum na

Alles bij elkaar opgeteld behalve de broccolischotel zit ik nu op 1097 calorieën.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:05

Nou hier ook hoor, ik snap niet hoe een collega van mij het vol houdt, die doet 6 weken lang 4 shakes per dag en voor de rest drinkt ze thee en water. Mij kun je idd opvegen 's morgens al %)
Ik maak ze met water, fruit en soms groente en dat werkt wel vullend genoeg voor de ochtend, maar in de middag moet ik dan echt een salade of een cracker eten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:29

Ik zou het al niet kunnen puur vanwege dat je geen afwisseling hebt :))

Mijn lijstje van vandaag;
O: 250gr griekse yoghurt met een smartbar erdoor
T: speltboterham, gebakken ei met tomaat en kaas en oregano
A: 330gr spinazie, 70gr aardappel en een beefburger van de vleesboerderij
T: halve galia meloen

Ik eet niet zo heel veel op 't moment maar dat komt omdat ik een hele dag op mn reet zit te werken en buiten naar de wc en drinken pakken niets anders doe dan werken :'D Normaal gesproken eet ik meer tussendoortjes maar ik denk er nu gewoon niet aan en heb geen honger omdat ik toch de hele dag op mn krent zit.
Vanavond wel een tussendoortje omdat ik vanavond met mn ouders mee eet, en die eten altijd om 6 uur al en ik normaal gesproken pas rond half 8/8 uur en als ik zo vroeg eet heb ik 's avonds honger :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:58

5,5kg kwijt in totaal *\o/*