Miiej schreef:Hoi meiden, heb een vraag waar misschien iemand van jullie antwoord op weet.
Heb een zeer gevoelige huid met lichte couperose en last van flushings helemaal met alcohol. Ook blijft mijn huid licht schilverig en soms heel droog maar ook weer vet af en toe. ik gebruik als dagcreme biodermal littekencreme omdat ik hier niet allergisch op reageer en het een vrij vette creme is en als foundation heb ik die van la roche posay. Heb een tijdje hun dag creme gebruikt richie iets maar was niet vet genoeg. Heb ren tijd van Paula's choice heel fijn maar wel erg duur. Heb overigens ook meeeters op t zone.
Weet iemand een goede dagcreme liefst met uv bescherming en eventueel goede dekkende foundation. Gebruik ook saliczuur tegen schilvering gaat nooit helemaal weg.
Klinkt vervelend!
Ik wordt ook snel rood (vooral met alcohol
) en denk dat ik ook best wel kans heb couperose te ontwikkelen. Ik gebruik een dagcrème van Kimberley Sayer met spf35. Hij lijkt duur maar er zit heel veel product in (iets van €30 voor meer dan 100ml) dus de prijs valt mee uiteindelijk. Hij is organisch en ook geschikt voor de gevoelige huid, als je hem niet vet genoeg vindt kan je er altijd nog wat onder gebruiken maar ik vind hem wel voedend genoeg.
Als ik denk dat ik rood ga worden (uitgaan bijv
) gebruik ik altijd Estee Lauder Double Wear foundation, die is echt heel dekkend en laat geen rood door.