Dat er vuil onder lange nagels gaat zitten daar ontkom je niet aan. Op stal had ik altijd een borsteltje in mijn kastje liggen zodat ik voor ik in de auto stapte even mijn nagels kon schoonmaken. Qua lengt wen je eraan. Ik heb altijd lange nagels gehad en eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen. Wel was het zoeken van de juiste handschoentjes soms lastig.
Binnen nu en korte tijd verhuisd mijn salon mijn garage word omgebouwd tot beauty salon van Ca 15 m2. Ik wil een vintage style creëren en heb het al helemaal voor ogen.
Nu zoek ik nog leuke handige dingen.
Zo heb ik nu mijn colorgels in een bakje in mijn la super onoverzichtelijk. Deze wil ik in een etagère op tafel gaan zetten ( ik heb een grote tafel) met om elk flesje een kleur voorbeeld.
Dat waaiertje wat ik hier tegen kwam vind ik ook een leuk idee. Dat torentje. Dan kunnen klanten vast een kleurtje uitzoeken tijdens de voorbehandeling.
Aan de muur komt een pallet wat een kastje word. Daar wil ik spullen voor de verkoop opzetten. Denk aan crème olie nagellak etc. Zo'n pallet komt ook bij mijn behandelstoel te hangen.
Waaier heb ik op de beurs gekocht, volgens mij 16 euro Potjes gel heb ik in een ladekastje (evenals vijlen, tips, nailart, etc) Gelpolish staat op een display naast me (heb een L vormige tafel) M'n steentjes, filigree, stempelplaatjes etc staan ook in het zicht. Sinds ik dat heb zet ik het veel meer. Gewoon in een leuk roze bakje van de action.
Dingen als licht en ventilatie hoef ik je niet te vertellen denk ik
Iets waar je ook echt op moet letten is een goede stoel voor je klanten en jezelf, heb een nagelstyliste gehad waar ik op een simpel en onhandig krukje zat, dat eigenlijk net te hoog was waardoor ik continu voorovergebogen zat: rugpijn!!!!
Klopt ik heb nu een fijne lelijke stoel en zoek nog een fijne mooie stoel haha
Dat waaier ding heb ik bij alieexpres voor 12 gevonden. Wat ik ook nog zoek is een armsteun met opstaande randen. Die van mij is na 12 jaar eigenlijk aan vervanging toe maar is nergens te vinden......
Nathalie, ik heb Shellac wel over acryl gebruik en dat gaat goed dus ik verwacht dat het ook geen problemen over gel geeft.
Skess, omdat sommige mensen nagels verlengt willen hebben én lang van een kleur willen genieten.
Yv, zo die groene heeft je nagels mooi mishandeld!! Wel een gave kleur!
LadyMadonna
Geplaatst: 06-08-15 10:59
Skessa_ schreef:
Waarom zou je gellak over een kunstnagel doen?
Doe ik met een fullcolor altijd. Kunstnagel opbouwen en gelpolish erover
Yonker
Geplaatst: 06-08-15 10:59
Maar als je gelnagels hebt... dan blijft het toch al lang zitten?? Tenminste bij mij op mn acryl blijft het makkelijk een week netjes zitten..... Mijn nagelstyliste zet idd ook gellak over acryl bij de meeste klanten, dus als je dan toch je gelnagels laat zetten ken je net zo goed er daar gellak overheen laten zetten??
Die groene is wel echt moooooooooi Yv Die van Catrice... niet mijn ding
Ik heb nagenoeg geen klanten voor alleen gellak. Al mijn klanten hebben kunstnagels. De 1 naturel de ander french en een groot deel full color. Dus een kleur gel over de kunstnagel wat met vullen na 4 wekenweer verwijderd word.
Als je nog even geduld hebt... In de Venice collectie van OPI, voor as najaar zitten ook veel van die zachte tintjes. Processo en Cannoli voldoen volgens mij precies aan je beschrijving..