Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:14

Succes vandaag Miekelien!

Jeetje independant wat heftig zeg :( dikke knuffel! :knuffel:

Welkom SsSimone, snap dat de keuze lastig is, succes!

Succes bij de echo vandaag beenjesshar

Welkom Eline, ik heb ook PCOS en wij zitten in het ICSI traject. Tijdens mijn eerste (en tot nu toe enige) punctie zijn er 18 eicellen gevonden. Geen verse TP gehad ivm overstimulatie en er hebben 2 embryo's de vriezer gehaald. Ze willen nu bij mij ook in natuurlijke cyclus en terugplaatsing doen. Ondanks de pcos heb ik wel een cyclus, alleen wel vrij lang. Dus monitoren ze het nu dmv echo's en dan moet ik wanneer er voldoende eigroei is over op de ovulatietesten.

Ik heb morgen weer een echo, vorige echo's was er helaas weinig actie dus hopelijk is er morgen meer te zien +:)+

Miekelien

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:10

Er komen dus weer meerdere echo’s aan vandaag en morgen, spannend dames!

Al jullie duimen was (tot nu toe) niet voor niets gelukkig! Ik ben inmiddels weer thuis, ze hebben uiteindelijk zelfs 16 eicellen gevonden, meer dan verwacht *\o/* Nu nog verder hopen dat er ook mooie embryo’s uit ontstaan, dat weten we morgen. Qua pijn is het gelukkig ook goed te doen, nog niet veel meer dan een zware ongesteldheid gelukkig

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:13

Spannend miekelien , ga voor je duimen!!

Bij mij nu rechts 3 follikels te zien op zich prima voor mij leeftijd mag zondag voor een nieuwe echo
Dus nog even doorprikken

Succes morgen Eefsel ga ook voor jou duimen

En natuurlijk duim ik voor iedereen

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:54

Miekelien schreef:
Er komen dus weer meerdere echo’s aan vandaag en morgen, spannend dames!

Al jullie duimen was (tot nu toe) niet voor niets gelukkig! Ik ben inmiddels weer thuis, ze hebben uiteindelijk zelfs 16 eicellen gevonden, meer dan verwacht *\o/* Nu nog verder hopen dat er ook mooie embryo’s uit ontstaan, dat weten we morgen. Qua pijn is het gelukkig ook goed te doen, nog niet veel meer dan een zware ongesteldheid gelukkig

Waauw!!! Wat fijn te lezen.

Ik duim nog even verder! Laat je morgen van je horen als het je uitkomt?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:01

Super Miekelien! Hoe voel je je nu?

Spannend beenjesshar, succes alvast voor zondag :)

Hiee groeit er wel iets ondertussen, maar het is nog niet zo groot dat ze met zekerheid kunnen zeggen dat het gaat doorgroeien. Moet maandag weer voor echo en zondag voor de zekerheid een ovulatietest doen. Vanaf 10 mm kunnen ze zekerheid geven dat het gaat groeien, en 't eitje wat er zit is 9,5.. Maar als deze niet verder groeit is deze cyclus waarschijnlijk niet de goede voor een terugplaatsing..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:19

Beenjesshar fijn dat je dus ook niet voor niets prikt! Ik duim voor je verder in de komende dagen :)

Dat houdt je ook wel in spanning zeg Eefsel.. hopelijk gaat je follikel dit weekend wel nog hard groeien!

Hier gaat t al een stuk beter dan gisteren. Ik ben minder moe en de pijn is ook zonder paracetamol al heel goed te doen. Ik doe wel bewust nog rustig aan omdat er een kleine kans is op overstimulatie, en dat willen we natuurlijk voorkomen. Zaterdag heb ik nog een extra controle om te kijken of alles rustig is en of ik een verse terugplaatsing mag.

Verder vanmorgen hét telefoontje gehad. Ik was er best rustig onder, tot de telefoon over ging := Maar gelukkig super goed nieuws, van de 16 zijn er 12 bevrucht! Morgen hoor ik hoe ze zich verder ontwikkeld hebben *\%/*

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:41

Eefsel2109 hopelijk heb je maandag een mooie follikel klaar zitten :)

Bij mij is er gisteren beslist om over te stappen naar kunstmatige cyclus omdat ik op dag 14 nog steeds geen follikel groter dan 5mm had. Dat betekent wel dat ik dan Inprosub moet gaan spuiten, ik heb gehoord dat dat pijn doet :') Ik neem nu progynova en zondag krijg ik weer een echo

Beentjesshar hopelijk groeien die follikeltjes mooi door :)

Super Miekelien! Dat is goed nieuws :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:36

Eline, hopelijk valt die pijn mee.

Miekelien, wat fijn! Ik duim voor je dat ze allemaal mooi door ontwikkelen.

Eefsel, wat vervelend dat wachten.

Beentjesshar, succes zondag!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:33

Helaas deze cyclus gaan t niet worden.. Nogsteeds veel te weinig te zien. Nu menstruatie weer afwachten(zou met een week of 3 zijn) en vanaf daar weer verder. Mocht ik over een week of 3 nog niet ongesteld zijn moet ik bellen dan krijg ik medicatie om m'n menstruatie op te wekken. Bleeh waarom kan 't nou niet gewoon goed gaan :(

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:39

Wat balen eefsel knuffel voor jullie

Hoe is het bij jou miekelien ?

Ik heb woensdag punctie had gister en vandaag een echo zag er tot nu toe goed uit 4 follikels gezien
Dus we gaan het mee maken woensdag

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:16

oliebol Eefsel, dat wilden we nou net niet.. -O-

Spannend Beenjesshar! Heel veel succes alvast!

Hier tot nu toe alleen maar goede berichten. Bij mij bleek het gelukkig mee te vallen met de overstimulatie. Ik moet wel rustig aan blijven doen, maar kan wel weer langzaam opbouwen.

Na 2 dagen bleek dat er zelfs 13 bevruchtingen waren ipv 12, eentje was wat later dus was op de eerste dag nog niet duidelijk. Die hebben allemaal dag 3 sowieso gehaald, in de komende weken hoor ik ergens via de post hoeveel er daarvan ook de vriezer gehaald hebben. In ieder geval veel meer dan waar ik op had durven hopen!
Vanmiddag is er een prachtig 5-daags embryo (blastocyste die al is begonnen met hatchen) teruggeplaatst, nu nog ruim 1,5 week wachten en hopen dat ie blijft plakken :=

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:55

Ik duim voor jullie!!

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:03

Ooh eefsel. Dit is zo triest, maar de moed niet opgeven meid :(:)
BeenJesshar. Spannend, ik duim. ik kijk uit naar woensdag :D

Miekelien <3 ik hoop zooo dat ie blijft plakken , ik duim voor jou <3

Ik wens jullie allen toch zo een wondertje <3

zwanger worden is zooo zenuwslopend. dames, jullie zijn zooo sterk <3

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:46

Spannend dames
Knuffel voor wie het nodig heeft

Hier een beetje dipperig,

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:14

Bedankt dat ik mee mocht lezen. Mijn man en ik hebben de keuze gemaakt om niet voor ICSI te gaan. We gaan het op zijn beloop laten en hopen als we wat meer ontspannen er misschien toch nog een keer een wonder mag gebeuren.
Iedereen die in het traject zit heel veel succes en hoop dat er bij jullie allemaal wat moois mag gebeuren.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:39

trustHim schreef:
Spannend dames
Knuffel voor wie het nodig heeft

Hier een beetje dipperig,

:(:)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:40

SsSimonee schreef:
Bedankt dat ik mee mocht lezen. Mijn man en ik hebben de keuze gemaakt om niet voor ICSI te gaan. We gaan het op zijn beloop laten en hopen als we wat meer ontspannen er misschien toch nog een keer een wonder mag gebeuren.
Iedereen die in het traject zit heel veel succes en hoop dat er bij jullie allemaal wat moois mag gebeuren.

Het beste simonnee.. ik wens voor jou ook op een wonder x

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:42

SsSimonee schreef:

Mag ik je brutaal vragen waarom niet?
En zou icsi niet kunnen met de instelling die je ook hebt wanneer je het niet doet? Desnoods met wat geestelijke ondersteuning?

Snap dat het veel energie kost. Maar dat traject ingaan zonder verwachtingen is wellicht ook een idee?

Ik zou het zelf wel geprobeerd hebben, maar kan/mag dit een ander natuurlijk niet opdringen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:44

Eefsel, wat ontzettend klote!

Miekelien, wat een goed nieuws. :D Heel benieuwd naar hoeveel eitjes er ingevroren zijn. Wel spannend dat ze dat dan per brief laten weten.

Simone, dapper besluit. Ik hoop voor jullie dat het spontaan mag lukken.

Trusthim, wat vervelend. Knuffel! :knuffel:

Beentjesshar, spannend! Succes morgen.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:36

Miekelien de duimen draaien voor je !! Hoop voor jullie dat het een positieve test wordt

Voor iedereen een knuffel en natuurlijk duim ik ook voor jullie

Thnx dames

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:43

Damber2 schreef:
SsSimonee schreef:

Mag ik je brutaal vragen waarom niet?
En zou icsi niet kunnen met de instelling die je ook hebt wanneer je het niet doet? Desnoods met wat geestelijke ondersteuning?

Snap dat het veel energie kost. Maar dat traject ingaan zonder verwachtingen is wellicht ook een idee?

Ik zou het zelf wel geprobeerd hebben, maar kan/mag dit een ander natuurlijk niet opdringen.

We gaan het niet doen omdat ik van de IUI lichamelijk al veel last heb. Bijwerkingen van de medicatie. En ook van de menstruatie heb ik veel meer last en moet ik eigenlijk elke keer van herstellen.

ICSI krijg je nog veel meer medicatie. Dat is een van de redenen.
We vinden het beide gewoon te ingrijpend.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:17

Maar je krijgt wel andere medicatie met icsi, hoe heftig je daar op reageert kun je niet voorspellen. Het eerste traject heb ik geen last gehad van de hormonen, het tweede traject wel. De punctie is zo voorbij en kun je ook onder sedatie laten doen als je het niet aandurft om het alleen met pijnstillers,lokale verdoving en spierontspanners.

Het blijft een persoonlijke keuze maar in mijn geval was mijn kinderwens sterker dan de angst voor de rest.

Miekelien wat een mooi resultaat *\%/*

Verder wens ik iedereen succes! En voor wie het nodig heeft een hele dikke knuffel :knuffel:

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:42

Succes vandaag beenjesshar!

Wat fijn Miekelien <3 ik duim voor een plakker!!

Bedankt voor jullie lieve woorden, we gaan maar weer positief vooruit ;)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:34

We hebben 4 eitjes en goed zaad dus duimen draaien

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:54

Boompje1985 schreef:
Maar je krijgt wel andere medicatie met icsi, hoe heftig je daar op reageert kun je niet voorspellen. Het eerste traject heb ik geen last gehad van de hormonen, het tweede traject wel. De punctie is zo voorbij en kun je ook onder sedatie laten doen als je het niet aandurft om het alleen met pijnstillers,lokale verdoving en spierontspanners.

Het blijft een persoonlijke keuze maar in mijn geval was mijn kinderwens sterker dan de angst voor de rest.

Miekelien wat een mooi resultaat *\%/*

Verder wens ik iedereen succes! En voor wie het nodig heeft een hele dikke knuffel :knuffel:

Nogmaals dit is 1 van de redenen.
Ben ook zelf apothekersassistente en weet dus welke medicatie ik krijg. Daar is deels de zelfde van dan bij de IUI.
Maar het is inderdaad ook een persoonlijke keuze van mijn man en mij.