Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:36

Heb even de wedstrijd kalender van Romy doorgebladerd.. De break out run staat er niet eens in :oo Pff :')

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:47

Sincere schreef:
Vandaag naar Intersport geweest en hardloopschoenen laten aanmeten, doormiddelvan een voetenscan en loop filmpjes.
Helemaal happy mee! Nu al zin om morgen weer lekker te lopen :D

Ben alleen nog op zoek naar een ietwat portomonee 'vriendelijke', simpele hartslag meter. Gebruiksvriendelijk, dus de functie alleen hartslag meten is voldoende.
Iemand een aanrader?

Zaterdag ook opgegeven voor De halve marathon van Texel, voor de 10km. Nog meer die gaan?

Ik heb nu deze Afbeelding
Werkt prima met m'n Samsung S3,
Alleen morgen nog even mee lopen, snap niets van m'n hartslag...
Laatse x lopen: eerste 15 minuten hartslag rond 165 p/m
van 15de tot 45 minuten hartslag rond 85 p/m

De 2 eerdere lopen kwam mń hartslag niet boven de 90 p/m
Ik loop ongeveer 5 km in 40 minuten

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:16

Ik ben nu bezig met de bestanden van Evy, als het straks droog is ga ik wss beginnen *\o/*
Krijg helemaal zin om te beginnen! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:18

Oeh dat zal niet lukken @_Nancy. Heb 18 mei al Marikenloop. Jammer want is wel lekker in de buurt. Die op Ameland lijkt me geweldig. Ben sowieso verknocht aan dat eiland.

@sandranbr: Dat vind ik niet echt klinken alsof je meter prima werkt haha.

Hier een voorbeeldje van mijn hartslag tijdens training (moet je even bij overlay heartrate aan zetten). Gebruik de spullen van micoach die zijn te gebruiken met de app.

http://micoach.adidas.com/us//Track/Pub ... 2157#Speed

Ben gisteren naar de fysio geweest en vond het écht een onaardige / rare man. Heb shockwave therapie gehad en daarna weer gaan hardlopen. Had nog steeds last van m'n schenen, maar geen intense pijn. Daarna gekoeld en nu geen centje pijn dus ben benieuwd als ik morgen weer ga hoe het dan voelt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:32

Ik heb in april, mei en juni een run gepland, waar onder de Rotterdam marathon (10 km) een de Marikenloop. Moet de trainingsfrequentie nog even opschroeven :')

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:52

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:47

Sincere schreef:
Zaterdag ook opgegeven voor De halve marathon van Texel, voor de 10km. Nog meer die gaan?
Wendy15 schreef:
Leuk Sincere! Ik doe niet mee, maar ga denk ik wel even kijken :))

Die hoop ik volgend jaar mee te kunnen doen. Dan loop ik hopelijk goed genoeg én tijd genoeg om vervoer/verblijf te regelen. Ben dol op Texel dus deze een keer meedoen móét natuurlijk wel! :D
Edit: ik zie de 6 van Den Hoorn heeft nog wel plaatsen beschikbaar.. hmm..

@sandranbr Zo te zien gaat er iets fout met de meting. Zit de band op de juiste hoogte, de sensoren natgemaakt en je telefoon zo dicht mogelijk bij de hartslagsensor? Even ter vergelijking, gegevens van mij een paar dagen geleden:
Code
Duur 00:54:50     Gem. HF 151 hsm     Max. HF 183hsm     Calorieën 422kcal     Afstand 7.33km     Gem. tempo 07:30min/km

Mijn rusthartslag is om en nabij 55hsm, weet je jouw hartslag in rust? 85 gedurende een half uur lopen is toch wel opmerkelijk..

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:37

Heeft iemand eigenlijk nog tips voor je eerste wedstrijd?
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 08-02-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:42

eerste wedstrijd bedoel je?
Ruimte zoeken, eigen tempo bepalen en je niet laten verleiden iets sneller te lopen dan je eigenlijk kan

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:46

Ja dat bedoel ik, ik wil namelijk graag met iemand samen lopen, maar ik weet niet of dat heel handig is ik train namelijk altijd alleen. Maar leek me wel gezellig oook omdat ik nog nooit een wedstrijd heb gedaan.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:59

Samen met diegene gaan trainen? Of een aantal keer samen voor de wedstrijd? Dan weet je een beetje hoe die ander loopt en of je die bij kan houden zonder jezelf te overvragen.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:14

dressuur518 schreef:
Ja dat bedoel ik, ik wil namelijk graag met iemand samen lopen, maar ik weet niet of dat heel handig is ik train namelijk altijd alleen. Maar leek me wel gezellig oook omdat ik nog nooit een wedstrijd heb gedaan.

Ikzelf loop op de gok dat ik wel iemand(en) kan vinden met wie ik mee kon lopen. En nee, dat hoef je niet te vragen, je kan gewoon bij iemand plakken, werkt prima! In mijn geval (5km eerste wedstrijd) inderdaad iemand gevonden, liep daar het grootste deel van de wedstrijd bij. Tijdens een wedstrijd ben je altijd wel in staat meer te doen dan in je trainingen, simpel zat. Begin desnoods dus alleen, zoek iemand op jouw tempo en plakken maar. En daar houd je nog leuke contacten aan over ook! :D

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:16

Ja dat is waar, komen jullie op wedstrijden (voor de gene die wedstrijden doen) vaak dezelfde mensen tegen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:59

Ik ga de Marikenloop samen met een vriendin starten maar tenzij m'n training nu met sprongen vooruit gaat ga ik haar laten lopen en zelf in m'n eigen tempo. Mocht ik nou echt nog flink verbeteren de komende tijd dan kan ik haar misschien als haas 'gebruiken'.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:12

Vandaag in die enorm harde wind hardgelopen. De eerste 5 minuutjes werkte mijn app niet mee, dus daarvan heb ik geen tijd en afstand ed. Maar de tijd daarna is wel goed gegaan en heb dus na die 5 minuutjes nog 3,29 km gelopen.
Moet wel zeggen dat dat echt enorm werken was, kwam soms amper vooruit zo hard dat de wind ging :=

Marikenloop lijkt me ook wel leuk om te doen. De breakout run ook!
Even kijken of ik voor die tijd mijn conditie op peil heb en of ik dan nog kan inschrijven!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:27

Dat is ook mijn ervaring van vandaan veel tegenwind haha.
Maar ben wel trots op mezelf dat ik toch ben gaan lopen.
En met mijn nieuwe schoenen ging het zelfs beter.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:24

Ik heb vandaag ook gelopen, nieuw record neergezet, 6,5/7 km (deed er wel 3 kwartier over,beetje lang dus) ook tegen de wind in..... Maar was wel te doen. Nu hopen dat ik dit elke week kan volhouden want dan kan ik eigenlijke elke wedstrijd lopen die ik wil! Wel jammer dat ik blaren kreeg, heb deze nieuwe schoen nu 3 keer met hardlopen aan gehad en verder niet echt in gelopen, misschien moet ik er toch wat vaker meelopen?!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:29

Ben gister gaan lopen, op een gegeven moment weinig wind, dus ik liep op het randje van de weg (in de berm is echt vervelend met die modder). Rukwind, ik liep ineens aan de andere kant van de weg.. Gelukkig geen auto in de buurt.. :')

Morgen ga ik weer!
Heb alleen wel heel erg spierpijn nu. Werd me pijnlijk duidelijk hoe slecht mijn conditie is.. :=
Nog tips tegen spierpijn?
Ik heb minstens 1,5 km uitgelopen, had mijn rondje te groot ingeschat waardoor ik al klaar was en toen nog een eind naar huis moest lopen.. :=

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:38

Ik heb ook aan het begin wel eens spierpijn gehad. Wat bij mij het beste werkte, was gewoon weer gaan bewegen en warmte hielp ook goed!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:39

was wel meteen in een heet bad gedoken :o :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:49

Bij blaren zou ik toch terug gaan.. Ook een keertje gehad met schoenen en na dacht dat het wel over zou gaan. Na een jaar nieuwe schoenen gekocht en wat een verlichting was dat! Had ik echt gelijk moeten doen :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:17

Ik vind spiroflor altijd super spul tegen (spier)pijn! Haal je gewoon bij de drogist.

Morgen wordt er een foto gemaakt van m'n bekken. Vind het wel spannend, maar hoop snel weer te kunnen lopen :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:12

Vanochtend m'n PR verbroken, 5km in 32'15" :D
Ik ga m'n hele eet-style compleet omgooien maar ik zoek eigenlijk wat tips die hier vast wel te vinden zijn. Ik zit de laatste tijd enorm slecht in m'n vel en heb zo ongeveer 24/7 honger terwijl ik ook erg veel eet. Nu ben ik opzoek naar iets wat (uiteraard) lowcal is, goed voelt en ook goed gevult bliíjft vullen. Ook ben ik begonnen met veel water drinken, ik heb vanmiddag denk ik al zo'n 1 liter water gedronken wat voor mijn doen ontzettend veel is, en ik merkte dat ik hier ook wel gevulder van ging raken, en werkt ook goed tegen de verveling :o Iemand misschien tips voor gezond en voedzaam eten? :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:34

Groentesnacks als wortel, tomaatjes, komkommer ed als je zin hebt om te kauwen. Verder je eiwitten verhogen, goed voor spieropbouw en vult beter dan koolhydraten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:36

Romyv schreef:
Groentesnacks als wortel, tomaatjes, komkommer ed als je zin hebt om te kauwen. Verder je eiwitten verhogen, goed voor spieropbouw en vult beter dan koolhydraten

oh dat klinkt wel goed. ik heb hetzelfde. heb echt vreetbuien en geen idee waarom :=

verder liep ik 1x in de week (nog steeds les 1 van evy) en wil ik nu 2x per week gaan lopen. kijken of ik dan wel voorruit komt.

ik heb echt 0,0 conditie maar zo komt het nog niet voorruit. na 6 weken (1x per week rennen) lukt eindelijk les 1 helemaal :j geloof me na 1 min rennen en 1 min lopen en 1 min rennen was ik al kapot :=