[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:35

Ik ga waarschijnlijk toch voor de koperspiraal, rond de 9e ben ik de laatste twee maanden iets ongesteld geweest en dan kan ik m laten zetten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:58

ben benieuwd Jesito! Ik wilde eerst ook voor de koper (geen hormonen meer) maar HA raadde toen Mirena aan en het wegblijven van menstruatie bevalt me zo goed dat ik er maar in ben blijven hangen. Maar uiteindelijk is een lijf zonder hormonen volgens mij toch beter

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:23

Ik heb een paar maanden terug een andere versie van mijn pil gehad.. Wisselt soms wel eens omdat de "neppe" dan goedkoper is ofzo.. Maar nu heb ik weer hele heftige pijnen als ik ongesteld ben en ik heb ook het idee dat ik door deze pil aangekomen ben (kan ook wat anders zijn, maar ik ben de afgelopen tijd juist gezonder gaan eten. Ik probeer af te vallen en er gaat gewoon niks af, heel frustrerend). Ik wilde sowieso al aan een andere pil, omdat ik me door deze pil heel moe voel, chagrijnig ben en veel acne heb..

Heeft iemand een tip voor een pil die niet je gewicht beïnvloedt en misschien ook nog tegen de acne werkt? Het liefst zou ik helemaal stoppen, maar dat is geen optie ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:25

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:28

Niemand een tippie?
Als het een rare tip is kan 't ook via PB ;)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:35

Juliette61 schreef:
Niemand een tippie?
Als het een rare tip is kan 't ook via PB ;)

Ik denk dat er niet veel tegen te doen is, ja de pil kan nog wel eens helpen. Maar ik ga der vanuit dat je die niet meekrijgt omdat dit pas je 1e menstruatie is. Hou sowieso op een kalender/agenda bij wanneer je ongesteld bent en hoe lang (dus aantal dagen). Zodat je als je naar de huisarts gaat kan laten zien of het regelmatig is etc.

En ik zou wel even met je moeder of vrouwelijke familieleden praten, aangezien je zei dat die ook veel bloed verliezen. Misschien hebben zij nog handige tips.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:39

Tja het enige wat ik je aan kan raden Juliette is om een zo groot mogelijke maat tampon te gebruiken en daarbij ook maandverband. Als je dan echt even niet naar het toilet kunt lek je in elk geval niet meteen door. Dit is voor 's nachts ook een tip. Verder zou je eens een afspraak kunnen maken met de HA,misschien raad hij je aan om de pil te gaan slikken of heeft hij een ander idee. Verder zijn er naar mijn weten echt geen truukjes ofzo zodat je minder vaak hoeft te verschonen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:41

En voor de nacht even zo'n mega maandverband. Always heeft wel zo'n fijne night secure plus oid.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:01

Mirjamsel schreef:
Ik heb een paar maanden terug een andere versie van mijn pil gehad.. Wisselt soms wel eens omdat de "neppe" dan goedkoper is ofzo.. Maar nu heb ik weer hele heftige pijnen als ik ongesteld ben en ik heb ook het idee dat ik door deze pil aangekomen ben (kan ook wat anders zijn, maar ik ben de afgelopen tijd juist gezonder gaan eten. Ik probeer af te vallen en er gaat gewoon niks af, heel frustrerend). Ik wilde sowieso al aan een andere pil, omdat ik me door deze pil heel moe voel, chagrijnig ben en veel acne heb..

Heeft iemand een tip voor een pil die niet je gewicht beïnvloedt en misschien ook nog tegen de acne werkt? Het liefst zou ik helemaal stoppen, maar dat is geen optie ;)

Je moet gewoon aangeven dat je alleen de variant wil waar je de problemen niet bij had.
Ze zeggen wel dat het exact dezelfde os maar vaak is het dat niet.

Ik had dit met een neusspray nasonex.
Kreeg ook een andere, die was goedkoper volgens hun maar helemaal hetzelfde.
Oke prima, maar na een tijd gebruiken leek deze noet te helpen.
Na twee weken bleef ik niezen en snotteren.
Toen ik eruit zag als een junk de ha gebeld en verteld dat de verandering was sinds ik noet de echte nasonex had.
Dat leek m sterk, toch door blijven zeuren en mocht de echte nasonex weer gaan halen.
Twee keer sprayen en de klachten werden al minder.
Na twee dagen weg.
Nu steeds met medicijnen bestellen willen ze me nog steeds die andere aansmeren terwijl ik bij bestellen al aangeef alleen de echte te willen.
Denk dat zij er vooral zelf veel op verdienen met de alternatieven.

Dus vraag om je eerdere pil en geen alternatief.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:09

@ soloro, mijn moeder heb ik het verteld, zij had dit jammer genoeg niet, en met de rest van de vrouwen in mijn familie die het hebben, praat ik niet heel erg veel.
Da van het bijhouden ga ik zeker doen! :j

@BlondCowgirl ik doe mijn best, al is het even wennen :')
De pil wordt hem nog niet, mijn ouders vinden het niet handig, ik reageer vaak sterk op medicijnen, met hoofdpijn enzo, dat zou ik liever over een half jaar doen.

@ Vuurneon dat doe ik ook, ook overdag, wel bedankt voor de tip van Always, degene die ik nu heb vind ik niet erg fijn.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:22

Haha ja logisch dat je ff moet wennen. Ik vind het al stoer dat je meteen tampons durft te gebruiken! En ik zou toch echt ff langs de HA gaan (als je er echt last van hebt dan, maar lijkt mij wel). Hij heeft miss nog wel andere tips en mocht hij toch de pil aanraden dan kun je daar nog over nadenken. Zo'n adviesgesprekje is gratis (nouja wordt betaald door de verzekering) en vrijblijvend en dan weet je in elk geval waar je aan toe bent! En als je je moeder mee neemt hoort die ook meteen dat de pil eventueel op doktersadvies is.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:24

Mini tampons lek ik ook zo doorheen, maar met super kan ik zo een paar uur vooruit. Zou het toch proberen om een maatje groter te gebruiken, kan echt veel schelen.

Succes!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:16

Spiraal klinkt erg goed, ben wel geschrokken van sommigen gevallen waar het slecht uitpakte maar dat heb je overal
Hoor ook veel mensen over acne dat kwam na plaatsing spiraal
Ik heb de microgynon 50, nooit pukkels..zou ik dat door spiraal wel opeens kunnen krijgen?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:04

Even een domme vraag.. maar ik vraag het me al een tijdje af eigenlijk.
Als je ongesteld bent, en je gebruikt nachtmaandverband, merk ik dat je toch wel eens doorlekt, omdat je 'verkeerd ligt'.
Hoe liggen jullie om dit te voorkomen :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:06

Acne en spiraal hoor ik vaker. Ik heb nooit last gehad van acne dus geen idee. Vriendin van me had juist acne vermindering door de mirena.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:07

Always night secure :) hebben een veel bredere achterkant. Ben daar nog nooit mee doorgelekt iig.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:17

BlondCowgirl schreef:
Haha ja logisch dat je ff moet wennen. Ik vind het al stoer dat je meteen tampons durft te gebruiken! En ik zou toch echt ff langs de HA gaan (als je er echt last van hebt dan, maar lijkt mij wel). Hij heeft miss nog wel andere tips en mocht hij toch de pil aanraden dan kun je daar nog over nadenken. Zo'n adviesgesprekje is gratis (nouja wordt betaald door de verzekering) en vrijblijvend en dan weet je in elk geval waar je aan toe bent! En als je je moeder mee neemt hoort die ook meteen dat de pil eventueel op doktersadvies is.

Ja, als dit blijft ga ik er wel mee naar de HA.
We hopen dat het gewoon is omdat het de eerste keer is.
Heb op internet gelezen dat sommige de eerste paar keer echt een soort tsunami te voortduren krijgen, een kleine groep, waar ik uiteraard weer eens bij hoor. :')

Alleen de pil wordt hem nog even net, onder anderen omdat mijn ouders er op tegen zijn, en omdat ik het zelf ook eng vind om op mijn 15e al aan de pil te gaan, maar ik ben wel een mutsie! :=

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:35

Elin_ schreef:
Spiraal klinkt erg goed, ben wel geschrokken van sommigen gevallen waar het slecht uitpakte maar dat heb je overal
Hoor ook veel mensen over acne dat kwam na plaatsing spiraal
Ik heb de microgynon 50, nooit pukkels..zou ik dat door spiraal wel opeens kunnen krijgen?

Ja. Ik heb dezelfde overstap gemaakt en zit nu helemaal onder, zoals ik in het berichtje op de vorige pagina ofzo ook al aan gaf.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:34

Hallo, ik kom hier even binnen vallen. Ik heb zojuist ''yoni'' tampons besteld. Dit zijn tampons zonder synthetische producten die in normale tampons wel zitten en o.a. vaginale infecties kunnen veroorzaken. Dit is hun site https://yoni.care/nl/ . Ik heb ze nu zelf besteld omdat ik elke maand na mijn ongesteldheid weer een schimmelinfectie heb, van de dokter heb ik een recept gekregen zodat ik iedere maand daar medicatie voor kan halen, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Ik kwam toen dit tegen en ik hoop heel erg dat ik hiermee de oorzaak van mijn probleem aanpak en niet meer alleen de symptomen hoef te bestrijden. Zijn er hier dames die deze tampons gebruiken en wellicht dezelfde (vervelende) symptomen hadden en nu niet meer?

Overigens, een interessant artikel wbt de giftige stoffen in tampons:
http://www.ahealthylife.nl/giftige-stof ... n-tampons/

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:14

Ik had wel telkens een schimmelinfectie ja.. Daarom overgestapt op de menstruatiecup. Vond ik zelf ideaal! Ben wel benieuwd of die speciale tampon werkt :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:05

Zo, ik ben er klaar mee. Woensdag gaat na 4 maanden mijn spiraal eruit.
De eerste 2 maanden non stop ongesteld. Toen ik dacht dat het eindelijk over was na zo'n 1,5e week last gekregen van krampen en 9 vd 10x gaan die niet eens samen met afscheiding.
Dus nu al ruim een maand toch wel zeker 4/5 dagen per week dat ik met krampen rondloop dus heb het wel gezien ondertussen.
Tis ook niet altijd en heel vaak is het eerder een zeurderige aanwezige kramp (ong 3-4 dagen) dan dat het echt pijn doet (ong 2 dagen) maar dit hoeft van mij zo niet langer.
En heb er eigenlijk ook niet nog veel vertrouwen in dat het de komende 2 maanden zoveel beter zal gaan dus ik neem die gok maar gewoon en hij gaat er uit... :')

Ik wilde een spiraal omdat ik van die 2 dagen pijn af wilde als ik ongesteld was, niet om elke week met bijna elke dag kramp rond te lopen :')

Dus denk dat ik ook maar op zoek ga naar zo'n cup want dat lijkt me wel ideaal :) ik krijg namelijk ook irritaties van maandverband/inlegkruisjes...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:41

Blacky, kijk eens of een implanon iets voor je is. Ik ben af en toe ongesteld, en dan bedoel ik een 3 drupjes pastelroze. Geen krampen oid.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 23:53

Ik hou niet zo van het idee iets in mn arm te stoppen plus ik las hier nog wat meer verhalen van mensen waarbij die volgens mij ook niet ideaal was... Ben vooral bang dat de hormonendosering te laag gaan zijn en we hetzelfde grapje weer gaan krijgen en ik was er eigenlijk ook wel blij mee dat het spiraaltje meer plaatselijk was waar het bij de pil (en implanon etc) je hele lichaam door gaat.

Heb voorlopig ook niet per se iets nodig. Het is net uit met mn vriend (die toch al 6200km verderop woont) dus op sexueel gebied gebeurt er verder toch niet zoveel. En de voorlaatste keer dat ik stopte met de pil voor 3 maanden, tot ik mn ex ontmoette, ben ik sowieso helemaal niet ongesteld geworden. Dus ergens misschien ook maar eens goed om te zien of het überhaupt nog wel werkt lol.. :')

Dan zien we daarna wel :) Nuvaring lijkt me evt ook nog wel wat en anders maar weer de pil denk ik.. ;)

Edit; onee volgens mij gingen die verhalen vooral over de prikpil...
Maar vind ik nog steeds het idee van snijden in mn arm eigenlijk niet zo tof lol :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:39

Ik heb nu 3 maanden de nuvaring, en ben er blij mee.
Vindt het een stuk prettiger dan de pil, en kan nog steeds zelf uitmaken of ik een stop week inlas of niet. :)

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:34

Ik had even een vraagje voor de pleister-gebruiksters onder jullie, op internet en in de bijsluiter staat dat je de pleister maximaal 6 weken mag dragen. Neemt daarna de werking af (als in: ben je dan niet meer beschermd) of is dat door de hormonen? Want in principe zouden er dezelfde hormonen in moeten zitten als in een gewone pil, die je wel langer kan doorslikken.