GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:15

Ik heb een volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen. Heb alleen nog wat truien kunnen bewaren, die liggen op zolder. De rest via Vinted of in de kledingbak.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:20

F_Orumster schreef:
@Dieuwke dank voor het informeren! Heb je jouw volgende order vervroegd ? Gaan andere distributeurs niet over op de hernieuwde pennen?

Ik wil de volgende order inderdaad eerder plannen en dan nog proberen om een 7,5mg pen te bemachtigen. Maar uiteindelijk zal ik niet ontkomen aan die One Dose-pennen denk ik. En als ik dan de HA of gyn zover krijg om het wel voor te schrijven, dan kan ik het alsnog bij de apotheek halen. Dat zal altijd goedkoper zijn dan via Wellis.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:43

Zonnetje81 schreef:
De pen die ik al thuis heb liggen is 5/2027.

Ohhhhh... Ze zullen snel aan,06/27 zitten vrees ik

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:45

Deertje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ohhhhh... Ze zullen snel aan,06/27 zitten vrees ik

Ja dus morgen even bekijken tm wanneer die houdbaar zijn.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:45

Ik ben benieuwd of er eventueel ook overgestapt kan worden op een flacon. Als mijn huisarts het aanvraagt wil hij altijd weten welke hij moet hebben en zeg ik altijd de pen maar er is dus ook flacon, misschien is die niet te geven aan patiënten. Weet daar ook geen prijs of iets van maar mocht het over komen ga ik dat overleggen. Zeker omdat ik het nu op 3mg nog steeds extreem traag maar gestaag afval.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:50

Ozempic bedoel je?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:56

Ik heb vandaag juist gevonden dat ze met die flacons gestopt zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 00:36

Zonnetje, ik verkoop wel via Vinted, maar zet er iedere keer een beetje op. Anders duurt het me allemaal te lang met uploaden etc. We hebben een slaapkamer over en daar gooi ik alles neer wat ik op Vinted wil verkopen. Als ik een keer goede moed heb zet ik er weer wat items op.

De flacons zijn begin 2025 volgens mij al afgeschaft.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 09:28

Afbeelding

kom nu nog wel even toe :) Voor de rest van het jaar denk ik :) Dacht, zal ze maar afhalen zolang er een golden dose inzit.. ze zijn met vervaldag 04/27 en 05/27 , mijn volgende pennen zullen er zonder zijn, maar misschien heb ik er dan geen meer nodig

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 10:11

Wow zoveel geld heb ik niet om 6 pennen tegelijk te kopen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:01

Lekker voorraadje Deertje! Zo kun je nog wel even vooruit inderdaad

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:10

Ik heb inmiddels de Mounjaro pen kunnen halen (nog de "oude" model zoals ik hier kan zien) *\o/*

Ben uiteraard meteen begonnen smiddags, maar op wat hoofdpijn de volgende ochtend na, merk ik werkelijk helemaal niets....... maar echt helemaal niets........

Is dat normaal?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:12

Ja het kan even duren. De een reageert sneller als de ander. Ik had de volgende dag er meteen effect van

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:20

Nou dan zet ik mijn hoop op de volgende injectie haha.
Ik heb voor als de 2,5mg spuit op is, ook de 5mg spuit meegekregen, dus over een maand kan ik meteen ophogen.

Ik las ook iets over dat iemand hoopte dat een arts het wilde voorschrijven en dat het dan in de portomonee zou schelen.

Naar wat ik begreep (en ik kan er natuurlijk naast zitten!) is dat dit een medicatie is die niet zomaar vergoed wordt zonder duidelijke indicatie én nadat er al andere medicatie voorafgaande is geprobeerd. En dat heeft met name te maken met diabetes en de medicatie trap die hiervoor bestaat.

Al vind ik het ongelovelijk dat iets als een GLI wel vergoed wordt door de verzekering, en wat echt zulke bizarre onzin is, en waar men echt niet zoveel kilo's mee afvalt dat het zoveel oplevert voor de verzekeringsmaatschappijen. maar de afvalmedicatie's bewezen wél!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:21

ivy_power89 schreef:
Ik heb inmiddels de Mounjaro pen kunnen halen (nog de "oude" model zoals ik hier kan zien) *\o/*

Ben uiteraard meteen begonnen smiddags, maar op wat hoofdpijn de volgende ochtend na, merk ik werkelijk helemaal niets....... maar echt helemaal niets........

Is dat normaal?

Ik ook geen bijwerkingen, verschil eetlust merkbaar volgens mij vanaf de 2e dag.

ivy_power89 schreef:
Ik las ook iets over dat iemand hoopte dat een arts het wilde voorschrijven en dat het dan in de portomonee zou schelen.

Naar wat ik begreep (en ik kan er natuurlijk naast zitten!) is dat dit een medicatie is die niet zomaar vergoed wordt zonder duidelijke indicatie én nadat er al andere medicatie voorafgaande is geprobeerd. En dat heeft met name te maken met diabetes en de medicatie trap die hiervoor bestaat.

Al vind ik het ongelovelijk dat iets als een GLI wel vergoed wordt door de verzekering, en wat echt zulke bizarre onzin is, en waar men echt niet zoveel kilo's mee afvalt dat het zoveel oplevert voor de verzekeringsmaatschappijen. maar de afvalmedicatie's bewezen wél!

Ik hoop zou zijn om het alsnog zelf te betalen, maar dan wat meer naar werkelijke waarde en niet wat de commercie eroverheen gooit. Ik vraag, en verwacht, een vergoeding.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:23

F_Orumster schreef:
ivy_power89 schreef:

Is dat normaal?

Ik ook geen bijwerkingen, verschil eetlust merkbaar volgens mij vanaf de 2e dag.

ik zit nu op de 3e dag, maar nog steeds geen verschil in eetlust oid......
Ik voel mij gewoon hetzelfde als voor de injectie.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:30

ivy_power89 schreef:

Dat was ik. Het is goedkoper als een arts het voorschrijft en je het zelf af kunt rekenen bij de apotheek dan aanschaffen via Wellis of een soortgelijke commerciële instantie.

Ik weet dat het niet vergoed wordt vanuit de zorgverzekering. Hoewel ik vind dat dat wel zou moeten want obesitas is gewoon een ziekte met heel veel nadelige gevolgen. Het zou voor NL vele malen goedkoper zijn om deze medicatie te vergoeden dan alle comorbiditeiten te moeten behandelen, denk ik.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:34

Ik heb overigens bericht terug van Wellis:

Citaat:
Beste Dieuwke,

Dank voor uw feedback. Ik ga er direct even achteraan of de afbeeldingen bij het inloggen aangepast kunnen worden om verwarring te voorkomen. Wij blijven tot zover in ieder geval de Kwikpen leveren.

Voor nu dus nog geen reden tot paniek :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:35

Eens!
Ik vind 300+ euro voor een maand ook absurd, terwijl het zich inmiddels bewezen heeft!
Als ik het niet vergoed zou krijgen, zou ik het ook zelf gaan betalen, mede door jullie ervaringen hier in het topic ben ik overgehaald.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:43

Zonnetje81 schreef:

De twee nieuwe pennen die ik nu heb opgehaald ook 5/2027.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:56

Ik heb via mijn arts van Yazen, na mijn begin pen, meteen de 15mg pen aangeboden gekregen.
Met de verwachting dat ik er ongeveer 4 maanden mee kan doen.
Ze gaf zelf aan dat die goedkoper is dan de pennen met minder Mounjaro vloeistof erin.
(Misschien wel omdat ik heb aangegeven 50-55kilo wil afvallen.)

Ik ben begin oktober begonnen, en liep de eerste 2 weken van januari dat ik wel afviel maar 200gram per week. Dus ik zat er een beetje minder goed in.
Tot ik me bedacht dat ik nu in totaal wel al 18kilo kwijt ben geraakt.
Ik zwem 2 keer per week, en kan gewoon nu lekker meedoen met de rest van de club.
Bij de wandeling in het bos kan ik verder en actiever lopen.
Met dit alles is de motivatie weer terug en mag ik trots zijn op mezelf.
( en ga ik meteen kijken voor een mooie trui op Vinted en een passende jas)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:39

Ik ben nog steeds een stille meelezer, maar wil toch even inhaken op het gevoel van vals spelen.
In mijn ogen is het net zo 'vals spelen' als iemand met diabetes die het gebruikt om z'n bloedsuiker op peil te houden.
Of iemand die weer wat blijer wordt van het gebruik van anti-depressiva.
De medicatie vult iets aan dat jouw lichaam, om welke reden dan ook, niet zelf regelt.
Laatst bijgewerkt door Saga op 28-01-26 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:56

Ja ik heb er ook nog over nagedacht maar doe er nu nog steeds net zoveel voor als eerst. Eten tracken, juiste keuzes maken, rond de 1350 kcal eten. Verschil nu is dat het makkelijker gaat en er gebeurd daadwerkelijk ook iets. Dat het alleen knap is met een strijd voeren vind ik dus niet.

Iemand waarbij het lijf misschien beter werkt en makkelijk afvalt en die weinig honger ervaren als ze een beetje opletten is dat dan ook niet knap en beter? Ik ken er die met hun manier van opletten voor mijn lijf nog steeds bunkeren. Een vriendin van me eet elke dag een zak skittles en andere zooi en piept dan over dat mini buikje van haar of dat ze fluctueert maar wel stabiel blijft. Als ik dat doe kom ik elke week kilos aan. Maar ze vreten zo 1000 kcal weg aan zooi per dag bovenop wat ze gewoon eten wat ook niet mager is en komen dus amper aan. Als die een beetje opletten en dan 3x pw dat doen vallen ze af.

Dus nee ik heb besloten dat ik het niet zie als valsspelen, de makkelijke weg kiezen ofzo. Ik doe nog steeds mn best en er alles voor voor een goed resultaat.

Iemand die het gewoon gebruikt om door te vreten en makkelijk af te vallen is anders maar die zijn er weinig. En ja ik ken er een die dan zegt ja heb net 5 hamburgers bij de mac gehaald en die van de zwarte markt mounjaro haalt. Nu klaagt dat er niks gebeurd. Ik heb netjes gezegd dat met haar voeding een hoop winst is te behalen en dat beaamde ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:16

Zonnetje81 schreef:
Iemand die het gewoon gebruikt om door te vreten en makkelijk af te vallen is anders maar die zijn er weinig. En ja ik ken er een die dan zegt ja heb net 5 hamburgers bij de mac gehaald en die van de zwarte markt mounjaro haalt. Nu klaagt dat er niks gebeurd. Ik heb netjes gezegd dat met haar voeding een hoop winst is te behalen en dat beaamde ze.

Ja dit soort mensen ‘verpesten’ het voor de rest die wel hun best doet om een gezond leefpatroon aan te leren. Het is geen prikje voor als je gewoon door wilt blijven eten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:44

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik echt een keer verkeerde dingen eet, dan krijg ik van mijn eigen lijf op mijn donder hoor :o