Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:50

De kidsrun van de ultra’s. :')

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:53

:wave:
Hi allemaal, ik kom weer even onder een steen vandaan. Bijzonder die nacht run on aandacht te vragen voor lichtvervuiling, gaaf! En SV hopelijk knapt je voet op, klinkt erg pijnlijk.

Ik lees nog een beetje mee maar heb zelf weinig te melden. De laatste tijd zit ik wat minder lekker in mijn vel en heb ik de druk van (van mezelf) moeten hardlopen proberen los te laten. Ik merkte dat het plezier er een beetje vanaf ging omdat ik als Rupsje Nooitgenoeg steeds vond niet hard genoeg, niet ver genoeg of niet vaak genoeg te lopen... Dus nu loop ik alleen als ik zin heb en de laatste weken is dat dus alleen een keer in het weekend. Vanmorgen was er een mooi zonnetje dus even de polder in gegaan.

Afbeelding

Puera

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:59

Hé Kylan! :wave: Jammer dat je niet zo lekker in je vel zit. Het is inderdaad heerlijk weer om te lopen vandaag!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:48

Wat een afstanden!
Ik liep vandaag 3'-5'-5'-3' met steeds 2 minuten rust en vond dat al vet zwaar. Maar ik liep een paar weken terug met moeite 2 minuten achter elkaar, dus ik ben best tevreden!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:55

+:)+ Goed bezig, Tiggs!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:20

Goed zo Tiggs!

Kylan wat knap dat je het moeten lopen even van je af kunt zetten. Ik heb er al moeite mee dat ik vandaag niet kan trailen door mijn zere voet. Lekker rondje heb je in ieder geval weer gemaakt.

Ik heb voorzichtig 6km gewandeld. Ik loop toch anders dan normaal en daardoor spierpijn in mijn rechterkuit. Pfff irritant.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:07

Kylan :(:) Wat kun je jezelf in de weg zitten soms hè? Heel herkenbaar en zo te lezen pak je het goed aan. Genieten is het belangrijkste, maar dat vergeten we denk ik allemaal wel eens.

Goed bezig Tiggs! Gaat dan best snel hè?

Wij hebben sinds gisteren een onverwachte paardenwissel doorgevoerd :+ De (ongepland drachtige) minimerrie en onze Friese puber was een lastige match en na lang wikken en wegen hebben we een andere plek voor haar gezocht. Zelf hebben we een 2-jarige Pipi Langkous pony ervoor teruggekocht. Hij is nu 1.20 en echt heel leuk. En ze kunnen het ook nog eens goed vinden samen.

Dus na deze bijzondere weken moest ik me er wel even toe zetten net, maar we hebben heerlijk gelopen. Dezelfde route die we laatst met Puera hebben gedaan en nu was het droog en zonnig :)) Weer een halve in the pocket :j

Nu snel douchen en naar een verjaardag!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:17

Ha Kylan, leuk om weer van je te horen! En inderdaad goed dat je naar je gevoel luistert, fijn dat je nog een loopje gedaan hebt, mooi zeg de polder daar.

Mooi gelopen Tiggs!

SV, wat baalen zeg van je voet, snap dat het super frustrerend is als je graag wilt gaan lopen, maar je niet kan.
Hopelijk word het snel minder, en ben je zo weer de oude!

Ninus, gaaf weer een halve erop zitten, knap hoor!
Klinkt als een leuke pony, de pipi langkous pony, heb je foto's?

Zaterdag heb ik de Jutberg trail gelopen met Suusje en LlMxx.
De organisatie was erg goed, mooie route, veel afwisseling, goed aangegeven.
Al vond ik de originele route de we met SV gelopen hadden wel iets leuker!

Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, had een t shirt met korte mouwen en 3 kwart broek, maar het was toch kouder dan ik dacht, harde wind, en op ongeveer 5km een flinke hagelbui.
Ik ben rustig aan begonnen, had mezelf ook voorgenomen om rustig naar boven te gaan, en dat lukte goed.
Op de rechte stukken, en stukken naar beneden had ik voldoende herstel tijd.
Vlak voor het einde op ongeveer 14km zag ik nog 2 vrouwen voor me rennen, en toen kwam de rode lap voor mijn ogen.
Alle kracht bijgezet en een vrouw in het wit voorbij gelopen, daarna liep er 15 meter voor me nog een vrouw in het rood, die liep wat te snel voor mij.
Tot op het laatste stukje, daar kwamen we uit bij een atletiek baan, zij pakte de buitenbocht, en ik schoot binnendoor, maakte een flinke eindsprint naar de finish en had gepasseerd!
Bij de finish stond drinken klaar en kreeg iedereen een zelfgemaakt potje jam, echt heel leuk.
Later bij de uitslagen zag ik dat ik 3e vrouw geworden was van de 15km, echt blij mee.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:24

Netjes gelopen zeg @ieris. Fijn dat je goed kon doseren en zo aan het einde nog wat over had :)

@Ninus, klinkt als een leuke match. Ben benieuwd naar de kleine pipi langkous pony. Hou wel van een bijzonder kleurtje :j En fijn dat je weer een halve in the pocket hebt. Het weer was er goed voor de afgelopen dagen.

Goed bezig @Tiggs. Je hebt al flinke vooruitgang gemaakt dus. Het is een kwestie van volhouden en vaak herhalen, uiteindelijk wordt het echt makkelijker. Anders zouden wij ook niet meer gaan hoor :')

@Kylan, fijn dat je je goed genoeg voelde om weer buiten een rondje te doen. Hopelijk komen er weer meer van dat soort momenten en kun je er weer meer van genieten...

Hier gisteren een rondje van 10km gelopen. Rustig aan, podcastje aan en gewoon genieten van het zonnetje. Het was in ieder geval prima loopweer. Fijn dat er weer meer van dit soort dagen aan gaan komen _/-\o_

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:33

Ik zal jullie resultaten al Suusje & Ieris, super gedaan! En de rode lap :')

Lekker rondje MuSli, inderdaad fijn dat het voorjaar er echt aan komt, vooral meer licht vind ik echt heel fijn :j

Heb de route van de Dark Sky Trail nog even bekeken, inderdaad geen ingewikkelde bospaden en voor mij en mijn wederhelft bekend terrein, dat gaat helemaal goed komen! Ben heel benieuwd. We willen waarschijnlijk ook de Devil's Trail (Schiermonnikoog) gaan lopen, daar heb je ook een night trail (10km). Is pas in november, dus we hebben nog even :+

Foto's wordt aan gewerkt! Hij komt uit een groepsstalling, dus is nog wel wat viezig :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:41

Afbeelding
Dit is toch heerlijk! <3
Fotootje die ik gisteren onderweg maakte.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:57

Geweldig! <3

Ben benieuwd naar je stippelpony, Ninus. Fijn dat ie lijkt te matchen met je Fries.
Hopelijk heeft de mini het naar d’r zin bij haar nieuwe huis.

Die Ieris, dikke eindsprint en nog derde worden ook. :D Wat goed!
Gezellig dat jullie elkaar getroffen hebben!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:03

Ieris wat een mooie prestatie!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:47

Ieris, knap! 3e vrouw dankzij je laatste inhaalactie *\o/*

Ik ben op wintersport en zit al 2 dagen te twijfelen of ik ga lopen. Het ligt wel helemaal vol met sneeuw, een vrij dikke laag. Je kan wel over de autoweg, die is redelijk vrij maar dat vind ik dan weer helemaal saai. Ik blijf nog even twijfelen :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:03

Heerlijk Lisitano, geniet ervan!

Vanmiddag bij de fysio geweest, die heeft me even flink te pakken gehad met haar naalden. %)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:41

MuSLi schreef:
Goed bezig @Tiggs. Je hebt al flinke vooruitgang gemaakt dus. Het is een kwestie van volhouden en vaak herhalen, uiteindelijk wordt het echt makkelijker. Anders zouden wij ook niet meer gaan hoor :')

:')

Dank voor alle reacties trouwens, leuk dat iedereen elkaar hier zo aanmoedigt! Ik vind het doordeweeks vaak lastig om topics bij te houden, maar ik lees in ieder geval mee.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 02:59

Ik ben vandaag ook voor het eerst wezen hardlopen op vakantie. Vorige week wel 2 dagen hockey gespeeld maar er nog niet uit geweest om hard te lopen. Ook vandaag was het er eigenlijk te warm en humid voor maar ik heb het er toch maar op gewaagd. 4 km langs het water, enige vlakke route die ik kon vinden. 6:42 min/km volgens Garmin, 6:34 volgens Strava. Ik doe het er voor...

Als het nu vanmiddag of morgen gaat regenen probeer ik het donderdag ochtend nog een keer, heb nu wandered gekeken hoe lang het vlak blijft en er zou zeker een 5e en misschien wel een 6e km bij kunnen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:46

Waar ben je op vakantie?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:51

Supervixen schreef:
Waar ben je op vakantie?

Sydney, en het is met 25 graden niet eens extreem warm ofzo maar de zon is sterk en het was vanochtend ruim 80% humidity...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:49

Gaaf IMAY, veel plezier!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:51

Geweldig IMAY! Ben benieuwd naar foto's! Geniet er nog maar even van.

Nog last van de fysio Puera?

Hoe gaat het met je voet SV?

Hier vanochtend weer een rondje 13km gedaan. Lekker rustig en niks moeilijks. Gisteravond het noorderlicht gezien, het was zo'n beetje in onze achtertuin <3
Ik zag net in de agenda dat de volgende RFR ook alweer bijna is := Ik had april in gedachten :D Leuk vooruitzicht!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:05

Oh, wat gaaf dat je het Noorderlicht hebt gezien! Het was bij ons helaas te bewolkt.

Ik heb gisteravond twee paracetamol genomen en toen ben ik behang gaan trekken. Donderdag wordt een wand behangen, er komt een behang met steenmotief op. :):)

Jaaah, RFR is volgende week zaterdag al. *\o/*

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:29

Ninus, gaaf zeg het Noorderlicht in je achtertuin! Ik zag het op t.v langskomen mooi hoor.
Fijn dat je nog een rustig 13km rondje hebt gedaan.

Leuk Imay! Lijkt me ook heerlijk daar in Sidney! Geniet er van!

SV, hoe gaat het nu met je voet? Hopelijk wat beter.

Lisi, heerlijk op wintersport, lijkt me ook wel heftig om dan in de sneeuw te lopen.
Heb je al geskied?

Musli, gaaf die bloemetjes! Daar word je zeker vrolijk van.

Puera, ik heb jullie trail bekeken, ziet er mooi uit, en goede actie ook tegen de licht vervuiling!
Zo flink te pakken genomen door de fysio, voel je je nu wat meer de ouwe?

Mijn moeder was vorige week jarig, en we zijn afgelopen weekend bij haar langs geweest.
Gisteren hebben we samen een rondje in de buurt uitgelopen, in het begin voelde ik nog best wat spierpijn aan mijn bovenbenen, maar na 2km begon het gelukkig los te komen.
We zijn nog bij een bijzonder plekje geweest, in een vrij plat bos zit ergens in het midden, goed verscholen een mega grote diepe krater van wel bijna 10 meter of meer in de grond, echt zo bijzonder.
Niemand weet ook hoe die daar komt.
Helaas hadden we allebei onze telefoon niet bij, volgende keer ga ik daar een foto van maken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:01

Het noorderlicht zien, wat geweldig! Ben wel een beetje jaloers hoor.

Ieris dat kan wel een bomkrater uit WOII zijn, die kom je nog wel eens tegen.

Oh ja je was in Australië, dat is waar ook IMAY.

Mijn voet gaat wel beter, ik voel hem nog wel. Na het werk een klein testrondje op de weg, want ik zou morgenmiddag een rondje trailen met een vriendin, maar ik weet niet of dat al kan.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:21

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden :) . Ik moet ook maar ergens beginnen inderdaad. Maar heb wel enorm veel respect voor de afstanden die jullie halen hoor. En voor nu zeg ik dat ik blij ben als ik 5 km kan lopen, maar wie weet verandert dat ook nog wel.

Ben je wel nog langs de huisarts geweest met je voet Supervixen? Of was de rust voldoende? Hopelijk lukt het vandaag en kun je morgen weer lekker op pad.
En bedankt voor je uitleg over de stokken. Dat is wel echt next level lopen.

Puera, als het zo voelt, lekker zo noemen hoor. Prachtige foto met de regenboog. Wel jammer van de hagelbui. Ik was zaterdag net op tijd binnen inderdaad. Heb heerlijk in het zonnetje gelopen.

De kidsrun van de Ultraruns :') . Heerlijk.

Kylan, goed dat het gelukt is om een stapje terug te doen. Als het voelt als moeten, dan is het niet meer zo leuk natuurlijk.

Tiggs, wat jij zegt heb ik idd ook. De eerste keer stond ik al te hijgen na 1 min. Nu liep ik er donderdag 3 en dacht ik: Ben ik al klaar. Fijn om te merken dat het wel gewoon werkt voor de conditie.

Ninus, een paardenwissel. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe stippel. En gaaf, dat noorderlicht. hier helaas ook niet gezien.

Ieris, fijn gelopen dus. Goeie prestatie neergezet. En aan het eind nog even een sprintje gedaan. En wat je aan moet idd. Dat vind ik ook lastig.

Musli, lekker rondje dus. En zelfs tijd voor wat leuke foto's. Stop je dan gewoon even om die te maken?

Geniet van je vakantie Lisitano. Ik zou niet gaan lopen, maar ja, ik en sneeuw zijn niet zo'n beste combi. Je kunt ook een sneeuwschoenen wandeling gaan maken. Dat was wel echt heel gaaf om te doen. En ook goed voor de conditie :P

Imay, ook jij fijne vakantie! Ook wel eens leuk om echt ergens anders te kunnen lopen. Al lijken de omstandigheden niet ideaal.

Hier staat vandaag weer een loopje :P op de planning. Afgelopen zaterdag hebben we uiteindelijk 6,5 km gelopen, maar dat is inclusief in en uit wandelen. De training duurt anderhalf uur en daar zit dus inlopen, uitlopen, warming up, core stability en rek en strek oefeningen bij. We gaan gewoon lekker door. Met dit weer is dat geen straf :D