Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:52

Sheran schreef:
Ben heel blij dat we dat wel als regel hebben nu :j
En reken maar dat ze dan aangekleed zijn: :))

De MR blijft aangeven privacywetgeving ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:53

SusanH schreef:
Niet alleen voor de pubers. Ook voor de ouders voor wie alles gewoon door gaat. En niet alle ouders hebben evenveel energie om elke dag de strijd aan te gaan.

Serieus? Als ze fysiek naar school moeten, moeten ze er toch ook uit?

Maar goed misschien ben ik gewoin streng. Er komt hier geen discussie over thuis, punt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:57

Mindim schreef:
SusanH schreef:
Niet alleen voor de pubers. Ook voor de ouders voor wie alles gewoon door gaat. En niet alle ouders hebben evenveel energie om elke dag de strijd aan te gaan.

Serieus? Als ze fysiek naar school moeten, moeten ze er toch ook uit?

Maar goed misschien ben ik gewoin streng. Er komt hier geen discussie over thuis, punt.

Waren maar meer ouders zo :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:58

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:
1 land is ver voor op schema: Israel.
Die hebben al 15% van de bevolking geprikt.

Jep. Zag gister nog een stuk op tv hierover. Op 6 weken vaccineren ze daar de hele bevolking.
Maar het werkt daar ook iets anders als hier in Europa :D
Ze hebben er een heel erg goed uitgewerkt gezondheidssyteem. Er wordt 24/24 en 7/7 gevaccineerd. Iedereen die een scholing heeft om te prikken, wordt opgeroepen om te komen werken.
En last but not least... ze hebben hun hele voorraad vaccins al een tijd geleden een beetje ' op de gok ' gekocht aan 30USD per stuk om zeker te zijn van de leveringen :$ :$ :Y)

Hoeveel kritiek er ook op komt ( van msm of onze minister -omdat het steekt natuurlijk dat andere landen het voor elkaar hebben ) ik vind het knap
Je zag zalen vol kleine aparte hokjes en prikken maar
En eerlijk een vaccin prikken is echt niet moeilijk, je hoeft geen ader te vinden ,het was dus echt makkelijk geweest om daarvoor mensen kort op te leiden
En die aankoop is wat dat betreft ook echt een lachertje geweest ..groepsaankoop Europa pff heel dat europa gedoe is imo alleen nog maar negatief geweest ( vooral de afstemming onderling ) en dan ook nog eens 3 gewesten bij ons
Ik vind niet dat Israel "goed gegokt " heeft ,ze zijn gewoon goed bezig geweest ..die vaccins gingen toch goedgekeurd worden uiteindelijk

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:09

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Ben heel blij dat we dat wel als regel hebben nu :j
En reken maar dat ze dan aangekleed zijn: :))

De MR blijft aangeven privacywetgeving ;(

Hier zitten ze ook verplicht aangekleed achter de laptop, camera verplicht aan en vanuit school de regel dat er niets opgenomen of gedeeld mag worden van de lessen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:11

Israël doet het inderdaad heel erg goed. En ook dat mag gezegd worden. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Uiteindelijk kan het wel eens zijn, omdat daar de economie over een maand weer op volle toeren draait, dat het minder geld kost als al die lock downs die hier in Frankrijk en Nl nog nodig zullen zijn.
Het is zoals het is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:17

pien_2010 schreef:
Israël doet het inderdaad heel erg goed. En ook dat mag gezegd worden. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Uiteindelijk kan het wel eens zijn, omdat daar de economie over een maand weer op volle toeren draait, dat het minder geld kost als al die lock downs die hier in Frankrijk en Nl nog nodig zullen zijn.
Het is zoals het is.

Vergeet niet dat de bereidheid om te enten daar hoger is

Er is vanuit de opperrabbijn een schrijven geweest dat we verplicht zijn om gezond te blijven en ook onze medemens gezond te houden en enten daar bij hoort

https://together.ou.org/page/guidance?u ... m_content=

Link via mail gekregen

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:21

Dat weet ik Echwel, dat was ook niet de intentie van mijn post. Ik vind andere landen en hoe zij er mee omgaan, juist heel erg interessant. Ik leer veel van onze eigen cultuur daarvan en ik denk dat landen van elkaar een hoop kunnen leren.
Grappig want gelovigen in NL pakken juist een andere verklaring aan om te rechtvaardigen dat enten niet zou mogen. Ik ga mee met de opperrabijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:24

Dit bedoel ik ook dat er vanuit het geloof dus wordt gezegd dat je ook.om anderen moet denken..

Soort van cultuurverschillen
Vriendin van zus kwam.gister bij ent locatie, geen afspraak maar toch geënt..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:24

Ja inderdaad. De mentaliteit in Israel is ook niet te vergelijken met hier.
En de pittige keerzijde van de medaille is dat de mensen in de Gaza-strook geen vaccin krijgen. :x

Prof Snoeck ( Columbia University ) pleit ervoor om in elk geval eerst alle zorgverleners te vaccineren.
Anders heb je straks bij de 3e golf geen personeel meer om vaccins te zetten.
Daar heeft hij wel een punt natuurlijk :Y)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210105_93606216

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:25

Pandora alle in Israël werkzame Arabieren enz worden ook gewoon geënt dat nemen ze als verantwoording

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:43

Nou, hier was het thuisonderwijs voor de kleuter in drie kwartier klaar. Drie vooraf opgenomen filmpjes van vijf minuten en de rest van de opdrachten moest papa regelen. Vanmiddag nog dagafsluiting (mag hopen dat we dan wel een live juf zien) en dat was het alweer voor dag 1 (gisteren deed de juf de noodopvang). Ik hoop toch heel hard dat de in ieder geval de basisscholen en kinderopvang weer open gaan vanaf de 18e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:48

veerledec schreef:
Nou, hier was het thuisonderwijs voor de kleuter in drie kwartier klaar. Drie vooraf opgenomen filmpjes van vijf minuten en de rest van de opdrachten moest papa regelen. Vanmiddag nog dagafsluiting (mag hopen dat we dan wel een live juf zien) en dat was het alweer voor dag 1 (gisteren deed de juf de noodopvang). Ik hoop toch heel hard dat de in ieder geval de basisscholen en kinderopvang weer open gaan vanaf de 18e.

Is de focus van kleuters na 45 minuten ook niet weg?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:09

Oh zeker. Maar deze drie kwartier was het werk voor de hele dag he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:20

veerledec schreef:

Oh kijk. Dat lijkt me nog de lastigste groep voor online onderwijs. Vooral omdat ze spelenderwijs leren en er veel activiteiten zijn om dat te leren. Heel fysiek bezig zijn, in de kring, dansen, knutselen, poppenhoek en noem maar.
Dus als je dat als ouder de hele dag moet overnemen, respect hoor. Dan heb ik liever een puber wat dit betreft :D
Succes en sterkte!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:39

veerledec schreef:

Dit lijkt mij ook de meest lastige doelgroep. Een belangrijk doel voor die kleuters is natuurlijk ook samen werken en spelen.
Online is dat natuurlijk helemaal niet mogelijk.
Maar dit is ook een doelgroep waar afstand houden van de juf ook echt niet wil.
De vrouw van een collega is toch besmet geraakt door een leerling en is heel erg ziek geweest. Dat maakt het wel heel zuur.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:42

Hier een kleuter en 1 in groep 4 die ook nog niet zelfstandig kan werken. 2 tegelijk helpen kan niet, maar die in groep 4 is het er niet mee eens dat de kleuter niet zoveel hoeft te doen. Erg gezellig nu. Af en toe doen we beeldbellen maar echt les is er niet. En dan mijn eigen werk nog. We doen ons best maar hopelijk duurt het niet te lang.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:55

Echwel schreef:
Pandora alle in Israël werkzame Arabieren enz worden ook gewoon geënt dat nemen ze als verantwoording

Klopt! Ik heb hier een uitzending gezien waarin de Israëlische overheid de Arabieren oproept om zich te laten inenten. Dit omdat het voor IEDEREEN erg belangrijk is om gezond te blijven en dat ze hopen dat de Arabieren vol mee gaan doen aan het vaccinatie programma.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:00

Palestijnen worden toch geweerd en bewust uitgesloten?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:07

Shadow0 schreef:

Dit bedoelde ik inderdaad.
2 miljoen mensen in de Gaza-strook krijgen dus geen vaccin.
' IEDEREEN ' is dus niet echt van toepassing :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:09

Hier gaat het thuisonderwijs voor mij licht chaotisch :+ Beide kinderen moeten beneden thuisonderwijs volgen, omdat boven de wifi niet goed genoeg is. Beide zitten door elkaar te kleppen met de juf/leerlingen :D Maar zelf kunnen ze het goed volgen. Ik merk wel dat de lessen van mijn oudste op de middelbare toch nog met regelmaat uitvallen of verkort worden naar 15-20 min.

De jongste (groep 6) had dit voorjaar amper les, maar nu wel echt een strak programma. Ze maakt nu online samen met een klasgenootje nieuwsbegrip.

Maar als de lock down nog langer duurt en scholen dicht blijven, vrees ik wel echt voor achterstand. Mijn oudste heeft in groep 8 en nu heel de eerste van de middelbare al corona meegemaakt. En de jongste groep 5-6. 6 is toch ook wel een belangrijk jaar.
Ik sta er dubbel in. Aan de ene kant wil ik voor de kinderen i.v.m. achterstand dat ze weer naar school kunnen. Aan de andere kant vrees ik dat de besmettingen dan weer oplopen.

Zelf sta ik er nu zo in dat wat mij betreft onderwijs nog wat langer online prima is, maar dan zou ik het wel zien zitten dat landelijk iedereen het jaar over zou mogen (''moeten'') doen. Wel iedereen zodat je geen groepen uit elkaar gaat trekken. Even om iedereen terug op niveau te krijgen, te werken aan het sociale in de groep wat ze lang gemist hebben. En hopelijk geen het de leerkracht wat rust als er wat minder druk op ligt. Of is dit heel gek gedacht?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:16

Ik zou het wel heel rot vinden als mijn kleuter pas met 7 jaar naar groep 3 zou kunnen . Ze is nu al erg bezig met schrijven enzo, de lockdown geeft haar echt geen achterstand qua ‘leerwerk’, maar wel op sociaal vlak, omgaan met elkaar enzo, samenwerken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:18

ik zou het ook geen gek idee vinden om iedereen een jaar over te doen, wel iedereen op eigen niveau, kleuters die er aan toe zijn wat meer schrijven enz geven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:23

Shadow0 schreef:

De hebben eigen regering

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:01

mag schreef:
ik zou het ook geen gek idee vinden om iedereen een jaar over te doen, wel iedereen op eigen niveau, kleuters die er aan toe zijn wat meer schrijven enz geven.

Al ben ik de eerste die voorstander is van kind gericht onderwijs, is daar in het huidige reguliere systeem helemaal geen capaciteit voor.