Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:39

xLoki schreef:
Hier voor de 2e x covid... Vorig jaar februari al covid gehad (milde klachten), vervolgens gevaccineerd en geboosterd, en jahoor, avondje carnaval en weer covid. :=
Dit keer zijn de klachten een stuk heviger dan de vorige keer. Verbaast me wel ergens, gezien ik de vorige keer heel weinig last had en daarna volledig gevaccineerd ben.
Het begon bij mij met keelpijn, daarna snotteren, koorts en amper op m'n benen kunnen staan (draaierig/moe). Nu vooral flinke hoestbuien (waarbij ik soms bijna over m'n nek ga en geen lucht krijg) en heel verkouden. Hopelijk is het snel over!

Vervelend zeg! Misschien iets te maken met de besmettingsgraad, zeg maar de hvh deeltjes waar je besmetting nee begint ofzo?

Hier is het ook afzien. Dag 4 met klachten. M'n Mond doet pijn, m'n tanden, tandvlees. Heel naar en niets helpt. Het zal wel uit m'n sinus komen, dat m'n holten ontstoken/verstopt zijn. Maar het is echt een nare pijn en gevoel en kan ook zo weinig er tegen doen. De hoest is wel iets minder, maar in plaats daarvan nu niesbuien. Ik baalde dat ik deze week niet kan sporten, maar m'n bovenlichaam heeft echt workouts met al dat hoesten en niezen, dus die blijft op peil moet ik maar denken }:0

Volgens mij ruik ik ook bijna niets meer. Proeven gelukkig nog wel.

MN paard moet wandelen, vanmiddag 20 minuten gewandeld. Qua energie ging dat wel, maar die pijn in m'n holtes en mond is echt niet te doen eigenlijk.... Maar ja, ze moet ook niet stilstaan nu, best cruciaal dat ze blijft bewegen dus even doorbijten.... Hop heel hard dat het morgen alweer iets beter gaat.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:43

xLoki schreef:
Hier voor de 2e x covid... Vorig jaar februari al covid gehad (milde klachten), vervolgens gevaccineerd en geboosterd, en jahoor, avondje carnaval en weer covid. :=
Dit keer zijn de klachten een stuk heviger dan de vorige keer. Verbaast me wel ergens, gezien ik de vorige keer heel weinig last had en daarna volledig gevaccineerd ben.
Het begon bij mij met keelpijn, daarna snotteren, koorts en amper op m'n benen kunnen staan (draaierig/moe). Nu vooral flinke hoestbuien (waarbij ik soms bijna over m'n nek ga en geen lucht krijg) en heel verkouden. Hopelijk is het snel over!

Ik heb dezelfde ervaring als jij :j Bij mij is het vandaag dag 10 en sinds gisteren eindelijk afgenomen naar slechts heel licht verkouden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:27

Mijn moeder is officieel positief getest , wel gevaccineerd maar niet geboosterd. Vooral echt heel veel aan het hoesten , als ze even niet hoest denk ik gelijk dat er wat is :+ Voor de rest spierpijn en niet fit voelen maar niet ernstig ziek ze kan gewoon wel dingetjes doen.

Mijn vader was verkouden maar test negatief op de zelftest. Collega's van hem zijn ook al ziek dus we vermoeden dat mijn vader het ook heeft gehad maar gelukkig heel licht. Mijn vader valt in de risicogroep dus als het zo verloopt is het prima.

Ikzelf had dus vervelende hoofdpijn en moe maar dat is nu dan weer over dus heb nog even geen zelftest gedaan wacht het nog even af. Ben volgende week toch vrij en heb geen afspraken staan dus het is geen ramp als ik niet direct naar de teststraat ga.

fique

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 05:06

Helaas gisteren ook positief getest.
Eergisteren met de zelftest nog negatief.
Afgelopen maandag werd m'n zus positief getest en ik heb afgelopen weekend veel bij haar in de auto gezeten. En bij m'n ouders. Bij m'n zus weten we 100% zeker dat het bij haar werk (kinderopvang) vandaan komt.
M'n moeder is nu ook positief getest en m'n vader negatief.
M'n man is ook negatief getest dus die mag nu vandaag aan de slag op stal... ( is hij heel blij mee) haha. Voor 3 paarden zorgen aangezien ik die van een vriendin deze week ook zou doen vanwege haar vakantie..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:53

Hier zowel mijn vriend als ik ook positief. Vriend had (vorige week) vrijdag voor het eerst klachten en testte pas dinsdag positief. Ik sinds maandag dezelfde klachten (wat last van de keel, het gevoel verkouden te moeten worden) en testte gister positief. Donderdagnacht koorts gehad en ben sinds gisteravond verkouden, dichte neus en hoesten. Ook heb ik heel mild astma dus voel ik me ook benauwd en druk op de longen. Vannacht ook steeds wakker geworden als de neusspray uitgewerkt is, dan wordt ik benauwd. Behalve die benauwdheid voelt het niet veel heftiger dan een goede verkoudheid/lichte griep, maar het slecht slapen breekt wel wat op. Vriend mag er morgen weer uit. Ik als ik op knap donderdag weer en zou dan direct weer 2 dagdiensten moeten werken… maar even afwachten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:43

Kak, ik heb m'n pa aangestoken. Hij is niet fit en positief. Maar super stom, want nog geen 3 weken terug was hij ook al positief! Toen wel zeer weinig klachten. M'n ma was toen okk positief. Ik ben bang dat ze nu allebei net zo ziek worden als ik en dat vind ik toch een beetje eng.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:31

Voor mensen die nog zo lang na hoesten. Zitten jullie al die tijd dan nog in quarantaine? Want dan heb je toch nog geen 24 uur zonder klachten gehad? Hoe lang kan zoiets duren?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:48

Tancreda4 schreef:
Voor mensen die nog zo lang na hoesten. Zitten jullie al die tijd dan nog in quarantaine? Want dan heb je toch nog geen 24 uur zonder klachten gehad? Hoe lang kan zoiets duren?

Was het niet max 10 dagen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:00

Maximaal 10 dagen inderdaad.

Man vandaag eindelijk ook een positieve test, maar we tellen gisteren als eerste dag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:03

En wat is hoesten? Ik vind dat best lastig. Ik zit nu op dag 3 en hoest zo nu en dan. Maar iedereen hoest eens een keer.
Als je ieder uur een hoestbui hebt snap ik dat je niet klachtenvrij bent, maar eens een keer hoesten zorgt er toch niet voor dat je weer 24 uur moet wachten?
En ik merk dat mijn keel gewoon rauw is van het hoesten van de afgelopen 2 dagen. Zolang ik op een strepsil oid zuig hoef ik al niet meer te hoesten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:09

Tancreda4 schreef:

Je mag sowieso na 10 dagen max. uit quarantaine, ook met dit als restklacht :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:13

Mijn moeder geeft aan last van haar rug te hebben. Ik heb in het verleden ook een keer bronchitis gehad en had toen ook heel veel pijn in de rug.

Is het iets om extra goed in de gaten te houden? We twijfelen of het van het hoesten komt of dat het de longen zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:23

Heb al jaren last van mijn onderrug, maar las laatst ook dat je er met de Omrikon ook last van je rug kon krijgen.

Bijholten komen los. Nadeel heb het gevoel of er allemaal mieren met kriebel pootjes over mijn gezicht lopen. En maag van streek door de rotzooi wat erin in kom.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:30

Hoor heel veel mensen die inderdaad erg last van de rug (en benen trouwens ook) hebben. Ik had zelf ook vreselijke rug pijn inderdaad. En spierpijn in mijn benen alsof ik een marathon had gerend. :Y)

Hoesten kan bij sommigen wel weken duren gaf de HA assistente mij aan... Mag toch hopen dat het niet weken lang dat hardnekkige blaffen blijft.

Ik heb zelf trouwens, geen idee of het van de corona komt maar wel opvallend sindsdien. Mega last van koude handen. Voeten ook trouwens maar mijn handen zijn echt niet te doen. echt ijsklompen spierwit worden ze ook en niet meer warm te krijgen. Net of die doorbloeding ineens niet meer optimaal is ofzo.

Mijn buik en eetlust is idd ook nog niet de oude. :n

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:41

Hier ook pijn in de onderrug, schouders en nek. Snachts echt een krampgevoel in de benen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:41

Niet fijn voor jullie natuurlijk , maar ben wel een beetje opgelucht om te lezen dat het erbij hoort begon al een beetje te stressen dat het misschien een longontsteking zou worden.

Wat mij wel opvalt , mijn collega's en clienten hadden echt lichte klachten en iedereen is geboosterd. Mensen zonder booster ( uitzonderingen zijn er uiteraard) ziek nu dat die echt wel meer ziek zijn.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:59

Zebrastreep schreef:
Niet fijn voor jullie natuurlijk , maar ben wel een beetje opgelucht om te lezen dat het erbij hoort begon al een beetje te stressen dat het misschien een longontsteking zou worden.

Wat mij wel opvalt , mijn collega's en clienten hadden echt lichte klachten en iedereen is geboosterd. Mensen zonder booster ( uitzonderingen zijn er uiteraard) ziek nu dat die echt wel meer ziek zijn.

Ik ken een aantal mensen
Niet gevaccineerd
Bijna geen klachten
En mensen met booster behoorlijk ziek
En andersom
Ik denk dat het per persoon verschilt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:03

Ik vind het het tegenvallen met booster. Geen hoge koorts en geen last van longen maar al wel een week in de lappenmand.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:12

Vind het ook tegenvallen met booster, maar gok zonder booster dat ik dan nog zieker zou zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:13

Op mijn werk knapte zowel iedereen zowel risico patiënt of niet binnen 5 dagen weer helemaal op. Eentje kreeg dan nog een secundaire infectie wat wel vreemd was.

Maar de echt zware risico patiënten waren binnen 3 dagen alweer beter , maar wel dan even een terugval na een week. Scheelt wel dat die groep er niet bewust van is wat corona is en er dus ook minder mee bezig zijn wat wel kan schelen. Het dagprogramma moest gewoon afgemaakt worden zeg maar.

Ik ben benieuwd of ik het nu dan wel krijg voel mij wel een beetje min. Mocht ik het vorige maand al gehad hebben dan had ik amper last.

Maar goed van een ander verkoudheidsvirus loop ik vaak ook wel een dikke week mee te klooien. Dichte neus vaak nog wel echt een langere tijd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:15

Last van mijn nek en schouders had ik, maar dat zijn eigenlijk ook bekende problemen. Loop nu al vanaf 6 februari en ben het helemaal zat aan het worden. Ga denk ik komende week een paar uur proberen.

Darmen zijn nu ook van de leg af.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:27

Ik heb ook last van mijn rug door het hangen en liggen en doordat ik veel minder beweeg. Dat kan ook meespelen. Ik denk dat het ook meespeelt dat omdat het nu corona is, je bij ieder klein dingetje veel meer stil staat. En misschien wel veel meer nadenken bij wat je voelt, terwijl bij een normale griep je het gewoon onderging en niet teveel bij nadacht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:30

Vayo schreef:
Ik heb ook last van mijn rug door het hangen en liggen en doordat ik veel minder beweeg. Dat kan ook meespelen. Ik denk dat het ook meespeelt dat omdat het nu corona is, je bij ieder klein dingetje veel meer stil staat. En misschien wel veel meer nadenken bij wat je voelt, terwijl bij een normale griep je het gewoon onderging en niet teveel bij nadacht.

Het gaat in dit geval om mijn moeder , maar ik hoorde het gisteren ook al op mijn werk dat er een collega was met rugpijn weet niet of die al getest is inmiddels.

Klopt wel dat als je er mee mee bezig gaat het erger lijkt te worden. Cliënten op mijn werk merkte je soms nauwelijks wat van die zijn zich totaal niet bewust ervan wat ze hebben dus ze lopen er ook wel wat mee door de dag stopt zegt maar niet. In bed liggen kwam ook niet voor. Vooral hoesten en een snotneus maar daar bleef het ook wel bij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:48

Ik voel me vandaag voor het eerst redelijk goed.
Ben gelijk pony gaan knuffelen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:28

Hier alleen maar slechter aan het worden. Druk op de borst, onwijs spierpijn en hoofdpijn.

Slaap heel veel.

Ik lees hier veel wat ik zelf herken.
Ik ben ook niet geboosterd.