Anthea schreef:Oh, vandaar dat ik hersendood ben.
Nee, dat is niet zo.
Had het vaker zo gelezen vandaar. Minder dan 20 lijkt me sowieso een hele uitdaging!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jorika1986 schreef:Mijn BMR zit ook rond de 1500.
Vanmorgen weer mijn wekelijkse weegmomentje.
Van de week had ik mijn doordeweekse weegmoment maar even overgeslagen, had behoorlijk last van mijn maandstondelijkse hormonen en kon aan mijn ledematen zien dat er heeeeeeel veel vocht in zat.
Zeker niet ontevreden met het getal op de schaal. 70,8kg.betekend -46kg.
Wil er nu nog 11kg af hebben. Dan heb ik iets marge om in de groene zone te blijven en niet op het randje te blijven balanceren.
jorika1986 schreef:Mijn BMR zit ook rond de 1500.
Vanmorgen weer mijn wekelijkse weegmomentje.
Van de week had ik mijn doordeweekse weegmoment maar even overgeslagen, had behoorlijk last van mijn maandstondelijkse hormonen en kon aan mijn ledematen zien dat er heeeeeeel veel vocht in zat.
Zeker niet ontevreden met het getal op de schaal. 70,8kg.betekend -46kg.
Wil er nu nog 11kg af hebben. Dan heb ik iets marge om in de groene zone te blijven en niet op het randje te blijven balanceren.
Quir schreef:Wauw jorika, wat ontzettend knap -46! Mag ik vragen hoe je dat bereikt hebt?
jorika1986 schreef:Quir schreef:Wauw jorika, wat ontzettend knap -46! Mag ik vragen hoe je dat bereikt hebt?
Ik ben begonnen in Maart 2017. Ik woog toen 117kg. Voelde mij niet prettig, lichamelijk en geestelijk.
Altijd al een emotie eter geweest en dat was te zien...
Maar ik ging het roer omgooien, drastisch. Want ik wilde die nare kilo's eraf. In mijn achterhoofd had ik het doel 110kg gezet, haalbaar.
Ik stopte met snoep en frisdrank, ook deed ik de vol vette producten in de ban.
En ging ik meer bewegen. Alles in mijn woonplaats op de fiets, ipv met de auto.
Dat beviel eigenlijk zo goed dat ik steeds meer met de fiets ging. Ook naar mijn werk.
De kilo's gingen ook rap eraf, en ik haalde mijn eerder gestelde doel vrij snel. Dus het doel nog naar beneden gesteld. 105kg.
Fietsen beviel eigenlijk ook zo goed, dat ik het zelfs leuk begon te vinden. En ik kocht een 2e hands racefiets en wat ditjes en datjes die onmisbaar zijn.
Zodoende steeds meer beweging, betere conditie en minder kg's.
Ik stelde steeds mijn doel bij, en bij elk doel een nieuwe beloning voor mijzelf. (nieuwe velgen, nieuwe cap, kleding, auto enz enz)
Inmiddels dus heel wat maanden gepasseerd, als ook de doelen.
Rust, Regelmaat en doorzetten. Zeg gerust nee, ook al zit ik nog steeds te tandhakkelen om een stukje gebak, te kwijlen bij een pak stroopwafels, en kan ik geen 24 kitchen kijken zonder dood te gaan.
(Met mijn eigen verjaardag mag ik wel een stukje gebak hoor, maar op die van anderen niet...)
jorika1986 schreef:Quir schreef:Wauw jorika, wat ontzettend knap -46! Mag ik vragen hoe je dat bereikt hebt?
Ik ben begonnen in Maart 2017. Ik woog toen 117kg. Voelde mij niet prettig, lichamelijk en geestelijk.
Altijd al een emotie eter geweest en dat was te zien...
Maar ik ging het roer omgooien, drastisch. Want ik wilde die nare kilo's eraf. In mijn achterhoofd had ik het doel 110kg gezet, haalbaar.
Ik stopte met snoep en frisdrank, ook deed ik de vol vette producten in de ban.
En ging ik meer bewegen. Alles in mijn woonplaats op de fiets, ipv met de auto.
Dat beviel eigenlijk zo goed dat ik steeds meer met de fiets ging. Ook naar mijn werk.
De kilo's gingen ook rap eraf, en ik haalde mijn eerder gestelde doel vrij snel. Dus het doel nog naar beneden gesteld. 105kg.
Fietsen beviel eigenlijk ook zo goed, dat ik het zelfs leuk begon te vinden. En ik kocht een 2e hands racefiets en wat ditjes en datjes die onmisbaar zijn.
Zodoende steeds meer beweging, betere conditie en minder kg's.
Ik stelde steeds mijn doel bij, en bij elk doel een nieuwe beloning voor mijzelf. (nieuwe velgen, nieuwe cap, kleding, auto enz enz)
Inmiddels dus heel wat maanden gepasseerd, als ook de doelen.
Rust, Regelmaat en doorzetten. Zeg gerust nee, ook al zit ik nog steeds te tandhakkelen om een stukje gebak, te kwijlen bij een pak stroopwafels, en kan ik geen 24 kitchen kijken zonder dood te gaan.
(Met mijn eigen verjaardag mag ik wel een stukje gebak hoor, maar op die van anderen niet...)
Dieuwke_ schreef:Mag ik me ook melden? Ik ben dit jaar 'maar' 8kg afgevallen, welke wel echt wegblijven. Ik wil nog 15 a 20kg afvallen maar ik mis een beetje een stok achter de deur. Ik weet heel goed wat ik mag/kan/moet eten op een dag maar ik heb heel erg last van verleidingen en heb dan op een of andere manier niet de discipline om nee te zeggen. Misschien als ik jullie succesverhalen lees, dat ik me dan beter in kan houden
Dieuwke_ schreef:Mag ik me ook melden? Ik ben dit jaar 'maar' 8kg afgevallen, welke wel echt wegblijven. Ik wil nog 15 a 20kg afvallen maar ik mis een beetje een stok achter de deur. Ik weet heel goed wat ik mag/kan/moet eten op een dag maar ik heb heel erg last van verleidingen en heb dan op een of andere manier niet de discipline om nee te zeggen. Misschien als ik jullie succesverhalen lees, dat ik me dan beter in kan houden
raket schreef:Ik ga dingen doen als ik een snackattack krijg.
Zo heb ik puzzelen. Diamond painting en dat soort dingen. Als er maar wat in mijn handen zit.
En calorieën tellen. Als ik over het aantal calorieën heen ga heb ik het gevoel dat ik meteen aan kom. Dan os die reep chocolade dat helemaal niet waard....
Barbabientje schreef:Dieuwke; de doktersassistent denkt dat het spit (of vorm hiervan) is, dat betekend 6 weken liever geen fysio
Kom normaal gesproken al elke 2 maanden daar, dus kan ze altijd even bellen, maar wacht even af wat de pijnstilling doet. Lijkt wel wat te doen, maar nog niet heel erg.