2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:04

Anthea schreef:
Oh, vandaar dat ik hersendood ben.

Nee, dat is niet zo. :)

Had het vaker zo gelezen vandaar. Minder dan 20 lijkt me sowieso een hele uitdaging!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:55

Waar of hoe kan je bmr berekenen? Kan het zo snel niet terug vinden. :=

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:25

Quir schreef:

Als je basaal metabolisme berekenen Googled krijg je allerlei linkjes :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:38

linoleum schreef:
Maar je BMR is wat anders dan MFP aangeeft hè? Kan me niet voorstellen dat je BMR onder 1200 kcal is, dus helemaal niet dat je dat maar mag eten als je zelfs nog je leven leeft.

BMR is in rust 1500

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:47

Mijn BMR zit ook rond de 1500.

Vanmorgen weer mijn wekelijkse weegmomentje.
Van de week had ik mijn doordeweekse weegmoment maar even overgeslagen, had behoorlijk last van mijn maandstondelijkse hormonen en kon aan mijn ledematen zien dat er heeeeeeel veel vocht in zat.

Zeker niet ontevreden met het getal op de schaal. 70,8kg. *\o/* betekend -46kg.
Wil er nu nog 11kg af hebben. Dan heb ik iets marge om in de groene zone te blijven en niet op het randje te blijven balanceren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:59

Berriepi schreef:
Quir schreef:

Als je basaal metabolisme berekenen Googled krijg je allerlei linkjes :)

Oh thanks! Ik zat in dit topic te zoeken. :=

BMR is rond de 1500, vind het nog best hoog eigenlijk haha. :+

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:02

jorika1986 schreef:

Van de week had ik mijn doordeweekse weegmoment maar even overgeslagen, had behoorlijk last van mijn maandstondelijkse hormonen en kon aan mijn ledematen zien dat er heeeeeeel veel vocht in zat.

Wil er nu nog 11kg af hebben. Dan heb ik iets marge om in de groene zone te blijven en niet op het randje te blijven balanceren.

Wauw! -46, wat ontzettend knap!

Mijn BMR ligt rond de 1750, maar ik ben dan ook 1.89m :)

Morgen stap ik weer op de weegschaal, ik hoop de -10 aan te tikken :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:04

Wauw jorika, wat ontzettend knap -46! Mag ik vragen hoe je dat bereikt hebt? :))

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:17

jorika1986 schreef:

Jorika wat ga je goed zeg! En wat ben je enorm afgevallen. Super bezig.

Ik zelf heb van het weekend niet naar calorieën gekeken. Gewoon op eigen inzicht. Benieuwd waar morgenochtend de weegschaal op staat :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:11

Wow jorika!
Ik ben aangekomen een kilo. Die lijkt ook nog eens volledig in mijn gezicht zijn te gaan zitten.
Maar goed ik houd op zich het dieten goed vol.

Als ik stop met de prednison zal het er wel weer afgaan. Nou ja in ieder geval mijn hoofd zal niet meer op een kerstbal lijken haha.
Ik ben echt tot aan revalidatie. Lekker gaan bewegen en de begeleiding bij de diëtiste vind ik echt fijn. Fijn ook dat ze bevestigde dat ik de tips die ik kreeg hier ook echt goede zijn.
Dank jullie wel!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 19:16

Prednison is ook een rot medicijn. Zet hem op raket! +:)+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:57

Quir schreef:
Wauw jorika, wat ontzettend knap -46! Mag ik vragen hoe je dat bereikt hebt? :))

Ik ben begonnen in Maart 2017. Ik woog toen 117kg. Voelde mij niet prettig, lichamelijk en geestelijk.
Altijd al een emotie eter geweest en dat was te zien...
Maar ik ging het roer omgooien, drastisch. Want ik wilde die nare kilo's eraf. In mijn achterhoofd had ik het doel 110kg gezet, haalbaar.
Ik stopte met snoep en frisdrank, ook deed ik de vol vette producten in de ban.
En ging ik meer bewegen. Alles in mijn woonplaats op de fiets, ipv met de auto.
Dat beviel eigenlijk zo goed dat ik steeds meer met de fiets ging. Ook naar mijn werk.
De kilo's gingen ook rap eraf, en ik haalde mijn eerder gestelde doel vrij snel. Dus het doel nog naar beneden gesteld. 105kg.
Fietsen beviel eigenlijk ook zo goed, dat ik het zelfs leuk begon te vinden. En ik kocht een 2e hands racefiets en wat ditjes en datjes die onmisbaar zijn.
Zodoende steeds meer beweging, betere conditie en minder kg's.
Ik stelde steeds mijn doel bij, en bij elk doel een nieuwe beloning voor mijzelf. (nieuwe velgen, nieuwe cap, kleding, auto enz enz)
Inmiddels dus heel wat maanden gepasseerd, als ook de doelen.
Rust, Regelmaat en doorzetten. Zeg gerust nee, ook al zit ik nog steeds te tandhakkelen om een stukje gebak, te kwijlen bij een pak stroopwafels, en kan ik geen 24 kitchen kijken zonder dood te gaan.
(Met mijn eigen verjaardag mag ik wel een stukje gebak hoor, maar op die van anderen niet...)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:01

jorika1986 schreef:
Quir schreef:

Ik ben begonnen in Maart 2017. Ik woog toen 117kg. Voelde mij niet prettig, lichamelijk en geestelijk.
Maar ik ging het roer omgooien, drastisch. Want ik wilde die nare kilo's eraf. In mijn achterhoofd had ik het doel 110kg gezet, haalbaar.
Dat beviel eigenlijk zo goed dat ik steeds meer met de fiets ging. Ook naar mijn werk.
De kilo's gingen ook rap eraf, en ik haalde mijn eerder gestelde doel vrij snel. Dus het doel nog naar beneden gesteld. 105kg.
Fietsen beviel eigenlijk ook zo goed, dat ik het zelfs leuk begon te vinden. En ik kocht een 2e hands racefiets en wat ditjes en datjes die onmisbaar zijn.
Ik stelde steeds mijn doel bij, en bij elk doel een nieuwe beloning voor mijzelf. (nieuwe velgen, nieuwe cap, kleding, auto enz enz)
Rust, Regelmaat en doorzetten. Zeg gerust nee, ook al zit ik nog steeds te tandhakkelen om een stukje gebak, te kwijlen bij een pak stroopwafels, en kan ik geen 24 kitchen kijken zonder dood te gaan.
(Met mijn eigen verjaardag mag ik wel een stukje gebak hoor, maar op die van anderen niet...)

Super zeg! Enorm veel respect voor je +:)+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:08

Mag ik me ook melden? Ik ben dit jaar 'maar' 8kg afgevallen, welke wel echt wegblijven. Ik wil nog 15 a 20kg afvallen maar ik mis een beetje een stok achter de deur. Ik weet heel goed wat ik mag/kan/moet eten op een dag maar ik heb heel erg last van verleidingen en heb dan op een of andere manier niet de discipline om nee te zeggen. Misschien als ik jullie succesverhalen lees, dat ik me dan beter in kan houden :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:39

jorika1986 schreef:
Quir schreef:

Het klinkt zo simpel hihi, maar wat onwijs knap! Vooral ook het doorzetten. Die laatste kg gaan je dan ook zeker weten lukken! *\o/*

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:19

Nogmaals, superknap Jorika, die laatste kilo's gaan je zeker lukken!!

Dieuwke welkom! Maar 8kilo? Zie het als een eerste stap! Je moet toch ergens beginnen.. :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 04:32

Dieuwke_ schreef:
Mag ik me ook melden? Ik ben dit jaar 'maar' 8kg afgevallen, welke wel echt wegblijven. Ik wil nog 15 a 20kg afvallen maar ik mis een beetje een stok achter de deur. Ik weet heel goed wat ik mag/kan/moet eten op een dag maar ik heb heel erg last van verleidingen en heb dan op een of andere manier niet de discipline om nee te zeggen. Misschien als ik jullie succesverhalen lees, dat ik me dan beter in kan houden :D

Welkom zo in die laatste meest moeilijste maand van het jaar.
8 kg is al gewoon heel goed.
Elke kilo is er 1.
Als je even snel rekend heb je nu 1/3 al voor elkaar!

Ik weet je gezins situatie niet, maar wat bij mij erg hielp was om de paden met het "lekkers" over te slaan in de supermarkt. Als het niet in huis is, kun je het niet eten.
Zorg ook dat je gegeten hebt vóór dat je boodschappen doen gaat.

Kinderen hoeven daarintegen ook geen snoep om te functioneren hoor! Wat is er mis met een stuk fruit?

Wat mij ook erg helpt is om net iets later avond te eten. Dan heb ik minder last van snaai honger na het avondeten.

Succes! En nogmaals welkom.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:06

Welkom! 8 kilo is toch al hartstikke goed? Je bent iig de goede kant op aan’t gaan :D
Zorg inderdaad dat je niet teveel lekkers/verleidingen in huis hebt, maar wel iéts. Als je dat lekkers dan gewoon even afweegt en binnen je kcal-doel houdt dan is het echt zo erg niet en ga je gewoon progressie blijven maken!

@ jorika, respect!!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:42

Jorika, enorm veel respect!

Dreamy, wat zie je er goed uit!

Hier gaat het even niet zo lekker. Ik kan de verleidingen niet goed weerstaan, pak sneller iets 'lekkers' dan een stuk fruit en heb twee keer hardlopen overgeslagen omdat ik last heb van mijn scheen en mijn lies. Dus mocht iemand nog tips hebben om het lekkers te laten staan.. Ik gebruik geen MFP, dus een kleine portie afwegen zou echt puur op gevoel zijn.

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:06

Tortilla ik ben echt fan van wortel, dat kan ik de hele dag door eten, bij wijze van natuurlijk..

Vanmorgen gewogen, de teller staat op -9.7, net geen -10, maar dat komt dam volgende week wel!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:13

Dieuwke_ schreef:

Welkom! 8 kilo is toch al hartstikke goed?!

Wow Jorika, echt respect!

Ik zit in dipje.. Wilde vandaag lekker gaan zwemmen weer, maar kan sinds gisteren niet op of neer met mn rug. Zit ergens goed vast ter hoogte van mn bekken, dus kan letterlijk alleen staan of liggen, zitten, bukken of tillen gaat niet -O- M'n moeder gaat zo bij de huisarts sterkere pijnstillers halen, zodat ik in ieder geval gewoon nog boodschappen enz kan gaan doen :')

Lijstje van vandaag is dus ook vooral dingen die ik nog in huis heb _O-
O: Holies + griekse yoghurt
T: 2 kiwi's
L: 2 speltcrackers met roombrie + 1 met smeerkaas (OF salade met spekjes, mozzarella, tomaat en komkommer)
T: geen idee nog
A: nog minder idee

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:04

Bedankt dames! Ik ben natuurlijk ook al hartstikke blij met die 8kg, nu de rest nog. Ik woon noodgedwongen weer thuis bij m'n ouders en moeke heeft standaard een heleboel lekkernijen in huis. Dat maakt het dus vooral heel lastig want ik word er een hele dag mee geconfronteerd. Op werkdagen gaat het hartstikke goed want dan ben ik niet thuis en kan ik dus alleen eten wat ik meeneem. Deze maand wil ik de schade gewoon zoveel mogelijk beperken en vanaf januari echt flink aan de slag.

Jorika: -46kg, wat knap!! :wow:
Berriepi: Netjes! Heerlijk als je dan die -10 aantikt :))
Barbabientje: Balen hè, als je lichaam niet mee doet aan je goede voornemens. Kun je niet langs de fysio, de boel even weer recht?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:43

Ik ga dingen doen als ik een snackattack krijg.
Zo heb ik puzzelen. Diamond painting en dat soort dingen. Als er maar wat in mijn handen zit.
En calorieën tellen. Als ik over het aantal calorieën heen ga heb ik het gevoel dat ik meteen aan kom. Dan os die reep chocolade dat helemaal niet waard....

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:28

Dieuwke; de doktersassistent denkt dat het spit (of vorm hiervan) is, dat betekend 6 weken liever geen fysio -O-
Kom normaal gesproken al elke 2 maanden daar, dus kan ze altijd even bellen, maar wacht even af wat de pijnstilling doet. Lijkt wel wat te doen, maar nog niet heel erg.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:00

raket schreef:
Ik ga dingen doen als ik een snackattack krijg.
Zo heb ik puzzelen. Diamond painting en dat soort dingen. Als er maar wat in mijn handen zit.
En calorieën tellen. Als ik over het aantal calorieën heen ga heb ik het gevoel dat ik meteen aan kom. Dan os die reep chocolade dat helemaal niet waard....

Dat is wel een goede tip inderdaad. Het is bij mij vaak ook eerder verveling dan echt trek. Dus iets in handen hebben is wel een goede!

Barbabientje schreef:
Dieuwke; de doktersassistent denkt dat het spit (of vorm hiervan) is, dat betekend 6 weken liever geen fysio -O-
Kom normaal gesproken al elke 2 maanden daar, dus kan ze altijd even bellen, maar wacht even af wat de pijnstilling doet. Lijkt wel wat te doen, maar nog niet heel erg.

Oei, ja dan hopen dat de pijnstilling snel aanslaat!