Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:19

Nee dan moet je dat inderdaad niet doen :)
Ik had toen die execution wel gedaan maar was naar mijn idee zo lang aan het zwemmen in het koude water dat ik bang was dat ik naar beneden zwom ipv boven :+ collega's zeiden ook dat toen ze mij boven zagen komen ik ook best wel in paniek leek.

Iemand van de sportschool heeft de strong Viking gedaan, 42 km.. pff, denk niet dat ik daar ooit aan ga beginnen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:27

Suuszels schreef:
Nee dan moet je dat inderdaad niet doen :)
Ik had toen die execution wel gedaan maar was naar mijn idee zo lang aan het zwemmen in het koude water dat ik bang was dat ik naar beneden zwom ipv boven :+ collega's zeiden ook dat toen ze mij boven zagen komen ik ook best wel in paniek leek.

Iemand van de sportschool heeft de strong Viking gedaan, 42 km.. pff, denk niet dat ik daar ooit aan ga beginnen

Ik had ook het idee dat ik nooit meer boven kwam inderdaad haha. Mijn vriend heeft ook de 42 gedaan en in september de 60. Snap daar ook de lol niet van inderdaad maar wel respect.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:29

Nee, ik vind het knap hoor maar 6 uur achter elkaar sporten gaat mij iets te ver :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:06

Wow goed gedaan! Ik ben jaloers :P
Waar oefenen jullie monkeybars? Hebben ze die bij jullie in de sportschool?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 18:26

Ik kan wel gewoon klimmen oefenen maar daar heb ik nog een hele lange weg in te gaan. Maargoed heb nu nog 5 maanden dus kan dan mooi kijken waar ik dan sta.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:31

Sintara schreef:
Wow goed gedaan! Ik ben jaloers :P
Waar oefenen jullie monkeybars? Hebben ze die bij jullie in de sportschool?

Ja bij ons wel, hoewel de trainer zei dat ze lastiger zijn dan bij de run. Die zij hebben hangen hangt eigenlijk iets te ver uit elkaar

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:21

Bij ons ook monkey bars op de sportschool, die ook omhoog en weer omlaag gaan. Maar vind ze op een run veel moeilijker omdat ze daar hartstikke glad zijn met water en modder van iedereen erop, je moet dan echt veel kracht in je handen hebben om met die gladheid te blijven hangen.
Soms hebben ze ze van hout die zijn wel beter te doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:30

Oh dat is wel fijn. Ik moet zo 5km fietsen voor de dichtstbijzijnde monkeybars die ik ken.. Dat doe ik ook soms maar het is wel erg veel moeite haha. Ik vind het wel echt een leuke oefening

Proven: In de basicfit van Amersfoort hebben ze zo´n kooi ding, maar ik weet niet of dat wel monkeybars zijn? Ze zijn zo giga hoog! Maar nu je het over omhoog en weer omlaag gaan hebt.. Volgens mij doen die in de kooi dat ook.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:58

En vandaag gingen ze weer beter :)) 2x zijwaarts de korte en 1x helemaal voorwaarts.
Vind het zo leuk om snel verschil te merken :D

Ik vind ze wel lastig maar juist daarom extra leuk

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:26

Wat goed! Maar zijn dat dan gewoon ladders of die draaibars? Die had ik in m'n hoofd namelijk.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:31

Wat zijn draaibars? Die draaien als je ze vastpakt?
Het is gewoon een ladder maar over de hele lengte zitten ze best een stuk uit elkaar wat ik lastiger vind, maar aan het begin hebben ze aan de zijkant halverwege nog.
Voor de beeldvorming, vanmorgen even een filmpje gemaakt. Hier even screenshot :)
Afbeelding
Zoals je ziet staan sommige dus wat dichterbij elkaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:49

Suuszels schreef:
Wat zijn draaibars? Die draaien als je ze vastpakt?
Het is gewoon een ladder maar over de hele lengte zitten ze best een stuk uit elkaar wat ik lastiger vind, maar aan het begin hebben ze aan de zijkant halverwege nog.
Voor de beeldvorming, vanmorgen even een filmpje gemaakt. Hier even screenshot :)
[ [url=m/FuSmqp.png]Afbeelding[/url] ]
Zoals je ziet staan sommige dus wat dichterbij elkaar.

Ik bedoelde deze. Is eigenlijk een combinatie van maar heel lastig.
Monkeysnakes heten ze.
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:19

Oh die zien er inderdaad ingewikkeld uit! Is wel echt weer next level *D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:55

Ja die krengen draaien dus ook nog mee haha. Plus alles is nat en glad van de modder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:26

En we zijn op de helft! *\o/*
Vandaag was dag 50.

Mijn lijf houd het nog prima vol, alleen qua motivatie moet ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven.
Maar ik ben eraan begonnen, dus ik ga het afmaken ook!
Er zijn mooie prijzen te winnen, hoe meer, hoe groter. Wat willen ze nog niet zeggen. Ik ben benieuwd.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:56

Lous schreef:
En we zijn op de helft! *\o/*
Vandaag was dag 50.

Mijn lijf houd het nog prima vol, alleen qua motivatie moet ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven.
Maar ik ben eraan begonnen, dus ik ga het afmaken ook!
Er zijn mooie prijzen te winnen, hoe meer, hoe groter. Wat willen ze nog niet zeggen. Ik ben benieuwd.

Super goed! Heb je ook echt 50 van de 50 gesport?:O

Ik zelf baalde gister een beetje. Ondanks dat ik 40 als doel had opgegeven hoopte ik uiteindelijk toch de 60 te gaan halen. Maar daarvoor loop ik echt totaal niet op schema, onder andere door blessure op blessure, maar ook doordat het gewoon veel is en mijn voetbaltrainingen dus niet meetellen.

Ik had zondag bijvoorbeeld voetbalwedstrijd en voelde tijdens het warmlopen mijn shin splints weer opkomen. Nogal vervelend, want die voel ik nu dus nog steeds. -O- Morgen maar een afspraak bij de fysio gemaakt omdat gewoon wachten dus niet het gewenste effect heeft.

Mijn doel is nu dus om in ieder geval die 45x in 100 dagen te halen en misschien nog de 50 aan te tikken. Daarvoor loop ik best prima op schema! Mijn vriend zei het heel sterk, “je doet het voor jezelf, niet voor dat nummertje.”

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:09

Ik kom langzaam op gang weer. Gister drie herhalingen kunnen doen. Kwa gewichten nog wel laag en buikspieren doen lukt nog niet ivm de hoestbuien die dan komen. Maar er zit trage verbetering in. Maar wat duurt dat lang zeg pfff. Wel kwa fietsen wat in de benen.

Dergelijke moetjes kwa komen zou voor mij niks zijn. :+ en eerder tegenwerken zelfs hihi

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:10

Ik wil nog even niet aan sporten denken. Beste spierpijn nog van het weekend. Hoop donderdag weer rustig aan wat te kunnen doen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:09

Echt wel knap Lous en Sannens! Zeker als je nog voetbal trainingen erbij doet! eigenlijk zou je die voor jezelf ook mee moeten tellen O:) ik heb zelf dat ik 5 dagen per week iets aan beweging wil doen, vaak is dat 4x sportschool en probeer ik daarnaast nog wat te doen, qua wandeling, paardrijden oid.

Fijn Karuna dat je wel weer kan beginnen ondanks dat het heel langzaam gaat :(:)
Ahh ik ging vanmorgen hardlopen en heb gelijk 2 bloedblaren. Normaal heb ik met bootcamp andere schoenen aan maar dacht wel gewoon even op mijn oude hardloopschoenen te kunnen. Wel gemiddeld op 5"51 gelopen terwijl ik normaal rond de 6 liep dus dat is wel een nette tijd.

Ik merk dat Runkeeper de laatste tijd niet meer de trainingen van mijn Fitbit registreert. Wel het hardlopen, maar normaal had hij ook mijn andere activiteiten.

Rustig aan Inge :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:55

Gisteren mijn eerste les gehad in de nieuwe gym. Was best zenuwachtig omdat ik niet wist wat me te wachten stond :+. Het viel reuze mee. We hebben een dag van mijn nieuwe schema behandeld en hij vond dat ik al ver was.
Ook eerste vet meting gedaan. Ik ben al maand of 3 aan het cutten en het heeft zijn vruchten afgeworpen *\o/*. 20.7 %

Ik heb ook een voedingschema van hem gehad. Totaal anders dan mijn eerste schema's. En laatste weken hield ik het zelf bij in MFP. Hij verwacht dat ik na week of 2 dat weer kan oppakken. Maar wil even weten wat mijn lichaam doet op dit schema. Verder alleen maar lovende woorden. Dus heb al zin in de volgende training !
Tevens vandaag daar ook gesport maar man wat een verschil met basic fit :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:01

Wauw wat knap @briitje 20.7%! Ik ben ook heel benieuwd wat het bij mij is, denk dat het nog tegenvalt haha. Binnenkort eens even zoeken waar ik dat kan meten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:31

proven02 schreef:
Wauw wat knap @briitje 20.7%! Ik ben ook heel benieuwd wat het bij mij is, denk dat het nog tegenvalt haha. Binnenkort eens even zoeken waar ik dat kan meten.

Ik had ook echt geen benul en was dus ook reuze nieuwsgierig. Maar dit oversteeg de verwachtingen :+. Wat ook weer de vraag op roept bij mezelf wanneer is het goed ? Wat is de grens

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:42

briitje schreef:
proven02 schreef:

Ik had ook echt geen benul en was dus ook reuze nieuwsgierig. Maar dit oversteeg de verwachtingen :+. Wat ook weer de vraag op roept bij mezelf wanneer is het goed ? Wat is de grens

Ligt eraan wat je doel is denk ik. Voor mij zou 20% de grens zijn om dan te gaan bulken tot max 26% en dan weer te cutten. Maar ik wil meer spiermassa. Als je dat niet wil dan zou 20% mooi zijn om gewoon weer op onderhoud te zitten zou ik denken. Maar da's echt heel persoonlijk wat jij mooi vind.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:47

Trouwe meelezer komt weer even binnenvallen hier :wave:

Doen jullie ook specifieke oefeningen in de sportschool voor het verbeteren van het paardrijden? Ik krijg met (langdurig) paardrijden zo nu en dan last van rug, knieën en heupen. Onlangs naar de fysio geweest en wel weer nieuwe inzichten gekregen. Ik mis wat stabiliteit. Tot nu toe trainde ik veel met gewichten en HIIT, maar nu dus oefeningen meegekregen voor meer stabiliteit. Oa met bosu ball en weerstandsbanden. Je kan je spieren wel oppompen maar als je lichaam ze niet goed kan aansturen heb je er nog niets aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:56

Pff ik blijf het een tricky iets vinden. Streven naar zo laag vetpercentage. :o het is al heel lang gebleken dat het op de lange duur niet gezond is. Zeker voor vrouwen omdat we vet hard nodig hebben om helemaal gezond te blijven. 20 % is zelfs ondergrens bijna naar ongezond en roofbouw. %)

Nu moet ieder dat zelf weten maar probeer ook naar lange termijn en meer dan het perfecte plaatje te kijken. Ik ga er ook niets meer over zeggen maar wilde wel melden een keer

Hier wordt op zich goed uitgelegd hoe en wat, maar wat ondergrens is wisselt. Zij zitten vrij laag meesten houden 20% aan als absoluut minimum.
https://www.fit.nl/afvallen/vetpercentage

https://happyhealthy.nl/gezond-vetpercentage/

https://www.bodyenpower.nl/home/gewicht ... ij-vrouwen