3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:50

Woow gefeliciteerd! 25 kilo Is super!!!

Ik zit nu op -3 in 2 á 3 weken. Maar heb absurd veel bewogen de laatste tijd.

O: tosti met mini beetje kaas en curry
L: hopelijk soep en anders salade en een broodje erbij
A : (vroeg) chili no carne :+ (vega dus)
T: kleine portie verse frietjes met mayolijn

B: fitness, 40 min fietsen, horeca met koningsnacht van 17:00 tot 23:00 :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:58

Bhriseis schreef:
Kimmie, ik vind het erg knap dat je lijnt én hele dagen naar school gaat. Als ik kijk hoeveel mijn puberende zusje en broer wegwerken :=

Vandaag wordt ongeveer:
O: 2 x Oikos
T: 2 lattes met een snee geroosterd Oberlander brood, cherry tomaat en roomkaas
L: 2 x geroosterd Oberlander brood met cherrytomaatjes en roomkaas
T: banaan
A: speltpasta met courgetti (1/1), groene pesto, light room, paprika, zongedroogde tomaat, quorn en champignons en wat parmezaan
T: 200 g fruitsalade, misschien nog yoghurt
B: PIIT28 armen en schouders, 2 uur klussen bij de paarden

Straks even uitrekenen!

Haha als ik kijk naar mn 17-jarige ik, was ik net zo :Y) en nooit een grammetje aangekomen haha, dat kwam een paar jaar later en gaat er nu gestaag weer af!

Ik kruip weer onder mn steen :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:34

Knap zeg -25kg!!

Wat zijn oikos? En is kvarg weer iets anders dan kwark en .. skyr?
Haha al die dingen hebben ze hier niet. :')

Mijn lijstje was een beetje zoals gister, dus niet super bijzonder.
O: 1.5 snee volkoren brood met eigen perzik jam
L: fried rice met quinoa, beetje witte rijst, kip, ananas, erwten en sperziebonen. Kleine Portie wel ivm leftovers haha.
D: eigen gemaakte burger en een paar frietjes uit de airfryer.
T: appel

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:53

Mooie lijstjes!
Helaas kwam ik wel heel veel grammen aan Sharon _O-

Vandaag voor het eerst een salade geprobeerd als lunch, eerlijk gezegd vond ik het niet zo heel lekker, dus dat ga ik niet nog een keer doen :') Verder best tevreden, alleen wel vergeten om soms iets erbij te pakken wat hoog in kcal was, dus vanavond pak ik lekker een bakje chips.
O: Cornflakes met chocolade en melk. (299)
T: een peer, een cola en een koekje. (220)
L: Salade van rauwe bladspinazie, cherrytomaatjes en komkommer, een dressing van Griekse yoghurt, basilicum en munt. (86)
T: een rijstwafel met pindakaas. (128)
T: twee kleine mandarijntjes. (32)
A: Pasta met groente, kip & pesto (615)
T: bakje druiven. (66)
T: bakje chips. (280)
B: 8000 stappen, 35 minuten fietsen en 50 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1725.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:20

O: 2 boterhammen met slankie kaas.
M: (wij eten in de middag warm) Macaroni met ham en kaas (niet heel veel) rauwkost en sperzieboontjes.
A: Een broodje gezond van bakker Bart.
T: Heel veel gember en thee met honing.

Kom er achter dat ik geen fruit heb gehad vandaag, maar heb ook enorme keelpijn dus dat is ook niet zo aangenaam dan.

Hoeveel calorieën schatten jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:29

Schatten is echt onmogelijk omdat wij geen flauw idee hebben van de hoeveelheden die je hebt gegeten. Dingen als een bord macaroni kunnen 800 kcal zijn, maar het kunnen er ook maar 200 zijn. De enige manier waarop je precies weet wat je binnen krijgt is door het te wegen en te loggen in een app.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:34

Emmaa_ schreef:
Schatten is echt onmogelijk omdat wij geen flauw idee hebben van de hoeveelheden die je hebt gegeten. Dingen als een bord macaroni kunnen 800 kcal zijn, maar het kunnen er ook maar 200 zijn. De enige manier waarop je precies weet wat je binnen krijgt is door het te wegen en te loggen in een app.

Zit wat in inderdaad. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:42

Emmaa_ schreef:

Kom even binnenvallen hoor! :o maar hoe doe je dit dan als je bijvoorbeeld buiten de deur luncht. Je kunt dan niet eventjes wegen wat je eet. Zoals bijvoorbeeld een broodje van de bakker Bart.

Hoe doen Bokkers dit die ook hun voeding tracken in mfp? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:45

Dat wisselt. Ik probeer het te gokken en broodjes van bijvoorbeeld BB staan vaak wel in MFP beschikbaar. Echt precies weet je het dan natuurlijk alsnog niet, maar het is een makkelijker op te bouwen gok dan zo van een lijstje kijken. Als je zo'n broodje krijgt kan je namelijk wel vrij makkelijk 'meergranen triangel' 'rucola' 'kruidenkaas' gokken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:05

Zo door ik het ook. En anders laat ik het voor een dag. Ik kan het ook niet invullen als ik bij mijn ouders eet. (geen idee wat er allemaal in zit) Maar de rest van de dag is dan wel bekend.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:19

Gisteren ging het een beetje mis, ik heb volgens mij wel 3000 kcal weggewerkt :')

Vandaag weer beter:
O: smoothie van een banaan, cacaopoeder, chiazaad, halfvolle melk en pindakaas. Een meergranen beschuit met boter en hagelslag. (450)
L: twee boterhammen met boter, Gekookte Gelderse Worst en jam, een volkoren cracker met nutella en een volkoren Cracotte met boter en vruchtenhagel. Een glas melk. (652)
T: een kop thee en een Prince biscuitje met vanille ertussen. (94)
A: Salade met gegrilde tonijn. (741)
T: denk kop muntthee.
B: 4000 stappen, 60 minuten paardrijden en 15 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1936.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:39

Wauw ik heb mij hier ook al heel lang niet meer gemeld! Ik sla ook even de BMR discussie over, moet wel zeggen dat het inderdaad zonde is om je lichaam op die manier kapot te maken. Er bestaat nou eenmaal geen quick fix.

Vandaag eindelijk weer een dag vrij gehad, het was op werk de afgelopen 3 weken zo intens druk dat ik echt helemaal gesloopt was. Heb dan vandaag ook niet veel meer gedaan dan alleen het huishouden.

Mijn lijstje was dan ook niet zo gevuld als normaal:
O: 2 vb met boter vlokken :+ (350)
L: twee grote wraps, met honing mosterd, komkommer, spinazie en een beetje kaas (+- 800)
A: Tomatensoep met een broodje (400)
T: Stroopwafel (180)

1730cal.

Ik moet eigenlijk ook weer proberen smoothies te drinken, ik was echt verslaafd aan smoothies met bosvruchten, banaan en magere yoghurt. Zo simpel en zo lekker!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 01:10

Weet je hoe je energie verbruikt? 3 uur metal concert... Erg grappig om de grafiekjes te bekijken naderhand.

Heb natuurlijk wel heel veel lol gehad.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:05

Wauw! -25, super goed gedaan!
Ik doe inderdaad ook schatten qua grammen etc. als ik ergens anders eet.
Bij mijn ouders kan ik het wel invoeren, mijn moeder heeft ook een weegschaaltje haha en weet altijd precies wat er in staat.

Vrijdag bij mij ook al aardig wat kcal in gegaan, 2 pistoletjes met kipfilet, 1 rundvleeskroket en een pizza als avond eten :+ daarnaast 2 alcoholistische drankjes en wat redbull.
Verbazingwekkend wel afgevallen bleek gisterochtend, maar heb ook werkelijk de hele dag gelopen door Amsterdam heen :))

Gister redelijke dag, wat minder tussendoortjes omdat ik gewoon onwijs druk was:
O: 125 gr. yoghurt, 40 gram muesli en 50 gram witte druiven, 150 ml Yoki yoghurt drink.
T: Blikje redbull.
L: 2 Speltboterhammen met 2 gebakken eieren.
T: -
A: Vegatarische kaasburger met gebakken aardappeltjes en salade.
T: 200 gr. aardbeien.

Vandaag:
O: 125 gr. yoghurt, 40 gram muesli en 50 gram witte druiven, 100 ml Yoki yoghurt drink.
T: -
L: 2 spelt boterhammen met kipfilet en een gekookt ei.
T: Goed bezig cranberry reep van bolletje, blikje redbull
A: 100 gram pasta met 180 gram bladspinazie (toen was het pak op haha) 100 gram champignons, 100 gram kipfilet en 50 ml kookroom.
T: 100 gram aardbeien en een peer.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:33

Riddershow schreef:
Weet je hoe je energie verbruikt? 3 uur metal concert... Erg grappig om de grafiekjes te bekijken naderhand.

Haha leuk is dat he! Dat heb ik als ik op een festival ben een hele dag. Ik had toen m'n hoogste stappen aantal (30.000) op 1 dag! Hahah telt natuurlijk dansen ook mee. :j

Ik had van het weekend wel gezondigd maar 't mocht van mezelf. Had m'n 2 jaar Australie anniversary dus zijn we uit eten geweest (italiaan) en had een nieuw kookboek gekocht dus daar een dessert uit gemaakt (super yummie) dus even niet op gelet.

Vandaag:
O: Bosbessen met havermout
S: handje witte pitloze druiven
L: 2 wraps (witte wrap) met kip, spinazie, paprika en hummus en een beetje mayo.
A: Palak Paneer Curry (van KIC girls) echt super yum. Eigen curry pasta gemaakt (chili's, knoflook, komijn, coriander, spinazie en water) en bloemkool, tomaat, ui en Paneer (indiaase kaas) erin. 1 blik kokosmelk en 300 ml groente boullion. Met een mix van bruine en witte rijst. (Alleen bruine rijst vind ik niet lekker. := )
Het is een vegetarische curry.

En 30 min hiit.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:32

Wat doen jullie altijd op je Magioni pizza? :)
Ik heb de bodems binnen gekregen vandaag van de AH maar weet nog niet zo goed hoe ik ze zal ''beleggen''.

Tips :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:36

Ik vind hem het lekkerst als ik hem vrij simpel hou, zelf een basis tomatensaus maken, pizzakaas er overheen en dan vind ik het persoonlijk lekker om ook nog wat prosciutto te doen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:49

Nagini schreef:
Riddershow schreef:

Haha leuk is dat he! Dat heb ik als ik op een festival ben een hele dag. Ik had toen m'n hoogste stappen aantal (30.000) op 1 dag! Hahah telt natuurlijk dansen ook mee. :j

Haha, nou dat heb ik niet gehaald. Maar 3 uur springen heeft me wel op 18.000 gezet. Met een hartslag tussen 120 en 170 bpm. (zat vooraan, vlak voor de pit, dus het was soms vooral vechten om te blijven staan (en te overleven... )

Een festival... ik moet zeggen het concert zorg er wel voor dat ik zin heb in meer... was echt lang geleden.

@pizza: tomatensaus, salami/ham/gehakt, paprika, kaas en natuurlijk pizzakruiden en vlak voor je eet een beetje zelfgemaakt knoflookolie (knoflook, olie, suiker en beetje azijn) slecht, maar o zo lekker. Maar dat doe ik ook alleen bij zelfgemaakte pizza.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:51

Ik maak mn maggioni pizza meestal met tomatensaus (ik ben lui en eet pizza eigenlijk alleen als ik geen zin heb om te koken, dus meestal beetje passata), paprika, champignons, beetje geitenkaas en geraspte pizzakaas :9

Edit: ik had echt nog nooit van pizzakruiden gehoord :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:18

Ik doe meestal gewoon een blikje tomatenpuree, champignons, papriika, ui, kaas en oregano of net waar ik zin in heb. Je kan hem gewoon beleggen zoals je een gewone pizza ook belegd :j

Ik heb een heerlijk weekendje gehad maar wel echt ongezond gegeten, gesnoept, 1 keer uit eten, 1 keer uit lunchen en 2x broodjes en croissantjes := En oja gisteren nog friet :+ Kortom niet goed voor de lijn haha :D

Dus vandaag weer terug in gareel

O: kvark met ontbijtgranen
T: appel
L: 3vk boterhammen, 1 met komkommersalade, 1 met muhamara, 1 met 30+ kaas en mosterd. En nog 2 crackers met sandwichspread
T: banaan
A: ?? Nog geen idee, denk een salade maar iig iets kcal arms :j
T: goed bezig reep

Wil eigenlijk rond de 1800/1900 kcal uitkomen. Dus heb nog voor het avond eten en tussendoortje vanavond rond de 800kcal :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:28

Hier gaat er op de pizza tomatenpassata, mozzarella, gestoofde champignons, basilicum en oregano. Simpel maar erg lekker!

Vroeger maakte ik zelf tomatensaus, maar sinds ik ontdekte dat er op de heerlijke pizza's in Napels enkel passata zat, doe ik het zo <3

Hier ook een zondig weekend gehad: 30e verjaardag van mijn beste vriend, dus redelijk wat drank en onregelmatig/vettig eten. Maar ook veel met de honden gewandeld. Was echt heel leuk!

O: 2 x Griekse yoghurt vanille, 2 x latte
L: 100 g afbakbrood met maanzaadjes, 1 plak kaas en wat boter
T: ?
A: Veel asperges <3 op een bedje van veldsla, met 2 gepocheerde eieren en een likje Hollandaisesaus, 50 g brood met boter
T: Aardbeien, toef verse slagroom en 60 g Breyer's vanille ijs
B: 30 min wandelen, PIIT28 workout

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:17

_Caitlinnn schreef:
Wat doen jullie altijd op je Magioni pizza? :)
Ik heb de bodems binnen gekregen vandaag van de AH maar weet nog niet zo goed hoe ik ze zal ''beleggen''.

Tips :D ?

Ik vind veel groenten en kaas heel lekker erop :9 champignons, courgette, paprika, ui, rauwe tomaat, rucola etc.

Hier vanmorgen gewogen en eindelijk weer op de goede weg. Een poos geleden was ik heel goed bezig en zat ik ruim onder de 80 (ik geloof 77) maar helaas binnen no time weer terug naar 82.5, zucht. vanmorgen woog ik precies 80.0 dus het gaat goed en redelijk vlot! Voel me ook goed dus lekker volhouden :)

Vandaag:

O: 3 eieren gebakken met 2 grote champignons, 1/3 courgette, 2 handen cherrytomaten en kruiden
T: cappuccino
L: salade met tomaat, feta, komkommer, olijf en 2 zadencrackers met tonijn
T: watermeloen en een grapefruit
T: cappuccino
A: gegrilde zalm met groenten uit de oven: wortel, ui, tomaat, paprika, courgette, champignons en aubergine.
T: eiwitshake en een handje ongezouten noten.

B: vanavond rondje hardlopen (echt een pesthekel aan maar mijn conditie is zó slecht) en een half uurtje yoga.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:43

Ik doe de pizza ook altijd simpel beleggen, vaak tomatenpuree + kaas, italiaanse kruiden en dan groenten waar ik zin in heb (champignons, olijven, artisjokken, paprika, courgette, het wordt altijd een enorme stapel :') ).

Dit weekend een weekend naar Antwerpen geweest (en een festival op koningsdag meegepakt), geprobeerd op te letten, maar speciaalbiertjes tikken zo hard aan haha. Vanochtend gewogen en niks erbij/eraf. Ik merk wel dat ik elke week wel 1-2 dagen heb waar het allemaal toch niet zo gepland gaat (borreltje hier, wijntje daar). Daardoor sta ik al ruim een maand stil qua gewicht. Sporten doe ik vrij weinig, dus daar valt heel veel winst in te behalen. We gaan er weer tegenaan!

O: broccoli pannenkoekjes (400 kcal)
L: wraptosti met overgebleven broccoli en kaas (523 kcal)
T: LU crackers, koffie met melk en zoetje (150 kcal)
A: kipkerrie/kokosmelk stoof met champignons, paprika, sperziebonen en daarbij bloemkoolrijst en pitabroodje (536)
Totaal: 1609 kcal
B: 45 minuten wandelen met paard

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:54

Ik heb een hele rare dag vandaag, trek op vreemde momenten, en op eettijden juist weer niet. Ook beetje baaldag dus ik laat t er maar even bij voor nu. Vanavond kijken of sporten wil lukken, even wat frustratie eruit :+

O: breaker high protein, plak grillworst
T: beschuit met muisjes op kraamvisite
T2/vroege L: 2 plakken bananenbrood
T: 10 snoephartjes 8)7
A: ovenschotel met witlof, gehakt en aardappelschijfjes
B: hopelijk lekker sporten.

Morgen beter :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:17

Wat goed Frummels! Fijn is dat, wanneer een aanpak werkt. Volg je een specifiek loopschema? Ik vind rennen met de hond nu wel fijn! Anders vind ik het zooo saai.

Aight, als je van curryschotels houdt, moet je even kijken op de kook website van BBC. BBC Food ofzo? Echt heerlijke gerechten zijn daar op te vinden!

Laura, je lijstje is helemaal niet slecht hoor.

Hier geen baaldag maar wel veel opgehoopte ongezonde stress, hopelijk sport ik dat er vanavond uit! *\o/*