Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:42

Ik ben heel erg met beloningen! Vooral deze week :+
Heb zondag avond nieuwe nike kleding gekocht (sportschoenen, nog een legging erbij, 2 sport BH's en een shirtje.. woops) en gister avond heb ik nog even een nieuw sporthorloge gekocht die je activiteit door de hele dag checks en gaat trillen als je te lang stil zit enz :+ Ook weer even 170 euro :+

Maar zo hou ik het gewoon super leuk voor mezelf en dan vind ik dat het gewoon mag :+

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:43

Klinkt super motiverend Brighteyes! Sorry ik weet geen namen haha :+

Maar ik denk dat dat heel goed werkt door jezelf beloningen te geven! Heel motiverend en iets om voor te werken ook als het even tegen zit!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:44

xNavatu schreef:
Ik ben heel erg met beloningen! Vooral deze week :+
Heb zondag avond nieuwe nike kleding gekocht (sportschoenen, nog een legging erbij, 2 sport BH's en een shirtje.. woops) en gister avond heb ik nog even een nieuw sporthorloge gekocht die je activiteit door de hele dag checks en gaat trillen als je te lang stil zit enz :+ Ook weer even 170 euro :+

Maar zo hou ik het gewoon super leuk voor mezelf en dan vind ik dat het gewoon mag :+

Hahaha! Als het werkt moet je het zo gewoon lekker blijven doen :)

Welk track horloge heb jij als ik vragen mag? Ik wil heel graag de Nike fuelband maar die blijkt nergens meer verkrijgbaar te zijn maar ben nu een beetje aan het rondvragen welke andere mensen hebben en hoe die bevallen!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:49

Ik heb op dit moment een sigma maar dat is echt puur een hartslag meter (houd ook wel bij hoeveel kcal je verbrand bij je workout) en nu heb ik een Polar M400 besteld en die kun je echt de hele dag om doen en houd je hele dag bij.. zelfs als je slaapt trackt ie het en zie je precies hoelang je slaapt en hoe goed je slaapt :D

En ik vind de app gewoon super chill eruit zien en pretty ontworpen :o Dat is bijna de hoofdreden dat ik hem heb gekocht _O-

Afbeelding

Afbeelding

Hij komt vandaag binnen als het goed is dus ik ben benieuwd!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:51

Supergoed met die beloningen! Denk dat het zeker werkt.
Al merk ik dat ik die dan weer snel in eten zoek, dat ik bijvoorbeeld een avondje all-you-can-eat sushi mag als ik een kilo kwijt ben mwhoehaha. Die kilo gaat er maar niet af dus dan duurt die sushi me alweer te lang, waardoor ik denk: oke, mijn best doen is goed genoeg, hiierrrrrr met die sushi!
Gaaf zo'n sporthorloge zeg!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:51

Ik heb idd nadat het grootste deel eraf was (van 115kg naar 85kg) een sporthorloge met activity tracker gekocht. Heb nu de M400 van Polar gekocht, die geeft ieder uur dat je stil zit een waarschuwing dat je te lang stil zit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:52

Kayleigh_ schreef:
Als ik zo op Instagram kijk naar de mannen die intensief aan sport doen, hebben die net zo goed vreetbuien :D Jelmer de Boer bijvoorbeeld is verslaafd aan de Milka Oreo XXL. En hij bakt Nutellacake. En zo nog meer. Hahaha.

Hier vanochtend weer zwaarder dan afgelopen weekend. Geen idee hoe of wat, kan er ook niet zo wakker van liggen :+

Mijn planning:

O: Whey delicious met karnemelk en water
L: Komkommer met twee gekookte eieren en kipfilet (ik hoop dat er eieren zijn... := )
A: ??? Verrassing

Vanavond een uurtje Bodypump, nieuwe release, er worden bijna 1000 herhalingen aangetikt dus ik ben bang.

:oo wat eet jij weinig.... hoe hou je dat vol?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:56

Die horloges klinken leuk, ben benieuwd naar jullie ervaringen haha.

Beloningen geloof ik niet in, je doet het voor jezelf en om je te belonen voor iets wat je zelf wilt nee zou niks voor mij zijn..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:05

brighteyes85 schreef:
Ik heb idd nadat het grootste deel eraf was (van 115kg naar 85kg) een sporthorloge met activity tracker gekocht. Heb nu de M400 van Polar gekocht, die geeft ieder uur dat je stil zit een waarschuwing dat je te lang stil zit.

Heb jij m al? Ik ben er echt heel benieuwd na :D

Bij mij was get echt een impuls aankoop :+ zag hem smiddags in een vlog en ik vond t nogal boeiend en 'à avonds heb ik m gekocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:12

Amaris schreef:

Zonder avondeten zit ik toch op bijna 1000 kcal... Ik 'mag' er 1700, dus het valt wel mee hoor! :D

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:29

xNavatu schreef:
brighteyes85 schreef:

Heb jij m al? Ik ben er echt heel benieuwd na :D

Bij mij was get echt een impuls aankoop :+ zag hem smiddags in een vlog en ik vond t nogal boeiend en 'à avonds heb ik m gekocht :+

Ja hij is echt top! Ik heb er een heel marktonderzoek naar gedaan omdat ik het horloge ook wilde gebruiken als HS meter voor mijn paard bij de endurance. Hij werkt echt perfect.
Ik neem de verbruikte calorieën met een korrel zout, want ik kan het eigenlijk niet geloven.
Het activiteitsniveau per dag is ook grappig. Ik kom op de dagen dat ik sport en paardrij ruim boven de 200% met een gemiddeld activiteitsniveau.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:29

Kayleigh_ schreef:
Amaris schreef:

Zonder avondeten zit ik toch op bijna 1000 kcal... Ik 'mag' er 1700, dus het valt wel mee hoor! :D

oohhh haha! het zag er zo weinig uit, maar als er idd nog avondeten bij moet dan 'klinkt' het al heel anders

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:34

oeh die Polar M400. <3 Heb hem nu sinds 3 weken in gebruik. Echt zo'n fijn ding! Had hem ook min of meer in een opwelling gekocht. Las op een zondagavond wat reviews en maandagmorgen had ik hem al in huis. :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:57

Hij is nogsteeds niet binnen :( De pakjesman is al een half uur te laat :+

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:07

Ben ik blij dat ik niet van zoetigheid houd met al die taarten hahah.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: perzik/abrikozen magere yoghurt
M: 2 gekookte eitjes met sla en komkommer
T: een kwart galia meloen
A: sperziebonen met een Duitse biefstuk en 150 gram aardappelen
T: misschien nog een grapefruit

B: uurtje met de honden gewandeld en een uurtje bodypump

D: thee en water

Heel veel mensen zeggen : joh ben je afgevallen en qua gewicht zeg ik ja maar zie et verder zelf nog weinig van dus ik ga ook maar eens meten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:18

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Magere yoghurt met witte druiven en een stuk mango + Hero fruit & co multifruit drink.
T: 1 snack a jack kaas.
L: 2 spelt boterhammen met geiten smeerkaas.
T: 1 banaan.
A: 100 gram aardappels (gekookt) 200 gram sperziebonen en een stuk kippendijfilet en een lepel jus.
T: ik denk kersen & druiven + blikje coca cola zero.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:25

Ruim een kilo afgevallen deze week :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:35

Lekker bezig EskeGirl!

Mweh stom PostNL.. mn horloge komt niet meer vandaag :(

Mijn lijstje van vandaag;
O: 250ml griekse yoghurt met een smartbar erdoor
T: een groot deel (het restje maar had er nog niet zoveel van op en het waren 2 blikjes tonijn) van mn zelfgemaakte tonijnsalade met ijsbergsla er doorheen
A: bloemkoolpasta met een 4kazen saus en kipfilet

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:19

Ik lees al een paar dagen mee, erg leuk om te zien hoe gemotiveerd sommige mensen zijn :)!
En ik hoop hier wat inspiratie op te doen qua tussendoortjes, ik vind het erg lastig om steeds maar te bedenken wat ik nou moet eten. Vroeger was ik ook een erg moeilijke eter en er zijn dingen die ik gewoon echt niet lust al moet ik zeggen dat ik steeds meer dingen probeer. (dus als jullie nog tips hebben, graag)

Ik wil mezelf dan ook even melden in het topic. Ik ben al een paar dagen wat meer op mijn voeding aan het letten en heb een fles met fruit infuser gekocht. Ik wil bewuster worden met eten en minder frisdrank drinken (wat al aardig lukt gelukkig).

Dit keer wil ik mezelf niet focussen op de weegschaal maar meer op cm's en aan de hand van de spiegel. durf er ook niet meer op te staan :')

Mijn lijstje van vandaag;

O: Boerenbeschuit, 1 met eiersalade en 1 met chocopasta
T: Liga
L: aardbeien en 3 broodjes (2 hagelslag en 1 met aardbeien)
T: zakje noten van Mani
A: broodje hamburger met ovenfriet en sla
T: een beetje vanille ijs met ananas en watermeloen

D: water met citroen en vanmorgen een klein glas met vruchtensap

Redelijk tevreden alleen had ik liever geen liga gegeten maar op dat moment wat fruit.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:24

Volgens mij is iedereen erg goed bezig!! Beloningen lijst heb ik niet, ga ik wel maken denk ik klinkt goed :D
Alhoewel ik tot nu toe wel een soort onbewuste beloningen had; 65 kg? Oké dan mag ik nu dat jurkje/bikini/schoenen wel kopen :o
Maar die lijst vind ik wel een leuk idee haha!
Ben benieuwd hoeveel ik na deze vakantie weeg, heb echt geen idee haha

Goed Angela! Tussendoortjes zijn voor veel mensen het lastigst, die nootjes eet ik ook wel is, zijn lekker!
Vind wel dat je lijstje vrij veel suiker bevat (chocopasta, hagelslag, Liga, ijs, vruchtensap)
Snack groenten zijn een fijn tussendoortje, evt met mager sausje, rijstwafel met kipfilet, drinkbouillon...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:38

Area51 schreef:
Volgens mij is iedereen erg goed bezig!! Beloningen lijst heb ik niet, ga ik wel maken denk ik klinkt goed :D
Alhoewel ik tot nu toe wel een soort onbewuste beloningen had; 65 kg? Oké dan mag ik nu dat jurkje/bikini/schoenen wel kopen :o
Maar die lijst vind ik wel een leuk idee haha!
Ben benieuwd hoeveel ik na deze vakantie weeg, heb echt geen idee haha

Goed Angela! Tussendoortjes zijn voor veel mensen het lastigst, die nootjes eet ik ook wel is, zijn lekker!
Vind wel dat je lijstje vrij veel suiker bevat (chocopasta, hagelslag, Liga, ijs, vruchtensap)
Snack groenten zijn een fijn tussendoortje, evt met mager sausje, rijstwafel met kipfilet, drinkbouillon...

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Door het op te schrijven wordt ik wel een stuk bewuster van wat ik eet en drink.
Ik wil nog even opzoek naar ander en wat meer afwisselend beleg, vooral voor op m'n werk. Meestal eet ik tussen de middag eiersalade, maar dat lijkt me ook niet erg gezond met al die mayonaise die erin zit :=
Drink in ieder geval doordeweeks al zeker een week geen frisdrank meer en alleen maar water, dat scheelt al een hoop suikers. (Drink 's morgens ook liever water alleen soms heb ik zin in een glas vruchtensap, zonder toegevoegde suikers)

Ben nog heel erg zoekende naar gezondere alternatieven. Zelf heb ik koemelk allergie gehad en dingen zoals yoghurt lust ik niet helaas.

Hoop dat de komkommers gauw gaan groeien in de moestuin, die zijn erg lekker :))

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:16

Balen dat PostNL niet is geweest, waar heb je em besteld?

Je bent al goed bezig Angela, tussendoortjes zijn bij mij ook een lastig punt. Ik probeer vaak een rijstwafel met een stuk fruit, een plak ontbijtkoek, komkommer, tomaatjes, stukje paprika of rauwkost.
Wat opvalt zijn idd de suikers, probeer dat te vervangen voor mager beleg.

Mijn lijstje van vandaag

O shake met aardbeien, blauwe bessen, water en whey
T cappuccino halfvolle melk met suiker, ontbijtkoek
L 2 crackers met kaas, 2 crackers met beenham, groene thee
T plakje cake, groene thee
T handje noten, water
A stampot rauwe andijvie met spekjes, glas 50/50
T Koffie met melk en een zoetje, meergranen biscuit
T Limonade bij het sporten

B 45 min sportschool

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:41

Ik lees stiekem ook al een poosje geregeld mee voor wat inspiratie..

Ik nam altijd héél veel suikers in (eigenlijk gewoon alles behalve mijn avondeten).
Dit heb ik nu aardig vervangen door eiwitten, fruit en gezonde vetten.
Vooral die laatste vind ik erg fijn omdat het ook echt voedt.

Nu hadden jullie het net over tussendoortjes, dat is voor mij ook (nog steeds) het lastigste.
Wat ik probeer te doen is zelf tussendoortjes bakken.

Zo had ik laatst een gezonde reep met cranberry's, dadels en noten en wil ik aan het einde van de week een soort cake maken (zonder suiker :D)
Ik maak dan producten die goed vullen, dan heb ik ook niet de hele tijd de neiging dat ik meer wil.
Ik heb niet een doel met afvallen, ik wil gewoon dat mijn buik er in de spiegel wat strakker uitziet :+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:56

Ik zie hier wel vaak ontbijtkoek als tussendoortje staan. Het enige is dat ontbijtkoek vet-arm is, maar het bevat nog wel 2-3 klonten suiker per plak. :=

Mijn lijstje vandaag:

O: Whey shake met theelepel havermout en 100 ml magere melk, 200 ml water.
T: Halve Quest bar (oh nieuwe verslaving <3 )
L: 300 g magere kwart met verse aardbeien
T: Appel met kaneel
O: Gegrilde kipsalade met meloen en aardbeien

Sporten: mountainbiken (route 20 km) en hardlopen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:58

Welke quest bar heb je? Ik moet weer nieuwe gaan bestellen maar weet niet zo goed welke smaak :)) Cookie dough vond ik alleen lekker door mn yoghurt heen, los niet :))