Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:56

Drunksheep schreef:
Ik heb een blog gelezen van een MUA die werkt voor MAC en voor haar eigen principes toch eens is gaan navragen bij MAC hoe het zit met dierproeven. Zij zeiden dat dit alleen in Aziatische landen gebeurt, omdat het daar verplicht is.

Toevallig las ik vandaag de blog van www.teskuh.nl en zij gaat juist stoppen met veel merken (o.a. MAC) reviewen vanwege het gebruiken van proefdieren.

http://www.teskuh.nl/2015/01/13/dierproefvrije-make-up/

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:11

Niniane schreef:
Drunksheep schreef:
Ik heb een blog gelezen van een MUA die werkt voor MAC en voor haar eigen principes toch eens is gaan navragen bij MAC hoe het zit met dierproeven. Zij zeiden dat dit alleen in Aziatische landen gebeurt, omdat het daar verplicht is.

Toevallig las ik vandaag de blog van http://www.teskuh.nl en zij gaat juist stoppen met veel merken (o.a. MAC) reviewen vanwege het gebruiken van proefdieren.

Dit is inderdaad de reden dat ik er opnieuw over aan het nadenken ben.

Anoniem

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:15

Ik kan de naam "Teskuh" echt niet serieus nemen. -O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:17

Dat is ook exact de reden dat ik niet op haar blog kijk :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:21

Niniane schreef:
Drunksheep schreef:

Toevallig las ik vandaag de blog van http://www.teskuh.nl en zij gaat juist stoppen met veel merken (o.a. MAC) reviewen vanwege het gebruiken van proefdieren.

Ja, dat komt omdat het verhaal verspreid is dat MAC in Europa ook op dieren geteste producten verkoopt.

Ik neem aan dat een (vegan) medewerker van MAC toch wel de juiste informatie krijgt m.b.t. de producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:22

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Ik heb standaard wallen onder mijn ogen die niet verminderen als ik beter drink/minder zout eet/beter slaap/gedurende de dag. Het zijn geen donkere, blauwe wallen maar meer een lijn/groef in mijn gezicht... (Voor een foto wil ik wel een PB sturen).

Nu ik dus bang ben dat dit permanent is/gewoon bij mijn gezicht hoort, zou ik het graag minder op willen laten vallen. Ik heb 'hooded eyes' en als ik lach, worden die wallen dus groter waardoor het lijkt alsof ik mini-oogjes heb. Ik gebruik wel concealer/foundation om het een beetje te maskeren maar ik erger me alsnog erg aan.

Als ik al die make-up tutorials zie, zie ik de 'before' foto van meisjes met giga-wallen, en de 'after' foto van hetzelfde meisje zonder wallen. Hoe dan! Zij brengen alleen wat concealer aan!

Is er iemand die mij de gouden tip kan geven? Doe ik iets verkeerd? Doe ik iets niet wat ik wel moet doen?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:35

Drunksheep schreef:
Dat is ook exact de reden dat ik niet op haar blog kijk :+

Haha ik deed het ook nooit maar toevallig nu ineens wel. Ze is qua make-up alleen heel erg saai. -O-

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:44

Danique schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Ik heb standaard wallen onder mijn ogen die niet verminderen als ik beter drink/minder zout eet/beter slaap/gedurende de dag. Het zijn geen donkere, blauwe wallen maar meer een lijn/groef in mijn gezicht... (Voor een foto wil ik wel een PB sturen).

Nu ik dus bang ben dat dit permanent is/gewoon bij mijn gezicht hoort, zou ik het graag minder op willen laten vallen. Ik heb 'hooded eyes' en als ik lach, worden die wallen dus groter waardoor het lijkt alsof ik mini-oogjes heb. Ik gebruik wel concealer/foundation om het een beetje te maskeren maar ik erger me alsnog erg aan.

Als ik al die make-up tutorials zie, zie ik de 'before' foto van meisjes met giga-wallen, en de 'after' foto van hetzelfde meisje zonder wallen. Hoe dan! Zij brengen alleen wat concealer aan!

Is er iemand die mij de gouden tip kan geven? Doe ik iets verkeerd? Doe ik iets niet wat ik wel moet doen?

toevallig kwam een gelijksoortige vraag aan bod in stel je beauty vraag op fashion-fever.nl (in tegen stelling tot de naam van de site gaat het vooral over make-up haha. Ze is zelf MUA). Dit was het antwoord:

Ik heb een aantal favoriete concealers voor onder de ogen: Yves Saint Lauren Touche Eclat (voor lichte kringen), Catrice Camouflage Concealer (voor de gecombineerde tot vette huid), Benefit Erase Paste en Laura Mercier Secret Concealer (voor vrij aanwezige kringen) .Heb je donkere kringen onder je ogen die met een gewone concealer niet te maskeren zijn, dan is het tijd om zwaarder geschud in te zetten. Zelf gebruik ik vaak mijn Camouflage Cream van Catrice als ‘basis’ concealer onder de ogen (wel voor oppassen wanneer je een droge huid of lijntjes onder de ogen hebt), waarna ik er een klein beetje van mijn Laura Mercier concealer boven op klop. Maar nog belangrijker dan concealer, is een fijne oogcrème. Wanneer je iedere avond een fijne oogcrème gebruikt zul je echt al heel snel merken dat je ‘s ochtends meer volume onder je ogen hebt en de kringen iets lichter -en dus makkelijker weg te werken- zijn.

En jeetje dames wat kletsen jullie veel op dit moment! Lees wel bij maar kan het niet bij houden met reageren. Ben druk in mijn tentamenperiode.
Wel ga ik aankomende zaterdag kijken voor de dior star foundation! Ben erg benieuwd.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:41

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb zojuist Pink Pearl Pop binnen gekregen van Mac. Alleen heb ik van mezelf een donkere lipkleur, donkerder dan de lipstick. Dus de kleur komt nu niet echt tot z'n recht. Zou het nut hebben om een lippotlood aan de schaffen en deze onder de lipstick te dragen? Zat zelf aan Dervish van Mac te denken :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:01

Dnt ik hb er meerdere vooral voor de mengbaarheid met elkaar en toffe kleuren ze gaan wel makkelijk bloeden

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:47

xRoosss,

Ik heb zelf ook Dervish, ik vind het een prima lippotlood maar bij mij(ook donkere lippen, bijna bloedrood van zichzelf) valt hij nogal donker uit, niet zo roze als op de meeste foto's op google. Ik zou zoeken naar een kleur die iets lichter uitvalt dan Dervish :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:53

Hahahaha trouwens, Teskuh vind ik inderdaad ook hinderlijk, niet alleen de naam, maar dr is ook gewoon iets met hoe ze eruit ziet en haar manier van doen, ik weet 't niet :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:14

Ik vind qua makeup van NLse alleen NikkieTutorials leuk. De rest is leuk voor reviews :Y)

Beetje jammer, ik heb dus brave alleen heb meer rode/donkere lippen van mezelf dus ik krijg niet de mooie kylie jenner kleur :')

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:15

Tytonidae schreef:
xRoosss,

Ik heb zelf ook Dervish, ik vind het een prima lippotlood maar bij mij(ook donkere lippen, bijna bloedrood van zichzelf) valt hij nogal donker uit, niet zo roze als op de meeste foto's op google. Ik zou zoeken naar een kleur die iets lichter uitvalt dan Dervish :)

Was ik idd al bang voor :( bedankt voor je reactie! Over drie weekjes maar even naar de Mac counter in Rotterdam. Hopelijk is daar aardig personeel, gezien de meeste verhalen hier :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:16

Ik vind Nikkie dan weer zo overdreven en zo'n plamuurhoofd :Y)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:18

Echt?! Oh ik vind haar heerlijk _O-

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:42

Nikkie is zo leuk! In het echt is ze ook enorm aardig, heb een paar jaar geleden een workshop bij haar gehad. Net zo grappig als op de filmpjes.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:43

Yonker schreef:
Ik vind Nikkie dan weer zo overdreven en zo'n plamuurhoofd :Y)

Ja dit vind ik ook helaas. Ik check elke dag een aantal blogs, maar vind vaak dat er overdreven enthousiast wordt gedaan over producten die het niet waard zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:48

Ik volg wel veel beautyblogs, maar erger me ook regelmatig. :Y) Vandaag kreeg ik het Make Up
Revolution Flawless palette binnen en van hetzelfde merk ook een vivid baked highligher, namelijk
Golden Lights. Oja en van Real Techniques een starter kit met 5 kwasten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:50

Ik volgde een tijdje heel veel blogs, maar werd er helemaal schijtziek van na een tijdje :') Al die neppe meiden met veel te veel make-up (vind zo'n hoeveelheid als bij Nikkie bijvoorbeeld echt niet mooi meer). Nederlandse beautybloggers kan ik al helemaal niet lezen. Eerder had Veracamilla goede artikelen, maar die is de laatste tijd snel achteruit gegaan. Alsof ze haar artikelen niet meer doorleest voordat ze ze post? Teskuh heb ik altijd al verschrikkelijk gevonden, knappe meid maar zo kinderlijk. Beautygloss vond ik altijd echt verschrikkelijk, had vooral te maken met de manier waarop zij zich echt niet fatsoenlijk kon kleden en haar make-up altijd net verkeerd zat. Volgens mij heeft ze tegenwoordig een personal stylist want ze ziet er iig een stuk beter uit!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:55

Beautygloss heb ik persoonlijk ook niks mee. Vooral die vlogs vind ik niks aan. Veracamilla, Misslipgloss,
Beautylab, Livelifegorgeous en Teskuh vind ik wel leuk.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:59

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:08

Beautygloss volg ik niet meer sinds ze elke dag ging vloggen, wat een onzin zeg. "Foefje is thuisssss" ja nou gefeliciteerd. Heel af en toe kijk ik nog naar haar reviews maar mijn hemel, wat doet zij haar make up lelijk zeg. Twee basiskleurtjes oogschaduw noemt ze een ooglook om vervolgens knalrode lipstick bij te dragen wat haar echt verschrikkelijk staat, vind ik dan. Ben afgelopen jaar naar haar beautyglossparty geweest en wat een overdreven gedoe zeg.
VeraCamilla vind ik nog wel leuk, al ben ik van mening dat zij iets met interieur zou moeten doen ipv. make up. Vind het zonde dat mensen haar altijd dik of lelijk noemen, of dat ze nu weer lopen te zeuren dat haar vriend te veel in beeld zou zijn. Heb altijd beetje medelijden met haar, ze lijkt me zo leuk.
Teskuh vind ik echt verschrikkelijk, maar heeft meestal wel mooie ooglooks. Maar vind haar op de een of andere manier zo schijnheilig en nep overkomen.
Misslipgloss haar reviews vind ik soms wel interessant, maar dat hele ploggen hoef ik allemaal niet te zien, of haar filmpjes, irriteer me beetje aan haar stem. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:11

Ik vind VeraCamilla ook wel een sympathieke meid, ze komt wel heel lief over. Maar ik snap wel wat mensen bedoelen, ze heeft een vriend en nu moeten alle looks ineens samen met haar vriend, en al haar fotodagboeken draaien puur en alleen om haar vriend. Leuk voor d'r hoor, maar vind het net zo irritant als hoe Beautygloss dat doet, met haar 'foeffie is thuuuiiiisssss yaaaay katten zijn leuk woehoeoeheoehoehoe ik draag louboutins onder een simpele spijkerbroek en een zwarte top yayayyyayayayayayayayaya'. Kan daar echt niet tegen :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:14

Wowwww die nikki kon ik niet.. Wat een barbie zeg :=

VeraCamilla vind ik echt vreselijk.. Constant die vriend van haar, word er schijtziek van. Het is een beautyblog, geen ilufmybf-blog. Lees er nauwelijks meer. Die artikelen van Beautylab vind ik vaak wel goed, maar totaal niet representatief voor mij, omdat ik allesbehalve een gekleurde huid heb. Die twee meiden uit het Noorden vind ik wel heel leuk, even als LotteLovesBeauty. Van Beautygloss viel me ook bij de laatste paar artikelen op hoe slecht zij haar make-up kleuren uitkiest. PinkyPolish heeft wel mooie neutrale ooglooks. Vlogs en filmpjes kijk ik uberhaupt nooit.

Voor ooglooks kijk ik meestal gewoon op google, kom ik op heel veel verschillende blogs uit.