Danique schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Ik heb standaard wallen onder mijn ogen die niet verminderen als ik beter drink/minder zout eet/beter slaap/gedurende de dag. Het zijn geen donkere, blauwe wallen maar meer een lijn/groef in mijn gezicht... (Voor een foto wil ik wel een PB sturen).
Nu ik dus bang ben dat dit permanent is/gewoon bij mijn gezicht hoort, zou ik het graag minder op willen laten vallen. Ik heb 'hooded eyes' en als ik lach, worden die wallen dus groter waardoor het lijkt alsof ik mini-oogjes heb. Ik gebruik wel concealer/foundation om het een beetje te maskeren maar ik erger me alsnog erg aan.
Als ik al die make-up tutorials zie, zie ik de 'before' foto van meisjes met giga-wallen, en de 'after' foto van hetzelfde meisje zonder wallen. Hoe dan! Zij brengen alleen wat concealer aan!
Is er iemand die mij de gouden tip kan geven? Doe ik iets verkeerd? Doe ik iets niet wat ik wel moet doen?
toevallig kwam een gelijksoortige vraag aan bod in stel je beauty vraag op fashion-fever.nl (in tegen stelling tot de naam van de site gaat het vooral over make-up haha. Ze is zelf MUA). Dit was het antwoord:
Ik heb een aantal favoriete concealers voor onder de ogen: Yves Saint Lauren Touche Eclat (voor lichte kringen), Catrice Camouflage Concealer (voor de gecombineerde tot vette huid), Benefit Erase Paste en Laura Mercier Secret Concealer (voor vrij aanwezige kringen) .Heb je donkere kringen onder je ogen die met een gewone concealer niet te maskeren zijn, dan is het tijd om zwaarder geschud in te zetten. Zelf gebruik ik vaak mijn Camouflage Cream van Catrice als ‘basis’ concealer onder de ogen (wel voor oppassen wanneer je een droge huid of lijntjes onder de ogen hebt), waarna ik er een klein beetje van mijn Laura Mercier concealer boven op klop. Maar nog belangrijker dan concealer, is een fijne oogcrème. Wanneer je iedere avond een fijne oogcrème gebruikt zul je echt al heel snel merken dat je ‘s ochtends meer volume onder je ogen hebt en de kringen iets lichter -en dus makkelijker weg te werken- zijn.
En jeetje dames wat kletsen jullie veel op dit moment! Lees wel bij maar kan het niet bij houden met reageren. Ben druk in mijn tentamenperiode.
Wel ga ik aankomende zaterdag kijken voor de dior star foundation! Ben erg benieuwd.