Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:14

Mag ik even hysterisch een update plaatsen?
Omdat de weegschaal maar niet zakt (of nu ja, 1kg in totaal over een paar maand) maar ik duidelijk meer spier heb gekregen, heb ik me maar weer ns opgemeten en das best leuk!
Aantal cm's kwijt tov voor het sporten;
Taille smalste deel -2cm
Taille op navelhoogte (lovehandles dus) -5cm!!
Heup -2cm
Dijbenen 0cm (helaas zadeltas-plek niet gemeten, die is precies kleiner en bijna weg!)
Bil -3cm
Boven knie (ca 10cm) -1cm
Kuiten 0cm
Bovenlijf (waar bh zit zeg maar) +1cm (zullen de push ups zijn)
Bovenwijdte +2cm
Schouders -0.5-1cm
Bovenarm -3cm (dag kipfilet?)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:52

Ik ga in de meivakantie leren & sporten combineren(doe eindexamen). Dus vanaf dan ga ik weer six weeks sixpack doen(gewoon omdat ik dat zo'n leuke training vind) en we gaan het zien :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:00

Die ga ik ook maar 'ns proberen. Is ie zwaar? *D

Is Hard Body nog ergens? Edit: level 1 al gevonden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:15

Dat is helemaal super F-orenster!! *\o/* *\o/* *\o/*

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:46

Zeer netjes. *\o/*
Zo zie je maar weer dat de weegschaal en BMI met een korreltje zout genomen moeten worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:49

Niniane schreef:
Zeer netjes. *\o/*
Zo zie je maar weer dat de weegschaal en BMI met een korreltje zout genomen moeten worden.

En ook dat je niet elke dag dezelfde workout hoeft te doen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:52

Wat een rare post niniane. Je hoeft beide helemaal niet met een korreltje zout te nemen, je moet je alleen bewust zijn wat je nou aan het doen bent en niet klakkeloos naar een cijfertje kijken...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:39

secricible schreef:
Wat een rare post niniane. Je hoeft beide helemaal niet met een korreltje zout te nemen, je moet je alleen bewust zijn wat je nou aan het doen bent en niet klakkeloos naar een cijfertje kijken...

Dat is vrijwel precies hetzelfde wat ik probeerde te zeggen. >;)

BMI gaat voornamelijk af op een hoeveelheid gewicht en dat hoeft niet in verhouding te staan naar hoe je je voelt, eruit ziet en hoe goed je lichaam functioneert.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:45

In dat geval ben ik het helemaal met je eens, maar dat vind ik wat anders als iets met een korreltje zout nemen. Dat impliceert naar mijn idee dat BMI onjuist of onbetrouwbaar zou zijn en dat is het niet..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:52

Dan hebben wij net even een wat andere definitie van iets met een korreltje zout nemen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:40

Ik kom hier even brutaal om de hoek, er was altijd zo'n combi schema met verschillende workouts van jillian, die staat ook in de OP alleen werkt die link niet meer, weet iemand waar ik hem kan vinden?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:47

Als op je google afbeeldingen jillian michaels workout plan zoekt, kom je m snel tegen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:25

Wie is er hier nog steeds bezig?

Ik ben inmiddels 5 maandjes bezig en het gaat nog steeds heel goed. De spieren zetten zich mooi aan en ik verlies leuke centimeters. De weegschaal blijft echter nog steeds hardnekkig steken. Ik lees overal dat je heel goed stabiel kan blijven of zelfs kan aankomen, maar dat je op den duur toch zal zakken. Na 5 maand gebeurt dat nog steeds niet en ik vind het toch fijn als dat wel zo zou zijn. Ik weet wel dat de spieren nog steeds groeien en ik wissel ook dusdanig workouts af dat ik mijn spieren geregeld overlaadt voor nog meer groei, en ik hoop dat dat het verklaart.

Maar het blijft een beetje jammer dat ik niet met wat kilootjes minder de zomer inga. Ben niet voor niks met nieuwjaar begonnen :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:40

Mag ik mij ook (weer) melden? :wave:
2 jaar geleden was ik heel fanatiek met de workouts van Jillian bezig tot ik mijn huidige vriend ontmoette en nouja, de nadruk niet meer zo lag op het sporten. O:)

In oktober heb ik een vaste baan gekregen wat in de eerst maanden erg veel spanning heeft opgeleverd, ik moest er heel erg aan wennen. Dit heeft ertoe geleiden dat ik weer begon te vreten (een beter woord heb ik er niet voor) waardoor de kilo's er zo weer aan zaten. Nu combineer ik het sporten met een voedingspatroon van 80% suikervrij.
Destijd had ik de shred afgerond en zat ik in week 3 van ripped. Nu ben ik voor de afwisseling gegaan en begin ik vandaag aan dag 5 van het mixed up schema van Jillian. De eerste 3 dagen had ik last van de welbekende spierpijn wat sinds gisteren gelukkig weer begint af te zakken. Mijn buikspieren branden wel nog steeds op een fijne manier. :D

F_Orumster: meet je ook de centimeters? De weegschaal zegt lang niet alles.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:44

Ja ik meet af en toe, mijn laatste resultaten staan wel ergens hierboven. Vooral veel kwijt rondom de lovehandles. Meten vind ik wel lastig omdat het niet meevalt om het lint op precies dezelfde plek te leggen.
Vanavond zal ik even een huidplooimeter bij body&fit ophalen om zo vetpercentages in de gaten te kunnen houden.

Die stomme weegschaal blijft heel stug 77kg terwijl mijn lijf harder en strakker wordt. Ik wéét wel dat dat een betere graadmeter is, maar tóch wil ik ook dat de weegschaal langzaam eens een daling inzet!

Succes weer Jolien! Ik heb het idee dat workouts mixen veel beter gaat. Het helpt mij iig wel!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:46

Ik snap het hoor, die weegschaal blijft stiekem toch wel een beetje heilig. ;)
Mag ik vragen hoe lang je bent?

Wat bij mij ook helpt is om foto's te maken met telkens dezelfde (sport)kleren aan, dan zie je ook wel het verschil.

Welke workout doe jij en heb je inmiddels gehad?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:51

Ik ben 1m69. Ja, uiteraard ben ik blij dat ik zienderogen strakker wordt en dit vooral ook heel goed voelt (ik ben echt hard als ik me aanspan, supercool!). Ook de cm's nemen af en ik begin langzamerhand weer wat meer kleding te passen.

Helaas ligt er nog steeds een vetlaagje over de spieren en ja 77kg bij 1.69 is nog niet goed.
Ook hoor ik van mijn omgeving helaas nog geen bevestiging. Ik denk dat dat laatste woord het wel een beetje is, ik zoek bevestiging in de weegschaal. Waarschijnlijk val ik wel een soort af maar zie je dat niet ivm spiertoename. Vandaar dat ik de vetmeter ga halen (helaas geen beginmeting).

Ik dieet verder niet, ik eet al zoveel jaren bewust dat ik geen grote veranderingen meer kan doorbrengen.
(niet teveel carbs, 200gr groente, havermout of haver bij ontbijt, 2 L water etc).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:56

Dan zou ik toch echt die weegschaal een maand in de kast laten staan. Een meetlint liegt echt niet en je zegt dat je het zelf ook al merkt.
En wees eens eerlijk: hoe vaak loop jij rond in je bikini? ;) Maar ik begrijp het hoor, het is fijn om zelf te merken dat je vooruit gaat, maar er is niks leukers dan complimentjes te krijgen van anderen.

Ik heb net BFBM gedaan sinds 2 jaar en ik was even vergeten hoe heftig die ook alweer was. Toen ik hem vorig jaar deed had ik de 30 day Shred al helemaal gehad en nu ging ik er nagenoeg (op de vorige 4 dagen sporten) cold turkey aan beginnen. Sommige oefeningen kon ik echt niet helemaal meedoen, met name de plank oefeningen, maar voor de rest mag ik niet klagen.
Morgen zou ik eigenlijk Quick NMTZ moeten doen maar ik denk dat ik gewoon de volledige NMTZ ga doen, ter compensatie van vandaag.
Donderdag heb ik eigenlijk een rustdag, heeft iemand nog een idee wat ik dan zou kunnen doen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:08

Kijk vooral naar waar je nu spierpijn hebt. als je nog spierpijn hebt terwijl je wilt sporten, kies dan een workout te doen die net even andere spiergroepen pakt en de spierpijn-groepen met rust laat. Dat valt nog niet heel erg mee met JM, want vaak pakt ze even een algehele oefening mee.
Ook als je geen spierpijn hebt probeer ik een workout te doen die zich net even op wat anders richt, en dan de keer daarop pak je weer een die wel weer gericht is op de eerdere workout, en dan weer een op de andere. Ik heb eerder deze week bijvoorbeeld op dag 1 6weeks 6 pack 1&2 gedaan (vooral core body) en dag 3 killer buns 3&2, dan zou je op dag 5 weer een core/abs kunnen doen en dag 7 weer de benen. Op deze manier zou je wel weer elke dag kunnen sporten, omdat je je workouts ''split''. Als je steeds eenzelfde gebied traint, moet er echt minstens een rustdag tussen zitten of eigenlijk zo lang als je spierpijn hebt (spierpijn betekent herstelfase.) De dag dat je spierpijn weg is of de dag erna is het mooiste moment om die spiergroepen weer een trigger te geven (supercompensatie). Als je te lang wacht ben je te laat (wat niet heel erg is, je blijft dan wel op onderhoudsniveau, maar voor verbetering is het net te laat). Ik probeer vaak 2 workouts te doen omdat ik om de dag sport en vind dat het iets meer mag zijn, maar dit hangt erg veel af van hoe ik me voel (ivm problemen migraine). Of ik doe bijvoorbeeld een combi van benen (killer buns) met een algemenere (shred of ripped).

NMTZ vind ik een hele mooie algemene workout (is mijn favoriet) en doe ik dan meestal aan het eind van zo'n 'serie'.

BFBM vind ik best wel cardio gericht en stiekem is ie ook best zwaar! Ik denk dat hij wel makkelijk inzetbaar is omdat hij wat algemeen is en meer op conditie gericht, dus je volgende workout kan vanalles zijn :) Ik snap goed dat ie cold turkey pittig was. Ik doe hem maar heel af en toe en op een of andere manier geeft die workout mij een fikse spierpijn in de kuit die dagenlang aanhoudt en dus mij belemmert te sporten. Ik doe hem eigenlijk niet meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:12

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:18

Thanks voor de info, zal de linkjes straks bekijken.
2 jaar geleden heb ik me ook helemaal verdiept in de workouts van JM en ik weet ze dus ook wel aardig in te zetten op het juiste moment. Bij BFBM zit natuurlijk aardig wat springwerk, ik denk dat je daarom je kuiten ook zo voelt.
Bij mij moet er in eerste instantie ook aardig nog wat vet vanaf dus ik vrees dat ik BFBM toch echt ook wel nodig heb voor een goede cardioboost. Toch moet ik zeggen dat hij voor mij spierpijn goed werkt, de boel is lekker opgeschud en ik moet zeggen dat ik er nu minder last van heb,

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:47

Potverdikkie! Ik heb mijn hamstring overbelast, inmiddels doet hij ook pijn bij het lopen dus voorlopig helaas even geen sporten voor mij. Daarnaast toch maar kijken naar nieuwe sportschoenen want ik heb zo'n vermoeden dat het probleem hier deels door komt. -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:33

Jolien, nog steeds last van je hamstring?
Schoenen doet inderdaad een hoop, ik had met de vorige schoenen ook steeds zere schenen en pijnaan de bal van de voet. Met de nieuwe schoenen gaat het goed, al moet ik wel wat wennen aan nieuwe balansen.

Nog andere mensen aan het JM'en of is men gestopt/geswitched?

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:48

Ik ben ook nog steeds aan het JM'en!

Wat voor schoenen heb je nu dan F_Orumster?

Inmiddels heb ik zelfs mijn ouders aan de JM gekregen (Shred) en ze zijn super enthousiast. Zelf doe ik nu eigenlijk alle workouts van Jillian door elkaar, eigenlijk om de reden die hierboven ook al is genoemd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:08

Ik heb nu deze schoenen http://www.decathlon.nl/gel-pulse-roze- ... 24036.html
Ik heb me laten adviseren door een medewerker adh van mijn sporten en klachten die ik had.

Wat leuk dat zelfs je ouders JM'en!
Merk jij ook dat, nu je de workouts door elkaar heen doet, ze niet meer zo snel te makkelijk zijn/fysiek uitdagend blijven? Als je steeds dezelfde doet dan is ie na de zoveelste keer wat te makkelijk aan het worden. Ik denk dus dat het lichaam went aan de oefeningen en juist door meer af te wisselen blijf je in ontwikkeling, denk ik.