Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:21

Moeilijk aan conditie naar de knoppen of bij een loopgroep gaan?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:22

Oh sorry, wat je moeilijk vind om bij een loopgroep te gaan.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:41

Hoe vinden jullie een loopgroep in de buurt?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:45

Via andere hardlopers die ik ken. :) En anders google? Of vraag het even bij een hardloopwinkel? :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:20

Liedje schreef:
Oh sorry, wat je moeilijk vind om bij een loopgroep te gaan.

Omdat ik bang ben dat ik niet mee kan komen met de groep. Onder andere omdat ik nog wat aan het kwakkelen ben met blessures en wat mijn lichaam nu wel of niet aankan. De groepen hier zijn of volwassen-ouderen of oudere jeugd die ik ken, en dat maakt het moeilijk omdat ik me dan zo slecht voel als ik het niet red.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:37

Klinkt wel leuk zo'n loopgroep! Misschien ook wel wat als ik start to run af heb ofzo, eerst maar rustig wat opbouwen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:55

Oeh loopgroepen zijn echt niks voor mij :n

Ik loop liever alleen, mp3 hard aan en gaan..
Ik ga zo ook weer.. Ik hoop dat ik nu de 5 km wel vol kan houden.. Afgelopen keren ging het wat minder :)
Het gaat ook niet zo snel bij mij haha, ik doe gemiddeld tussen de 8 en 9 minuten over 1 km.. Maar goed, het volhouden telt!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:57

Hoii!
Ik ga waarschijnlijk volgende week of de week erop beginnen met hardlopen :D
Heeft iemand hier een beetje tips, goeie hardloopapp, hoe lang de eerste keer etc etc? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:49

Ik wil binnenkort ook baantraining gaan doen om tips te krijgen. Waarschijnlijk na het verbouwen op zaterdagochtend :))

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:45

KarinvdM schreef:
Marijee schreef:
Ja, ik denk dat ik te veel heb gedaan.... Zaterdag en zondag heb ik hardgelopen. Wel tussen beide trainingen meer als 24 uur rust gehouden. Zaterdag 5 km, zondag 6 km..

Ik ben wel benieuwd hoe het bij de huisarts was?

Ik kom er net vandaan en het is inderdaad overbelasting. Ik zit nog in de voorstadium, en weet de naam ook niet meer zo goed :D Het is gelukkig nog niet opgezwollen en rood.

Ik moet nu rustig opbouwen (defineer rustig, iemand tips?) oefeningen doen en even langs een goede hardloop zaak. De schoenen die ik heb zijn goed, maar controle kan geen kwaad volgens hem.

Maargoed, heeft iemand tips hoe ik dit het beste op kan bouwen? Ik heb in april een run gepland staan van 8 km. Ik rende naar een maand zonder probleem 5 km in 35 min. Wie zou me willen helpen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:01

Ik zou nu sowieso niet gaan lopen voordat je klachten helemaal weg zijn en daarna een stapje terug doen.
Wat je hebt gedaan was te snel. De Cascaderun in de planning is leuk, maar als je lijf dat niet trekt dan gaat het dus niet.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:19

Wat iemand hier misschien wel weet.. welke lopen zijn nou leuk om te doen als amateur? De Marikenloop uiteraard, 7heuvelen, maar zijn er zo nog meer? Mag door het hele land. Aan het strand lijkt me bijvoorbeeld heel gaaf, maar geen trek om mee te doen bij een loop van de lokale atletiekvereniging waarbij iedereen 5 in 25 loopt :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:45

je kan via hardloopkalender.nl kijken naar alle wedstrijden waarop je kan inschrijven. Wat ik vaak doe is even naar de website, uitslagen en foto's van de vorige edities bekijken enz. Dan krijg je wel een aardig beeld. Ook zegt het deelnemersaantal iets, plus het aantal verschillende afstanden die er zijn.

Grote wedstrijden zijn oa: lady's run, bruggenloop in rotterdam, dam tot dam (vind ik neit leuk, je loopt gewoon langs de snelweg!), Ameland!! (heel dat eiland staat in ban van de hardloopwedstrijdjes dan), collorrun, mudrace, CPC den haag, halve van egmond uhm.. zoiets :+

Zelf ga ik 16/3 met een hele groep meelopen in de drunese duinen loop, super mooie omgeving en volgens mij heel gezellig :) Ik doe de 10 maar er zijn heel veel verschillende afstanden!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:09

20 van Alphen op 2 maart. Echt super groot en top qua organisatie. Veel publiek

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:14

Vandaag in dit rotweer toch maar mooi 3,56 km gelopen! *\o/* Ga met sprongen vooruit in mijn training :)
Wil ook graag meedoen aan een wedstrijd. Alleen zou niet weten welke ik moet kiezen :=

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:32

21 met elektrische fiets :oo

Morgen LO, schoenen zijn nog niet eens schoon, dan maar op blote voeten :=
Hoop in het weekend te beginnen! Ik wordt zo ziek van mijn conditie en vetrolletjes.. :oo :r

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:54

Waar zijn kalenders te vinden met hardloopwedstrijden? Ik heb wel op looptijden gekeken maar dat zijn vaak wedstrijden van rond de 10/15 km of ze zijn te ver weg, ik zoek een wedstrijd van 5 km iemand tips?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:07

Google.........

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:54

Net 7.33km in 54:40, met moeite, vooral moe en daarnaast flinke wind. Maar toch wel blij dat ik heb doorgezet. :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:47

Vandaag naar Intersport geweest en hardloopschoenen laten aanmeten, doormiddelvan een voetenscan en loop filmpjes.
Helemaal happy mee! Nu al zin om morgen weer lekker te lopen :D

Ben alleen nog op zoek naar een ietwat portomonee 'vriendelijke', simpele hartslag meter. Gebruiksvriendelijk, dus de functie alleen hartslag meten is voldoende.
Iemand een aanrader?

Zaterdag ook opgegeven voor De halve marathon van Texel, voor de 10km. Nog meer die gaan?

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 01:56

Mariska_28 schreef:
Missen de mensen hier die start to run gebruiken ook het inlopen en cooling down?

Ik loop zelf in voordat ik hem aanzet, en aan het einde zit ik meestal nog in het bos en wandel ik zeker 1 Km uit.. Maar Evy zegt er eigenlijk niets over. Best raar, want is m.i. best belangrijk.

Ja!!! Dit vond ik ookal raar. In haar boek staan wel oefeningen beschreven, maar toch zou het fijn zijn als Evy dat ook aankondigd. Zeker soms tussendoor vind ik het lekker om even wat te rekken en strekken om er daarna weer fris tegenaan te kunnen.
Loop meestal 8minuten in, doe wat oefeningen. Dan start to run programma volgen en daarna een kwartier uitlopen met wat oefeningen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:36

KarinvdM schreef:
Ik zou nu sowieso niet gaan lopen voordat je klachten helemaal weg zijn en daarna een stapje terug doen.
Wat je hebt gedaan was te snel. De Cascaderun in de planning is leuk, maar als je lijf dat niet trekt dan gaat het dus niet.

Ja, ik heb nog even overlegd met een vriendin die hier veel van weet. Ik ga gewoon rustig beginnen als de pijn over is en niets forceren. Ik kan gelukkig wel andere oefeningen doen die niet mijn hiel forceren. De pijn zelf is vrijwel weg, maar toch, ik doe nog even een weekendje rustig aan en ga voornamelijk wandelen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:51

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:06

Ik ben blij dat ik gister ben geweest, wat een weer is het nu :wow: Harde windstoten, regen.. :n

Gister heb ik 5 km gedaan (ik heb na iedere 10 minuten, 2 minuten gewandeld).
Tussentijds lopen is wel iets wat ik er denk ik in moet houden, ik loop sneller als ik tussentijds wandel dan wanneer ik in één stuk loop. :=
Ik doe 38 minuten over 5 km :o :') Ach ja, mag daar best trots op zijn toch :D Met mijn hartafwijking en beta blokkers :=

Kiwipitje, Break Out Run met stip! :j Vorig jaar ook meegedaan en echt een suuuuper organisatie, doe dit jaar weer mee (8 of 16 km obstakelrun in Schaijk op 17 mei)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:35

Wat goed dat je hebt doorgezet naborah!

Leuk Sincere! Ik doe niet mee, maar ga denk ik wel even kijken :))

Super Nancy! :D