[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:33

Ojajoh schreef:
Hoi ik kom even dit topic in vallen met een "vraag"

Heeft er iemand ervaring met de prikpil en daar continu van blijven bloeden?
En zo ja was dit na het aflopen van de termijn van de prikpil ook afgelopen?

Ik had hier de eerste 3 a 6 maanden veel last van. Nu ben ik 4 prikken verder en heb ik amper tot geen bloedverlies meer. Na 3e prik begon het bloeden flink af te nemen en nu na de 4e amper nog wat. Mocht je nog vragen hebben mijn pb staat open :)

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:35

Karin, bij mij is het best wel regelmatig hoor, met de koperspiraal! Scheel max 2 dagen.
Ook geen extra bloed verlies ofzo.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 02:03

Ojajoh schreef:
Hoi ik kom even dit topic in vallen met een "vraag"

Heeft er iemand ervaring met de prikpil en daar continu van blijven bloeden?
En zo ja was dit na het aflopen van de termijn van de prikpil ook afgelopen?

Ik heb nu de eerste prik gehad in december en ben er nu al klaar mee. Heel "toevallig" zelfs een baarmoederontsteking gehad. Ik blijf maar bloeden, en mijn humeur is erg achteruit gegaan sinds ik begonnen ben aan de prikpil.. Ik ben er daarom nu ook maar mee gestopt want dit werkt voor mij niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:08

lieveli schreef:
jesito schreef:
Dingen als Implanon en prikpil hoor ik echt het minst goed van , is ook volgens mij best veel hormoon wat door je lijf gaat.
Maar goed, voor diegene die er baad bij heeft, super.

Ik weet niet of er echt zoveel hormonen door mijn lijf gaan, ik reageer hier minder heftig op dan op de pil en Nuvaring terwijl hier hetzelfde hormoon als de Nuvaring in zit. Ik denk dat het komt doordat ik geen eisprong/stopweek meer heb, die vond ik altijd vreselijk.

Hier wordt de implanon steeds populairder, ik raad hem ook echt iedereen aan.

Oke, dat idee had ik een beetje omdat het ding in je arm zit, toch??

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:26

De pijn van een spiraal was voor mij alleen het plaatsen en een aantal dagen erna. Alsof je heel heftig ongesteld bent en krampen hebt.
Nu moet ik zeggen dat ik wel meer last heb gehad dan de gemiddelde dame die hem laat plaatsen.

Inmiddels zit ie er twee maanden in en pijn heb ik echt al sinds de eerste week niet meer.

Dus voor de pijn zou ik het niet laten!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:49

Deliana1993 schreef:
Ik heb nu de eerste prik gehad in december en ben er nu al klaar mee. Heel "toevallig" zelfs een baarmoederontsteking gehad. Ik blijf maar bloeden, en mijn humeur is erg achteruit gegaan sinds ik begonnen ben aan de prikpil.. Ik ben er daarom nu ook maar mee gestopt want dit werkt voor mij niet.

Was het bij jou na de termijn van de prikpil wel over?

ik ben dus al vanaf 31 december ongesteld :=
Voel mij er moe onder, ben niet mijzelf, continu vreetbuien, en idd een slecht humeur en vooral een kort lontje
ben ook in het ziekenhuis geweest en alles na laten kijken, en alles was in orde dus volgens hun zeggen dus de prikpil....

Ik heb nu alle anticonceptie's geprobeerd en ik kan nergens tegen dus 7 april gaat bij mij de definitieve knip er in

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:05

Ojajoh schreef:
Deliana1993 schreef:

Was het bij jou na de termijn van de prikpil wel over?

ik ben dus al vanaf 31 december ongesteld :=
Voel mij er moe onder, ben niet mijzelf, continu vreetbuien, en idd een slecht humeur en vooral een kort lontje
ben ook in het ziekenhuis geweest en alles na laten kijken, en alles was in orde dus volgens hun zeggen dus de prikpil....

Ik heb nu alle anticonceptie's geprobeerd en ik kan nergens tegen dus 7 april gaat bij mij de definitieve knip er in

Ik had 10 maart de 2e prik moeten halen, niet gedaan uiteraard. Maar ik heb nog steeds last van oudbloed. Dus ben benieuwd hoe lang dit zo door gaat!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 03:01

Ik overweeg ook een mirena spiraal
Momenteel heb ik de pil, microgynon 50
Meer mensen die overstap gemaakt? Ik ben vooral erg "bang" voor dr verandering zoals acne of onrechtmatig ongesteld worden

Hoe veilig is de spiraal? dacht altijd een van de veiligste,maar las een paar blz terug dat als ie scheef gaat je onbeschermd bent!?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:11

Zit nu bij de gyn, dus ben benieuwd wat hij gaat vertellen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:48

Onrechtmatig? :=

Ja uh, het kan altijd gebeuren dat hij niet goed zit. Maar je bent nooit 100% beschermd. En na 3 maanden moet je op controle waar wordt gecheckt of hij goed zit.

Ik weet niet hoe je voor de pil menstrueerde maar ik ben eigenlijk vrij regelmatig nu. Nee, ik kan het niet meer tot op het dagdeel nauwkeurig voorspellen zoals vroeger := Maar dat overleef ik ook wel.
Maar wacht, ik zie dat je de mirena overweegt, dan word je helemaal niet meer ongesteld :D Dus dat is niet aan de orde.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:54

Ik ben gister bij de huisarts geweest voor info en om te kijken of ik geschikt ben.
Jammer genoeg komt er bij mijn huisarts meestal geen zinnig woord uit, dus heb maar gewoon besloten om het te gaan proberen.
Heb gister een soatest meegekregen omdat het de eerste keer is en daar krijg ik als het goed is begin volgende week de uitslag van en dan wachten tot ik opgeroepen wordt door de gynaecoloog.
Ik hoop dat deze mij dan wel wat meer info kan geven...

Vind het allemaal heel erg spannend en het liefst zou ik weer terug krabbelen maargoed :P maar even door de zure appel heen bijten.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:02

Ik ben eergisteren voor het eerst ongesteld geworden (zucht :( ) en ik heb nu hele hevige bloedingen.
Na 3 kwartier moet ik meteen verschonen, wat natuurlijk vervelend is.
Dus vroeg ik me af of er niet iets aan te doen is.
De pil gaat niet, aangezien ik 15 ben. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:03

Elin_ schreef:
Hoe veilig is de spiraal? dacht altijd een van de veiligste,maar las een paar blz terug dat als ie scheef gaat je onbeschermd bent!?

Heb vorige week bij de HA nog gevraagd of zij nou in de praktijk wel eens hoorde dat mensen hem verliezen of dat hij ingroeit. Ze had het nog nooit meegemaakt. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet kan, maar je hoort vaak 10 verhalen dat het mis gaat, maar die andere 10.000 dat het goed gaat hoor je zelden. (bij wijze van)

Ik ken ook niemand die een vervelende ervaring heeft gehad eigenlijk. Alleen maar super positief

Collie2008

Juliette61 schreef:
Ik ben eergisteren voor het eerst ongesteld geworden (zucht :( ) en ik heb nu hele hevige bloedingen.

waarom kan de pil niet? Gewoon je ouders overleggen en meevragen?

soloro

Juliette61 schreef:

Ik was net 14, toen ik aan de pil begon :) Is het je allereerste menstruatie? Ik ben uiteindelijk zo vroeg de pil gaan slikken vanwege hele erge buikpijn elke keer (mijn eerste menstruatie was op mijn 11e, dus ik heb 3 jaar heel veel pijn gehad).

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:05

Waarom zou de pil niet kunnen? Staat geen minimumleeftijd op :-) Zolang je maar de verantwoordelijkheid hebt om je aan de strips te houden.
Ik had ook hevige bloedingen en menstruatiepijn, die door de pil verminderd zijn.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:07

billionache schreef:
Waarom zou de pil niet kunnen? Staat geen minimumleeftijd op :-) Zolang je maar de verantwoordelijkheid hebt om je aan de strips te houden.
Ik had ook hevige bloedingen en menstruatiepijn, die door de pil verminderd zijn.

Volgens mij is het wel zo dat als je voor het eerst ongesteld bent, de dokter (mits je het als anticonceptie gebruikt wat betreft seks dan schrijven ze hem wel vaak uit) de pil nog niet heel snel uitschrijft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:10

Aha, maar dat komt dan niet doordat je 15 bent, maar doordat het voor het eerst is :)*

Weet je zeker dat je na 3 kwartier écht moest verschonen? Want het kan lijken alsof je <vul in wat je gebruikt> al "vol" zit maar dat dat eigenlijk helemaal niet zo is.
Op een hele hevige dag kan ik 4u vooruit met de grootste tampon, als het heviger is dan dat... :oo dan zou ik gewoon de hele dag op het toilet blijven zitten, haha :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:12

Magrathea schreef:
Aha, maar dat komt dan niet doordat je 15 bent, maar doordat het voor het eerst is :)*

Weet je zeker dat je na 3 kwartier écht moest verschonen? Want het kan lijken alsof je <vul in wat je gebruikt> al "vol" zit maar dat dat eigenlijk helemaal niet zo is.
Op een hele hevige dag kan ik 4u vooruit met de grootste tampon, als het heviger is dan dat... :oo dan zou ik gewoon de hele dag op het toilet blijven zitten, haha :')

^ dit dacht ik dus ook meteen :j
Als het de eerste keer is kan het allemaal nog raar en vies aanvoelen, waardoor je al gauw de neiging hebt om te verschonen. Ik bloed ook best hevig en kan ook gerust een aantal uur vooruit met tampon/maandverband.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:13

Magrathea schreef:

En als je voor het eerst ongesteld bent lijken de bloedingen altijd heviger dan het eigenlijk echt is (tenminste dat dacht ik toen hahaha).

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:14

Je kunt altijd overleggenover de pil. Ik was ook net 15 toen ik aan de pil begon. De HA vroeg wel of het was om mijn menstruatie regelmatiger te krijgen of als anticonceptie. Ik heb gezegd in eerste instantie voor de menstruatie,maar in de toekomst ook als anticonceptie want mijn moeder zat ernaast hahaha. Als je zegt alleen voor menstruatie krijg je waarschijnlijk een pil mee die niet beschermd tegen zwangerschap.

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:17

O, weer wat geleerd, hahahah :o

Gebruik een tampon, en daarbij maandverband, omdat ik na 3 kwartier echt lek.
Gisteren was het nog erger, moest een paar keer na een half uur al

Maar ze zitten echt vol vol, als ik niet binnen een uur ververs (Is echt de max, moet eigenlijk eerder) , ga ik flink lekken.
Ben er ondertussen achter dat dit in de familie zit, mijn tante en nichtje hadden dit ook de eerste tijd, maar kan ze niet echt om tips vragen, ik zie ze haast nooit. (en heb niet echt geweldig contact met ze ofzo, geen ruzie, maar verder )

Fortitude

Ik lees hier van alles over de spiraal, ik zal even mijn ervaring delen misschien hebben jullie er wat aan!

Omdat mijn moeder borstkanker kreeg werd mij aangeraden eens na te denken over een ander anticonceptie middel, ik slikte toen Lovette. Ik wilde graag een mirena maar van de huisarts moest ik eerst Yasmin proberen. Ging prima maar dat is een 3e generatie pil en dat vond ik geen fijne gedachte, dus toen de Mirena laten zetten. Zetten viel me 100% mee, ik zou het niet eens echt als pijn definiëren maar meer gewoon onprettig. Ik heb wat kramp gehad daarna, meer niet.

Ik heb de Mirena iets langer dan 2 jaar gehad. In die tijd kreeg ik enorm veel last van acne, maar ook hele vervelende ontstekingen op mijn rug, borst en armen die niet eens meer puistjes te noemen waren. Mijn haar viel heel erg uit, de draadjes waren weg dus ik kon niet checken of hij er nog in zat en ik had het gevoel continu in mijn periode te zitten. Ik hoorde dus bij de mensen waarbij de periode niet weg bleef, hij duurde zelfs ongeveer 2 weken per keer. Daarnaast had ik continu de angst zwanger te worden, slaat nergens op want in theorie is Mirena veiliger dan de pil, maar ik had het gevoel de 'controle' kwijt te zijn die ik met de pil wel had.

Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik de spiraal eruit laten halen en ben ik terug gegaan op Lovette. De acne en ontstekingen zijn weg, mijn haar valt niet meer uit maar wat ik het opvallendst vind is dat ik mentaal weer goed ga. Toen ik de mirena had voelde ik me vaak angstig en continu onrustig, ik kan het niet anders uitleggen. Ik zat ook veel vaker in de put dan normaal. Achteraf had ik dat ding er veel eerder uit moeten halen want ik voel me echt extreem veel beter nu, maarja, lekker makkelijk naderhand.

Het eruit halen was nog wel een dingetje. Mijn draadjes waren dus weg. Mijn gynaecoloog heeft hier gelukkig een 'handigheidje' voor zei hij en Goddank was-ie er binnen no-time uit. Dit is eigenlijk de reden dat ik de spiraal zo lang heb laten zitten, ik durfde niet :'). Eruit halen voelde vergelijkbaar met het plaatsen: wat ongemakkelijk maar geen pijn.

Ik hoor echter ook van vriendinnen wel goede verhalen over de Mirena, ik denk dat het enorm wisselt per persoon.

Nog even over de leeftijd waarop je met de pil begint, ik was bijna 12 toen ik begon. Wel een half jaar na de eerste periode.

Magrathea

Moet zeggen dat het vooruitzicht van lange tijd op het toilet zitten ook niet gek is hoor :') wij hebben een hele lectuurbak op het toilet, hihi.

Het is waarschijnlijker dat je juist nog niet zo hevig bloedt als het de eerste keer is. En het is echt niet zo dat je al moet verschonen als je een bloedvlekje kan zien.. Maar ik gok dat je maandverband gebruikt en geen tampons? Want als je die "te vroeg" eruit haalt is dat echt extreem oncomfortabel :') Dan merk je echt wel dat het nog geen tijd is, haha

Edit: oh oeps ik zie nu je andere post :oo Kun je niet een grotere gebruiken? Als ik een mini gebruik op de eerste dag dan is ie vrij snel vol ja... Dat helpt niet :=

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:23

zit nu op de normale, maar groter gaat niet, aangezien het de eerste keer is, en het nu al flink lastig is, zeker omdat ik zo vaak moet wisselen.
Heb wel gemerkt dat het in de ochtend erger is dan in de middag.
Vreemd genoeg, heb ik niet veel last van andere dingen, buikpijn gaat wel, rugpijn ook te doen, en geen hoofdpijn! *\o/* (afkloppen)