Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:23

Voor de friezen onder ons, de batting in harlingen heeft inloopochtenden voor fibro patienten op 6 februari, 6 maart , 3 april en 8 mei van 10 tot 12 uur.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:33

Goof schreef:
Succes morgen appel!

Jullie ook last met dat vochtige weer??

Thanks :) Ik ben erg benieuwd en ook wel wat zenuwachtig, ik doe op dit moment niets behalve halverwege een put zitten. Zal wel lekker confronterend worden!

Jups, met dit weer gaat het allemaal minder lekker.
Geef mij maar 20 graden en een zonnetje, af en toe een bui voor de opfrissing en soms ff lekker 25 graden tussendoor!

sarabande schreef:
Ik heb duidelijk baat bij de Fysio 2 x per week, langzamerhand ga ik ook oefeningen doen.
En na een cortizone spuit in mijn schouder is de rest ook wat minder geworden.
Het weer vandaag is een stuk beter om te hebben ;)

Super dat het werkt :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:32

Zit ook weer in de lappen mand,heb vreselijk pijnen in bekken en buik.Bloed laten prikken en daaruit bleek dat mijn CK's te hoog zijn,volgend de HA komt dit alleen maar voor als je inelkaar geslagen zou zijn.Mijn buik en bekken zijn dus in feite bont en blauw van binnen zonder enige aanleiding.Mag dus weer terug naar de reumatoloog,maar kan daar pas 3 april terecht.
Dus maar weer aan de ontstekingsremmers en pijnstillers,word er echt gek van.....

Zo dat lucht wel even op hahha.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:35

WouOele schreef:
Zit ook weer in de lappen mand,heb vreselijk pijnen in bekken en buik.Bloed laten prikken en daaruit bleek dat mijn CK's te hoog zijn,volgend de HA komt dit alleen maar voor als je inelkaar geslagen zou zijn.Mijn buik en bekken zijn dus in feite bont en blauw van binnen zonder enige aanleiding.Mag dus weer terug naar de reumatoloog,maar kan daar pas 3 april terecht.
Dus maar weer aan de ontstekingsremmers en pijnstillers,word er echt gek van.....

Zo dat lucht wel even op hahha.

Misschien een domme vraag van mij: wat zijn CK's ook alweer?
Ik heb ook een afspraak bij de reumatoloog, duurde inderdaad ook lang. Kan je niet bij een ander ziekenhuis eerder terecht?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:40

CK's hebben voorzover ik het begrepen heb met eiwitten te maken die je krijgt als je een blauwe plek of kneuzing krijgt,weet het niet precies,wilde dat juiste met de reumatoloog verder bespreken.
Wij hebben helaas maar 1 reumatoloog hierzo,maar dit is wel een hele goede,en zeker op het gebied van Fibro,dus ik wacht liever wat langer,als dat ik straks terecht kom bij 1tje die ik weer het hele verhaal moet gaan vertellen en uitleggen en vervolgens zegt dat het tussen mijn oren zit.........

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:14

Oei, nou succes met wachten WO! :(:)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:06

How is life? :)

Ik heb mn intake gehad bij de revalidatie arts, komende woensdag heb ik de eerste twee behandelingen, fysio en ergo. Ik ben benieuwd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:14

Wat doet een ergo precies??

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:16

Een ergo kijkt hoe je dagelijkse handelingen op een zo makkelijk mogelijke manier kan uitvoeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:18

Ah ok. Dat is duidelijk :D

Hier alles zijn gangetje trouwens. Erg druk geweest afgelopen weken met werk etc, dus dat heeft zijn uitwerking wel op mijn rug en andere plekken trouwens ook....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:19

Kan je ergo dan vergelijken met fysio?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:39

nee,een ergo zoekt hulpmiddelen ombv het huishouden makkelijker te maken of kijkt naar aanpassingingen voor op je werk.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:40

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:58

Ik heb in de loop der tijd zelf veel oplossingen gevonden.
Zo veeg ik het hoopje vuil naar de keldertrap, daal een paar tredes af en veeg het op met stoffer en blik, vond ik tamelijk slim van mezelf ;)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:04

Je wordt zeker wel creatief in het bedenken van oplossingen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:10

Ik zit inderdaad ook veel te prutsen over hoe ik dingen moet oplossen thuis en buitenshuis.
Zolang ze nog met onderzoeken bezig zijn hebben ze helaas nog geen oplossing voor me. Ik ga de wiki pagina eens lezen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:11

De ergo gaat ook naar mijn houding kijken, volgens de revalidatie arts is die prima in evenwicht, maar toch, alles wordt doorgenomen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:12

Beter alles doornemen dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit en waar je aan moet werken om het voor jezelf makkelijker te maken!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:45

Idd :j
Ik ben erg benieuwd over hoe en wat morgen. Bijv. of de fysio bevalt. Het komt qua tijd wel lekker slecht uit met mn werk, en vrijdag ochtend had ik gepland staan om uit te slapen van hier tot ginder, mot ik om 9uur aanwezig zijn voor de fysio :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:50

Ik kan gelukkig bij de fysio mijn tijd bepalen, 2x per week nu, dat is wel lekker. Pak na afloop ook nog een zonnekanonnetje, zo lijk ik net gezond :D

Afgelopen vrijdag van 8.30 tot 23.30 op de tribune was een slijtage slag en daar hebben we echt naartoe gewerkt. Moet dan wel het gelach betalen, maar ik heb genoten, dat is belangrijker.
Straks weer naar fysio de schade herstellen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:53

Jeetje Sarabande dat je het uitgehouden hebt.Ik vond een dagje Zwolle al een hele zit.
Afgelopen vrijdag heb ik via internet gezien,kon ik af en toe nog wat anders doen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:02

Dat is idd een heel zit zeg!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:07

taverno schreef:
Jeetje Sarabande dat je het uitgehouden hebt.Ik vond een dagje Zwolle al een hele zit.
Afgelopen vrijdag heb ik via internet gezien,kon ik af en toe nog wat anders doen.

Ja en zelf heen en weer gereden :P , maar auto is comfi, daar zit ik lekker in. Was wel zo moe dat ik de laatste afslag van de snelweg naar huis mistte :o
Maar ja je moet maar een hobby hebben en er was zoveel kwaliteit echt super om te zien dat de fokkerij zo vooruit gaat.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:10

Heb je al mooie mannen uitgezocht voor dit jaar Sarabande?

Ik ga denk ik binnenkort maar weer eens met mijn huisarts in gesprek of er toch niet wat voor mij te vinden is op het gebied van pijnbestrijding.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:14

Tav in principe werkt geen enkel oraal ingenomen middel, althans niet bij mij. Ik slik nu neurofen 400 en dat dempt iets, ik kreeg tradonal, diaetc maar het helpt allemaal geen barst, van sommigen wordt je alleen misselijk.

Ik had vorig jaar al een vent voor Saar, maar toen werd het te laat dus die krijgt dit jaar een nieuwe kans. Veulen van Uck komt nu dichterbij ben heel benieuwd.