Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
laulau85 schreef:Pfoeh wat een hoeveelheden Heino! Hopen dat het nou gaat werken!
Kreeg je niet gigantisch veel bijverschijnselen toen je op 90 mg zat?
llittlellady schreef:weetje ik heb iets raars...
Ik was altijd heel gestresst door studie enzo. Nu met ritalin gaat dat echt 10x beter... ik ben dus niet meer zo gestresst in mijn hoofd maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel gestresst is, ik krijg wer last van mijn schouders en rug bijvoorbeeld, dingen waar ik ook vaak last van had als ik gestresst was.
Zou dat kunnen??? Dat ik door de ritalin niet meer gestresst ben in mijn hoofd maar wel in mijn lijf? vond het nogal vaag
dwaallicht schreef:Nog een vraagje: Zijn er ook mensen bij jullie die ritalin slikken en depressief zijn of zijn (geweest)
Hier schijn je namelijk enorm mee op te moeten passen, en bij mij weten ze niet of ik gewoon al jaren een depressie heb, of dat het door adhd komt, maar ikzelf denk dat ik me vaak zo onrustig en boos voel door de adhd en contstante chaos...
Alwiene schreef:Volgens mij is depressiviteit een contra-indicatie voor Ritalin, oftewel Ritalin is niet het aangewezen middel wanneer je depressieklachten gehad hebt. Wellicht, maar dat weet ik niet zeker, is het beter om dan Risperdal te proberen. Dit zou ik wel heel goed met de arts overleggen Ritalin en depressie is inderdaad echt geen goede combi!!
Kan je de zaak niet voorleggen aan je huisarts dwaallicht? Misschien wil hij/zij gezien de diagnose die je al hebt nu wel wat voorschrijven?