Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar wel lekker relaxt.
) dus zal toen ook wel geweest zijn
Heerlijk joh om ook eens alles te kunnen doen zonder constant te stressen, iedereen en vooral jezelf op te jagen, rennen de hele dag...
laulau85 schreef:Pfoeh wat een hoeveelheden Heino! Hopen dat het nou gaat werken!
Kreeg je niet gigantisch veel bijverschijnselen toen je op 90 mg zat?
llittlellady schreef:weetje ik heb iets raars...
Ik was altijd heel gestresst door studie enzo. Nu met ritalin gaat dat echt 10x beter... ik ben dus niet meer zo gestresst in mijn hoofd maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel gestresst is, ik krijg wer last van mijn schouders en rug bijvoorbeeld, dingen waar ik ook vaak last van had als ik gestresst was.
Zou dat kunnen??? Dat ik door de ritalin niet meer gestresst ben in mijn hoofd maar wel in mijn lijf? vond het nogal vaag
daarom vond ik het wel grappig
misschien gwoon toeval en komt het door het te veel paardrijden
dwaallicht schreef:Nog een vraagje: Zijn er ook mensen bij jullie die ritalin slikken en depressief zijn of zijn (geweest)
Hier schijn je namelijk enorm mee op te moeten passen, en bij mij weten ze niet of ik gewoon al jaren een depressie heb, of dat het door adhd komt, maar ikzelf denk dat ik me vaak zo onrustig en boos voel door de adhd en contstante chaos...
Alwiene schreef:Volgens mij is depressiviteit een contra-indicatie voor Ritalin, oftewel Ritalin is niet het aangewezen middel wanneer je depressieklachten gehad hebt. Wellicht, maar dat weet ik niet zeker, is het beter om dan Risperdal te proberen. Dit zou ik wel heel goed met de arts overleggen Ritalin en depressie is inderdaad echt geen goede combi!!
Kan je de zaak niet voorleggen aan je huisarts dwaallicht? Misschien wil hij/zij gezien de diagnose die je al hebt nu wel wat voorschrijven?

En het is allemaal voor tijdelijk lees je in de bijsluiter van Ritalin bijvoorbeeld. Dus tja nu werk ik nog gewoon verder al functioneer ik niet echt zoals ik dat zou willen maar ja. Stel ik slik het een paar maanden zonder verdere therapie of wat dan ook en stop dan kom ik toch gewoon weer hetzelfde eruit.....Verder ben ik gewoon nooit happy met mijn leven en wat er geworden is van mij. Maar ja ik ben zoals ik ben denk niet dat ik ooit verander. Te perfectionistisch en gewoon een zeikerd van mijzelf altijd al geweest
Sta binnen 10 minuten weer buiten komen niet echt met iets of zo dus tja dan ben je snel uitgepraat.
Dus ik terug weet hij nog niet meer want zijn collega die het geeft is ook al weg
Dus voor niets weer van mijn werk af. Iedere keer zit ik lang in die wachtkamer te wachten. Gaat ie snel even bellen voor de bloeduitslag waar ik bij zit tja lekkere voorbereiding. Nu hoor ik wel wanneer de cursus start maar kan gewoon een maand of wat duren zei hij. Die psych komt eigenlijk dus met niets mag het allemaal zelf uitzoeken lekker makkelijk hoeft hij zijn huiswerk niet te doen. Ben dus niet echt opgeschoten dus nog. Nou ja we wachten maar weer lekker af verwacht toch al niet veel van die cursus

maar ik heb hem ook eigk niet veel te melden
Niet eens zozeer qua bloeddruk enzo, maar ook qua wisselwerkingen met evt. andere medicijnen