ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:40

Ja maar dat is waarschijnlijk omdat het ook een rustgevend middel is. Tong uitsteken

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:42

haha val je in slaap in de auto Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:43

Jaa haha naja ik ben wel moeier sinds ik het slik. Tong uitsteken Maar wel lekker relaxt. Dromen

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:46

haha,
Ik kan me niet meer herinneren hoe het was,
Maar ben altijd vrij energiek(zacht uitgedrukt Knipoog) dus zal toen ook wel geweest zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:04

Ik ben ook heel zacht uitgedrukt altijd vrij energiek normaal ja. Huilen van het lachen Heerlijk joh om ook eens alles te kunnen doen zonder constant te stressen, iedereen en vooral jezelf op te jagen, rennen de hele dag... Ja

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:09

Haha,
herken het wel ja,

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:35

laulau85 schreef:
Pfoeh wat een hoeveelheden Heino! Hopen dat het nou gaat werken!
Kreeg je niet gigantisch veel bijverschijnselen toen je op 90 mg zat?

Ja, enorm! Ik werd er echt agressief van, kreeg allerlei rare tics, liep als een aan coke-verslaafd persoon rond, voelde me echt heel angstig. Geen succes Knipoog

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:43

weetje ik heb iets raars...
Ik was altijd heel gestresst door studie enzo. Nu met ritalin gaat dat echt 10x beter... ik ben dus niet meer zo gestresst in mijn hoofd maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel gestresst is, ik krijg wer last van mijn schouders en rug bijvoorbeeld, dingen waar ik ook vaak last van had als ik gestresst was.
Zou dat kunnen??? Dat ik door de ritalin niet meer gestresst ben in mijn hoofd maar wel in mijn lijf? vond het nogal vaag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:47

Ik ben ook niet meer gestresst in m'n lijf nu, naja, iig véél minder. Ook minder pijn. Weet niet wat dat is. Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:25

llittlellady schreef:
weetje ik heb iets raars...
Ik was altijd heel gestresst door studie enzo. Nu met ritalin gaat dat echt 10x beter... ik ben dus niet meer zo gestresst in mijn hoofd maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel gestresst is, ik krijg wer last van mijn schouders en rug bijvoorbeeld, dingen waar ik ook vaak last van had als ik gestresst was.
Zou dat kunnen??? Dat ik door de ritalin niet meer gestresst ben in mijn hoofd maar wel in mijn lijf? vond het nogal vaag Tong uitsteken

Het zou kunnen zijn dat je lichamelijke klachten er nu meer uitkomen omdat je hooft rust krijgt. Het kan ook vermoeidheid zijn die eruit komt. Wat ook nog zou kunnen is dat de dosis Ritalin die je slikt net te hoog voor je is eigenlijk. Slik je ritalin of concerta? Hoe lang, hoe vaak, welke dosis? Indien Ritalin, kun je omschrijven wanneer je wat begint te voelen na inname? Als je het bv om de vier uur slikt, hoe is het verloop in die 4 uur tijd dan? Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:37

ik slik om de 3 uur .. en slik 60 mg.
2-1-2-1... maar ik merk wat dat betreft moet dat het begint of eindigd als ik ritalin op heb.
Tis meer gwoon de stress plekken weetje, als ik zo gestresst ben door school gaan mijn schouders beetje vastzitten en mijn krijg ik last van mijn rug., maar eigk ben ik nu niet gestresst, naja voor de ritalin was ik onwijs gestresst gweest dat weet ik wel, maar nu dus niet Tong uitsteken daarom vond ik het wel grappig Knipoog misschien gwoon toeval en komt het door het te veel paardrijden Tong uitsteken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:48

Ben ik ook weer es.

Ik heb nu al een tijdje terug de diagnose adhd gekregen (denk 2 maanden terug alweer?) en had een afspraak bij de psychiater voor ritalin. Nu is die psychiater ziek en dat kan zo nog wel eens 2 maanden duren (weten ze niet.) en ik heb mijn medicijnen dus nog steeds niet. Er is ook geen plek bij de andere psychiaters. Ik moet hier ook steeds zelf achteraan bellen.

Ik begin het echt vreselijk zat te worden. Ik loop bij altrecht, hebben jullie daar ervaring mee? Ik zit eraan te denken om de psychologe een mail te sturen en te vragen of ze me dan tijdelijk niet even naar een andere ggz kan verwijzen voor medicijnen.
Ik heb mijn diagnose nu toch al?

Zit er ook gewoon helemaal doorheen, geen structuur etc. Begeleiding heb ik geen zin in nu. Dat gaat me nu meer energie kosten dan het oplevert. Voordat dat weer helemaal geregeld is..

Nog een vraagje: Zijn er ook mensen bij jullie die ritalin slikken en depressief zijn of zijn (geweest)
Hier schijn je namelijk enorm mee op te moeten passen, en bij mij weten ze niet of ik gewoon al jaren een depressie heb, of dat het door adhd komt, maar ikzelf denk dat ik me vaak zo onrustig en boos voel door de adhd en contstante chaos...

Sorry voor de lange lap tekst Clown

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:16

een bijwerking van ritalin kan geloof ik depressie zijn..,
maar moet eerlijk zeggen dat ik voor de diagnose eigk ook wel tegen het depressieve aanzat (mensen om me heen zeiden dat ik depressief was, maar waar ligt de grens.,) , gwoon door alles wat mis gaat.
Bij mij gaat het heel goed met ritalin ben er alleen maar van opgeknapt Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:43

dwaallicht schreef:
Nog een vraagje: Zijn er ook mensen bij jullie die ritalin slikken en depressief zijn of zijn (geweest)
Hier schijn je namelijk enorm mee op te moeten passen, en bij mij weten ze niet of ik gewoon al jaren een depressie heb, of dat het door adhd komt, maar ikzelf denk dat ik me vaak zo onrustig en boos voel door de adhd en contstante chaos...

Ik heb een depressie en ADHD. Ik heb daarom ook eerst alleen antidepressiva geslikt, en pas na 2 maanden ofzo ook Concerta )langwerkende vorm Ritalin) erbij. Wat oorzaak en gevolg is, is me nog steeds niet duidelijk, maar rot is het wel!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:43

Volgens mij is depressiviteit een contra-indicatie voor Ritalin, oftewel Ritalin is niet het aangewezen middel wanneer je depressieklachten gehad hebt. Wellicht, maar dat weet ik niet zeker, is het beter om dan Risperdal te proberen. Dit zou ik wel heel goed met de arts overleggen Ritalin en depressie is inderdaad echt geen goede combi!!

Kan je de zaak niet voorleggen aan je huisarts dwaallicht? Misschien wil hij/zij gezien de diagnose die je al hebt nu wel wat voorschrijven?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:12

Alwiene schreef:
Volgens mij is depressiviteit een contra-indicatie voor Ritalin, oftewel Ritalin is niet het aangewezen middel wanneer je depressieklachten gehad hebt. Wellicht, maar dat weet ik niet zeker, is het beter om dan Risperdal te proberen. Dit zou ik wel heel goed met de arts overleggen Ritalin en depressie is inderdaad echt geen goede combi!!

Kan je de zaak niet voorleggen aan je huisarts dwaallicht? Misschien wil hij/zij gezien de diagnose die je al hebt nu wel wat voorschrijven?

Dat is een hele goeie... van die huisarts. Denk alleen dat ze dat niet willen omdat ze me in de willen gaan houden bij verstrekking van ritalin nav die depressie-klachten.. Maar ik zal het wel aan de psychologe voorleggen. Ze weet dat ik verstanding met mn klachten omga en niet ineens doorsla, dus misschien vindt ze dat wel niet zo'n slecht idee. Lachen

Ik vraag me alleen af of ik beter af ben met 3 maanden wachttijd zonder hulp en medicijnen. Ik zou toch wel aan de bel trekken als ik depressiever word met ritalin dan zonder, maargoed. Zelf heb ik het idee dat ik me zo klote voel juist door die adhd, en ritalin rdus alleen maar zal helpen. Maar dat valt niet met zekerheid te zeggen. Bedankt voor jullie respons Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:09

Hoeveel controle houd een drukke psych?
De mijne heeft me ritalin voorgeschreven en ik mag na een maand terug komen om het te bespreken. Hij is verder heel weinig te bereiken. Man heeft niet eens mijn bloeddruk gecontroleerd voor die het voorschreef. Ik heb zelf het idee dat mijn huisarts nog meer voor me kan doen in begeleiding en in de gaten houden waar nodig dan die psych Clown

Maar misschien werken ze bij jou anders Lachen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:40

Hmm, slecht dat je bloeddruk niet gecontroleerd is! Moet altijd gebeuren, Ritalin kan namelijk bloeddrukverhogend zijn en als je al een hoge bloeddruk hebt is dat best risicovol.
Ik werd na een week gebeld door de psych hoe het ging en had een maand later een afspraak. En kan dr altijd bellen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:53

Mijn bloeddruk is ook gecheckt, evenals m'n hartslag enzo, en m'n lengte en gewicht. Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:22

Bij mij was niets gecheckt van te voren. Ben vroeger ook erg depri geweest, Zit er nu iedere keer net tegen aan. En tja daarom voelde ik mij waarschijnlijk ook zo rot toen ik het slikte. Was de 1e dag meteen helemaal gevoelloos en moest toen direct stoppen toen ik de arts belde. Nu ga ik proberen zonder medicijnen door het leven te gaan. Vind het eng die medicijnen zo heftig als het bij mij wrkt en begeleiding En het is allemaal voor tijdelijk lees je in de bijsluiter van Ritalin bijvoorbeeld. Dus tja nu werk ik nog gewoon verder al functioneer ik niet echt zoals ik dat zou willen maar ja. Stel ik slik het een paar maanden zonder verdere therapie of wat dan ook en stop dan kom ik toch gewoon weer hetzelfde eruit.....Verder ben ik gewoon nooit happy met mijn leven en wat er geworden is van mij. Maar ja ik ben zoals ik ben denk niet dat ik ooit verander. Te perfectionistisch en gewoon een zeikerd van mijzelf altijd al geweest Haha!

Waar ik zit ook een hoop gerommel. Ben nu 5x geweest bij GGD waarvan bij 3 verschillende mensen. Nemen allemaal ontslag meteen als ik er kom Clown Sta binnen 10 minuten weer buiten komen niet echt met iets of zo dus tja dan ben je snel uitgepraat.

Nu ook weer grappig. Krijg ik een cursus aangeboden. Psych weet er niets van af. Kom over 2 weken maar terug Boos! Dus ik terug weet hij nog niet meer want zijn collega die het geeft is ook al weg Boos! Dus voor niets weer van mijn werk af. Iedere keer zit ik lang in die wachtkamer te wachten. Gaat ie snel even bellen voor de bloeduitslag waar ik bij zit tja lekkere voorbereiding. Nu hoor ik wel wanneer de cursus start maar kan gewoon een maand of wat duren zei hij. Die psych komt eigenlijk dus met niets mag het allemaal zelf uitzoeken lekker makkelijk hoeft hij zijn huiswerk niet te doen. Ben dus niet echt opgeschoten dus nog. Nou ja we wachten maar weer lekker af verwacht toch al niet veel van die cursus Tong uitsteken

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:49

De psychologe waar ik loop is echt een heel aardige vrouw. Ik mag haar altijd mailen en ze houdt veel rekening met mijn "gedoe" om dingen te kunnen regelen (druk leven, werk en studie etc) Wat ik ook fijn vind is dat ze niet meteen veroordelend reageert als je vraagt hoe ritalin bijv. werkt in combinatie met alcohol of blowen. Ze geeft gewoon een eerlijk, goed advies over wat je beter wel en niet kan doen, maar denkt er ook bij na dat je een student bent die ook nog wel eens naar een feestje wil Clown

maargoed, de begeleiding van haar is dus wel goed en ik vertrouw er dus wel op dat ik dr kan bereiken als dat nodig is...

Wel raar dat het bij veel van jullie zo slecht gecontroleerd wordt. Ik bedoel, je stopt er niet zomaar wat in, het heeft toch wel een risico...
Ik baal nu wel van dat psychiater-ziek-gedoe, maar als ik het zo lees zit ik nog niet zo slecht bij altrecht..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:50

Bij mij werd er gevraagd of mijn bloeddruk goed was. Dus ik zei naar mijn weten wel. Toen zijn de psych dat als ik over 2 mnd! terug kwam hij zou kijken of het niet te hoog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:57

Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou eerder denken dat je van ADHD een te hoge bloeddruk krijgt dan van Ritalin eigenlijk. Tong uitsteken

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:00

bij mij is dat allemaal nooit gecheckt...
Ik moest de eerste keren na 3 weken terug en bellen als er iets was ... en na een paar keer om de 4 weken en nu om de 6 a 8 weken.
Hihi maar ben het beetje vergeten een afspraak te maken dus er zit nu meer dan 2.5 maand tussen Schijnheilig Clown maar ik heb hem ook eigk niet veel te melden Knipoog

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:01

En dat terwijl er zoooooveel mis kan gaan als je ADHDmedicatie zomaar zonder controle mee krijgt Verward Niet eens zozeer qua bloeddruk enzo, maar ook qua wisselwerkingen met evt. andere medicijnen