Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:25

nou vanmorgen bij dpvk cora geweest, gaan weer t een en ander uitzoen, laten prikken en vooral proberen geen stres te hebben das de killer bij mij

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:28

Ik moet morgen weer heen. Ik ben benieuwd want ik heb nu weer een andere diabetesverpleegkundige.Ik heb een aantal vragen over de vakantie van volgende week.Ik ga naar spanje, salou, maar daar eten ze allemaal andere dingen en vaak pasta, pizza en patat enzo..Maar dat is net wat eigenlijk niet goed is. Hoe hebben jullie dit gedaan?deze vraag stel ik morgen ook aan haar hoor!

Dit is namelijk de eerste keer dat ik ga vliegen met vliegtuig, dat ik naar wamr land op vakantie gaan, zonder ouders en met suikerziekte. Nog tips, want maak me er best druk om..

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:31

* zorg dat je een medische verklaring hebt (in het spaans in jouw geval, kun je gewoon bij je dvpk halen).
* ik eet thuis ook vaak pasta's en in mijn geval blijven die kh wat langer hangen (handig bij sporten!) verder merk ik weinig verschil met gewoon groente, aardappeltjes en vlees. Maar dit verschilt per persoon, dat zal dus gewoon ff proberen worden denk ik.

En vooral: heel veel plezier!

Ik ga volgende week in Berlijn het effect van de bradwurst op bloedsuikers onderzoeken Haha!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:35

Lovebonney probeer vooral je ritme vast te houden. Ben vorig jaar 3 weken naar Kenya geweest en had zak hartige sultana bij me (heb het niet zo op zoet...) Als het voor mij etenstijd was, maar we hadden nog geen eten, dan nam ik wat sultana zodat ik mijn regelmaat tussen de maaltijden kon vasthouden. En toch iets vaker testen dan ik thuis deed....
En ik heb ook niet zoveel verschil in welke soorten KH ik eet. Kan ze wel redelijk met elkaar vergelijken.
Is super gegaan, hele vakantie is suiker geen onderwerp geweest!!
Hoop dat dat voor jou ook gaat lukken!!

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:13

ik meld me ook maar even Clown ik heb ook diabetes type 1. al een aantal jaren Knipoog

maar ik had eigenlijk een vraag: ik ga volgende week op vkantie naar mallorca. nu heb ik van vorig jaar nog een medicijnenpaspoort en een medische verklaring in het engels (van juli 2007).
moet ik nu nog alles weer vernieuwen en opnieuw aanvragen? of is dit voldoende?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:19

zullen ze die sultana´s daar verkopen in salou?aangezien je niet alles mee mag nemen het vliegtuig in!

Ik hoop idd dat het bij mij ook allemaal goed gaat komen. Kben wel weer benieuwd naar mijn hba1c..
Ik neem morgen mijn vriendin mee die mee gaat op vakantie naar die afspraak in het ziekhuis. Dus kan zij nog vrage stellen en dan weet zij ook van alles!

En dat veel plezier zal wel goed komen denk ik, Amulet!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:20

ze verkopen van alles in spanje wat te vergelijken is, wij gaan zelf ook over 2 wkn , enige wat ik meenemeen van eten zijn mijn zoetjes de rest komt daar wel en sultana's mag je heus wel mee je tas in nemen, alleen vloeistoffen niet (flesjes drinken) zelfs naar je spuiten en insuline kijken ze niet op schiphol.

ik laat sinds vrijdagavond mijn lantus insuline door manlief in mijn billen spouiten, helpt aanzienlijk!!!!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:30

zoals zoetjes, doe je die in je handbagage?mag dat wel mee genomen worden?

Ik kom net uit het ziekhuis, van de afspraak met de dbvplkundige. Mijn hba1c was 7.0, iets gestegen. Voor de rest eigenlijk niet naar mijn waardes gekeken maar meer over de vakantie gesproken en verklaringen enzo ingevuld! Het word gewoon goed meten en daarop instellen, en afwachten hoe mijn lichaam reageerd op de warmte en het andere leefritme.

Kben benieuwd!
Word het daar beter opgenomen dan Carolinef?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:18

Gaat je vast lukken Lovebonney! Succes!! En vooral van genieten...Tong uitsteken

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:49

lovebonney schreef:
Ik moet morgen weer heen. Ik ben benieuwd want ik heb nu weer een andere diabetesverpleegkundige.Ik heb een aantal vragen over de vakantie van volgende week.Ik ga naar spanje, salou, maar daar eten ze allemaal andere dingen en vaak pasta, pizza en patat enzo..Maar dat is net wat eigenlijk niet goed is. Hoe hebben jullie dit gedaan?deze vraag stel ik morgen ook aan haar hoor!

Dit is namelijk de eerste keer dat ik ga vliegen met vliegtuig, dat ik naar wamr land op vakantie gaan, zonder ouders en met suikerziekte. Nog tips, want maak me er best druk om..

hee, ik ga ook nja dan naar Lloret, ook voor t eerst in ander land met suiker

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:49

ja is aanzienlijke verbetering dat injecteren in je kont, ik heb alleen prikvrees en zit dan ook vaak met klamme handjes maar moet zeggen dat manlief t prima doet, voel me overdag gelijk stukkie beter.

zoetjes doe ik in koffer, op schiphol hebebn ze die overal Haha!

nou lovebonny, fijne vakantie he

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:38

Carolinef schreef:
ja is aanzienlijke verbetering dat injecteren in je kont, ik heb alleen prikvrees en zit dan ook vaak met klamme handjes maar moet zeggen dat manlief t prima doet, voel me overdag gelijk stukkie beter.

Heb jij altijd prikvrees gehad?

Ik kreeg dat op een gegeven moment met het inbrengen van die naaldjes voor de pomp. Bbbrrrr!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:19

Amulet schreef:
Ik kreeg dat op een gegeven moment met het inbrengen van die naaldjes voor de pomp. Bbbrrrr!

Dat had ik ook, huid wat stug, dus kreeg 'm er ook slecht in. Nu zo'n apparaatje dat infuusnaald erin schiet en dat bevalt eigenlijk wel goed! Ben wel erg blij dat ik mezelf iig niet meer minstens 4x per dag hoef te prikken!!!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:30

rebble schreef:
Amulet schreef:

Dat had ik ook, huid wat stug, dus kreeg 'm er ook slecht in. Nu zo'n apparaatje dat infuusnaald erin schiet en dat bevalt eigenlijk wel goed! Ben wel erg blij dat ik mezelf iig niet meer minstens 4x per dag hoef te prikken!!!

Haha ja, de Cleo?? Daarmee had ik het alleen nog maar erger Bloos Bij mij is het andersom: ik ben blij dat ik nu weer vier keer per dag kan spuiten hahaha! (maar heb de pomp nog wel in huis hoor, mocht ik ooit toch weer overstappen).

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:54

Dat idd wel grappg!
Weet niet hoe dat ding heet. Voor mij werkt ie gelukkig wel! Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:06

Er zijn een aantal verschillende inbrengsystemen. De Cleo zit vast aan het infuus en bij elk infuusje heb je een nieuwe inschieter. De inschieters van Minimed (Quickserter) en die van Accuchek zijn los en gebruik je steeds opnieuw.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:36

ik ga mee met amulet, prik liever zelf dan dat ik moet wachten op dat tsjakka geluid van dat inbreng gedoe, heb ookd e pomp nog in de kast maar daar blijft ie mooi.

ik heb eigenlijk de laatste jaren pas prikvrees gekregen, spuit mezelf al sinds ik 6 jaar ben, heb dat geleerd op n ponykamp van de DVN, maar ik zit in n soort trrance/oppertse concentratie waarin ik niet met je kan praten etc.

gekke is dat ik me zaterdag wel weer laat tattooeren en daar geen vrees voor heb, ach ja zo hebben we allemala wat

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:53

Ik ben wel erg pro-pomp, maar die inschieters ben ik ook niet zo van. Ik prik mijn infuus zo, hoppa, in mijn buik.

Tattoo's moet ik persoonlijk weer niet aan denken, alleen al de kans op infecties en ontregelingen, maar ja, zo is iedereen inderdaad anders;-)

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:35

MoniqueT schreef:
Ik ben wel erg pro-pomp, maar die inschieters ben ik ook niet zo van. Ik prik mijn infuus zo, hoppa, in mijn buik.

Nou, ik begin weer een keertje aan de pomp te denken als dat gesloten systeem (glucosemeter + pomp in een) helemaal voor elkaar hebben. Maar voor nu: nee, bbrrr laat mij nog maar mooi met m'n pennen bezig zijn. Al heb ik makkelijk praten natuurlijk, voor mijn HBa1C hoef ik het niet te doen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:07

wat heb jij een geestig profiel amulet

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:49

Carolinef schreef:
wat heb jij een geestig profiel amulet

Hihi..
Ik ook met grote grijns achter laptop!!!! Haha!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:31

zo ben weer terug! Haha!
met me bloedsuikers is het goed gegaan Lachen

over dat naaldje inbrengen, ik druf het sinds een jaar ofzo niet meer zelf.
me moeder doet het nog altijd Bloos
ik heb gelukkig wel z'n 'tjakka' ding Tong uitsteken vind ik veel prettiger.
en wat bij mij ook heeeel erg helpt, is de plek koud maken. dan voel ik hem tenmiste hem bijna niet Lachen

Groetjes Mijke

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:06

Me zus heeft suikerziekte. type 1 ook. Sinds ze 3 is, dus ik weet niet beter dan dat ze het heeft!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:39

Ik ben donderdag geweest. Ik ga de goede kant op. Ben ook nog eens 15 kilo afgevallen

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:51

15 kilo eraf?! Wat een prestatie! Gefeliciteerd!
(ik heb nl ook nog paar kilo te gaan, maar moet in kleine stapjes...)