Goedkope Beautytips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Re: Goedkope Beautytips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:50

Als ik in de douche mn gezicht was is ht daarna ook altijd suuuuuper droog en trekkerig, ik dacht altijd dat dat kwam door te heet water... (douche 45graden ofzo Rolleyes)
Met koud water heb ik ht niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:51

brittje88 schreef:
WildWings schreef:
Goedkope lippenbalsum is trouwens vaseline of purol. Het werkt ook goed voor andere droge plekjes (ellebogen doe ik altijd, en bij mij rondom mijn mond omdat de huid daar vaak gauw droog is na het douchen).

Wou even vertellen waarom het nou eigenlijk zo droog word na het douchen. In het water zit kalk en dat geeft dat trekkerige gevoel in je gezicht vooral bij je neus en mond. Maar eigenlijk gebeurd het bijna overal, het droogt je huid uit. Het beste daarvoor is na het douchen even met een watje met lotion over je gezicht te gaan. Dit stopt het proces en ontsmet ook nog Lachen

Bij mij gaat dat helaas niet, doet teveel pijn Lachen Daarom gebruik heeele vette nivea-creme (die uit zo'n blauwe pot gewoon) of als dat nog teveel prikt gewoon purol of vaseline.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:57

Riss schreef:
ach johhhhhhh
maar dan gebruik je daar weer het tipje voor om littekens te vervagen
muahaha ,

Nou je littekens kunnen aardig bruin worden door zon best lastig te verbergen dan. Tkan best lelijk worden hoor. En elke dag met een laag make up op je gezicht lopen is nou ook niet alles vooral in de zomer als het het ergst is. Knipoog

Wendel schreef:
Valt mee hoor. Een litteken op mijn lip heb ik niet.

Lijkt me toch erg onwaarschijnlijk als je dit elke keer zit te doen. Je maakt toch wel een aardige wond als je tot bloedens toe het open gaat zitten vroeten. Je hoeft het niet gelijk te zien maar ze zitten er dan toch echt wel. Waarom mag je anders je puistjes niet met je nagels uitknijpen omdat je dan ook littekens krijgt? Hoorde dat de beste oplossing toch die doorzichtige plakkertjes waren hierdoor drogen ze uit en zijn ze ook snel weg.
Laatst bijgewerkt door brittje88 op 21-12-07 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:02

Een klein laagje vaseline (evt. met kleurtje door oogschaduw erdoor te mengen) op je lippen smeren. Glimt super!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:03

WildWings schreef:
Bij mij gaat dat helaas niet, doet teveel pijn Lachen Daarom gebruik heeele vette nivea-creme (die uit zo'n blauwe pot gewoon) of als dat nog teveel prikt gewoon purol of vaseline.

Zal eerlijk zeggen Nivea-creme is gewoon niet goed. Het bestaat bijna alleen maar uit water en er zitten bijna geen werkzame stoffen in. Dit is zo;n beetje met alle nivea creme's je zou dat hele potje op je gezicht moeten smeren wil het een beetje werken. Jah de lotion prikt even omdat het ontsmet maar dat is niet slecht hoor Lachen

Diamante schreef:
Als ik in de douche mn gezicht was is ht daarna ook altijd suuuuuper droog en trekkerig, ik dacht altijd dat dat kwam door te heet water... (douche 45graden ofzo )
Met koud water heb ik ht niet...

door de warmte gaan je porien open staan en bij koud zijn ze dicht dat zal het verschil uitmaken Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:24

Wat voor lotion zou je daar voor moeten gebruiken?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:44

staan echt goeie tips bij zeg! Sommige dingen deed ik al automatisch (eerst dagcreme opsmeren en daarna meteen foundation op), maar dan onbewust.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:56

Over het te warm douchen. Ik had gelezen dat het slecht was als je boven de 38 graden doucht...

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:02

Van dat gezicht heb ik ook last van, kan je dan gewoon body lotion gebruiken ofzo?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:33

wij gebruiken dan gewoon de tonic lotion. Het prikt bij iedereen wel ff maar dat is zo weg joh betekend wel dat je huid lekker schoon is daarna. Je zou ook wel body lotion kunnen gebruiken is ook wat milder. Zal wel eens vragen of het percies het zelfde effect geeft of iets minder goed is Lachen

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:05

casperrr schreef:
Over het te warm douchen. Ik had gelezen dat het slecht was als je boven de 38 graden doucht...

Dat zou best kunnen, ik geloof dat bij een temperatuur van 40 graden je lichaamseiwitten kapot gaan.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:30

mm geloof ik ook best wel,
maar 38 graden voelt gewoon écht koud Rolleyes

Lichaamseiwitten?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:32

38 graden koud? Nagelbijten / Gniffelen
Ik douche onder 35 graden..

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:38

Diamante schreef:
Lichaamseiwitten?

De eiwitten die in je cellen zitten

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:42

En wat kan dr fout gaan dan? Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:45

Niks omdat een cel een zelf-afbrekende reactie heeft bij beschadiging en de celaanmaak in ons lichaam heel groot is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:47

Weten jullie iets tegen statisch haar? met dit koude weer heb ik echt last ervan... echt om gek van te worden

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:48

Nou eiwitten regelen zo goed als alle processen in de cellen (en dat zijn er heeeeeeeel veel Tong uitsteken ) en die eiwitten hebben een optimumtemperatuur (ongeveer je lichaamstemperatuur) waarbij ze het beste werken, is de temperatuur lager werken ze trager maar wordt de temperatuur te hoog gaan ze kapot en worden die processen niet meer uitgevoerd, daarom kan te hoge koorts gevaarlijk zijn.
Maar als je te heet douched heeft het niet direct dramatische gevolgen aangezien je opperhuid uit dode cellen bestaat en je beschermt maar het is niet het beste voor je huid.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:23

tonic lotion? Bestaat dat? Ik heb tonic, en ik heb lotion, maar niet beide ineen Knipoog

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:40

dat heten dus de enzymen die een reactie opwekken bij te koud of te heet.

ik douche altijd tussen de 38-42 graden, maar ik smeer me iedere keer na het douchen in met een lekkere hydraterende bodylotion, en voor mijn gezicht gebruik ik een creme voor een droge gevoelige huid.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:47

Enzymen zijn eiwitten.. Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:41

En door elke keer te roepen dat je temt blijft het topic ook niet schoon Knipoog

Nu weer ontopic Lachen Over het uitvallen van haar: dat masker van gliss kur heb ik al in huis, vaker gebruikt, maar het enige wat het doet is mn haarbreuk verdoezelen, het breekt nog even snel.
Nog andere tips tegen haaruitval?

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:42

Iemand vroeg over statisch haar had ik gezien?
Dan moet je voordat je gaat borstelen eerst wat haarlak op je borstel spuiten, dan blijft je 'wilde haar' wel in bedwang. Ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:01

Ierepier schreef:
Iemand vroeg over statisch haar had ik gezien?
Dan moet je voordat je gaat borstelen eerst wat haarlak op je borstel spuiten, dan blijft je 'wilde haar' wel in bedwang. Ja

Oke dankjewel! Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:33

Laura24 schreef:
tonic lotion? Bestaat dat? Ik heb tonic, en ik heb lotion, maar niet beide ineen Knipoog

ik denk dat jij bedoeld milk want tonic en lotion is in principe het zelfde. Alleen de tonic lotion is vloeibaar bijna water en de bodylotion is meer creme. maar het zijn wel allebij lotions. Dan heb je nog de milk daarmee reinigen we het gezicht mee.

Bedacht me trouwens als het echt zo prikt als je tonic lotion gebruikt zou je alcoholvrije lotion kunnen kopen. Zelf heb ik tonic van het merk Mila d'Opiz vind ik zelf een goeie lotion.