Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:52

Stenen kunnen heel persoonlijk zijn, dat zie je maar weer daarom is het ook goed om ze in je hand te houden en te kijken
wat er met je gebeurd. Dat is het interessante aan dit hele gebeuren.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:53

ok, ik zal het eesn proberen en zeggen bij welke ik wat voel

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:02

ik vind het allemaal erg interessant maar zou niet weten waar ik hier ergenst in de buurt edelstenen kan kopen, misschien weet iemand het hier (buurt van koudekerke)

heb een keer een edelsteen gehad (onyx) ofso die hoort bij mijn sterrebeeld maar nooit gedragen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:03

ik heb ooit eens een ketting met bergkristal gehad, en die tijd had ik echt elke nacht last van misselijkheid

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:03

Chiqa schreef:
Stenen kunnen heel persoonlijk zijn, dat zie je maar weer daarom is het ook goed om ze in je hand te houden en te kijken
wat er met je gebeurd. Dat is het interessante aan dit hele gebeuren.

Begrijp ik hieruit goed dat het dus lastig is om een steen cadeau te doen?

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:05

Soort agaat, meest voorkomende kleur is zwart
Geschikte steen voor mensen die chaotisch zijn, zich snel laten afleiden en slecht gefocussed zijn. Onyx houdt ze geaard en helpt om doelbewuster te zijn, om op die manier weer controle over je eigen leven te krijgen. Voor sombere mensen niet aan te raden, omdat het in dat geval de somberheid kan versterken.

geloof dat dit dus wel heel goed bij me past en ga hem zker bij me dragen Haha! maar hoe? want hij zit in zo een leren zaktje met een leren feter maar vind het heel lelijk om die rond me nek te dragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:20

Liedje schreef:
Begrijp ik hieruit goed dat het dus lastig is om een steen cadeau te doen?

Nee dat is heel moeilijk, zelf gevaarlijk. Een mens kan ziek worden van sommige stenen,
kennis van me heeft het moeten bekopen met een ziekenhuisbezoek.

Je kan wel een steen kopen als je weet dat diegene dr van houdt of bij haar past (Sterrenbeeld bijvoorbeeld) maar ook daar mee opassen. Amethyst is mijn sterrenbeeld steen maar ik wordt er
hyper en naar van, net als de rosenkwarts zuigt hij me leeg.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:25

Ok, dankje. Dat vind ik wel jammer. Scheve mond Is het nog goed afgelopen met die kennis van je? Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:53

Nou...uiteindelijk wel. Had een robijn gekregen...Is sindsdien erg ziek geworden...hoge bloeddruk en hartkloppingen...Artsen gaven medicijnen maar hielpen niet...Op een gegeven moment kreeg die een scan oid en toen moesten de sierraden af, en toen voelde hij zichzelf opknappen maar zei niets.
Onderzoeken waren normaal....
Later viel een arts zijn oog op de ring die hij weer om had gedaan, een stenenkenner toevallig en vroeg of hij hem af wilde doen, dat deze steen heel gevaarlijk kán zijn.
Let op hoor, patient is maanden zoet geweest met pillen en onderzoeken en binnen een uur hersteld.
Dus kies niet zomaar een willekeurige steen uit, bij twijfel laat je informeren door iemand die dr verstand van heeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:47

klopt,je moet niet zomaar in het wilde weg stenen kopen voor iemand.
ik heb het weleens voor mijn vader gedaan,waarom weet ik niet precies,was gewoon een gevoel van me,ik kocht een oranje calciet voor hem,en dat pakte dan ook goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:17

calcieten zijn idd vrij neutrale stenen zonder heftige bijwerkingen, heb mn vriend een blauwe calciet gegeven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:20

ik vooral de oranje ook heel mooi,de groene ook eigenlijk(en die,en die,enz.......vind ze allemaal mooi,die calcieten Haha! )

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:16

ik ga straks beginnen met de zoektocht naar mijn steen.
maar als je er eentje gevoden hebt,w at voor effecten geeft hij dan ?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:47

Ik had al eerder verteld in dit topic dat ik een amethyst tegen de hoofdpijn draag sinds een paar dagen. De eerste dag was hij koud, werd ook niet warm ofzo, paste zich niet aan mijn lichaamswarmte aan. De dag erna heb ik hem gereinigd, onder koud water, en de voor het raam in de ochtendzon gelegd, en nu is de steen wel de hele tijd warm. Vind dit toch wel apart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:42

Hoe weet ik nou welke steen bij mij past en waar zit zo'n winkel waar je die kan uitzoeken ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:43

Suzanne F. schreef:
Hoe weet ik nou welke steen bij mij past en waar zit zo'n winkel waar je die kan uitzoeken ofzo??

Mss even het topic doorlezen hier is al meerdere malen een antwoord op gegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:48

Ik heb gelezen maar 25 pagina's vind ik erg veel.... Haha!

Ik vroeg me gewoon af waar die winkels zaten en of iemand je helpt bij het uitzoeken daarvan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:21

ik heb nu al wat stenen vastgepakt enzo, maar ik voel niets, gewoon niets. Hoe kan ik dan weten welke bij me past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:24

Lapis Lazuli is ook een steen die je goed kado kan doen Ja staat ook voor vriendschap.

Ik heb geen hoofdpijn meer gehad sinds ik mijn hematiet heb afgedaan... Wil nu aan de ene kant testen of het echt door die ring kwam... En aan de andere kant ga ik neit weer een aanval riskeren...

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:26

ik zou het gewoon nog 1 keer proberen anders blijf je altijd met die vraag zitten lijkt mij Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:35

Ik was ze nog eens aan het bekijken en de carneool was de eerste die me opviel, waarschijnlijk door zen fel oranje kleurtje en omdat ik van kleuren hou. Kan het zijn dat deze bij me past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:37

Ja hoor, dat zou best kunnen... Niet teveel over nadenken... Gewoon eens gaan voelen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:37

ok ik zal het doen ,dan zal ik vertellen als ik wat gevoeld heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:39

Verwacht niet dat je a la Harry Potter ineens vastgeplakt zit aan zo'n steen hoor! Gewoon kijken of je het prettig vind of niet... Als je er heel onrustig van wordt of zo, is het geen goede steen voor je...

En ga niet kijken welke het mooiste is, welke geen barstjes vertoont en een mooie vorm heeft... Pak degene die je als eerste opvalt... Dat is jouw steen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:42

Rock schreef:
En ga niet kijken welke het mooiste is, welke geen barstjes vertoont en een mooie vorm heeft... Pak degene die je als eerste opvalt... Dat is jouw steen.

Dit wilde ik dus ook al zeggen, het kan zelfs gevaarlijk zijn om naar de kleur te kijken...
Ik heb hier oerlelijke stenen liggen (cyaniet) Afbeelding