[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ushi

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:53

Heeft iemand tips voor mij mischien, ik heb lang haar heel erg stijl en heel erg dik. Heeft iemand mischien een foto of een voorbeeld van kapsels ofzo?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:57

Afbeelding

wat zouden jullie met mijn haar doen?
ik ben de linker!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:03

Misschien een pony?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:39

ushi schreef:
Heeft iemand tips voor mij mischien, ik heb lang haar heel erg stijl en heel erg dik.

Mij het dikste deel van je haren doneren Schijnheilig

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:33

HouVanUtopia schreef:
Hallo allemaal
Over een week ga ik weer naar de kapper om te laten knippen.
Nu wil ik eigelijk wel iets leuks iets wat vlot en spontaan staat!!

Zo heb ik het nu:
Iemand tips?
Afbeelding

even een quote
Ik moet morgen naar de kapper iemand nog tips ???
Het lijk mij erg gaaf of heel erge grove slag te hebben denken jullie dat mij dt staat een permanentje en hoe blijft dat zitten
en misschien andere tips

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:48

sweetheart schreef:
sjaantje schreef:
Hm misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb best lang (als het niet opkrult tot beneden mijn bh bandje op mn rug Nagelbijten / Gniffelen ) krullend haar. Het is enorm dik, zwaar en wil ook graag pluizen. Hoe ga ik dit fatsoenlijk temmen. Het krult nl niet altijd even mooi en ik heb het gevoel dat het een beetje uitzakt doordat het zo zwaar is. Op zich wil ik het wel korter, want dan wordt het iets lichter. Laagjes zijn geen goed idee. Iedereen denkt dat mn krullen daar mooier van worden, maar dat heb ik al geprobeerd en dat vond ik niet mooi.
Andere suggesties? Een pony is helaas geen optie, want ik heb een te sterke kruin Boos! Mn haar groeit wel heel snel.

Afbeelding

(beetje rare foto maar ik heb mn haar naar voren gedaan anders kreeg ik het niet op de foto)

Klinkt heel bekend dit haar Haha! Ik heb het ook. De gene die bij mijn aankwam met je moet laagjes doen, die heeft het geweten. Als je het 1 cm afknipt krult het mega erg op.
Hoe ik het tem:
- veel conditioner gebruiken
- 's ochtends kop onder de kraan (of douche wat je makkelijker vind), haar goed natmaken, beetje afdrogen, borstelen, een paar keer naar voren schudden en je hebt een mooi kapsel, maar ja als je het zo laat drogen dan ben je net een poedel, dus na het schudden pak ik de bus mouse (taft gebruik ik) daar gaat een lading van in mijn haar, nog een keer schudden en klaaar! Soms als ik uit ga gooi ik er nog wat haar lak overheen.

Wat betreft 'in model' knippen, dat gaat heel moeilijk bij mijn haar. Er is geen enkel model geschikt.

Dank je wel voor de reactie. Zou conditioner helpen? Mij is altijd verteld dat je haar daar sneller van 'uitzakt', dus dan wordt het helemaal lelijk.. Als ik mijn haar nat maak duurt het 2 dagen voor het weer droog is, dus 's ochtends kop onder de kraan is misschien ook niet de beste optie.. Clown Mousse gebruik ik inderdaad ook. Wax soms ook, maar die twee dingen zijn dus niet de oplossing..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:51

Conditioner zorgt er bij mij voor dat ik minder pluis haar heb. Dus bij mij helpt het wel. Maar goed dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk. Wel vervelend dat het zolang duurt eer je haar droog is... en een klein beetje fohnen (niet te veel uiteraard anders heb je een onploft kapsel Haha!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:30

sjaantje schreef:
Hm misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb best lang (als het niet opkrult tot beneden mijn bh bandje op mn rug Nagelbijten / Gniffelen ) krullend haar. Het is enorm dik, zwaar en wil ook graag pluizen. Hoe ga ik dit fatsoenlijk temmen. Het krult nl niet altijd even mooi en ik heb het gevoel dat het een beetje uitzakt doordat het zo zwaar is. Op zich wil ik het wel korter, want dan wordt het iets lichter. Laagjes zijn geen goed idee. Iedereen denkt dat mn krullen daar mooier van worden, maar dat heb ik al geprobeerd en dat vond ik niet mooi.
Andere suggesties? Een pony is helaas geen optie, want ik heb een te sterke kruin Boos! Mn haar groeit wel heel snel.

Afbeelding

(beetje rare foto maar ik heb mn haar naar voren gedaan anders kreeg ik het niet op de foto)

Ik begrijp dat het heel zwaar haar is, maar wat een mooie bos met haar ...zonde om het af te knippen Haha! Haha! Haha!

Mijn advies: Alleen de puntjes eraf dan meer niet!! Clown

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:10

Hay,
Gister was ik bij de kapper samen met een vriendin zij had der haar laten verven maar ik was er alleen bij voor de gezelligheid omdat mijn stiefzusje en schoonzus kapper zijn en dat scheelt me klauwe vol met geld. Nagelbijten / Gniffelen
Nu zat ik in een boekje tekijken en kwam een hele mooie foto tegen nu is mijn vraag zou zo iets mij staan?
Ik heb ook om advier gevraagt omdat ik me haar nu echt zat ben! Altijd het zelfde je kent het wel.
Nu zij de kapper dus dat ik het juist zo moest laten en dat ik al een hele warme kleur van me zelf heb. Clown
Dat ik het beste me uit groei der uit moet laten groeien waar ik dus al mee bezig was.
Maar me haar is zo donker vooral in de winter het lijkt wel zwart. Clown
En dat als ik me haar wil zo als op de foto ze heel me haar moeten bleken en dat dat heel slecht is. Clown
Maar goed ik heb dan zo iets dan kan ik dus nooit wat anders Clown

Maar wat denken jullie die pony is wel leuk maar weet van me zelf dat ik daar knettergek van word maar de kleur vind ik echt heel mooi!
Hier een foto van mij en van het voorbeeld.

Ik sorry haha beetje schijnheilige foto Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

En het lukte me niet om deze om te draaie Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:15

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:15

hoihoi Doei!

ik ga volgende week naar de kapper en wil graag een heel ander kapsel. ik heb heel lang haar met heel veel slagen. En als ik het dan borstel dan gaat het onwijs pluizen. Verder heb ik op het moment een pony en de rest is allemaal gewoon 1 lengte.
Hier 2 foto's van hoe het nu is:

Afbeelding
rare foto, maar zo kan je de structuur van mijn haar zien Knipoog

Afbeelding
vanaf de achterkant als het vast zit.

Zo zit het nu vanaf de voorkant Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R47YZAKU.jpg

Ik zat zelf te denken aan lagen aan de achterkant en lagen aan de voorkant, en dan een schuine lok. Ben benieuwd naar jullie suggesties!

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:36

denk dat dat wel leuk zal staan maar verstand heb ik er niet van hoor!

ps. kijk ook even naar die van mij

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:50

@ Rian_Luna: Ik denk dat het best leuk zal staan, al moet je de voorkant niet al te lang laten. Dat heeft een meisje uit mijn klas namelijk en dat ziet er niet zo heel leuk uit Knipoog succes!

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:28

haha dat was ik ook niet van plaan hoor Tong uitsteken
k doe het ook niet te kort achter hou niet van zulke extreme dingen
@ Yentl_ ik zoiu het een stuk korter doen dat het iets van 10 cm over je schouders is en dan in laagjes
en dan wat ji al zei een schuine lok:P

Emmaa_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:42

Yentl_: Als ik jou was zou ik er in ieder geval paar cm afknippen, dan pluist het wat minder. En verder een beetje laagjes, ookal gaat het dan nog wel wat meer krullen. Dan zit het toch vaak wat mooier en vlotter. Verder zou ik je pony bij laten groeien in een schuine lok zeg maar. Lachen

x_Mliss: Je hebt volgens mij best een hoog voorhoofd? Dan denk ik wel dat dat kapsel mooi zal staan Ja Alleen ik zou het niet te veel in laagjes knippen dat het heel dun wordt onderaan, zoals op het plaatje. En die blonde plukken in der pony vind ik persoonlijk minder mooi, maar dat is je eigen smaak Haha!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:50

Ik heb heel dun haar, en het is ook te dun voor laagjes. Volume? Mijn haar kent het niet..
Ik moet binnekort naar de kapper en wat is dan een leuk model om er in te doen?
Me haar is eindelijk tot over m'n schouders en dat wil ik dan ook graag zo houden. Knipoog

Alvast Bedankt!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:47

Hoe kun je een pony een beetje leuk verbergen? Heb er 1 laten knippen 4 dagen terug, en het ziet er echt niet uit. Huilen van het lachen

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:51

met een speldje naar achter of een beetje schuin naar achter dmv een speldje
ps heb je dr een foto van ben nieuwsgierig!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:42

Bedankt voor je tip! Lachen
Heb geen foto's, en dat wil ik graag zou houden, gelukkig groeit haar weer zeg Huilen van het lachen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:04

Jeempie ik wil ook wel weer eens wat anders

Ik heb gewoon stijl donkerblond/bruin haar..

Afbeelding
Ik weet niet wat voor'n foto dit is, maar hij laat wel zien hoe lang m'n haar ongeveer is Knipoog.
Ik ben de rechter met 't blauwe shirtje..

Ik wil graag m'n haar kunnen los kunnen dragen, maar absoluut niet kort (heb zolang gespaart op deze haren Knipoog).
Hebben jullie nog leuke ideeen? (Schuine) Pony oid?

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:46

Niet te veel af halen, want ook met lang haar kun je het los doen.. pony zou kunnen.. of een beetje rond knippen..
Vraag eens aan de kapster die hebben vaak ook leuke ideeen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:59

Wat zouden jullie doen met;

- Lang haar tot ongeveer je bh bandje..
- In laagjes geknipt..
- Heel dik haar..
- Had een scheve pony, maar die is inmiddels tot m'n kin gegroeit...

En ik wil het niet te kort hebben. wat zouden jullie doen? Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:45

HELP Haha!

Zo vaak dat ik al gevloekt heb om mijn haren.. Ik vind stijl haar heel erg mooi. Echte krul vind ik ook prachtig. Wat heb ik? Gho, beiden Lachen.

- Enorm dik haar
- Redelijk lang (totaan BH-sluiting)
- Bovenste laag: stijl
- Onderste laag: Gebekt/gekrult/..

Door gewoon mijn haren uit te blazen blijft de krul niet weg. De eerste vijf minuten zijn mijn haren dus écht mooi, dan beginnen de krullen/bekken door mijn bovenste haarlaag te komen... Lelijk resultaat

Als ik eerst moet blazen, en dan moet stijlen (stijltang) ben ik in totaal zeker een uur kwijt. Als ik het allemaal zelf moet doen zeker 1,5 uur. Dan blijft mijn haar wel een tijdje redelijk stijl, ongeveer een goeie dag voordat de krul er terug door komt. Als ik zweet of het regent/miezert een beetje komt de krul/bek meteen terug erdoor. Ik kan niet ZOveel tijd steken in mijn kapsel, en wil liever ook niet elke dag met een stijltang in mijn haren zitten.

Als ik mousse/gel/.. in mijn haren doe, en zo droogblaas (met diffuser/op mijn hoofd hangen al knijpend in de haren) heb ik een leuke bos krullen. Ideaal om op te steken. Als ik het los laat zakken de krullen er binnen het kwartier uit en heb ik weer een hele bos 'bekken'.

Als ik mijn haren gewoon laat drogen komen er overal bekken in, wat niet echt heel verzorgd lijkt.

Wat foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FDHHPHB.jpg
Uitgeblazen, vooraan nog redelijk stijl, achteraan bekte het toen al... Maargoed. Hoe de voorkant eruit ziet vind ik wel leuk. Nu die achterkant nog. (ik ben degene met de blauwe trui)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MD6IIBYT.jpg
Korter kapsel, waarbij je duidelijk de neiging tot lichte krul ziet. Zo kort wil ik het absoluut nooit meer.. de foto is genomen op volgens mij de enige moment dat mijn haar ooit deftig heeft gelegen met dat kapsel, net uit de douche en net geblazen ofzo. Het stak langst alle kanten, maar vooral nooit naar waar het moest steken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAS6KG6B.jpg
Hier zie je de in de lucht gedrogen haren. Ongeveer de lengte die ze nu zijn (nu een vijftal cm langer). Zoals je ziet: Bekken. Zo ziet de onderste laag van mijn haren er altijd uit, als ze uitgeblazen zijn ligt daar een stijf laagje haren over....

Oke, shoooooooooot Lachen. Ik ben zelf écht aan het denken om er gewoon krullen in te laten leggen.... Maar ik ben hier toch wat huiverig tegenover. Kapotte haren? Nog steeds bekken ipv krullen?....

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:18

hallo,
ik wil m'n haar anders Haha! , maar ik weet niet hoe, ! me haar is tot over me schouder, op de foto niet zo duidelijk.. rechte pony staat mij niet, weten jullie wat leuks Haha! ?

Afbeelding

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:44

Afbeelding

Mijn haar is ook een drama, het lijkt heel erg op de linker foto. Dik, beetje golfend en vooral snel pruizig. Heb nu een schuine pony, die half is uitgezakt. Alle laagjes zijn er laatst uitgeknipt.

Ik vraag me eigenlijk af wat echt de trend van tegenwoordig is voor lang haar?