Hallo! Ik kom hier ook nog eens posten (verhaal staat op blz 3). Wat jullie hier vertellen komt me allemaal zo bekend voor. Tijdens mijn vorige examens had ik ook weer een ontsteking op mijn rug. Een vriendin heeft me toen gemasseerd en zei dat er ook echt een knobbel op die plaats zat waar men rug gebroken is geweest.
Ik heb vlak na de examens toen eens alle onkruid onder de omheining uitgetrokken en jeetje de dag daarna kon ik me geen 2 cm naar voren bukken of ik verging van de pijn.
Nu gaat het gelukkig beter. Heb er maar zelden last van. Ben sinds 4 maanden ook aan het fitnissen en dat doet erg goed aan de spieropbouw van mijn rug. Die spieren zijn heel wat aangesterkt wat er dus ook aan bijdraagt dat ik er nu minder last van heb. Maar het blijft wel oppassen natuurlijk.
Hebben jullie dat ook soms dat jullie zo echt dat gevoel terug in je rug krijgt van toen hij net gebroken was, maar dan zo in gedachten. Brrr...ik heb dat regelmatig (nu ook met erover te spreken)
[edit] Hebben jullie het bij een ingezakte wervel over een deuk? Zo ja, dat heb ik ook en dat komt inderdaad niet meer goed. De dokter zei wel dat (moest ik opnieuw eens erg hard vallen) het wel zo niet is dat deze wervel dan sneller gekwetst is maar ik zou wel sneller rugpijn kunnen krijgen hierdoor. Nu vind ik dat eigenlijk wel een opluchting dat die wervel niet sneller gekwetst zal zijn bij een eventuele val. Daar had ik eerst schrik voor.