nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jubeltje

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:04

Ik kom dit topic nu toevallig tegen, dus kom even binnenvallen. Ik heb zelf ook eczeem, en mijn broertje heeft het van baby af aan heel erg. Toen mijn broertje een jaar of 6 was en helemaal onderzat kregen we de tip om er aardappelmeel(puur) op te smeren. Dit heeft hij een tijd gedaan(hij zat echt helemaal onder van onder tot boven, krabte zich rot), en door die aardappelmeel heeft hij geen last meer gehad, en is het weggetrokken.Als hij weer een plekje heeft smeert hij dat erop. Onze huisarts is het zelfs gaan gebruiken voor zijn kinderen. Misschien een rare tip, maar wie weet hebben jullie er wat aan.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:04

ja, idd, lichttherapie is enkel UV-A stralen en geen UV-B stralen, dus niet hetzelfde als zonlicht.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:50

jakary1511 schreef:
ja, idd, lichttherapie is enkel UV-A stralen en geen UV-B stralen, dus niet hetzelfde als zonlicht.

Wist niet dat het bestond uit 2 verschillende soorten UV-stralen Lachen Als het maar helpt Vork

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:25

Lang geleden dat ik het gereageerd in het topic zeg !
Maarja, mijn psoriasis achter mijn oren is helaas erger geworden, het is ook erg rood, zonder dat ik heb gekrabt, iemand nog 'wondermiddeltjes' tegen psoriasis ? Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:20

lovertje13 schreef:
iemand nog 'wondermiddeltjes' tegen psoriasis ? Haha!

nee, maar als je iets vindt, wil ik het wel horen Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:07

heey
ik heb het (gelukkig) niet
maar mijn buurjongen heeft het heel erg
hij zit er helemaal onder egt overal
ik heb best medelijden met hem
hij krabt zichzelf ook heemaal kapot

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:38

@ jubeltje: Alsnog welkom! Lachen

@ lovertje13: Ik was je al kwijt! Leuk dat je er weer bij bent Ja Echt heel erg balen dat het alleen maar erger is geworden, had juist op het omgekeerde gehoopt! Ach gut

Ik wil ook wel een wondermiddeltje... Clown Het lijkt weer erger te worden. Zitten hele plakaten op mn hals en het jeukt! Verdrietig Het is weer smeren, smeren en smeren en hopen dat het snel weer een beetje vermindert

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:36

Ik heb ook eczeem dus meld me maar even! Haha!
Het komt bij mij van binnenuit, dus ben nergens allergisch voor.
Ik heb het vooral op mijn vingers nu, heel vervelend. Mijn rechterringvinger en mn linkermiddelvinger zijn nu best lelijk, beetje verschrompeld doordat er zo erg eczeem was geweest. Scheve mond En in mn knieholtes en elleboogholtes heb ik het ook maar nu even niet.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:01

Is er trouwens al iets meer bekend over de meeting ? Bloos
@ Ashquar: Welkom bij het eczeemtopic. Haha!
Ik heb vreselijk eczeem op m'n bovenbenen, die zogenaaamde 'eczeemzalf' werkt bij mij ook niet, mijn huid wordt vet terwijl ik vocht moet hebben !

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:02

@ kimmm: misschien is het trouwens weer erger geworden door het weer, met de zonnige dagen gaat het goed, maar zodra het regent dan is het BAF Boos!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 01:09

Mijn vader heeft vandaag voor mij van die Visolie softgel dingen meegenomen.
Zitten er 180 in, en ik kan er 30 dagen mee doen.
moet er 6 per dag nemen. en drukke kinderen in de groei hebben er ook veel aan Tong uitsteken en het schijnt ook goed te werken voor de betere concentratie en het geheugen. rare combinatie van dingen waar het goed voor is Tong uitsteken
Maargoed, ik weet niet hoelang het zal duren voordat ik resultaat zal zien, als ik het uberhaupt zal zien.
Ik houd jullie op de hoogte Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 02:57

Ochhh, ik heb er nu ook weer heel erg last van, word gék van de jeuk! In m'n gezicht, op m'n borst en zelfs op m'n hoofd.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 03:44

Ashquar schreef:
Ik heb ook eczeem dus meld me maar even! Haha!
Het komt bij mij van binnenuit, dus ben nergens allergisch voor.
Ik heb het vooral op mijn vingers nu, heel vervelend. Mijn rechterringvinger en mn linkermiddelvinger zijn nu best lelijk, beetje verschrompeld doordat er zo erg eczeem was geweest. Scheve mond En in mn knieholtes en elleboogholtes heb ik het ook maar nu even niet.

Ook exzeem van binnenuit is een allergische reactie Knipoog

Maar ok...ik ben dus ook gezegend met exzeem...heb het al vanaf m'n babytijd en het gaat de ene tijd beter en een andere periode weer minder.
Ik zit nu weer in een exzeem periode helaas... waarschijnlijk getriggerd door te weinig zonlicht en teveel stress. Wordt weer tijd voor zon en zee vakantie (die ik pas in september heb helaas). Op vakantie gaat het altijd geweldig...zou zeewater en veel zon. Toch maar een keertje gaan emigreren denk ik... Clown

Die aardappeltip moet ik ook eens proberen... je weet maar nooit.
Zo had mijn ex-schonmoeder mij ooit eens de volgende tip gegeven: Bij brandwonden(eerstegraads/zonnebrand) een rauwe aardappel doormidden snijden en de aardappel op de wond houden... en waarempel..de brand trekt er echt uit. Nu heb ik een bloedhekel aan dat mens..maar daar had ze wel gelijk in.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:30

lovertje13 schreef:
Is er trouwens al iets meer bekend over de meeting ? Bloos

Het gaat niet zo snel met de meeting Knipoog Maar... Hoe langer het duurt, hoe meer je hebt (ofzo Clown) En trouwens, je hebt helemaal gelijk. Mooi weer = Haha! Slecht weer (regen) = Boos!

@ Lara: Ben heel erg benieuwd hoe het met die dingen gaat. Maar 6 dingen slikken op een dag? Dat lijkt me wel erg veel Lachen Hoe gaat dat? Goed? Denk niet dat het voor me is weggelegd, ik kan namelijk heel slecht pillen slikken...

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:45

Het zijn geen pillen het zijn softgelballetjes, zo groot als een kleine knikker. weet niet zo goed hoe ik ze moet beschrijven.
Het zijn een soort van badparels, en zo werken ze ook. in je maag smelten ze zal ik maar zo zeggen.
Ik vind het niet moeilijk om door te slikken omdat ze niet 'stroef' zijn als bijv. paracetamol. 6 is wel veel. ik moet er 2 per maaltijd.
Maargoed, ik hoop dat ik in een weekje toch wel resultaat mag verwachten. is dat redelijk denk je? Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:49

Ik denk dat je dat wel mag verwachten, maar misschien is anderhalve week iets redelijker, omdat je lichaam zich eraan aan moet passen Lachen Ben benieuwd naar het resultaat!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:35

Bij mij werd het eerst erger toen beter, maar das met meer dingen hé Haha!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:54

Laar schreef:
Het zijn geen pillen het zijn softgelballetjes, zo groot als een kleine knikker. weet niet zo goed hoe ik ze moet beschrijven.
Het zijn een soort van badparels, en zo werken ze ook. in je maag smelten ze zal ik maar zo zeggen.
Ik vind het niet moeilijk om door te slikken omdat ze niet 'stroef' zijn als bijv. paracetamol. 6 is wel veel. ik moet er 2 per maaltijd.
Maargoed, ik hoop dat ik in een weekje toch wel resultaat mag verwachten. is dat redelijk denk je? Lachen

Mijn broertje heeft ze ook (voor zn concentratie) maar hij prikt ze lek en dat doet ie door zn melk. Maar volgensmij vergeet ie het altijd. Haha!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:54

Haha we kunnen natuurlijk ook eens met zn alleen naar de dode zee gaan. Clown

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:55

Ashquar schreef:
Mijn broertje heeft ze ook (voor zn concentratie) maar hij prikt ze lek en dat doet ie door zn melk. Maar volgensmij vergeet ie het altijd. Haha!

Haha en ze zijn ook voor zijn geheugen Tong uitsteken dus misschien vergeet hij ze dan minder vaak Tong uitsteken
Ze stinken overigens wel heel erg!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:56

Laar schreef:
Ashquar schreef:

Haha en ze zijn ook voor zijn geheugen Tong uitsteken dus misschien vergeet hij ze dan minder vaak Tong uitsteken
Ze stinken overigens wel heel erg!

Ben nou wel héél erg benieuwd of het daar allemaal voor werkt Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:07

Ik ook Tong uitsteken ik heb een concentratieprobleem(PJE), dus ik ben benieuwd of het daar ook nuttig voor is Haha!

Mijn vader draaide het allemaal een beetje om en zei (wel voor de grap dus Knipoog ): "zou het niet kunnen dat jouw eczeem samenhangt met je concentratieprobleem"

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:20

Je kan natuurlijk ook concentratieproblemen hebben doordat je non stop aan het krabben bent. Clown
Ik heb geen idee of die dingen echt werken. Ik denk eigenlijk alleen als je er een heleboel van neemt.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:26

Hoi Doei!

Mag ik me hier ook melden??
Ik heb ook eczeem en heb vroeger ook alle middeltjes en zalfjes geprobeerd...
Nu heb ik proto pic (weet niet of ik het zo goed schrijf Tong uitsteken ) en dat werkt echt super!
Tuurlijk verdwijnt je eczeem niet voor altijd maar zodra je het er 2 keer op hebt gesmeerd
is het al een stuk minder na 3 keer het erop gesmeerd te hebben is het weg bij mij.
Ik smeer dan om de 2 dagen als het weg is en dan blijft het meestal weg..
Niet altijd want ik heb ook wel eens een week dat mn eczeem heel erg is...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:15

Ik heb ook eczeem.
Vroeger echt heel erg, nu alleen nog maar aan m'n linkerhand, tussen m'n vingers.. Scheve mond
HEEL vervelend! In de zomer heb ik er vaak meer last van, en dan ook in m'n knie en elleboogholtes..