Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sronnie schreef:Ben vandaag bij de fysio geweest voor mijn eerste echte behandeling, de vorige keer was een beetje praten en kijken hoe het te werk zou gaan.
Ben met volle moed er heen gegaan maar kwam alles behalve vrolijk thuisIk mag voortaan maar 1 keer in de week op een rustig paard gaan rijden, of ik breng mijn rug verder naar de malle moeren. Door een ongeluk met een paard heb ik destijds mijn rug en nek spieren beschadigd gehad, normaliter was dit niet gebeurd maar helaas door de fibro kon mijn lichaam die klap niet verwerken. Ik ben nadat ik zo goed als geen pijn meer had in mijn rug weer begonnen met rijden, maar ik train veelal jonge paarden en de ''apparte'' gevallen. Je raadt het waarschijnlijk al; mijn rug is niet meer goed
Ik zal waarschijnlijk helemaal stoppen met rijden, ik zie de lol er niet meer van in om op een super braaf paardje te gaan rijden, gewoon omdat ik altijd mn handen vol heb gehad aan die beestjes die opgevoed moesten worden.
Ik baal echt als een stekker, ben kwaad, teleurgesteld en vol emotie.
Tevens ga ik morgen achter krukken aan, ik heb met mijn fysio besloten dat ik die ga gebruiken om mijn moeilijke dagen wat beter door te komen.
Cyntje schreef:Anya dat is al geoppert hier in dit topic en daar was nogal wat ophef om
sronnie schreef:Allereerst iedereen een gelukkig nieuw jaar gewenst!
Net zoals cyntje kijk ik ook altijd een beetje sceptisch naar de kaarten waar een gezond 2007 staat, ook als het me gewenst wordt door mensen die dicht bij mij staan, met de mededeling dat het vast wel goed komt :|
Anya, hoe is het mogelijk dat ze jou eerst de diagnose fibro hebben gegeven en het later bleek dat het lyme is?
Mij lijkt het dat ze dat meenemen in de onderzoeken?
samantha21 schreef:ik wilde helemaal niet scepties, of negatief over komen hoor!
ik wilde eigenlijk alleen maar een hart onder de riem steken
Anya schreef:Ik kreeg Lyme in de periode dat Lyme nog heel erg onbekend was.
Ik heb eerst diagnose rheuma gehad, toen weke delen rheuma, toen zat het tussen de oren. Ze hebben nooit op Lyme getest. Toen kreeg ik i.p.v. gewrichtsklachten spier en peesklachten en moeheid: fibro diagnose.
Pas toen ik rare huidklachten kreeg en een grote zware plek op mijn been werd ik doorverwezen naar een huidarts. Die constateerde Lyme derde fase. Dat was de eerste keer dat ze op Lyme onderzochten (na 5 jaar) Als je het eenmaal zover hebt, is het niet meer te genezen. De bacterie verandert van vorm en gaat in je zenuwstelsel zitten. Daar tast ie spieren en pezen aan.