fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meys

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:36

Ja alle ritjes van en naar het ziekenhuis moet je goed opschrijven, wij geven ze ook altijd op.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:39

hallo Doei!
dat van die ritjes naar het ziekenhuis moet ik ook gaan onthouden
cyntje: wel behoorlijk *** dat zoiets niet vergoed wordt :S

Ik moet zo weer naar de kraker
ga dan zeggen dat ik misschien fibromyalgie heb, en of het wel verstandig is dat ik gekraakt wordt, omdat het alleen maar tot meer pijn leidt.

Had eerst nooit pij in mijn rug
en nu schiet het steeds in mijn rug als ik loop

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:39

sronnie schreef:
Ben vandaag bij de fysio geweest voor mijn eerste echte behandeling, de vorige keer was een beetje praten en kijken hoe het te werk zou gaan.
Ben met volle moed er heen gegaan maar kwam alles behalve vrolijk thuis Boos! Ik mag voortaan maar 1 keer in de week op een rustig paard gaan rijden, of ik breng mijn rug verder naar de malle moeren. Door een ongeluk met een paard heb ik destijds mijn rug en nek spieren beschadigd gehad, normaliter was dit niet gebeurd maar helaas door de fibro kon mijn lichaam die klap niet verwerken. Ik ben nadat ik zo goed als geen pijn meer had in mijn rug weer begonnen met rijden, maar ik train veelal jonge paarden en de ''apparte'' gevallen. Je raadt het waarschijnlijk al; mijn rug is niet meer goed
Ik zal waarschijnlijk helemaal stoppen met rijden, ik zie de lol er niet meer van in om op een super braaf paardje te gaan rijden, gewoon omdat ik altijd mn handen vol heb gehad aan die beestjes die opgevoed moesten worden.
Ik baal echt als een stekker, ben kwaad, teleurgesteld en vol emotie.

Tevens ga ik morgen achter krukken aan, ik heb met mijn fysio besloten dat ik die ga gebruiken om mijn moeilijke dagen wat beter door te komen.

Bloos!
Dit is écht een nachtmerrie!
Ach gut

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:10

@sronnie: ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je er nu helemaal de brui aan wilt geven. alleen bendenk je 100 keer voordat je dat doet. en als je het doet, doe je paarden spullen niet weg! waarschijnlijk kun je binnen kort heel goed die ontspannen ritjes gebruiken lijkt mij! het is toch heerlijk om een braaf paardje mee naar het bos te nemen en lekker even alles te vergeten?

verder veel sterkte!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:20

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik hoef niet meer gekraakt
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Had de vervangster van mijn manueel therapeut, en die zag meer heil in het masseren
ook met het oog op fibro
voordat ik ga rijden, fietsen, wandelen moet ik eerst zorgen dat ik al wat opgewarmd ben, dus rek en strek oefeningen doen
en alles wat ik doe moet nu met de laagst mogelijke weerstand, dus ook fietsen in een lichtere versnelling

Ze drukte bij mij op de aanhechtingen van de spieren ofzo Verward
dat deed bij mij pijn Verdrietig ongelovelijk

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:04

Hallo,

Mijn mama heeft ook fybromyalgie. We zijn samen aan het paardrijden begonnen. Maar nu sta ik er alleen voor. Het komt niet vaak voor maar vandaag was een dag waarop ik dacht: kan ze nu niet één keer mee gaan? Gewoon foto's nemen, ik miste haar echt. Maar nee, ze zet me af en komt me halen, ze gaat niet meer mee binnen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:09

Miauwpje, het zal voor je moeder waarschijnlijk te moeilijk zijn om mee naar binnen te gaan.
Misschien heb je het topic wat gelezen maar ik mag nu ook maar 1 keer in de week rijden op een braaf paard en dan niet te lang, het is gewoon rot dat zo'n ziekte dat kan veroorzaken.

Het neemt niet weg dat jij dat niet vervelend mag vinden, maar stel je voor dat jij niet meer zou kunnen rijden, zou jij het makkelijk vinden om mee naar binnen te gaan?
Sterkte ermee, voor je moeder maar ook voor jou Ja

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:02

Zij kan niet meer rijden. Dus daarom gaat ze niet meer mee. En ik begrijp het ook. Maar soms kan je zo boos zijn op die ziekte... . Ik hoop dat jij nog lang 1 maal op de week kan rijden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:55

hei mensen.
allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!
ik wens jullie allemaal een gezond 2007 en dat er maar veel
goeds mag zijn in dit jaar!

groetjes samantha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:56

Clown toch moet ik soms grijzen als ik een kaart krijg waarop staat een gezond 2007,... nu ik het in jou post zie Knipoog
Dan denk tja gezond, was het maar zo,...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:17

dankje samantha!
jij het zelfde
iedereen hier

begint al met een tegenslag
niks uit bloedonderzoek
fibro wordt steeds waarschijnlijker.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:21

Laten mensen met deze diagnose a.u.b. ook nog even heel erg goed naar de symptomen van Lyme kijken. Met name chronische lyme lijkt erop. En dat is toch een andere ziekte die anders behandelt wordt.

Ik heb chronische lyme en heel lang de diagnose fibro meegekregen. Bleek toch wat anders te zijn. Bij mij waren ze te laat! Dat hoeft niet zo te zijn.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:24

Anya dat is al geoppert hier in dit topic en daar was nogal wat ophef om Vork

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:26

Allemaal een heel gelukkig 2007! Met minder last dan in 2006... *zei ze positief*

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:30

Inderdaad *zei ze positief*. In de mate van het mogelijke.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 01:44

Cyntje schreef:
Anya dat is al geoppert hier in dit topic en daar was nogal wat ophef om Vork

25 pagina's lezen is me wat te veel. Hoezo dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:19

Omdat die persoon er maar over bleef door zeuren en ons zo,n beetje lyme ging aan praten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:17

Oh bedoel je dat. Nou dat zal ik niet doen. Het ging er mij om dat symptomen van die ziekte overeen komen. En beide ziektes zijn even onbekend in diagnose en behandeling.

Als voorbeeld: ik heb chronische lyme. Dat betekent dat al mijn spieren niet meer belast kunnen worden, dat ik last heb van pezen en aanhechtingen van pezen. En slijmbeursontstekingen. Verder behoorlijke moeheid en ook blauwe plekken. Toch heb ik chronische lyme. Maar behandeling van chronische lyme is anders dan van fibro... Daarom mijn waarschuwing om het in je achterhoofd te houden. Verder niks.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:02

Allereerst iedereen een gelukkig nieuw jaar gewenst!
Net zoals cyntje kijk ik ook altijd een beetje sceptisch naar de kaarten waar een gezond 2007 staat, ook als het me gewenst wordt door mensen die dicht bij mij staan, met de mededeling dat het vast wel goed komt :|

Anya, hoe is het mogelijk dat ze jou eerst de diagnose fibro hebben gegeven en het later bleek dat het lyme is?
Mij lijkt het dat ze dat meenemen in de onderzoeken?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:08

ik wilde helemaal niet scepties, of negatief over komen hoor!
ik wilde eigenlijk alleen maar een hart onder de riem steken Boos!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:21

sronnie schreef:
Allereerst iedereen een gelukkig nieuw jaar gewenst!
Net zoals cyntje kijk ik ook altijd een beetje sceptisch naar de kaarten waar een gezond 2007 staat, ook als het me gewenst wordt door mensen die dicht bij mij staan, met de mededeling dat het vast wel goed komt :|

Anya, hoe is het mogelijk dat ze jou eerst de diagnose fibro hebben gegeven en het later bleek dat het lyme is?
Mij lijkt het dat ze dat meenemen in de onderzoeken?

Ik kreeg Lyme in de periode dat Lyme nog heel erg onbekend was.
Ik heb eerst diagnose rheuma gehad, toen weke delen rheuma, toen zat het tussen de oren. Ze hebben nooit op Lyme getest. Toen kreeg ik i.p.v. gewrichtsklachten spier en peesklachten en moeheid: fibro diagnose.

Pas toen ik rare huidklachten kreeg en een grote zware plek op mijn been werd ik doorverwezen naar een huidarts. Die constateerde Lyme derde fase. Dat was de eerste keer dat ze op Lyme onderzochten (na 5 jaar) Als je het eenmaal zover hebt, is het niet meer te genezen. De bacterie verandert van vorm en gaat in je zenuwstelsel zitten. Daar tast ie spieren en pezen aan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:22

samantha21 schreef:
ik wilde helemaal niet scepties, of negatief over komen hoor!
ik wilde eigenlijk alleen maar een hart onder de riem steken Boos!

Oh maar ik bedoelde jou post ook niet hoor sorry Bloos
Het ging over kaartjes die ik binnen krijg,... waar dan opstaat een gezond 2007, doe mij dan maar een gelukkig 2007 en dat schrijven dan idd vaak mensen die je nader staan, en verder ga ik mee in de uitleg van Sronnie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:04

Anya schreef:
Ik kreeg Lyme in de periode dat Lyme nog heel erg onbekend was.
Ik heb eerst diagnose rheuma gehad, toen weke delen rheuma, toen zat het tussen de oren. Ze hebben nooit op Lyme getest. Toen kreeg ik i.p.v. gewrichtsklachten spier en peesklachten en moeheid: fibro diagnose.

Pas toen ik rare huidklachten kreeg en een grote zware plek op mijn been werd ik doorverwezen naar een huidarts. Die constateerde Lyme derde fase. Dat was de eerste keer dat ze op Lyme onderzochten (na 5 jaar) Als je het eenmaal zover hebt, is het niet meer te genezen. De bacterie verandert van vorm en gaat in je zenuwstelsel zitten. Daar tast ie spieren en pezen aan.

Ik heb de diagnose Fibro maar heb ook wel eens tekenbeten gehad met rare plekken erna. Toen heb ik een kuur gehad en volgens mij is er toen ook bloed opgestuurd. Zou het dan mogelijk zijn dat ik ondanks de kuur toch lyme heb opgelopen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:09

ja want schijnt dat de bloedtesten in NL niet afdoende zijn,...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:11

Ik moet toch een afspraak maken bij mijn huisarts voor mijn rijbewijs, ga ik meteen even vragen of ik in die 8 jaar onderzoeken wel getest ben op lyme, ga er wel vanuit dat het gewoon gedaan is Ja