[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:30

Ik heb vanmorgen nog in de spiegel gekeken dus ik schrik niet zo gauw.

SaskiaB

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:28

Idd we zijn wel w at gewend

ik ben geopereerd, boel was een beetje ontstoken vanbinnen, dus dan halen ze dit soort grapjes uit in het ziekenhuis

http://www.mijnalbum.nl/Foto=J7N4B44O

heb even geen recentere foto dit is sept/okt vorig jaar

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 22:40

Oe Sas, dat ziet er pijnlijk uit.
Wat was dat precies?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:50

Auw, dat ziet er pijnlijk uit.

Ik ga morgen de huisarts bellen om een afspraak te maken. Ik hoop dat door het hier op te schrijven ik een soort van stok achter de deur heb.
Ik heb trouwens nog een stok achter de deur want mijn vriend heeft met donderdag ten huwelijk gevraagd en aangezien je de rest van je leven naar je trouwfoto's moet kijken wil ik dan graag een mooi maatje hebben.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:56

oeii soeskia dat moet niet prettig hebben aangevoeld..

Nou Katja gefeliciteerd met je aanzoek!!:D
Dat is zeker een stok achter de deur, ik weet zeker dat je er erg blij van zou voelen als het achter de rug is.

Ik ben vrijdag wezen shoppen en allemaal leuke setjes kunnen aandoen! Ik heb zelf voorgevormde bh´s kunnen kopen... Het is wel even wennen hoor om naar van die leuke setjes te kunnen kijken en ze ook te kunnen passen. Ik vind ze er nog steeds zo klein uitzien namelijk.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:33

Gefeliciteerd katja

En ik had een stuk darm dat flink onstoken was, en dat ging afsluiten dus moest het er snel uit. Anders had het nog wel even kunnen wachten tot er een andere chirurg was die het via lacroscopie kon doen, en dan heb je horizontaal een litteken onder je onderbroek, maar helaas

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:47

Klinkt als een pijnlijk verhaal Soeskia.

Ik ben net heel dapper geweest en heb een afspraak met de huisarts gemaakt. Ik ga maandag om 9.30u.
Kon ook al morgen terecht maar dat was me net te spannend.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:49

Katja, wat dapper dat je de eerste stap hebt gezet!

En nou niet terugkrabbelen voor maandag hè!

Gefeliciteerd trouwens, wat leuk dat je gaat trouwen!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:31

@Soeskia: Poeh ziet er pijnlijk uit zeg..wooww

@ katja: Goed zo!!! Gewoon verstand op nul en doorzetten!!niet terugkrabbelen.

Ik moet morgen naar de anesthesist..ook erg spannend!!

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:39

Gefeliciteerd Katja!! En inderdaad goed dat je nu de 1ste stap genomen hebt!

@ ellebelletje: succes morgen bij de anestesisist!!

EN voor de mensen die al een bvk hebben gehad heb ik nog even een vraag..... ik ben nu bijn 1,5 week geleden geopereerd en nu was ik van plan om woensdag voor een paar uurtjes naar school te gaan, ook omdat ik een kleine presentatie moet geven. Denken jullie dat dit te snel is? Ook ben ik al beetje bezig met bepaalde dingen zoals boodschappen doen met me moeder vandaag zelf klein beetje me stal uitgemest. Het voelt allemaal wel goed, maar ben bang dat ik misschien toch iets te snel gaat.... wat denken jullie????

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:48

Zolang het allemaal goed voelt moet je het gewoon doen, zolang je maar niet gaat forseren!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:52

Heel veel succes Ellebelletje.

Corine: ik denk dat het geen probleem is zolang je maar echt heel goed naar je lichaam luistert en bij twijfel niet doen.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:24

Idd luisteren naar je lichaam ik zat ook een week na de bvk al op school. Nam alleen geen boeken mee.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:27

Katja, gefeliciteerd met het aanzoek, super!
En top dat je de stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan. Is wel een goede stok achter de deur, zo'n bruiloft. Je wil op je mooist zijn op zo'n dag.

Ellen, succes bij de anesthesist.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:12

hoi allemaal..

daar ben ik weer

'verfrissend" gesprek gehad bij klaas vaak...helaas heb ik ook gelijk een bloedonderzoek moeten ondergaan...(bahbah) heel mijn armpje is bont en blauw van dat kleine naaldje.

Ze gaan ook de plooien onder mijn oksels weghalen..de zogenaamde axillaire plooien. Vandaar dat ik 5/6 weken mijn armen niet omhoog mag hijsen (schat...wil je die puist op mijn voorhoofd uitknijpen..ik mag mijn armen niet omhoog doen..hahahahahah nee geintje hoor!)

Spannend...ik moet me op 19 juni om 07:00 in de ochtend melden bij de receptie en wordt dan waarschijnlijk als 1e of als 2e geholpen!

...komt dichterbij...

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:44

Na je bvk wil je je armen ook niet omhoog brengen want dat voelt echt niet prettig (bij mij niet iig) Je zult er nog versteld van staan hoeveel je je borstspieren gebruikt... ik dacht eigenlijk niet zo vaak. Maar bijna bij alles waar je je armspieren bij gebruikt komen je borstspieren aan te pas.

Een groot voordeel van het niet gebruiken van je armen is dat je flink wat buikspieren gaat kweken. Kom maar eens uit je bed zonder je armen te gebruiken bijvoorbeeld.

Nog een weekje.... dan worden mijn littekens volgespoten met troep... nou maar hopen dat ik over 3 maanden prachtige littekens heb zoals ze horen.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:52

poeh das waar ook!

Ik vrolijk de volgende dag uit bed komen en mezelf op mijn armen afzetten...wwhhaaa da doet volgens mij echt gruwelijk pijn

Vandaag gaat trouwens niet zo lekker....ontzettend pijnlijk steken in mijn rechtborst..en ik ga me dan gelijk druk lopen maken over wat het kan zijn Echt alsof er een soort naald binnenin steeds aan het pikken is!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:02

Ik heb ook wel eens van die steken in mijn borsten. Geen idee waar het van komt maar ik heb het al jaren en het wordt niet erger en ik leef ook nog.

Spannend Flair ik hoop echt dat het werkt.

Ik geloof dat ik maar flink buikspieroefeningen moet gaan doen voor ik onder het mes ga dan kom ik in ieder geval overeind. Of ik moet na die tijd bij mijn vader logeren die heeft in de logeerkamer zo'n bejaardenbed wat hoger is en die je helemaal omhoog kunt laten komen. Ook erg handig als ik in volle galop tegen een boom vliegt kan ik je zeggen.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:15

Katja schreef:
Ik heb ook wel eens van die steken in mijn borsten. Geen idee waar het van komt maar ik heb het al jaren en het wordt niet erger en ik leef ook nog.

Spannend Flair ik hoop echt dat het werkt.

Ik geloof dat ik maar flink buikspieroefeningen moet gaan doen voor ik onder het mes ga dan kom ik in ieder geval overeind. Of ik moet na die tijd bij mijn vader logeren die heeft in de logeerkamer zo'n bejaardenbed wat hoger is en die je helemaal omhoog kunt laten komen. Ook erg handig als ik in volle galop tegen een boom vliegt kan ik je zeggen.

Hhahhaa ....dat worden elke dag een flink aantal buikspieroefeningen!
Wat zal ik dadelijk een wasbordje hebben

Mijn vriend zal nog jaloers zijn hahahaha

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:34

ik was gister in de sportschool, en dan vind ik, ondanks dat ik niet de dunste ben, mijn zijkant nog altijd leuk omdat ik onder mijn boobs door kan kijken

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:10

Wat voor steken zijn het precies waar jullie last van hebben?

Ik heb het weleens maar dan voel ik het erg bij het inademen, kan minder lucht nemen omdat ik dan een steek krijg. Diep in mijn borst. De dokter kwam er bij mij niet uit wat het was, de fysiotherapeute kwam erachter dat mijn ribben vastzaten en daar kwam het vandaan. Ik had voor mijn operatie een slechte houding door de zwaarte van mijn borsten en had ook eigenlijk altijd mijn rug/nek/schouders vastzitten en dus ook regelmatig mijn ribben.

Dat kan het dus bijvoorbeeld zijn...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:28

Dat wat jij beschrijft heb ik ook wel eens maar de steken waar ik het over had zijn anders. Die zitten echt in mijn borsten alsof iemand daar de boel aan het verbouwen is maar de narcose vergeten is.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:20

Hmm dat is wel apart, heb ik nooit gehad voor mijn operatie. Nu heb ik weleens vage steken of tintelingen of trekkerig gevoel, maar dat is echt puur in de littekens omdat die niet goed zijn.

Voor degenen die geen idee hebben wat er met mijn littekens is

http://www.dermatografie.nl/littekens.html

Dan lijken mijn littekens het meest op de foto van degene met het grote litteken op de wang.

Hypertrofisch litteken
Een hypertrofisch litteken is een verdikt rood litteken, dat zich niet uitbreidt buiten het oorspronkelijke wondgebied; het jeukt vaak en prikt. Meestal worden hypertrofische littekens in de loop der jaren dunner en minder dik. Het afplakken van dergelijke littekens met siliconenpleister of siliconen-gel maakt de littekens sneller minder dik en rood. Ook kan het inspuiten met corticosteroïden daarbij helpen.
Mochten de genoemde behandelingsmethoden onvoldoende helpen dan kan besloten worden tot chirurgische verwijdering van het hypertrofisch litteken, om zodoende een nieuwe wond en daarna litteken te laten ontstaan, dat een nieuwe kans heeft op ongecompliceerde wondgenezing; toepassing van siliconengel en siliconenpleister, eventueel aangevuld met corticosteroïden is dan zeker ook aangewezen.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:03

flair schreef:
Hmm dat is wel apart, heb ik nooit gehad voor mijn operatie. Nu heb ik weleens vage steken of tintelingen of trekkerig gevoel, maar dat is echt puur in de littekens omdat die niet goed zijn.

Voor degenen die geen idee hebben wat er met mijn littekens is

http://www.dermatografie.nl/littekens.html

Dan lijken mijn littekens het meest op de foto van degene met het grote litteken op de wang.

Hypertrofisch litteken
Een hypertrofisch litteken is een verdikt rood litteken, dat zich niet uitbreidt buiten het oorspronkelijke wondgebied; het jeukt vaak en prikt. Meestal worden hypertrofische littekens in de loop der jaren dunner en minder dik. Het afplakken van dergelijke littekens met siliconenpleister of siliconen-gel maakt de littekens sneller minder dik en rood. Ook kan het inspuiten met corticosteroïden daarbij helpen.
Mochten de genoemde behandelingsmethoden onvoldoende helpen dan kan besloten worden tot chirurgische verwijdering van het hypertrofisch litteken, om zodoende een nieuwe wond en daarna litteken te laten ontstaan, dat een nieuwe kans heeft op ongecompliceerde wondgenezing; toepassing van siliconengel en siliconenpleister, eventueel aangevuld met corticosteroïden is dan zeker ook aangewezen.

Sooooww dat ziet er heftig uit!! Poeh!
Heb je nog kans dat ze de littekens toch weer "normaal' krijgen?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:53

Ik hoop dat het inspuiten met corticosteroïden jou gaat helpen. Anders zou je nog kunnen proberen om er eens door een natuurgeneeskundige naar te laten kijken. Mijn vriend heeft ook een dergelijk litteken alleen is dat maar een klein stukje dus minder vervelend en ik heb hem laten smeren met een littekenolie die ik van een natuurgeneeskundige had gekregen (voor een paard ) en daardoor is het litteken toch wel een heel stuk mooier geworden terwijl die siliconengel echt helemaal geen verbetering gaf.