Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:Ik heb ook wel eens van die steken in mijn borsten. Geen idee waar het van komt maar ik heb het al jaren en het wordt niet erger en ik leef ook nog.
Spannend Flair ik hoop echt dat het werkt.
Ik geloof dat ik maar flink buikspieroefeningen moet gaan doen voor ik onder het mes ga dan kom ik in ieder geval overeind.Of ik moet na die tijd bij mijn vader logeren die heeft in de logeerkamer zo'n bejaardenbed wat hoger is en die je helemaal omhoog kunt laten komen. Ook erg handig als ik in volle galop tegen een boom vliegt kan ik je zeggen.
flair schreef:Hmm dat is wel apart, heb ik nooit gehad voor mijn operatie. Nu heb ik weleens vage steken of tintelingen of trekkerig gevoel, maar dat is echt puur in de littekens omdat die niet goed zijn.
Voor degenen die geen idee hebben wat er met mijn littekens is
http://www.dermatografie.nl/littekens.html
Dan lijken mijn littekens het meest op de foto van degene met het grote litteken op de wang.
Hypertrofisch litteken
Een hypertrofisch litteken is een verdikt rood litteken, dat zich niet uitbreidt buiten het oorspronkelijke wondgebied; het jeukt vaak en prikt. Meestal worden hypertrofische littekens in de loop der jaren dunner en minder dik. Het afplakken van dergelijke littekens met siliconenpleister of siliconen-gel maakt de littekens sneller minder dik en rood. Ook kan het inspuiten met corticosteroïden daarbij helpen.
Mochten de genoemde behandelingsmethoden onvoldoende helpen dan kan besloten worden tot chirurgische verwijdering van het hypertrofisch litteken, om zodoende een nieuwe wond en daarna litteken te laten ontstaan, dat een nieuwe kans heeft op ongecompliceerde wondgenezing; toepassing van siliconengel en siliconenpleister, eventueel aangevuld met corticosteroïden is dan zeker ook aangewezen.