Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Wendy_Kila schreef:Ben het gedeeltelijk met jullie eens. Paar pagina's geleden staat echter ook dat met de grote hoeveelheid mensen die de pil gebruiken, en bij correct gebruik nog een paar duizend zwanger worden.
Een paar duizend van de hoeveel? Dat soort aantallen heb je niet veel aan, percentages zeggen meer.
En bewezen is dat bij correct pilgebruik de kans op zwangerschap 0,1% is, in tegenstelling van wat sommige mensen willen laten geloven.
En zeg nou eerlijk, wat is makkelijker: de pill de schuld geven van de zwangerschap of jezelf?
Kieffertje schreef:Kleine aanvulling/correctie: De pil is voor zo'n 99,98%-99,99% veilig, mits op de juiste manier geslikt. Dat betekent dus een kans van 1 of 2 op duizend dat je door de pil heen zwanger wordt. Op de ongeveer 1,5 miljoen slikkende vrouwen in Nederland zijn dat dus 1500 tot 3000 vrouwen.
Slik je de pil én gebruik je een condoom, wordt het nog veiliger natuurlijk. De condoom is voor zo'n 98% veilig. De kans dat het dan nog fout gaat (ervanuitgaande dat de pil voor 99,9 veilig is) is 0,02x0,001=0,0002 (2%x0,1%). Dat betekent 300 vrouwen op de 1,5 miljoen.
Correct me if I'm wrong
Wendy_Kila schreef:@ Woogy:
Phoe, een jaar van te voren!! Toch iets meer dan ik had verwacht. Nu maakt het mij niet zo veel uit, maar moet het toch maar bij vriendlief voor mekaar zien te krijgen dat hij ervoor zorgt dat er dan geen kindje eerder komt dan gepland
Dat je foliumzuur moet slikken wist ik inderdaad, maar dat is pas als je zwanger bent volgens mij...
Handig zo'n mammieMijn moeder doet crisisopvang, dus heb ook al meer poepluiers schoongemaakt dan menig ander van mijn leeftijd
Citaat:Foliumzuur is een belangrijke B-vitamine, die een rol speelt bij de aanmaak van DNA. Ons lichaam maakt zelf geen foliumzuur aan, maar is voor deze vitamine afhankelijk van de voeding. Om er dagelijks voldoende van binnen te krijgen zouden we veel meer groente en fruit moeten eten, zoals citrusvruchten, broccoli of spruitjes. Foliumzuur als voedingssupplement mag ook. De laatste ontwikkeling: foliumzuur in een huidtherapeutische dagcrème. Foliumzuur komt in de meeste voedingsmiddelen voor, maar vooral in volkorenproducten, groente en fruit. Deze B-vitamine speelt een belangrijke rol speelt bij de aanmaak van DNA. Dit zijn de moleculen waarin erfelijke eigenschappen van onze lichaamscellen worden bewaard.
Het ministerie adviseert niet voor niets vrouwen die zwanger zijn, of dat willen worden, dagelijks 400 microgram foliumzuur als voedingssupplement in te nemen. Extra foliumzuur verkleint namelijk de kans op een baby met een aangeboren afwijking, zoals een open ruggetje of een ander neuraalbuis-defect.
simongek schreef:Zijn er hier mensen die gestopt zijn met de pil? Hoe lang duurde het voordat de menstruatie weer op gang kwam.?![]()
Weet ik hoeveel geduld ik nog moet hebben.
Morris schreef:Ik ben gestopt met de pil, ik lees dat sommigen niet direct ongesteld worden. Bij mij niet het geval.
De eerste keer na 26/27 dagen, en de tweede keer na 27 dagen.
Best keurig, vind ik zelf. Maar het is wel weer heviger en langer dan met pilgebruik.
Cer schreef:Even tussendoor, voor de (aspirant) spiraaldraagsters..
Heb ik vorig jaar september de spiraal laten plaatsen, krijg ik gisteren een rekening van 1100 euro in de bus.....![]()
Voor de aspirantjes wel iets om na te vragen bij het ziekenhuis, waar ze de factuur heensturen!
En voor de draagsters... hadden jullie dat ook???
sandorra schreef:Tja ik heb een vraagje.
Ik ga namelijk vanaf februari de dienst in. (bij de landmacht).
Ben nu 22 jaar en heb nog nooit een anticonceptie middel of wat dan ook gebruikt. (tot nu toe nog niet nodig gehad;) )
Mijn vraag is omdat ik straks de dienst in ga lijkt het mij niet echt prettig daar (tjah hoe zeg je dat ?) ongesteld te worden.
Is er ook iets waarbij je helemaal niet meer ongesteld wordt?
De pil lijkt mij voor mijzelf niet zo'n goed idee. aangezien ik er toch helemaal niet om ga denken en je alsnog ongesteld gaat worden.
Wie o wie heeft er tips!
Alvast bedankt
Cer schreef:Even tussendoor, voor de (aspirant) spiraaldraagsters..
Heb ik vorig jaar september de spiraal laten plaatsen, krijg ik gisteren een rekening van 1100 euro in de bus.....![]()
Voor de aspirantjes wel iets om na te vragen bij het ziekenhuis, waar ze de factuur heensturen!
En voor de draagsters... hadden jullie dat ook???
sandorra schreef:Tja ik heb een vraagje.
Ik ga namelijk vanaf februari de dienst in. (bij de landmacht).
Ben nu 22 jaar en heb nog nooit een anticonceptie middel of wat dan ook gebruikt. (tot nu toe nog niet nodig gehad;) )
Mijn vraag is omdat ik straks de dienst in ga lijkt het mij niet echt prettig daar (tjah hoe zeg je dat ?) ongesteld te worden.
Is er ook iets waarbij je helemaal niet meer ongesteld wordt?
De pil lijkt mij voor mijzelf niet zo'n goed idee. aangezien ik er toch helemaal niet om ga denken en je alsnog ongesteld gaat worden.
Wie o wie heeft er tips!
Alvast bedankt
crazy_funky schreef:ik heb een paar blz gelezen maar heb mijn vraag niet gezien.. dus sorry als ie er toevallig wel is.. dan heb ik erover heen gelezen..
maar ik wil dus beginnen met de pil..
maar als ik naar de huisarts ga om de pil te halen krijg ik die dan ook gelijk mee?
of moet ik dan wachten tot mijn volgende menstruatie?
ben het morge voor het laast.. dus wou hem dan gaan halen als het mogelijk is..
en ik hoorde ook dat de pil pas echt begint te werken na 2 maanden?? klopt dat of is dat onzin..?