Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 12:48

Hahaha ja die maten slaan soms echt nergens op!

Inderdaad lang kind! Mij dochter was 56 cm en was al lang met 4 weken :P

De 28e mogen we weer meten en wegen (+vaccinatie). Ze is in ieder geval dik genoeg :+

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 14:37

Vorige week flink ziek geweest en vermoedelijk borstontsteking gehad. 39.3 graden koorts met paracetamol, dus uiteindelijk naar de huisartsenpost gegaan. Allerlei onderzoeken gedaan, alleen ze konden niks vinden, ook niet in mijn borsten. Wel flink verhoogde ontstekingswaarden, 160 ipv maximaal 20, dus aan de antibiotica. Deze sloeg gelukkig na een paar dagen aan.

Inmiddels weer hersteld, alleen heel bang voor nog een borstontsteking. Hij is gekomen namelijk door flinke overproductie. Op advies van de lactatiekundige pas minder minuten gaan kolven op het moment dat ik drie keer de hoeveelheid kolfde die zij kreeg. Dat in combinatie met meer aan de borst leggen en minder vaak kolven, zorgde voor zoveel stuwing dat er borstontsteking van kwam.

Gelukkig doet de kleine meid het heel goed. Ze groeit als kool en is heel tevreden. We zijn echt dol op haar <3

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 20:25

Oef heel pittig maritgalinda! Fijn dat je een aanpak hebt om nog een borstontsteking te voorkomen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Ja die tieten icm borstvoeding is wel hogere wiskunde af en toe hoor.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

ja en als het eenmaal loopt, dan is het gelukkig wel heel makkelijk. Bij mij was afbouwen net zon opgave als het begin hahahah.