Heb deze morgen operatie gehad, ben alweer thuis. Benieuwd wat het gaat geven als verdoving is uitgewerkt.
Manadeluca
Geplaatst: 21-02-25 16:50
Ik heb een mastectomie gehad, een pijnstiller na de intraveneuze pijnstiller heb ik gehad en dat was voldoende. Het was vooral mentaal dat het moeilijk was. Maar dat beterde in stijgende lijn na dag twee. Wel 18 dagen rondgelopen met de redon,daarna mocht deze ook uit.
Heel veel moed dames.
SansaS
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-25 16:58
jokari schreef:
Babydons ! Mijne ziet er net zo uit.
Heb deze morgen operatie gehad, ben alweer thuis. Benieuwd wat het gaat geven als verdoving is uitgewerkt.
Wat fijn je alweer thuis bent! Is het meegevallen?
jokari
Geplaatst: 21-02-25 17:08
Ja, ik heb echt niks meegekregen van de ingreep zelf (gelukkig ), ontwaken ging ook goed alleen lag ik heel erg te rillen, toen hebben ze een buis vetbonden met blazer met warme lucht onder mijn 4 dekens gestoken en daarmee was het na een kwartiertje over. Ademhaling zakte af en toe ook wat weg maar goed ik heb al sinds het begin van mijn behandeling erge last met mijn ademhaling dus ook niks onverwacht. Heb half uurtje zuurstofmasker op gehad en later was het telkens weer goed op te vangen met af en toe bewust diep in en uit te ademen. Eens ik op weer op de kamer was, werd ik eigenlijk vriendelijk verzocht zo snel mogelijk op te krassen wegens ernstig beddentekort.
Dat was nog wel effe onhandig want aangezien ik in eerste instantie gepland stond om te moeten overnachten, was mijn vrouw terug naar huis gegaan in afwachting tot de bezoekuren zouden startten.
Maar goed, al bij al kon het niet beter gaan (voorlopige eerste testen zijn ook negatief) dus ik ben een tevreden mens.
Dat is snel, ik ben van woensdag tot zaterdag moeten blijven. Eigenlijk tot zondag maar herstelde goed.
jokari
Geplaatst: 21-02-25 17:23
Jouw operatie was ingrijpender hé Ik had gelukkig borstbesparend en maar 2 of 3 okselkliertjes. Plus ik stond als eerste op het programma, oorspronkelijk stond ik er als laatste op, dan zou het niet meer gelukt zijn om dezelfde dag naar huis te gaan. Ik gok dat de eerste onverwacht geannuleerd heeft en ik daarom naar voor brn gehaald.
Wat fijn dat je lekker thuis bent Jokari en dat het goed is gegaan
En SansaS lekker in het zonnetje. Ik vond het echt wel even lekker zonnetje op mijn bolletje. Later ging het harder waaien toen vond ik het gelijk fris.
Ik word nog steeds achtervolgd door te lage bloedwaarden
Vandaag bij oncoloog geweest en is nog steeds errug laag. Doen 3 maart nog een keer prikken. Voor de operatie is het niet perse heel erg dat kon wel maar ze zei laten we nog een keer prikken om te weten of het dan nog zo is en zo ja kunnen ze in AvL er rekening mee houden wanneer er bijvoorbeeld veel bloedverlies is dat ze weten ik al laag zat.
Ze zei overigens wel dat ik echt extreem goed de chemo door gekomen was. Dat maakte ze niet vaak mee blijkbaar.
Ze moest ook best lachen toen ik zei dat ik weer 4x in de week paard rij en 2x per week krachttraining doe
Dan spookt ook n og wel eens het ''helpt het dan wel'' door je hoofd maar dat zegt ook niks Aan mijn bloed zie je ook wel dat mijn lijf enorm onder de indruk geweest is.
Ik leef nog steeds op neutrofielen van 0,7
jokari
Geplaatst: 22-02-25 09:20
0,7 Da’s héél laag.
SansaS
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-25 21:01
Ik hoop dat de kanker net zo goed onder de indruk is ervan als mijn bloed
Hier vandaag weer gereden na paar dagen niet door een overbelaste hand. Oncoloog zei nog door paardrijden misschien? Niet van de rare dingen zeggen
Nog maar even een weekje ervan genieten plus wedstrijd zaterdag voor het straks 3 hele maanden niet meer mag op paard.
Zelfs 4 jaar na de hele behandeling blijft de jaarlijkse mammografie spannend maar ik mag weer een jaar wegblijven
Mooi nieuws!
Ik voel me sinds gisteren echt slecht. Ik hou niks binnen en voel me echt ellendig. Net ziekenhuis gebeld en ik moet loperamide innemen en vanmiddag terugbellen