Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Texas02 schreef:Is dat wel iets waar je weer uit komt, dat rouwproces van niet meer kunnen werken? Soms denk ik echt ik heb er vrede mee als het blijft zoals het is, maar andere dagen kan ik mezelf maar nauwelijks aankijken in de spiegel.
Earth schreef:ivy_power89 schreef:Ik ben chronisch ziek.
Zeer instabiel ernstig astma, meerdere ZH opnames per jaar, 100% afgekeurd, zwaar depressief.
Waar ik bijv best wel moeite mee heb, is de (goedbedoelde!!!) uitspraak, ik heb zo'n bewondering voor je doorzettingsvermogen. Dan denk ik, doorzettingsvermogen??? Ik zal wel MOETEN.
Maar ik snap dat dat anders overkomt op mensen.
Ik heb behoorlijk overgewicht door zwaar prednison gebruik in combinatie van minder kunnen bewegen. Maar mensen lijken dat niet helemaal te snappen. Vooral op de socials wordt ik soms echt afgemaakt wat zorgt dat ik van mezelf weinig post..... ik schaam me gewoon voor mijzelf
En die afkeuring waardoor ik een Wia ontvang, mensen zien dat als een cadeautje, wat lekker zo'n zakcentje. Ik zou willen dat ik dat ook had....
Haha dat herken ik wel. Dan denk ik 'ja vet goed he'. Maar ondertussen denk ik als ik niet door vecht dan wordt dat mijn dood. Ik wil helemaal niet hoeven vechten.
Ik heb wat doorgelezen maar te moe om het meeste echt binnen te laten komen.
Waar ik wel nog op wilde reageren. Ik had eerder altijd een vooroordeel over mensen die niet werkte maar wel een (of meerdere) eigen paard hadden. Dan dacht ik maar dat is toch een luxe 'product', dat kun je toch niet hebben als je in de wia zit?
Maar toen heb ik dat ervaren met een vriendin van mij en zag ik dat haar paard echt de reden was voor haar om te leven, om elke dag de deur uit te stappen en iets te ondernemen. En zij reed dan niet eens zelf, maar het ging echt erom dat ze wat om handen had. En soms redde ze het echt niet, dan kon dat wel een dagje maar het gaf haar juist zoveel regelmaat en een doel in het leven.