Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:34

Oh wat fijn een goede echo, Elske <3
Begrijp dat focussen moeilijk is nu, straks een klein feestje na het werk :D !

Ik wilde ook een regenbroekje voor Odet, maar ze hadden ze alleen nog in Feel zijn maat :Y) Ik probeer me verder ook wel in te houden nog (overtuigd zichzelf :+ ). Alleen weet ik dat dat soort dingen snel uitverkocht zijn bij de zeeman hier, dus vandaar :)
Laatst bijgewerkt door s_v op 30-08-24 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:35

Oh s_v, lieve pakjes! Dat derde pakje heb ik ook gekocht, maar dan de versie zonder schouderversierseltjes <3

Eske: wat fijn van de goede termijnecho!

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:35

Kleertje...wat leuk!!

Wij moeten eerst een kamer leeghalen en ombouwen voor ik spullen mag kopen van mijn man :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:37

Als het aan mij lag had ik de hele prenatal en hema al leeggekocht, maar ik moet ook even afwachten :')

Mijn thuiskantoor wordt de babykamer, dus hoe graag ik die ook wil inrichten, wil nog niet aan de keukentafel werken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:38

Eske_B schreef:
Interessant om te lezen hoe iedereen het verdeelt! Wij moeten het daar nog wel over hebben, ook kijken naar opvang enzo.

Heb je waarschijnlijk al veel gehoord, maar wees hier op tijd mee. Het kan zomaar een jaar of langer duren voor er een plek is. Mijn garnaaltje stond al vanaf 6 weken op de wachtlijst :+ (goed, ik moest een wijziging voor m'n dochter regelen, dus toen maar gelijk doorgegeven). Bij m'n dochter was ik twee jaar geleden veel te laat; op de woensdag kon ze vervolgens nog snel terecht, maar de donderdag (populaire dag) heeft ruim een jaar geduurd.

Mooie buik s_v!

Hier vanochtend de nodige buisjes bloed laten tappen voor de nipt. Ging gelukkig goed en ondanks de hoeveelheid (en nuchter) niet flauw geworden dit keer. Maar ik ben blij dat dat erop zit. Nu dinsdag de 13 weken echo en dan afspraak maken voor geslachtsecho. *\o/*

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:40

Ja die zag ik ook, Solleke. Die had een knoopje aan de bovenkant, leuk ook <3

Haha Jolliegirl, onze kleine uk moet bij ons op de slaapkamer, want we hebben maar 2 kinderkamers. Voordat die een kamertje krijgt moet eerst half ons huis gerenoveerd (nieuw dak, muurtje erbij, kamers onder het dak, ...), dus gelukkig moet ik niet zo lang wachen :))

Maar ik moet mezelf ook wel echt wat in houden nu. Wil graag nog even de 20 weken echo afwachten in ieder geval (over 3 weken al weer :wow: ). Daarna wil ik wel graag echt uit gaan kijken naar wolletjes in promo, die zijn super duur, maar voor een winter baby lijken ze me wel fijn!

En ik wil graag een artipoppe draagzak (een specifieke), mocht ik die tweedehands tegenkomen koop ik die ook al. Hoewel ik mijn man al wel subtiel heb getipt voor mijn verjaardag over 2 weken O:)

Edit; Moest je nuchter zijn voor de NIPT, mylittlejoy?

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:47

Wat een leuke kleertjes s_v! En een mooi buikje.
En fijn van de goede echo Elske!

Hier mag ik pas wat kopen na de 20 weken echo die is volgende week vrijdag. Dan weet ik hopenlijk ook wat het word.
Laatst bijgewerkt door AvHdG op 30-08-24 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:51

Ze deden zowel de nipt als de rest (glucose, ijzer, vit D, etc.). Mij was verteld dat je voor de glucose nuchter moest zijn, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ze "dat zwangere vrouwen niet aan willen doen". Dus ik heb nu geen idee of het wel of niet hoefde.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 12:00

s_v schreef:
Oh wat fijn een goede echo, Elske <3
Begrijp dat focussen moeilijk is nu, straks een klein feestje na het werk :D !

Ik wilde ook een regenbroekje voor Odet, maar ze hadden ze alleen nog in Feel zijn maat :Y) Ik probeer me verder ook wel in te houden nog (overtuigd zichzelf :+ ). Alleen weet ik dat dat soort dingen snel uitverkocht zijn bij de zeeman hier, dus vandaar :)

Hier stond er een rij voor de regenbroekjes :')
We waren net op tijd. Ik snap het wel want die van de HEMA zijn makkelijk 6 keer zo duur.

Wij (lees mijn man) gaan dit weekend beginnen aan de peuter kamer voor onze zoon. Er moeten wat muurtjes mooi gemaakt worden, gezellig fotobehang erop, verven, raambekleding en dan kunnen we zijn kast erin gaan zetten. Daarna kan de commode “leeg” en kan ik echt gaan vullen met spullen voor de mini. Had gisteren wel de new born kleertjes van onze zoon erbij gepakt. Ik had verwacht dat ik ze meteen goed zou vinden voor de mini to be maar ben niet helemaal tevreden. De kleertjes horen echt bij mijn zoontje niet bij mini.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 12:54

Oooh dat boxpakje van die 2e foto... Mijn zoontje leefde echt in die dingen als newborn!!! Zo ideaal, met d eknoopjes en geen gedoe over het hoofdje.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:05

mylittlejoy schreef:
Ze deden zowel de nipt als de rest (glucose, ijzer, vit D, etc.). Mij was verteld dat je voor de glucose nuchter moest zijn, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ze "dat zwangere vrouwen niet aan willen doen". Dus ik heb nu geen idee of het wel of niet hoefde.

Bij mij zij ze dat ze het wel aanraden, maar dat met een beetje eten het ook kunnen zien. En als het te hoog is qua suikers, dat je dan nog eens moet voor check.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:28

Oh glucose testen ze hier apart op 24 weken, met zo'n suikerdrankje, dat moet wel nuchter inderdaad. Weer zo'n verschil tussen BE en NL :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:35

mylittlejoy schreef:

Was niet nodig geweest, gelukkig is het goed gelukt bij je. Fijn zeg.

Ik moet nog een week op de uitslag wachten denk ik. Ben er ook totaal niet mee bezig of nerveus voor.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 13:35

s_v schreef:
Oh glucose testen ze hier apart op 24 weken, met zo'n suikerdrankje, dat moet wel nuchter inderdaad. Weer zo'n verschil tussen BE en NL :o

In Nederland heb je ze allebei als je pech hebt :')

Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik nog een derde keer (lunchcurve test, dat nooit meer).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:40

Hier vandaag ook weer een goede echo.
We wouden weten of het een jongen of meisje was...
Tsja...
Niet gelukt _O-

Het was lekker aan t dobberen en zwemmen. Benen gekruist rechterarmpje aan t hoofd en links onder de kin.
De frauenartz moest er nog om lachen, vette chillpose :Y)
Maarja... over 4 weken dan maar weer _O- nieuwe ronde nieuwe kansen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:50

En op hoeveel weken was dit?

Zouden ze bij een 13 weken echo ( die wij op 14 weken hebben) ook kunnen kijken voor het geslacht? Of zullen ze dit niet doen omdat het een medische echo is?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:36

Volgens het boekje 17+2
Volgens berekening hoe groot de baby is 18 weken.
Eigenlijk wouden we het eerst niet weten _O-
Maarja iets met wisselende mening qua geslacht willen weten _O- _O-
Oeps.....
Ik ben trouwens eindelijk tevreden.
Eindelijk een echt heerlijke pizza waar ik de hele week al zin in had.
De zelf gemaakte was ansich okay..
Maar niet half zo lekker als deze <3
Afbeelding

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:37

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:39

Ach, als hij/zij de beentjes dan nog gekruist heeft is het dikke pech en wil ik het niet meer weten _O-

Dan heeft t kleintje al een duidelijke eigen mening :Y)

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:44

Bij mijn eerste konden ze het ook pas met 20 weken zien maar dat ging niet van harte. Uiteindelijk wilde ze het nog 1 keer proberen anders mochten we gratis nog een keertje komen en dan zou ze zich daar op storten dus ze geven niet makkelijk op. Maar net op tijd liet ze het toch even zien haha

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 19:46

hagelslag schreef:
Hier vandaag ook weer een goede echo.
We wouden weten of het een jongen of meisje was...
Tsja...
Niet gelukt _O-

Het was lekker aan t dobberen en zwemmen. Benen gekruist rechterarmpje aan t hoofd en links onder de kin.
De frauenartz moest er nog om lachen, vette chillpose :Y)
Maarja... over 4 weken dan maar weer _O- nieuwe ronde nieuwe kansen

Haha de kleine houdt het nog privé :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:10

Mooi, nu al zo'n eigen mening, hagelslag :)) Ben benieuwd of jullie er nog achter komen :D

Hier konden ze 3x met 12 weken al met vrij veel zekerheid het geslacht vertellen na de echo, maar dat is dus weer iets wat anders is tov NL :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:27

Wij gaan naar de verloskundige nu.
Ik verlies veel bloed en stolsels...rugpijn, wat opkomende buikpijn ;( -O-
Ik ben bang meiden... Het zal toch niet he..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:31

Neeeeee

Ik duim dat alles goed is!!!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:45

O meis!!
Wat ontzettend spannend.
Hier draaien de duimen ook.