IMAY1990 schreef:@germie Je volgt het plan van Jeff toch? Die lange duurlopen zijn daarin verkeerd geprogrammeerd. De afstanden in km zijn ingevoerd bij de mijlen, en worden daardoor een keer te veel met 1.6 vermenigvuldigd. Die 17.7 die het plan je voorschotelt moet eigenlijk 11 moeten zijn
En als je dan aan een training begint, dan moet je hem stoppen voordat die klaar is. Dat is ook weer een probleem zeg maar.
Ik ga kijken wat ik nu ga doen. Afgelopen week kon ik het nog wel doen, maar komende week lijkt echt te gek te worden. Je komt nu op weken van 40-42km lopen per week. En dat terwijl 25 genoeg zou zijn om te trainen voor een halve marathon. Ik zat afgelopen week ook op 42km en woensdag was ik al moe, maar gisteren was het kwartje gewoon op. Dus dat is echt te veel. Een week flink terugschroeven lijkt me echt niet verkeerd en dat zou je bij een real life trainer natuurlijk gewoon bespreekbaar maken.
Als ik de training aanpas zoals ik denk dat het werkt, dan weet ik niet hoe Garmin doorrekent. Maar dat is natuurlijk te proberen. Sowieso ga ik morgen niet 8 keer 800m tempo doen op een snelheid boven het racetempo. Als ik morgen ga lopen wordt dat de long run van woensdag ingekort, dus dan moet ik die zien te verschuiven in de app. Ik had gisteren te veel last van de knieholte en ook wat meer van de achillespees om nu de uitdaging van toch het schema volgen aan te gaan.
Die knieholte voelde heel raar, alsof er iets blokkeerde bij het naar voren strekken van de knie, maar dan aan de achterkant langs een pees. Heel raar. Dat lijkt me niet direct iets van het hardlopen, eerder van iets compenseren door wat anders (heb ook wat meer paardgereden bijvoorbeeld), maar mijn looptechniek laat ook nog te wensen over zag ik vorige week toen iemand een stukje gefilmd heeft (ja, ik ben van de analyse
). Dus daar moet ik ook nog aan werken. Cadans laat ik even los heb ik besloten, want een hogere cadans liep gisteren in die knieholte veel gevoeliger dan gewoon mijn eigen ritme er in houden.
En ik wil natuurlijk nog steeds voorbij de 10km en niet terug bij af zijn.
Het mooie van Jeff vind ik dus dat run walk run. Dat bevalt me eigenlijk wel. En ook dat ik uitgedaagd wordt om tempo's en intervallen te trainen. De suggesties van Garmin blijven toch voor 99% in de basis zitten en weinig uitdaging. Maar dit is weer het andere uiterste aan uitdaging.
Nu de gulden middenweg nog vinden.