Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:04

Welkom JitskeJeldau en Masyo, gefeliciteerd!

Wat schrikken zeg Marlou! Hoe gaat het nu met jou?

Fijn van de goede echo sweetgirl.

Fijn gevoel hè krabburger? Ik voel het ook al elke dag wel.

Wat betreft autostoeltjes en kinderwagens moeten wij ons nog beter verdiepen. Er is zoveel keus. Voor het idee willen we graag een nieuwe. Maar €1500+ is echt veel geld, en vraag me oprecht af of bijvoorbeeld zo’n joolz nou zoveel beter is dan bijvoorbeeld maxi cosi. Of dat het ook vooral de naam en de populariteit is.

Ik heb het geslacht aan mijn moeder verteld. Was behang aan het uitzoeken en had zo iets moois gevonden dat ik het heeeel graag met iemand wilde delen. (Sowieso wat last van de hormonen momenteel. :+ ) Dus niet meer voor iedereen een verrassing.

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:14

Welkom allemaal.

Hier een Joolz geo 2 tweedehands, was als nieuw.
Zus nu ook gebruikt voor haar dochtertje en hij kan bij ons nu nog een ronde mee.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:28

Qua kinderwagen hebben we hier een Joie. M'n man en ik zijn allebei vrij lang. Het fijne van deze kinderwagen is dat hij stevig is en dat je het handvat waar je duwt hoog kunt zetten. Gewoon een degelijke kinderwagen. Qua prijs viel het ook heel erg mee. waren rond de 600 euro kwijt.
Deze hebben we maar dan in het groen, die van ons was alleen compleet met bak erbij.
https://www.babypark.nl/joie-aeria-kind ... ?color=605

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:32

Bij ons dochtertje de Joolz Geo2 aangeschaft, hele fijne kinderwagen en makkelijk in gebruik. Wij zijn er erg blij mee!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:41

san4nie schreef:
Welkom JitskeJeldau en Masyo, gefeliciteerd!

Wat schrikken zeg Marlou! Hoe gaat het nu met jou?

Fijn van de goede echo sweetgirl.

Fijn gevoel hè krabburger? Ik voel het ook al elke dag wel.

Wat betreft autostoeltjes en kinderwagens moeten wij ons nog beter verdiepen. Er is zoveel keus. Voor het idee willen we graag een nieuwe. Maar €1500+ is echt veel geld, en vraag me oprecht af of bijvoorbeeld zo’n joolz nou zoveel beter is dan bijvoorbeeld maxi cosi. Of dat het ook vooral de naam en de populariteit is.

Ik heb het geslacht aan mijn moeder verteld. Was behang aan het uitzoeken en had zo iets moois gevonden dat ik het heeeel graag met iemand wilde delen. (Sowieso wat last van de hormonen momenteel. :+ ) Dus niet meer voor iedereen een verrassing.

Ik heb een splinter nieuwe van 200 euro en hij rijdt enorm lekker. Mn schoonzus heeft die ook

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:57

Oh jeetje Marlou ik lees je berichtje nu pas. Wat schrikken zeg !! Gelukkig kon je direct in het ziekenhuis terecht en was alles goed met de kleine. Hopelijk heb jezelf nu ook niet te veel last van alle blauwe plekken en spierpijn!

Bedankt voor alle tips mbt de kinderwagens. We gaan in onze vakantie maar eens even samen babyshoppen en dan van alles proberen. Hopelijk staat er nog een leuke aanbieding haha.

Welkom Jitske Jeldau en Mayso! Gezellig dat jullie mee komen kletsen :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:59

Welkom Masyo!

En ook welkom JitskeJeldau! We schelen 2 dagen dan, ik heb ook de 24e echo :) Mijn verloskundige gaf die datum zelf aan als eerstmogelijke optie, dus lijkt me dat 7 weken ook wel vrij standaard is dan?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 14:08

Mijn eerst echo was ook met 7+2 en was toen allemaal al goed te zien. Zelfs uitwendig

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:03

Naomi_Jortje schreef:
Welkom Masyo!

En ook welkom JitskeJeldau! We schelen 2 dagen dan, ik heb ook de 24e echo :) Mijn verloskundige gaf die datum zelf aan als eerstmogelijke optie, dus lijkt me dat 7 weken ook wel vrij standaard is dan?

Bij mijn eerste had ik de eerste echo met 8 weken en ze wilde eerst het liefst rond 8 weken plannen.
Grappig dat dat zo verschild per verloskundige!

Goed om te weten dat het met 7 weken ook al goed te zien is. :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:39

Welkom nieuwelingen! :)
Hier ook beide echo's (zoontje en deze zwangerschap) rond 7 weken. Hier zijn de echo's voor 11 weken standaard inwendig.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:18

Nog een tipje voor de kinderwagens: elke maand is er wel ergens een ander merk in aanbieding. Betaal dus NOOIT de hoofdprijs voor een nieuwe wagen, als je een nieuwe wil. Dat is echt diefstal van je eigen portemonnee!

En welkom nieuwe zwangeren! Wat leuk dat dit zo’n grote lijst mensen is!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:46

Mijn eerste echo was ook met 7 weken en een paar dagen, daar was uitwendig al een mooi kloppend vlekje op de goede plek te zien!
(Ik ben niet heeel dun, dat wil nog wel eens tegenwerken schijnt, maar geen last van gehad.)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:42

Jeetje Marlou91, wat ontzettend schrikken! Gelukkig ben je er dan nog goed vanaf gekomen, en is er met de baby niks aan de hand. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.

Welkom alle nieuwe moeders! :wave:

Ik had hier mijn eerste echo met 8 weken, die was ook inwendig. Dat is standaard bij de eerste echo bij onze verloskundige praktijk.

Hier vandaag de 13 weken echo gehad. Ons zoontje heeft een zeldzame longaandoening wat slechts 1 op de 25.000 voorkomt, waaronder 1 op de 400 in NL. Hij is hieraan geopereerd toen hij 1 was, en alles gaat nu gelukkig goed. De echoscopiste vandaag was extra voorzichtig maar wil mij toch weer doorsturen naar het ZKH waar ik destijds ben doorgestuurd voor ons zoontje, omdat ze dacht hetzelfde te zien. Een witte plek bij de long. Ik kon het niet geloven, ook zeker omdat deze aandoening niet genetisch is, maar puur pech hebben. Ik heb met mijn zoontje een ontzettende stressvolle zwangerschap gehad waarin je in constante onzekerheid zit, iedere 2 weken moest ik naar het zkh voor een uitgebreide echo waar zowel ik als ons zoontje goed werden gecontroleerd. De aandoening kan namelijk in 10% van de gevallen gevaarlijk zijn voor zowel kind als moeder. Ik dacht nu eindelijk eens een zorgeloze zwangerschap mee te kunnen maken, en nu begint de ellende al weer. De echoscopiste gaf wel aan dat ze het niet zeker wist, ik denk dat ze ook gewoon het zekere voor het onzekere wil nemen, maar de moed zakt mij hierdoor wel in de schoenen. Nu weer vol spanning afwachten tot het telefoontje van het zkh voor een afspraak.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:49

Oh wow Eskimo wat vervelend. Ik duim toch een beetje dat het uit voorzorg is en dit kindje niet hetzelfde heeft. Lijkt me helemaal niet fijn om zo je zwangerschap door te moeten.. :knuffel:

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:51

Welkom nieuwe mama’s!

Ik had mijn eerste echo met 8 weken. Ook inwendig, maar in het ziekenhuis zijn ze daar volgens mij sowieso nogal fan van. Ze willen altijd voor de zekerheid ook nog even inwendig kijken.

Jeetje Eskimo, wat spannend! Ik hoop echt zo voor je dat het uiteindelijk uit voorzorg was en dat er in het ziekenhuis geen afwijkingen te zien zijn. Dikke knuffel, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:29

Oh Eskimo dat is zuur! Wanneer moet je nu naar het ziekenhuis? Hopelijk is het vals alarm!

Las twee nieuwe mensen, welkom! :D

Marlou wat schrikken zeg dat vallen! Gelukkig niks aan de hand maar wel goed om dat zeker te weten.

Sweetgirl fijn een goede 20 weken echo!

Als ik iemand gemist heb excuus, erg drukke en lange dagen met werk. 7 uur van huis vertrokken en uurtje terug pas thuis gekomen (4 uur in de auto gezeten, veel file gereden) dan paarden gedaan en nu wel aardig uitgeblust -O-

Qua kinderwagen hebben wij voor onze dochter niet moeilijk gedaan, gegoogled wat prettig was voor langere mensen en daarvan een tweedehands gekocht voor 45€ van marktplaats die is nu wel aardig af qua banden maar doet het verder prima (merk ben ik even vergeten, wel een bekende). Onze dochter wordt over een maand 2 maar zit eigenlijk bijna nooit meer in de wagen en we nemen m meestal dus ook niet meer mee.

Autostoeltje heb ik nu een draaibare en kantelbare, met wasbare hoes die aan de veiligheidseisen voldoet. Rest qua merk etc vind ik niet zo belangrijk. Ohja en hij is voor een brede leeftijdscategorie. We hebben ook een nieuwe merkloze maxicosi met isofix in het begin gebruikt, die is straks weer voor de baby. Daar was dochter heel vlug uitgegroeid. Ik vind het alleen van belang dat het aan de veiligheidseisen voldoet en fijn werkt, rest vind ik zonde van het geld :o
Laatst bijgewerkt door XladyX op 11-06-24 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:30

Jeetje eskimo wat spannend. Hopelijk is het dit x niet aan de orde, wel fijn dat ze het checken in het zh

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 21:43

Oh wat een rotnieuws Eskimo!! |( Kan me voorstellen dat je helemaal van de leg bent en dat je je zorgen maakt om je kleine hummeltje. En je ook direct het zorgeloze en genieten van je zwangerschap in rook op ziet gaan! Totaal anders maar toen wij die toxoplasmose uitslag kregen was ik ook zo verdrietig en helemaal in zak en as. Kan me wel wat bij je gevoel voorstellen. Ik duim heel hard voor jullie dat het met een sisser af loopt en dat er niks aan de hand blijkt te zijn. En je daarna weer van je zwangerschap kan genieten. :knuffel:

Hoe gaat het nu dan met je zoontje ?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:56

Dank iedereen!

@Zira1994: Gelukkig is het bij jullie toen ook met een sisser afgelopen! Hoop idd dat het bij ons ook zo gaat zijn. Lief dat je het vraagt, het gaat nu gelukkig heel goed met ons zoontje. We hebben over 2 weken weer een scan van zijn longen, dan gaan we zien of zijn longen nu weer helemaal gezond zijn. Maar we zien al zo'n enorm verschil van vóór de operatie en daarna, dat ik daar eigenlijk wel alle vertrouwen in heb. <3

@ XladyX: Weten we helaas nog niet, we worden vanuit het ziekenhuis gebeld om een afspraak in te plannen. Nog even afwachten dus!

Qua autostoel hadden wij een tweedehands draaibare Cybex toen ons zoontje nog een baby was. Gaan we nu weer gebruiken. Vindt hem wel erg zwaar!

Iemand ervaring met een kinderwagen met zo'n meerijdplankje? Werkt dat een beetje? Ben een beetje aan het twijfelen wat we gaan doen als de kleine geboren is... Ons zoontje is tegen die tijd bijna 2 en een half, maar loopt nu al flinke stukken. Hij loopt ook liever dan dat hij in de kinderwagen zit, maar soms is dat gewoon niet praktisch met lange stukken. Ik ben benieuwd of zo'n plankje op de kinderwagen dan werkt... En of 'ie daar uberhaupt op blijft staan of toch weet te ontsnappen :+ . We gebruiken de kinderwagen trouwens veel want ik wandel veel met de hond. Draagzak is mijn zoontje nooit een fan van geweest.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:13

Hier vind ik het plankje ideaal voor mn dochter van 2,6 in combi met haar nichtje. Echter heeft nichtje nu ook een buggy en daar past helaas het plankje niet op.
Gelukkig loopt dochter bijna alles

Fijn dat het met je zoontje zo goed gaat.
Laatst bijgewerkt door horsii op 11-06-24 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 22:14

Fijn dat het nu goed gaat met je zoontje! Hij is dus wel geopereerd aan zijn longen?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:34

Jemig wat spannend Eskimo! Duimen dat het puur voor de zekerheid was en dat het allemaal met een sisser afloopt. Dat je hopelijk nu een zwangerschap zonder stress door mag gaan!

Wij zitten op het vliegveld, lekker terug naar huis. Ik heb de afgelopen twee avonden het gevoel gehad dat ik de kleine spruit al heb voelen bewegen. Vroeg? Zeker. Maar als het net zo’n druktemaker is als z’n grote zus dan verklaart dat alles. Zij schopte met 19 weken al door de voorliggende placenta heen waardoor de echoscopiste bij de 20 weken echo al even raar opkeek haha.
Mijn buikje is ook echt geplopt, die is niet meer zomaar te verstoppen.

Vrijdag hebben we dertien weken echo, ik ben super benieuwd.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 06:43

Welkom nieuwe moeders to be!
Wat schrikken van je val Marlou! Gelukkig lijkt alles mee te vallen.
Wat een rotnieuws Eskimo, ik ga voor jullie duimen :(:)
Hier gaan we zaterdag naar een kinderwagen en een paar spullen voor de babykamer kijken.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:26

Gister ben k uitgegleden en toen niet van hoog want zat op de grond en wou staan gevallen. Beetje last van mn heup.
Maar zit wel met uk in mn maag nu

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:08

Ai Seetgirl dat is naar, anders in ieder geval de verloskundige even bellen voor advies? anders blijf je met dat rotgevoel zitten

Leuk Sannens! Altijd bijzonder om ze al te voelen <3