Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:37

Ik eet de lightversie cottagecheese van de appie wel. Die smaakt vrijwel hetzelfde als de standaard versie. De 20+ smeerkaas vs de 48+: de 20+ is minder romig. Maar nog wel lekker.

Voor kwark kwam ik dit tegen. Mager vs vol is dus een dubbeling. (nb: energie staat boven mager/vol maar die moet boven de kcal staan ;) )
Citaat:
Campina Milde magere & volle kwark Per 100 gram

Energie (kcal) Vetten Verzadigd Vet Koolhydraten Eiwitten
Magere kwark 65 kcal 0,1 gram 0,0 gram 2,8 gram 10,3 gram
Volle kwark 122 kcal 8,8 gram 5,6 gram 2,7 gram 8,2 gram

AH Franse magere & volle kwark

Magere kwark 53 kcal 0,2 gram 0,2 gram 4,5 gram 8,5 gram
Volle kwark 110 kcal 8 gram 5,5 gram 5 gram 5,5 gram

Jumbo Franse magere & volle kwark

Magere kwark 59 kcal 0,5 gram 0,2 gram 4,4 gram 9 gram
Volle kwark 127 kcal 8,6 gram 5,9 gram 4 gram 7,6 gram

MarjanB

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:23

Ik vind de magere kwark van de ah wel te doen. Vaak wat lijnzaad en blauwe bessen er in en dan krijg ik het goed weg.

Ben ondertussen weer van m’n hormonen af en gelukkig weer op het gewicht terug dat ik ervoor had en wat ik al afgevallen was. Nu de rest nog (10 kilo) ben blij dat ik ervoor gekozen heb om het maar ff te laten tijdens die kuur want denk dat alleen maar frustratie had gegeven.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 14:22

Yabloko schreef:
tiwi1969 schreef:
1 kg in de week is op Lange termijn wel ambitieus.
Ik ben in 24 weken 21 kg kwijt en dat met 1 x per maand wegen en 3x per week een groepstraining sporten.
Wel ben ik in mijn voeding behoorlijk zorgvuldig met af en toe een smokkeldag met ongezond avondeten of een gebakje met een feestje.

Mijn eetplan geeft houvast:

‘s morgens een kleine banaan met magere kwark en een mengsel van gepofte quinoa, zonnebloempitten en kokosvlokken voor wat meer bite en gezonde vetten. Variatie ander fruit of rood fruit erbij. De banaan is best essentieel omdat die energie en vulling geeft om de dag te beginnen.

Bij de koffie een plak ontbijtkoek

Luncht twee volkorenbrood met 30+ kaas en halfvolle boter. Variatie mager vlees of een ei met tomaten of andere groente op brood.

Voor het koken een volkorenbroodcracker met humus, kaas of ander beleg dat over is van de lunch.

Avondeten wat de pot schaft, klein bord, veel groente, langzaam eten.

Fruit na

Om 21 uur fruit kwark met magere kwark gemengd of magere kwark met light jam.

Wil ik nog wat snacken tussendoor dan pak ik wat groente of een gekookt ei als de avondmaaltijd wat minder eiwitten bevat.

Natuurlijk heb ik smokkeldagen, maar door deze basis kan ik steeds teruggrijpen naar gezond gedrag. En ik heb nooit echt honger.

Gezonde verwen dingen zijn zelf gerookte kipfilet en zelf gemaakte tonijnsalade voor op brood.
.
Ik kook zonder pakjes en zakjes en maak veel zelf zodat ik weet wat erin zit.

Jeetje wat knap! Ik vind magere kwark echt een straf om te eten, dat krijg ik gewoon niet weg. Had je een bepaald doel om zo snel af te vallen?

Ik ben inmiddels van de volle zuivelproducten af, dus koffie met halfvolle melk, toetje halfvolle yoghurt, etc. Verder eet ik graag groente en haal ik regelmatig de 400-500 gram per dag wel. Sporten om de dag een half uur krachttraining, hardlopen en fietsen een beetje wanneer ik zin heb. De weegschaal laat nog niet veel verschil zien helaas, maar ik ben pas net begonnen. Gister ook een bloedafname laten doen, om trage schildklier etc uit te sluiten.

De meeste magere kwark is inderdaad erg zuur en niet zo lekker. Uitzondering is de magere kwark van Campina, die is niet zuur en voelt vol en romig in je mond. Gelukkig maar anders zou ik het ook niet volhouden.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:29

Ik heb precies die kwark gekocht vandaag! Ook goede tips van het flavour powder en mengen met halfvolle yoghurt.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:09

Die flavor powder is ook echt mijn lifesaver. Ik gebruik wel veel minder dan ze zeggen want ik vind het heel chemisch en sterk smaken, maar als ik ongeveer de helft gebruik en er nog wat fruit doorheen doe vind ik het echt heel lekker. Is van ESN!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:14

Ik deed bij magere kwark vaak een scheutje zero-limonadesiroop erdoor :j dan is het ook prima te doen...

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:25

MuSLi schreef:
Ik deed bij magere kwark vaak een scheutje zero-limonadesiroop erdoor :j dan is het ook prima te doen...

Ik maak al een poos zelf ijsjes van een emmertje Griekse yoghurt met een flinke scheut Slimpie limonadesiroop.
Vooral de Ice Tea Peach vind ik erg lekker, Bosvruchten is ook wel prima. Slimpie is gezoet met zoetstof*, en heeft 0 calorieën/koolhydraten.
Kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken in een schaaltje kwark of yoghurt :9

* Cyclamaat, Sucralose en Acesulfaam-K

.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:32

Het zal vloeken in de kerk zijn maar ik doe niet aan magere of light producten eerlijk gezegd. Enige uitzondering is de limonadesiroop. Ik vind veel van die producten veel minder lekker. Dan eet ik er liever maar wat minder van :o Ben qua zuivel over aan het stappen op plantaardige varianten als ik lekkere vervangers kan vinden dat scheelt ook vaak al wat in calorieën.
Hier gister op de weegschaal gestaan en bijna -4 kg nu. Heb gister wel wat meer gesnoept en gesnaaid dan ik wilde maar het is geen eetbui geworden en dat is al winst. Vandaag hopelijk weer wat netter de avond doorkomen :D

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:17

Pallatin schreef:
Het zal vloeken in de kerk zijn maar ik doe niet aan magere of light producten eerlijk gezegd. Enige uitzondering is de limonadesiroop. Ik vind veel van die producten veel minder lekker. Dan eet ik er liever maar wat minder van :o Ben qua zuivel over aan het stappen op plantaardige varianten als ik lekkere vervangers kan vinden dat scheelt ook vaak al wat in calorieën.
Hier gister op de weegschaal gestaan en bijna -4 kg nu. Heb gister wel wat meer gesnoept en gesnaaid dan ik wilde maar het is geen eetbui geworden en dat is al winst. Vandaag hopelijk weer wat netter de avond doorkomen :D

Nee hoor, dat is heel logisch :) Iedereen moet uitzoeken waar z’n eigen voorkeuren liggen en als het voor jou marteling is om light-producten te eten dan moet je dat vooral lekker niet doen. Ik vind het met sommige dingen wel fijn om iets meer volume te kunnen eten, maar kip- of kalkoengehakt ipv runder krijg je er bij mij bijvoorbeeld ook niet in. Mager rundergehakt vind ik al helemaal een zonde

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 07:34

Wat goed Pallatin!

Ik doe juist niet aan zoetstoffen en smaakpoedertjes. Enige uitzondering is cola zero omdat ik dat glas cola nodig heb om geen enorme dip in de middag te krijgen.
Verder drink ik water en thee. Dat laatste ook koud, maak ‘s morgens een grote pot van losse thee met gedroogde citroenrasp of sinaasappelrasp.
Als het heel warm is ook bubbel water met een ijsklontje van citroensap.

Mijn streven is ook zo min mogelijk bewerkte producten te eten dan valt er sowieso al veel af.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:11

Zo heeft iedereen zijn eigen manier en voorkeuren, vooral lekker daar aan vast houden zou ik zeggen.
Er zijn meerdere manieren om af te vallen gelukkig.
Zelf zou ik het leven erg saai vinden zonder dat soort producten, maar probeer ook weer niet te overdrijven met bewerkte producten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:13

Het gaat over het algemeen om het minder binnenkrijgen aan kcal dan je verbruikt. Hoe je die kcal die je binnenkrijgt invult is voor iedereen anders :j

Je kunt met elke dag alleen maar pizza eten ook afvallen. Of het echt lekker en gezond is laten we dan maar even buiten beschouwing :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:20

Hier de afgelopen week wel een kilo naar beneden gegaan in gewicht. Had het een klein beetje laten verslonzen en dat zag ik terug op de weegschaal. Dus er was weer werk aan de winkel. Wel fijn om te zien dat het toch gewoon weer werkt om op te letten en niet te gek te doen...

De uitspattingen weglaten :Y) wel saai -O- maar geeft wel een goed gevoel **\O/**

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 18:52

Hier werd ik wel blij op de weegschaal vanochtend was meer af dan ik verwacht had ook wel eens leuk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:10

Hier is de weegschaal niet zo lief de afgelopen dagen, maar ik heb niks anders gedaan. Gewoon doorgaan dus maar en dan zal de weegschaal ook wel weer liever worden tegen me, denk ik :P of hoop ik. Haha.

Vanavond in ieder geval even een workout doen. Dat helpt altijd 8-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:20

Hier is de weegschaal vandaag ook niet lief. Maargoed, ook festival gehad afgelopen weekend. Wel braaf binnen de modus bewegen-eten gebleven. Gisteren alleen zout gegeten (en gedronken, waddenzee en watersport) en te weinig normaal gedronken. Ik zit ook alweer een tijdje aan de microgynon 20 en heb t idee dat dat ook niet helemaal meewerkt in gewicht.
of er is toch nog wat doorheen gezwommen en er is wat anders gaande :=

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:07

Hier gaat het best goed. Al een paar kilo kwijt en het gaat relatief makkelijk eigenlijk. Heel erg fijn. :D

Ben ook sinds 1 juli bezig met 2 keer per dag wegen. Ik wil dat even een maandje of wat volhouden. Na die hete week in juni was ik zo geschrokken van de weegschaal, ondanks mijn PT bodybuilder is en zei dat het super normaal was. Ondertussen schrik ik al niet meer als ik qua getal met aangekomen. Afgelopen dinsdag met die hitte ook weer ineens 1,5 erbij, was volgende ochtend er alweer af. Is echt niet allemaal vet. Dus dit helpt wel even om mijn lichaam wat beter te leren kennen zeg maar.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 22:50

Om een kilo vet aan te komen moet je ook zo'n 7500 calorieën extra eten dan wat je zou mogen wanneer je op gewicht wilt blijven, dus het kan ook niet vet zijn. Ik weeg daarom ook dagelijks omdat het zo schommelt.

Hier gaat het ook goed! Langzaam maar steady naar beneden. Althans, m'n grafiek gaat op en neer dankzij menstruatie, eisprong, warmte haha, maar over de gehele grafiek gaat de lijn omlaag *\o/*

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:47

Even een vraagje voor de wat "oudere" mensen. Ik ben me aan het inlezen en informeren om bij het plaatselijke zwembad twee soorten trainingen te gaan volgen. De eerste is banenzwemmen, dit kan ik op mijn eigen tempo doen uiteraard. Dit is elke doordeweekse een training van 45 minuten die beschikbaar is.

Daarnaast zijn er diverse trainingen beschikbaar in groepsverband. Volgens de beschrijving/uitleg via de website zijn 4/5 trainingen op dit moment voor mij te zwaar, ze staan beschreven als een pittige workout. De trainingen in het diepe vallen voor mij sowieso af wegens angst. Er is er eigenlijk maar een die ikzelf passend vind voor mij op moment. Dat is de training die vooral bedoeld is voor 50+ om gewoon wel wat actief te zijn zonder al teveel lichamelijke inspanning.

Vanochtend al even geïnformeerd maar de mevrouw aan de telefoon had zo iets van ja met dertig jaar oud moet je wel meer conditie hebben en zou ik toch Kijken voor een andere training want deze is wel echt gericht op de ouderen... Ik mag uiteraard wel deelnemen maar zo'n dertig jarige ertussen vond ze wat waar.

Jullie kunnen begrijpen dat mijn motivatie daardoor natuurlijk weer een down bereikt heeft.

Nu vroeg ik me dus af.... vind jullie dat echt zo gek/raar/ niet passend als er een dertig jarige deelneemt aan een training die bedoeld is voor 50+?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:52

silvericathy schreef:
Even een vraagje voor de wat "oudere" mensen. Ik ben me aan het inlezen en informeren om bij het plaatselijke zwembad twee soorten trainingen te gaan volgen. De eerste is banenzwemmen, dit kan ik op mijn eigen tempo doen uiteraard. Dit is elke doordeweekse een training van 45 minuten die beschikbaar is.

Daarnaast zijn er diverse trainingen beschikbaar in groepsverband. Volgens de beschrijving/uitleg via de website zijn 4/5 trainingen op dit moment voor mij te zwaar, ze staan beschreven als een pittige workout. De trainingen in het diepe vallen voor mij sowieso af wegens angst. Er is er eigenlijk maar een die ikzelf passend vind voor mij op moment. Dat is de training die vooral bedoeld is voor 50+ om gewoon wel wat actief te zijn zonder al teveel lichamelijke inspanning.

Vanochtend al even geïnformeerd maar de mevrouw aan de telefoon had zo iets van ja met dertig jaar oud moet je wel meer conditie hebben en zou ik toch Kijken voor een andere training want deze is wel echt gericht op de ouderen... Ik mag uiteraard wel deelnemen maar zo'n dertig jarige ertussen vond ze wat waar.

Jullie kunnen begrijpen dat mijn motivatie daardoor natuurlijk weer een down bereikt heeft.

Nu vroeg ik me dus af.... vind jullie dat echt zo gek/raar/ niet passend als er een dertig jarige deelneemt aan een training die bedoeld is voor 50+?

Stille meelezer hier, van 30, maar jeetje zeg!! Ik zou hier echt zon scheit aan hebben en gewoon lekker gaan. Ik zou zelfs met je mee gaan als het in de buurt is. Kan jou het nou schelen joh, leeftijd zegt niets en iedereen bewandelt zijn eigen pad en daar hoort ook je eigen conditie bij. Ik vind het echt belachelijk van die zwembad medewerker dat ze daar een mening over heeft. Ga gewoon lekker kijken! Ik heb een paar jaar geleden, dus toen was ik zon 27, samen met een vriendin van dezelfde leeftijd, een hele tijd aan Aqua training gedaan. Wij haalde het gemiddelde flink omlaag, maar wat was het gezellig met die mensen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 16:58

Nee hoor dat is niet raar, je moet op je eigen niveau starten en als dat rustig beginnen is dan is dat prima.
Het kan wel zijn dat je wat sneller ontwikkelt dan de andere deelnemers, als je dat merkt is het tijd voor een andere groep.

Dat heb ik ook gehad met sporten en dus doorgestroomd naar een iets pittigere groep
Soms doe ik na mijn eigen les ook nog even mee met “oud fit” dat zijn meest 80-ers die lekker bewegen. Dat is puur als ze er. Tweetal vol moeten maken

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:22

Wat fijn dat jullie er ervaring mee hebben. Denk dat ik ook gewoon eerst eens een training mee ga doen om te kijken of het bevalt. Voor mij is het vooral belangrijk dat ik ga bewegen. Zit op dit moment met een flinke ontsteking nog altijd in mijn voet waardoor wandelen niet lukt, zwemmen lijkt me dan een mooi alternatief en uiteraard ook stukken minder belastend voor mijn voet dan wandelen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:24

silvericathy schreef:

Voel mij momenteel te slecht om op iedereen te reageren sorry! Maar hier wilde ik wel op reageren omdat ik zelf helaas altijd in die situatie gezeten heb.

Ik ben chronisch ziek vanaf mijn 12de en had toen dus geen conditie, was enorm aangekomen en geen spieren.. de fysio vond het daarom een goed plan om mij tussen de bejaarde gym te zetten. Ik haat sporten maar de bejaarden hadden daar niks mee te maken :+ belachelijk dat de vrouw aan de telefoon zo raar er over deed. Ik zou het toch een keer proberen, denk dat het een fijne manier van opbouwen is. Sterker nog als je in de buurt van emmeloord woon is de kans dat we samen in het zwembad komen :) ik ben aan het revalideren van een platvoet correctie en ben gek op zwemmen maar alles moet rustig ivm veel lichamelijke klachten. Niet te diep in de put er van zitten en gewoon gaan doen! De mensen die staren, gekke opmerkingen maken of weet ik wat voor negatief gezeur hebben vast een zwaar leven dat ze energie steken in zo lelijk te doen en zich daardoor beter voelen :)
Ik ben overigens nu 26 en ga dus ook tussen de 50+ mensen staan in het bad

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:41

Leeftijd zegt weinig. Er zijn vrouwen van 70+ die een betere conditie hebben dan ik. (En ik sport met regelmaat).

Als jij met een lichtere belasting wil beginnen: heel goed. Dan kan je lijf ook wennen dat het aan het werk wordt gezet. Je laat je spieren dan ook rustig wennen aan belasting. En dat helpt met het voorkomen van blessures. Gewoon lekker gaan, is het te licht dan kun je altijd nog naar een andere groep.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-24 19:13

Hoe gaat het dames? Lukt het om actief te blijven met het warme weer?

Ik stond vanmorgen al om 9 uur mijn pony te longeren.
Om 14 uur had ik fysio en dat was niet meer dan een kwartiertje cardio op een rustig tempo. En een nabespreking over mijn bezoek aan de rug-poli.

Dat laatste heeft mij weer wat meer vertrouwen gegeven dat het beter gaat al wordt het niet meer 100% en zal het uiteindelijk wel een keer vast gezet moeten worden. Voorlopig proberen we uitstel te krijgen met inspuiten zodat ik tijd koop om eerst nog meer gewicht te verliezen en verder in conditie te komen zodat het herstel na een operatie sneller en beter gaat.
In de tussentijd mag ik gewoon beginnen met rijden.

De weegschaal was weer lief voor mij. 3,5 kg eraf in 4 weken.

Nu genieten van een lichte maaltijd. Kip wraps en watermeloen met munt en light “feta”