Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:09

Mijn man heeft de Garmin 1030+ en heeft daar nooit problemen mee. Ding gaat ook uren mee. De 830 zou voor mij ook voldoende zijn denk ik.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:47

Even vanuit mijn meeleeshoekje: ik heb ook een Garmin 830. Altijd tevreden mee :j goede batterijduur, makkelijk in gebruik en ook in het buitenland doet hij precies wat hij moet doen *\o/*

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:03

Ik heb ook een Garmin 830. Hier ook heel tevreden over de werking. :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:12

Hé mijn post is weg!
Iedereen tevreden met zijn eigen gps dus, dat is het belangrijkste!
Ik volg nu de TransContinental (ultra dwars door Europa van 4000km) en toevallig in het race report van vandaag drie niet werkende Garmins. Vooral balen voor de winnaar van vorig jaar, Christoph Strasser. Maar hij heeft het weer gefixed en is aan het inhalen. Nu op kop is Robin Gemperle, die ook de Taunus Bikepacking heeft gewonnen dit jaar.
Dotwatchen is nog leuker als je paar deelnemers ‘kent’!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 19:31

Ik denk dat het een beetje lijkt op de discussie Apple/Windows of Apple/Android. Het is net wat je gewend bent en welk systeem het beste past bij wat voor jouw brein het meest intuïtief werkt. Ik denk niet dat dat het ene systeem veel beter is dan de andere als je puur kijkt naar de techniek. De gebruiker kan denk ik beter met het ene systeem dan het andere.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:45

@Thami en T2T, Wat super dat jullie samen hebben kunnen rijden.

@Padoertje, Letterlijk vanmiddag is de GPS binnen gekomen.

Ik heb een nieuwe Garmin Edge 2 besteld. We gaan zien hoe hij het gaat doen.
In de vakantie heb ik de tijd om hem helemaal klaar te maken. Dus ik fiets met mijn oude naar de camping.(Krijg hem aan en uit met een lange sleutel)
Op de camping ga ik hem koppelen. Ik gebruik letterlijk helemaal geen meters. Als ik maar een route kan zien die ik op de computer maak en mijn snelheid. Mijn snelheid vind ik toch wel belangrijk omdat ik echt veel te makkelijk tegen de 40km/u rijd in de velomobiel. Bij de andere fietsen hoef ik daar niet bang voor te zijn.

Ik weet dat deze GPS een enorme upgrade is van mijn oude Garmin Edge Tour. Die heeft echt alleen maar de optie route laten zien op de kaart en snelheid en geen draadloze verbindingen. Dus er gaat misschien wel een wereld voor mij open. (Ook de reden dat ik vaker vergeet te uploaden als ik gefietst heb. Dat gaat de nieuwe automatisch doen)

Morgen alles klaar maken voor de lange tocht op zaterdag. Ongeveer 140km dacht ik.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:48

Ik had voorheen Polar ( horloge ) .
Maar het nadeel is dat Polar niet de trainingen vanuit TrainingPeaks download.
Dat is de reden dat ik naar Garmin ben overgestapt.
Staan mijn trainingen in TP , dan staan ze ook op mijn horloge en Edge .
Mijn Fenix 7 heeft ook een lange batterij duur , heb hem nu al twee jaar .

Mijn HF sensor is van Wahoo , ondertussen ook al een jaar of 4 oud .
Als deze moet worden vervangen , word het de nieuwe van Wahoo die oplaadbaar is .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:56

Time2Tri schreef:
Ik had voorheen Polar ( horloge ) .
Maar het nadeel is dat Polar niet de trainingen vanuit TrainingPeaks download.
Dat is de reden dat ik naar Garmin ben overgestapt.
Staan mijn trainingen in TP , dan staan ze ook op mijn horloge en Edge .
Mijn Fenix 7 heeft ook een lange batterij duur , heb hem nu al twee jaar .

Mijn HF sensor is van Wahoo , ondertussen ook al een jaar of 4 oud .
Als deze moet worden vervangen , word het de nieuwe van Wahoo die oplaadbaar is .

Ik kan zeker begrijpen dat je iets meer functies wil hebben. En dat de samenwerkingen goed werken.

Mijn oude GPS is trouwens ook echt een oudje van een jaar of 7 nu. Vandaar dat hij ook echt nog basic is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 00:01

Ik fiets nog zonder fietscomputer dus echt nog op gevoel. Ik heb wel Strava daar kijk ik op voor het aantal km en in hoeveel tijd ik dat doe.

Ik denk met een Garmin dat ik heel erg ga letten op de gefietst kilometers. Nu heb ik vaak geen idee en ga ik toch wat verder dan dat ik gevoelsmatig heb gedaan.

Wel zou ik er graag een willen, maar voor nu vind ik het ook wel prima. Ik heb wel eens goedkope apparaatjes gehad maar die klopte vaak totaal niet met Strava.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 07:13

Zebrastreep hoe doe je dat dan met navigatie? Op je telefoon in een houder?
Voor mij is die gps echt zo’n bevrijdend apparaat, zonder zou ik alleen in mijn eigen bosje niet verdwalen :o
Het heeft echt mijn fietswereld vergroot.
Ik gebruik hem ook in combinatie met Training Peaks voor trainingen, maar navigatie is voor mij de belangrijkste functie.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:04

Gps is op mijn huidige Garmin te klein, vandaar dat ik een andere wil met groter scherm. Voor nu hang ik in het wiel, dus heb ik het niet nodig, maar als ik straks verder van huis wil dan is een eigen wel fijn. Verder kijk ik alleen maar hartslag en snelheid. Fiets ook altijd met hartslagmeter.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 12:32

Zo zie je maar ieder z,n eigen wensen .
Navigatie gebruik ik op mijn Garmin Edge helemaal niet .
Het belangrijkste is echt voor mij dat mijn trainingen goed zichtbaar zijn .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 12:42

Ik heb niet echt een padvindersgevoel wat betreft richtingen, dus de route zien is voor mij echt wel handig :') Rondjes van zo´n 30/40 km kan ik wel in de buurt doen, maar als ik in m´n uppie wat langer weg zou willen dan kun je me straks in de kop van Noord Holland ophalen. Dat komt dan echt niet goed :D

Ik hoef daarom ook helemaal geen onwijs hip ding, wel een groter scherm dan de 4-6 cm die ik nu heb. Dat kan ik zonder leesbril echt niet meer lezen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:00

Thami schreef:
Zebrastreep hoe doe je dat dan met navigatie? Op je telefoon in een houder?
Voor mij is die gps echt zo’n bevrijdend apparaat, zonder zou ik alleen in mijn eigen bosje niet verdwalen :o
Het heeft echt mijn fietswereld vergroot.
Ik gebruik hem ook in combinatie met Training Peaks voor trainingen, maar navigatie is voor mij de belangrijkste functie.

De meeste routes hier hebben een goede bewegwijzering. Soms rij ik wel verkeerd maar dan heb je dat snel genoeg door als er geen bordjes meer zijn. En een aantal routes ken ik inmiddels wel zo goed dat ik uit mijn hoofd de weg ken. Er veranderd altijd vrij weinig aan de routes.

Over de weg fiets ik vaak maar ergens heen, eigen omgeving ken ik nu wel goed. En soms even op Google maps waar ik ongeveer ben. Dus echt verdwalen zit er niet in.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:02

Vandaag eigenlijk best lekker kunnen fietsen. Had een leuke route gemaakt en had bij Arnhem meteen een omleiding. Maar totaal 136km gefietst met lekker weer. En met mijn nieuwere schoenen wat voor wat spierpijn zorgde.

Maar alles bij elkaar heb ik toch lekker gefietst. Heb onderweg ook wel moeten lachen. Was een lange smalle 30km weg. Met van die inhaal baaien. Het zat zo dat er een grote brede terreinwagen achter mij reed en mij voorbij wilde. Maar dit wilde hij tot 5 keer toe. Iedere keer raakte ik hem kwijt als er een auto tegenliggend was. En dan duurde het een paar minuten voordat hij weer bij mij was. En ik reed er al 34/35km/u op GPS. Dus na 5 keer proberen in te halen sloeg hij uiteindelijk achter mij af. Tja auto's worden te groot XD

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:56

Dat is een best eind Gothico! Knap en ondanks de spierpijn toch een lekkere rit :j

Hier een nieuw pr vanmorgen. Gemiddelde zat op 28.1 en een keer op 29.1, en ik wilde graag de 30 aantikken. Vanmorgen 55 km gefietst met een gemiddelde van 31.1 *\o/* Was flink aanpoten, maar ben er echt blij mee. Er zit nog steeds vooruitgang in :)

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 08:07

Wauw goed bezig Padoertje, ik ben al tevreden met 25+!
En gothico ook een mooie rit gedaan :)

Ik had ook een epische rit gisteren, ik ben van Koblenz terug naar huis gefietst. Ik wilde graag nog mijn langste dagafstand verbeteren voor mijn hallux valgus operatie volgende week, en dat is gelukt!
277km in 13 uur, waarvan groot deel in stromende regen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:10

Thami schreef:
Wauw goed bezig Padoertje, ik ben al tevreden met 25+!
En gothico ook een mooie rit gedaan :)

Ik had ook een epische rit gisteren, ik ben van Koblenz terug naar huis gefietst. Ik wilde graag nog mijn langste dagafstand verbeteren voor mijn hallux valgus operatie volgende week, en dat is gelukt!
277km in 13 uur, waarvan groot deel in stromende regen.

Wat stoer! Nog tijd genomen om mooie foto’s te maken!

Ik heb die operatie 18 jaar geleden gehad en geen dag spijt van gehad. Pen zit er bij mij nog steeds in, maar kan alles met die voet zonder pijn, zelfs hakken van 11 cm aan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:20

Zo zeg , lange afstanden hier gereden . *\o/*
@Thami , respect en dan met zo,n pokke weer.
Ik zou me er niet toe kunnen zetten .( bij regen )

@Padoertje ; mooi tempo +:)+ , toppertje

Gisteren olympische spelen gekeken , en later een half uurtje opbouw looptraining gedaan .
Voor vandaag staat een fietstraining op het programma , denk dat ik de TT maar ga pakken .
In knap drie weken doe ik mee aan een kleinschalige tijdrit hier in de buurt .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:28

Ooh Padoertje dat vind ik echt fijn om te horen! Ik heb zo net voor de operatie wel twijfel of het zich wel loont allemaal.
Hier een pr foto’s, hoop dat het lukt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hmmm weer zo klein, wat doe ik fout?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:09

Ik upload de foto,s altijd vanuit Bokt op mijn mobiel .
Dan komen ze op het juiste formaat .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:13

Zo doe ik het ook ja, misschien heb ik ergens een kleiner formaat geklikt ofzo?
Nou ja ze staan ook op mijn openbare Strava voor wie nieuwsgierig is. Mijn naam zet ik liever niet op Bokt, maar via de Strava Bokt groep wel te achterhalen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:40

Thami schreef:
Zo doe ik het ook ja, misschien heb ik ergens een kleiner formaat geklikt ofzo?
Nou ja ze staan ook op mijn openbare Strava voor wie nieuwsgierig is. Mijn naam zet ik liever niet op Bokt, maar via de Strava Bokt groep wel te achterhalen :)

Misschien anders eens je telefoon instellingen checken ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:09

Knappe afstand Thami.

Gothico dat klinkt als een geslaagde rit!

Hier vandaag dik 50km op de mtb met 20 gemiddeld. Voor de mtb voor mij iig prima, ik ben niet zo rap.
Fijn om daarna gewoon fris en fruitig te zijn, eerder had ik dan echt het emmertje leeg maar nu is het dikke prima qua energie na die tijd.

Nog gelukt met je tijdritfietsrondje T2T?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:16

@Marlies ; wel een rondje gefietst maar op de Langma :j
Morgen een herkansing voor de TT , heb dan iets meer dan een uurtje op de planning staan .
Voor de TT en dan ook op / in je ligstuur kunnen fietsen moet de duur , route , wegdek en het weer wel goed zijn . Om veilig aan het verkeer te kunnen deelnemen.
Maar wel lekker duur blokjes gefietst , met dit weer genieten puur .
Woensdag a.s weer een rondje samen met Thami *\o/*

@Marlies , toch een teken dat je conditie is verbeterd!

Afbeelding