Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:33

Wel 100% van het maximum dagloon. Dus als je veel verdient lever je alsnog in.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 21:34

Doubtless schreef:
Wel 100% van het maximum dagloon. Dus als je veel verdient lever je alsnog in.

Misschien dan wel even de cao checken :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:09

Hier werk zonder cao… dus alles waar je als zwangere recht op hebt qua uren dat je doorbetaald hoort te krijgen (controles etc) zijn bij mij voor eigen rekening. Best lastig ook dat ziekenhuis bezoeken, verloskundige etc allemaal onder werktijd zijn bijna. Wel 100% doorbetaling bij ziekte (na 2 wacht dagen…) dus dat scheelt :)

Bellex, wat vervelend dat je je op meerdere vlakken niet oké voelt. Maak je vooral niet teveel druk om het feit dat je niet op een roze wolk zit. Volgens mij heb jij het aan het begin van je zwangerschap ook behoorlijk pittig gehad toch?
Dat piekeren over vanalles herken ik ook, denk heel veel dames hoor! Vooral als alles nieuw is en je ook gewoon nog niet goed een voorstelling kan maken van wat je kan en mag verwachten.

Eilinora, klinkt wel als een intense werkweek. Voelt dit voor jou zelf wel gewoon haalbaar? Of heb je ergens ook wel het idee dat het misschien wat te gek is?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:38

Yesterday schreef:
Hier werk zonder cao… dus alles waar je als zwangere recht op hebt qua uren dat je doorbetaald hoort te krijgen (controles etc) zijn bij mij voor eigen rekening. Best lastig ook dat ziekenhuis bezoeken, verloskundige etc allemaal onder werktijd zijn bijna. Wel 100% doorbetaling bij ziekte (na 2 wacht dagen…) dus dat scheelt :)

Bellex, wat vervelend dat je je op meerdere vlakken niet oké voelt. Maak je vooral niet teveel druk om het feit dat je niet op een roze wolk zit. Volgens mij heb jij het aan het begin van je zwangerschap ook behoorlijk pittig gehad toch?
Dat piekeren over vanalles herken ik ook, denk heel veel dames hoor! Vooral als alles nieuw is en je ook gewoon nog niet goed een voorstelling kan maken van wat je kan en mag verwachten.

Eilinora, klinkt wel als een intense werkweek. Voelt dit voor jou zelf wel gewoon haalbaar? Of heb je ergens ook wel het idee dat het misschien wat te gek is?

Zo werkt het niet hoor. Je moet die uren en reis tijd gewoon door betaald krijgen heeft niets met cao te maken is gewoon wettelijk zo vast gelegd. Mits je in Nederland woont althans regels in België ken ik niet

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:22

Bellex schreef:
Je kijkt er zo naar uit en wilt het zo graag leuk vinden, maar dat lukt me gewoon niet, ben niet de roze wolk zwangere die ik had verwacht, of eigenlijk ook van je verwacht wordt. Waardoor ik me weer schuldig naar de kleine en naar die dames die het ook zo graag willen en waar het niet mag lukken. Maak mezelf dus even gek, leuk man die hormonen lol. En ik vind het ook zo spannend allemaal met de bevalling en of je het allemaal wel goed gaat doen, maar wie heeft dat niet? En ik laat me ook wel heel gek maken doordat mensen om je heen van alles vinden van je wensen of hoe je het voor je ziet straks met de kleine, wat dan niet is wat zij doen. Was daar in het begin weerbaarder voor dan nu merk ik -O- , gelukkig een man die daar wel heel fijn mee om gaat <3 en ook gewoon zegt, laat ze lekker banketstaaf, wij en de kleine moeten er mee leven, niet zij

Dit hele verhaal.. gewoon niet doen.
Degene die ooit heeft bedacht dat je op een roze wolk moet zitten tijdens de zwangerschap die haat ik intens.
Natuurlijk, het is fantastisch dat er een kindje komt.
Maar hallo..! Kijk even waar je eerst allemaal doorheen moet.
Ik hoop van harte dat deze zwangerschap niet zo gaat als mijn vorige want toen heb ik de laatste maanden gegild van de pijn snachts.
En niet alleen dat.. het dikker worden an sich is niet erg maar elk klein dingetje die moeite kost is op het laatste ook niet grappig meer.
Voeten die een schoenmaat groter worden waardoor je al je schoenen weg kan doen, rusteloze benen hebben, al je haar in dat doucheputje zien verdwijnen, lekkende tieten, inelkaargetrapte ribbenkast, huilen omdat je een grassprietje omver stapt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat is er in godsnaam leuk aan zwanger zijn?

Oké natuurlijk zijn er heus wel een paar dingen leuk, de echo’s zijn leuk, de kleertjes shoppen, de babykamer klaar maken… ja daar stopt het al voor mij. _O-

Nu lijkt het natuurlijk alsof ik ontzettend overdrijf of dat ik depressief ben.. maar ik wil vooral duidelijk hebben dat echt niet iedereen zwanger zijn leuk vind.
Dit is echt hoe ik erover denk en weet je, misschien valt voor mij deze zwangerschap wel mee maar de vorige vond ik helemaal niks aan.
En ook dat is prima!
Natuurlijk moet je in je achterhoofd houden waarvoor je het doet, en natuurlijk is dat het allemaal waard.
Zodra die kleine over is vergeef je het hem of haar echt wel direct. :=
Er is niks mooiers dan een kindje krijgen, na al die ellende vind ik dat nog steeds.

Maar van dat domme gelul van dat je op een roze wolk MOET zitten tijdens een zwangerschap.. daar moeten we echt vanaf.
Natuurlijk zijn er vrouwen die wel op een roze wolk zitten tijdens hun zwangerschap en daar ben ik ook echt jaloers op, maar er niet op zitten is ook helemaal goed.
Zo lang je maar niet in een diep gat zwart valt.

Gewoon neutraal zijn met hier en daar geklaag tijdens die 9 maanden is prima.

Natuurlijk laat je je gek maken door anderen, dat doet iedereen denk ik wel een keer tijdens de zwangerschap of tijdens het ouderschap.
Het enigste wat daar aan te doen is is door gewoon even niks meer te delen en te antwoorden op vragen met : dat zien we wel als hij/zij er is.

Lekker kort verhaal geworden zie ik al.

~ een zwangerschap is voor iedereen anders dus neem mijn geklaag vooral niet al te serieus als je geen last van die dingen hebt.
Ik hoop ook dat mijn lijstje na deze zwangerschap korter gaat worden. _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 05:58

Permanga: niet voor iedereen is de periode na de bevalling/zwangerschap een roze wolk hoor. Postnatale depressie is geen grapje helaas :)

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:40

Maartje1990 schreef:
Permanga: niet voor iedereen is de periode na de bevalling/zwangerschap een roze wolk hoor. Postnatale depressie is geen grapje helaas :)

Ik zeg nergens dan een Postnatale depressie een grapje is of dat je op een roze wolk zit na een bevalling?
Sterker nog ik ben wel de laatste die dat zal zeggen, ik heb namelijk zelf een depressie na de bevalling gehad.
Maar daarom kan ik wel vinden dat een kind krijgen het mooiste is wat er bestaat.
Een beetje positiviteit mag heus wel als je dat gehad hebt.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:28

Maartje1990 schreef:
Yesterday schreef:

Zo werkt het niet hoor. Je moet die uren en reis tijd gewoon door betaald krijgen heeft niets met cao te maken is gewoon wettelijk zo vast gelegd. Mits je in Nederland woont althans regels in België ken ik niet

Probleem bij mij zit dat ik op omzet basis werk met dus een variabel loon. Mocht ik een vast salaris hebben dan zou ik die uren waarschijnlijk wel betaald krijgen, maar ligt je salaris lager dan nu op omzet basis. Maargoed, ik plan alles zo gunstig mogelijk voor mijzelf, voor zover het kan. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:42

@PeraManga dank voor je uitgebreide reactie, doet me echt goed. Merk ook dat het gisteren uitspreken hier en naar 2 vriendinnen echt wel helpt, vooral omdat er echt herkenning is. Wat je zegt, er zijn ook zulke mooie dingen aan, de echo's, haar voelen bewegen, mijn man die haar gisterenavond voor het eerst voelde, al die heerlijke babykleertjes <3 het bedenken van een naam etc, daar geniet ik echt intens van! Laat staan wanneer de poes op mijn buik komt liggen en die 2 op elkaar reageren, dat vind ik echt heerlijk om te zien!

@Yesterday dat klinkt best ingewikkeld. Je zou eens met UWV kunnen bellen? Mogelijk kijken ze naar je inkomsten op basis van een gemiddelde van een bepaald aantal maanden, dat is bij zwangerschapsverlof in ieder geval wel zo als ik het goed heb onthouden

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:02

Voor zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof is het allemaal wel gewoon goed geregeld :)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:31

Ik heb even bijgelezen, maar red het niet om een hele uitgebreide bijleespost te maken.

Wat vervelend dat het bij sommigen niet zo lekker gaat.

Bellex, het is ook echt niet allemaal alleen maar leuk. Wel heel fijn dat je van die momentjes toch kunt genieten.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:19

Al jullie verhalen over de niet-roze wolk doen ook mij wel goed. Gelukkig zijn we niet alleen!

Mijn man kan ook al niet wachten tot hij iets kan voelen.
Aan de ene kant wil ik dat ook wel. Dat lijkt me heel speciaal! Maar aan de andere kant denk ik al aan de fysieke ongemakken die daarbij komen kijken dus denk ik.. mmhh misschien nog even wachten met echt willen voelen. Al denk ik dat ik er niet meer lang op hoef te wachten :D
Al helemaal niet als ik zie dat jij de baby al echt kunt voelen Bellex.

Ik ben trouwens veel aan t scrollen hier op de bank..
Dus nu ben ik rond aan t kijken voor t laatste meubelstuk van de kinderkamer: een fijne stoel/fauteuille om snachts voeding te geven of een boekje te lezen oid. Hebben jullie nog tips, waarop je moet letten met t uitzoeken van zo'n stoel/bank/fauteuil?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 17:16

jojoni schreef:
Al jullie verhalen over de niet-roze wolk doen ook mij wel goed. Gelukkig zijn we niet alleen!

Mijn man kan ook al niet wachten tot hij iets kan voelen.
Aan de ene kant wil ik dat ook wel. Dat lijkt me heel speciaal! Maar aan de andere kant denk ik al aan de fysieke ongemakken die daarbij komen kijken dus denk ik.. mmhh misschien nog even wachten met echt willen voelen. Al denk ik dat ik er niet meer lang op hoef te wachten :D
Al helemaal niet als ik zie dat jij de baby al echt kunt voelen Bellex.

Ik ben trouwens veel aan t scrollen hier op de bank..
Dus nu ben ik rond aan t kijken voor t laatste meubelstuk van de kinderkamer: een fijne stoel/fauteuille om snachts voeding te geven of een boekje te lezen oid. Hebben jullie nog tips, waarop je moet letten met t uitzoeken van zo'n stoel/bank/fauteuil?

Wij hebben een hele fijne schommelstoel van ikea die is ook ideaal als je kindje rustig wordt van beweging maar bij jou de pijp leeg is om te lopen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:23

Dat zal vast niet lang duren voor je het kan voelen Jojoni! Ik ben nu 18+6, maar voelde het met met 16+4 voor het eerst, echt volledig onverwacht omdat mijn placenta volledig voor ligt. Maar voel haar precies buiten die stukken, dus in mijn blaas, de echte onderrand van mijn buik, richting mijn liezen en van de week in mijn zij een beetje. Voordeel is dat ze tot nu toe ook nog heel laag ligt waardoor ik het dus voel. Vind het tot nu toe niet pijnlijk, al zal dat vast nog eens veranderen hahaha

Wij hebben een fauteuil van Ikea met voetenbankje voor de babykamer, die hadden we al dus niet apart aangeschaft, zit gewoon heel fijn hihi.

Zojuist de 20 weken echo gehad, kleine meid is helemaal goedgekeurd, ze heeft echt keurig meegewerkt en alles netjes laten zien. Mooi precies gemiddeld kwa maten, ze is op 265 gram gemeten en P49.6, placenta en navelstreng waren netjes en zagen er ook goed uit

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:23

Wat fijn Belle! <3

Ik ben ook erg benieuwd wanneer ik de baby ga voelen. Begin nu wel echt dik te worden, haha. Valt niet meer te verbergen.
Morgenochtend hebben wij de geslachtsbepaling, zin in!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:53

Wat fijn dat de echo goed is! En je bent al op de helft ook.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:39

Fijn dat je echo goed was Bellex!

En veel plezier morgen Welmoed!

Ik heb soms iets het idee de baby te voelen, maar ik vind het nog wel lastig om het zeker te weten haha. Mijn placenta ligt ook achter en ben nu 17+4, opzich zou het dus wel kunnen. Maar lijkt soms ook nog wel op m’n eigen hartslag onderin m’n buik.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:42

Voor een stoel op de kamer weet ik trouwens geen eens of wij daar wel plek voor hebben? Gebruikt iedereen een stoel op de babykamer of ook sommigen niet.
Wel grappig dat je bij sommige dingen nooit stil staat en door een topic op bokt er ineens over gaat nadenken! :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 05:24

Wij hadden geen stoel en daar had ik 100% spijt van. Heb heel wat uren op een houten krukje gezeten, doodzonde.

Bellex fijn dat alles goed was!

Welmoed spannendddd :):)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 05:28

Afbeelding
:D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 06:50

Nawhhh wat leuk!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 06:50

Doubtless schreef:
[ [url=m/KN0fAc.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Een meisje, gefeliciteerd. Leuke aankondiging ook

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:13

Leuk nog een meisje!

Wij hebben maandag de 20 weken echo en weten dan wat het word.
Kan niet meer wachten haha.

Wat betreft een stoel,wij hebben die nooit gehad.
Wel willen hebben maar kon net zo goed de gang oversteken en in de woonkamer zitten.
Die van de ikea is wel super comfortabel, een vriendin van mij heeft die.

Welmoed ook spannend vandaag!

Bellex dat heb ik ook idd,placenta voor maar toch voel ik de kleine zo langs de randen en hoeken wel bewegen al is het nog niet veel.
Begin nu wel flink te groeien.

Die roze wolk,tja ik vind zwanger zijn ook niet zo leuk.
Je word zo beperkt in alles op een gegeven moment.

Ik heb nog niets gehoord over de ziektewet,maar heb wel een vermoeden waarom ze het willen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:02

Wat leuk doubtless! Klopte je voorgevoel dus, en toch een bekendmaking :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 08:44

Yesterday schreef:
Fijn dat je echo goed was Bellex!

En veel plezier morgen Welmoed!

Ik heb soms iets het idee de baby te voelen, maar ik vind het nog wel lastig om het zeker te weten haha. Mijn placenta ligt ook achter en ben nu 17+4, opzich zou het dus wel kunnen. Maar lijkt soms ook nog wel op m’n eigen hartslag onderin m’n buik.

Ik voelde het vorige week ergens toen ik ongeveer zo ver als jij was nu misschien 2 dagen meer. Ik voel echt soms kleine stompjes van binnen uit. Placenta bij mij aan de zijkant. Vind dat gevoel en ervaring heel apart en bijzonder en ook geruststellend.

Hier dinsdag 20 weken echo! Hopelijk alles in orde. :)