Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yesterday schreef:Hier werk zonder cao… dus alles waar je als zwangere recht op hebt qua uren dat je doorbetaald hoort te krijgen (controles etc) zijn bij mij voor eigen rekening. Best lastig ook dat ziekenhuis bezoeken, verloskundige etc allemaal onder werktijd zijn bijna. Wel 100% doorbetaling bij ziekte (na 2 wacht dagen…) dus dat scheelt
Bellex, wat vervelend dat je je op meerdere vlakken niet oké voelt. Maak je vooral niet teveel druk om het feit dat je niet op een roze wolk zit. Volgens mij heb jij het aan het begin van je zwangerschap ook behoorlijk pittig gehad toch?
Dat piekeren over vanalles herken ik ook, denk heel veel dames hoor! Vooral als alles nieuw is en je ook gewoon nog niet goed een voorstelling kan maken van wat je kan en mag verwachten.
Eilinora, klinkt wel als een intense werkweek. Voelt dit voor jou zelf wel gewoon haalbaar? Of heb je ergens ook wel het idee dat het misschien wat te gek is?
Bellex schreef:Je kijkt er zo naar uit en wilt het zo graag leuk vinden, maar dat lukt me gewoon niet, ben niet de roze wolk zwangere die ik had verwacht, of eigenlijk ook van je verwacht wordt. Waardoor ik me weer schuldig naar de kleine en naar die dames die het ook zo graag willen en waar het niet mag lukken. Maak mezelf dus even gek, leuk man die hormonen lol. En ik vind het ook zo spannend allemaal met de bevalling en of je het allemaal wel goed gaat doen, maar wie heeft dat niet? En ik laat me ook wel heel gek maken doordat mensen om je heen van alles vinden van je wensen of hoe je het voor je ziet straks met de kleine, wat dan niet is wat zij doen. Was daar in het begin weerbaarder voor dan nu merk ik, gelukkig een man die daar wel heel fijn mee om gaat
en ook gewoon zegt, laat ze lekker banketstaaf, wij en de kleine moeten er mee leven, niet zij
Maartje1990 schreef:Permanga: niet voor iedereen is de periode na de bevalling/zwangerschap een roze wolk hoor. Postnatale depressie is geen grapje helaas
Maartje1990 schreef:Yesterday schreef:Hier werk zonder cao… dus alles waar je als zwangere recht op hebt qua uren dat je doorbetaald hoort te krijgen (controles etc) zijn bij mij voor eigen rekening. Best lastig ook dat ziekenhuis bezoeken, verloskundige etc allemaal onder werktijd zijn bijna. Wel 100% doorbetaling bij ziekte (na 2 wacht dagen…) dus dat scheelt
Bellex, wat vervelend dat je je op meerdere vlakken niet oké voelt. Maak je vooral niet teveel druk om het feit dat je niet op een roze wolk zit. Volgens mij heb jij het aan het begin van je zwangerschap ook behoorlijk pittig gehad toch?
Dat piekeren over vanalles herken ik ook, denk heel veel dames hoor! Vooral als alles nieuw is en je ook gewoon nog niet goed een voorstelling kan maken van wat je kan en mag verwachten.
Eilinora, klinkt wel als een intense werkweek. Voelt dit voor jou zelf wel gewoon haalbaar? Of heb je ergens ook wel het idee dat het misschien wat te gek is?
Zo werkt het niet hoor. Je moet die uren en reis tijd gewoon door betaald krijgen heeft niets met cao te maken is gewoon wettelijk zo vast gelegd. Mits je in Nederland woont althans regels in België ken ik niet
jojoni schreef:Al jullie verhalen over de niet-roze wolk doen ook mij wel goed. Gelukkig zijn we niet alleen!
Mijn man kan ook al niet wachten tot hij iets kan voelen.
Aan de ene kant wil ik dat ook wel. Dat lijkt me heel speciaal! Maar aan de andere kant denk ik al aan de fysieke ongemakken die daarbij komen kijken dus denk ik.. mmhh misschien nog even wachten met echt willen voelen. Al denk ik dat ik er niet meer lang op hoef te wachten
Al helemaal niet als ik zie dat jij de baby al echt kunt voelen Bellex.
Ik ben trouwens veel aan t scrollen hier op de bank..
Dus nu ben ik rond aan t kijken voor t laatste meubelstuk van de kinderkamer: een fijne stoel/fauteuille om snachts voeding te geven of een boekje te lezen oid. Hebben jullie nog tips, waarop je moet letten met t uitzoeken van zo'n stoel/bank/fauteuil?
Yesterday schreef:Fijn dat je echo goed was Bellex!
En veel plezier morgen Welmoed!
Ik heb soms iets het idee de baby te voelen, maar ik vind het nog wel lastig om het zeker te weten haha. Mijn placenta ligt ook achter en ben nu 17+4, opzich zou het dus wel kunnen. Maar lijkt soms ook nog wel op m’n eigen hartslag onderin m’n buik.