Gini schreef:pmarena schreef:Ik denk dat ik de berichten gemist heb waarin mensen aangeven dat ze in zo'n geval geen "sorry dat wist ik niet" zouden zeggen?
Citaat:
En als Bo wel een heel verhaal op gaat hangen over zijn/haar gender en aangeeft non-binair te zijn dan ga ik echt geen "sorry, dat zag ik niet..." zeggen.
En het gaat ook niet alleen over het excuseren, ik heb het ook over aanpassen. En daar zijn in dit topic toch genoeg impliciete voorbeelden van te vinden van mensen die liever willen blijven vasthouden aan hij en zij met daarbijhorende uiterlijke kenmerken.
Aha dat bericht had ik inderdaad niet gezien. Even teruggezocht in welke context het staat en ik vermoed dat die soep niet zo heel heet gegeten wordt. Kan me voorstellen dat je niet meer zo'n zin hebt om die eenvoudige / beleefde / automatische sorry te zeggen nadat zo'n Bo een heel verhaal tegen je op gaat hangen, en dat de genoemde reactie ook helemaal zo slecht niet is toch 
Citaat:
Misschien wil Bo niet met "u" worden aangesproken? Je moet het maar weten.
Ik denk idd dat Bo het beste "bedankt" kan zeggen, en zich verder niet gekwetst hoeft te voelen en een gesprek over zijn/haar gender aan te gaan. Want dat is totaal niet relevant.
En als Bo wel een heel verhaal op gaat hangen over zijn/haar gender en aangeeft non-binair te zijn dan ga ik echt geen "sorry, dat zag ik niet..." zeggen.
Dan zeg ik: "prima, maar vergeet je tas niet".
En....het is toch niet zo heel gek dat er mensen zijn die liever vast blijven houden aan lekker simpel "hij en zij"....? Mensen houden nu eenmaal van eenvoud, moeten wennen aan dit soort "nieuwe fratsen". Daar kan ik wel begrip voor opbrengen. De meeste mensen zullen heus wel hun best doen om er iets van te maken en niet al te lüllig te doen, en zullen heus wel stappen gaan maken als ze meer met dit verschijnsel te maken krijgen en het minder nieuw en vreemd wordt