Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:17

Wij hebben dinsdag ochtend weer echo!
Ik ben dan 11+3 ik hoop dat alles weer goed is
Mijn klachten zijn allemaal al over op de vermoeidheid na. Ik kan echt elke dag wel een middag slaapje doen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:42

Succes allemaal met de aanklem de echo’s. Altijd weer spannend, maar ook leuk om even te spieken :)

Dat trekkerige gevoel is volgens mij ook gewoon je baarmoeder die groeit.

Hier toch nog steeds een beetje aan het klooien met misselijkheid. Kan nauwelijks iets eten of ik word misselijk. Weinig eten doet ook niet veel
goeds voor je energielevel, dus voel me af en toe ook zo duf als een konijn. Ben het al helemaal zat. En dan te bedenken dat sommigen van jullie dit al weken hebben…. Mag niet klagen over die paar daagjes :x

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:42

Larisske schreef:
Ah Melewel, ook morgen! Wanneer mag je gaan? Als het morgen hier goed nieuws is, gaan wij het volgend weekend lossen bij de ouders en mijn oma, heel spannende tijden :):)

Ik mag om 10u ;) gelukkig vroeg want anders zit je nog de hele dag te ijsberen van spanning haha!

De eerste echo is ook de verjaardag van m’n vriend, kei leuk… dus we gaan het savonds ook meteen aan zijn ouders vertellen die op de koffie komen :D (gescheiden ouders, de laatste aan toekomstige grootouders die het moeten weten, de andere helft wist het al :+ )

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:20

Succes allemaal met de echo's! Ik duim mee voor goed nieuws!

Het aan de ouders vertellen is zo mooi! Hier was moeders nog een stuk enthousiaster dan ik in ieder geval :').

Mijn klachten wisselen ook echt enorm af. Gisteren een topdag en nergens last van. Was al bang dat het mis zou gaan...nou vandaag voel ik me weer enorm ellendig en ben ik nauwelijks van de bank geweest.

26 april hebben we ons geregistreerd partnerschap. Dan zijn we 10 jaar samen en hebben we vorig jaar al gepland. Hopelijk voel ik me dan wel een stuk fitter :o

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:58

Dankjulliewel allemaal voor de geruststellende woorden! Inmiddels vanmiddag al weer lekker misselijk geweest haha.

Succes met de echo’s morgen, hopelijk voor iedereen goed nieuws. Ik hoop voor mijzelf dat het snel dinsdag is, kan niet wachten!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:26

Sterkte voor iedereen die misselijk is, wat vreselijk ellendig :(.
Hier wel flink vermoeid geweest maar dat wordt nu gelukkig minder.

En ik heb morgen ook een echo! 13 weken echo (al zitten we dan al op 14+1, gaat zo snel).
Het ziekenhuis zit vlakbij m’n werk dus ik kan mooi even tussendoor zodat ik tot half 2 mezelf kan afleiden :') .

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:16

Afbeelding

Echo was perfect <3 8w1d om precies te zijn.
De vermoedelijke bevallingsdatum is nu opgeschoven naar 26 november.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:20

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - nog onbekend
- x_Rebecca - 23 september - nog onbekend
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - nog onbekend
- Claudiadvx - 4 November - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Primavera - 13 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - nog onbekend
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 27 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:36

Ohh proficiat Melewel! Heel mooie echo <3
zal wel een hele opluchting zijn :D
Hier nog wachten tot vrijdagmorgen voor de eerste echo, de zenuwen beginnen al wat te komen :(:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:24

Mooie echo! Net een kippetje :=
Proficiat!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:44

Rebel_Jits schreef:
Proficiat!

Haha inderdaad… moest ik ook aan denken :+

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:47

Fijn een goede echo Melewel!

Iedereen succes met de echo’s deze week!

Wij hebben vrijdag de 13-weken echo. M’n man is net begonnen bij een nieuwe baan dus kan helaas niet mee. Er was geen plek ‘s avonds dus het is niet anders.

Ik voel me sinds eind vorige week weer een beetje mens, de misselijkheid en vermoeidheid zijn flink afgenomen. Daardoor alleen vrijdag en zaterdag gelijk veel te veel gedaan waardoor ik gister weer een rot dag had met veel overgeven. Vandaag voel ik me gelukkig weer prima. Het is dus even zoeken naar balans, als ik te veel doe dan fluit m’n lichaam me duidelijk terug.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:00

Aaah Melewel! Proficiat met de goede echo! Ik zie nu wel geen kipje erin, maar wel al mooi alle stompjes erop (denk ik :Y) )

Balen Senna dat je je zo misselijk voelde gisteren. Dat overgeven lijkt me echt verschrikkelijk :r

Ook een eerste geruststelling, onze blub zit er echt *\%/* . Gemeten op 8+2. Oorspronkelijk stond ik als 9 weken exact op voor echo, maar de uitgerekende datum die ik hier opgaf was dus juist bekeken door mezelf, momenteel 25 november. Ze willen juist de 2de echo vermoedelijk een week later zetten, omdat ze wel willen dat het dan 12 weken is, dus nog 1 week weer extra wachten dan :+

Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:23

Wat een goed nieuws Melewel en Larisske! *\o/* Maar een dagje verschil tussen jullie baby’s :)

Moeilijk om die balans te vinden Senna. Hopelijk wordt dat wat makkelijker in het tweede trimester.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:54

Melewel en Larisske, wat fijn dat alles goed is op de echo's, gefeliciteerd! *\o/*.

Ik zit op het moment met mijn studenten in Praag, maar foei... dit is een stukje zwaarder nog weer dan ik had ingeschat. Gisteren een hele lange dag gehad met veel in de bus zitten (zonder over te geven *\o/* hoera voor m'n dubbeledubbele dosis medicatie) vandaag van half 8 tot kwart voor 7 weggeweest en de hele dag geslenterd, gestaan en heuvel op en heuvel af gelopen. Ik had m'n bekken nog niet gevoeld deze zwangerschap, maar jeetje :oo. Ben nu maar lekker in het hotel gebleven als achterwacht terwijl mijn collega's nog even lekker de stad in zijn. Ben benieuwd hoe ik er zaterdag als we thuis komen aan toe ben :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:02

Succes Rebecca, klinkt als een heel gaaf uitje maar ook heel zwaar! Fijn dat je in elk geval met momenten wat rustiger aan kan doen.

Gefeliciteerd met de goede echo’s Melewel en Larisske! Hier gisteren ook een goede 13 weken echo gehad :D.

Succes met de echo vandaag Maaike!

Fijn dat de misselijkheid iets begint af te nemen Senna.

Ennnn zonnnn, lente begint eindelijk een beetje op gang te komen, Yes!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:48

Vanochtend een goede controle *\o/*
Kleintje bewoog enorm veel! Zo leuk om dan ook te kunnen zien. Zelfs een 2 filmpjes meegekregen
Uitgerekende datum hebben ze nu vast gesteld op 7 November (1 dag voor de verjaardag van mijn vriend zijn neefje) en dubbele verjaardagen hebben we al heel veel :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door claudiadvx op 18-04-23 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:49

Citaat:
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend
- Lisitano - 8 november - nog onbekend
- Lau - nog onbekend - nog onbekend

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:01

Jeetje jullie gaan zo snel, ik kan het niet goed bijhouden ;-)

Ik ben inmiddels alweer bijna 16 weken, gaat gelukkig nu een stuk beter met de misselijkheid en de moeheid. Alleen ik heb op 3 april de nipt af laten nemen en nog steeds geen uitslag. Hopelijk komt die alsnog snel..

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:08

Larisske gefeliciteerd met de goede echo!

Klinkt pittig Rebecca, kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt terugkomt.

Claudia, heerlijk om te zien he dat bewegen <3

Haasje, balen dat je nog geen uitslag hebt.

Ik heb precies een week geleden geprikt voor de NIPT (11 april) en werd vanochtend gebeld met een goede uitslag *\o/* Ben enorm opgelucht, ik vind de NIPT toch erg spannend.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:17

Citaat:
- Lisitano - 4 november - nog onbekend
- Claudiadvx - 7 November - nog onbekend

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:00

Rebecca, dan viel de busrit achteraf toch mee, gelukkig zeg. Zo de hele dag op de been is ook wel vermoeiend he. Probeer echt je rust te pakken :knuffel:

Senna, spannend spannend. Je krijgt toch wel foto's mee (of vraag of je die mag maken), kan je het toch delen erna.
En de ene dag tegen de andere, herkenbaar hoor. Maar bijna tweede trimester, dan wordt het beter!

Larisske, die echo is lekker duidelijk! En och, die ene week erbij. Misschien kan je de bevalling daarmee rekken tot Sinterklaas :))

Claudia, zo schattig he als die frummel beweegt! En zelfs filmpjes gekregen, hoe tof!

Haasje, kan je de uitslag niet online vinden? Mijngezondheid.net ofzo? Denk maar zo: geen nieuws is goed nieuws.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:12

Pfoe Rebecca! Lijkt me inderdaad zwaar. Is natuurlijk nog net anders dan een pleziertripje met het gezin. Wel goed van het niet overgeven! *\o/*

Claudia proficiat met de goede controle. Bij mijn echo was er nog niet echt beweging. Lijkt me wel top om dat te zien <3 Hopelijk geen dubbele verjaardag dan!

Haasje, balen dat je nog geen uitslag kreeg. Bij ons staan veel van die dingen inderdaad online, al heb ik geen ervaring met de NIPT uitslag. Misschien kan je eens bellen naar de verloskundige? Weet niet of ze daar iets van weten.

Senna proficiat met de goede NIPT! :):) Balen dat je man er niet bij kan zijn de volgende echo, maar inderdaad je kan misschien filmpjes maken naast de afdrukken.

Net gebeld met eigen gyn, zij gaf aan dat onze echo helemaal niet verlegd moet worden. Dus 9 mei gewoon weer echo tijd én NIPT test. Hier hebben we de keuze tussen de 3 meest voorkomende afwijkingen of genoomwijde, en met geslacht kan je ook afwijkingen zoals XXX, XXY, etc te weten komen. Dacht dat het gewoon standaard één optie was :=

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:30

Bij mij was de NIPT al sinds 10 april bekend maar door het nieuwe systeem niet binnengekomen. Vrijdag de pretecho en dan lekker winkelen . In Nederland hoor je het geslacht niet met de NIPT, dat mag hier niet.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 00:53

Melewel94 schreef:
Rebel_Jits schreef:
Proficiat!

Haha inderdaad… moest ik ook aan denken :+

Als die dan zo blijft liggen bij elke echo wordt het iig niet moeilijk om te zien :')

Senna, wat fijn dat de misselijkheid beter lijkt. Ik duim voor je dat het wegblijft.

Larisske, gefeliciteerd met de mooie echo

Rebecca, klinkt gezellig maar wel heel pittig. Doe maar voorzichtig.

claudiadvx, hier geen dubbele verjaardagen maar wel heel dicht op elkaar. De eerste, de tweede en ikzelf zitten alledrie in opvolgende maanden. Tussen de kids zitten 17 dagen en de nieuwe baby is dus weer 10 dagen daarna uitgerekend dus die komt ook weer tussen mij en de andere 2 in. Kan zeggen dat ik dat financieel kwa cadeautjes (en helemaal feestjes) wel erg stressvol vind. Gefeliciteerd met de goede echo.

In NZ testen ze tijdens nipt niet op geslacht, "costs more" zegt de midwife dan. Ik zit best wel een beetje in de stress. Naar aanleiding van de echo ben ik de dag erna gebeld door het ziekenhuis, dat ze de doorverwijzing van de VK binnen hadden en de uitslag van de 16-weken echo en dat ze daardoor toch wel wouden dat ik z.s.m. op de kliniek bij de gynaecoloog kwam. Dus nu moet ik Vrijdag die kant op. Ml ook maar gezegd dat ie mee moet, was zo alleen heen gegaan maar vriendin die op de kinderen past drukte me toch wel op het hart om hem mee te nemen omdat ik geen idee heb waarvoor ik nu eigenlijk moet komen. Enige dat ik me kan bedenken is een slecht werkende placenta. Ik heb ook de gecombineerde uitslag van de NIPT en echo nooit ontvangen dus zit best wel in spanning.