Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:22

[***] schreef:
Ik zal het zeker voor die tijd uitzoeken en regelen!

Ik had net een ernstig geval van zwangerschapsdementie. Ik ga ontbijten bij mijn PC omdat ik een video wil bewerken. Ik ga vanuit bed naar beneden en zet de waterkoker aan. Pak yoghurt uit de koelkast, zet die boven op m'n bureau náást m'n fles honing. Ga naar beneden, maak muntthee en zoek vervolgens beneden een vol kwartier naar m'n honing. Geef het op en ga met m'n thee naar boven, waar ik uiteraard de honing gewoon zie staan. :') ;(

En die fles honing? Die staat daar al een week of twee ofzo omdat ik veel thuis heb gewerkt en daar thee heb gedronken. :))

Hahahaha oh verschrikkelijk is dat nu hè :')
Maar hè uiteindelijk gevonden :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 21:47

Hoe is jullie dag gegaan dames? Hier prima. Wel veel tegen het misselijke aan dus lekker rustig aan gedaan. Heb lolly's gekocht omdat ik de hele dag slijm in m'n keel heb. Herkennen jullie dat?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:13

Vandaag 20.000 stappen gezet. 2x bijna moeten overgeven, maar gelukkig toch niet. Nu thuis met voetenbadje. :')

Slijm in m'n keel merk ik eigenlijk alleen net na het eten, maar verder niet zo.

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:18

Op het moment ben ik nog steeds kapot moe en mijn baarmoeder doet significant pijn.
Vandaag om 11 uur uit bed gekomen na een prima nacht slaap en om 2 uur lag ik alweer te pitten voor een dutje van 2,5 uur :+
Eens zien of ik geen ijzertekort heb oid, bloedresulaten zijn al een weekje onderweg dus die mogen onderhand wel binnen komen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 22:20

Azmay schreef:
Op het moment ben ik nog steeds kapot moe en mijn baarmoeder doet significant pijn.
Vandaag om 11 uur uit bed gekomen na een prima nacht slaap en om 2 uur lag ik alweer te pitten voor een dutje van 2,5 uur :+
Eens zien of ik geen ijzertekort heb oid, bloedresulaten zijn al een weekje onderweg dus die mogen onderhand wel binnen komen.

Hier indd ook heel snel licht in m'n hoofd. Morgen bloeddruk meten ook en bloed prikken volgens mij. Dan kunnen ze dat ook gelijk meenemen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:30

Fijn dat het toch goed gaat dames!

Morgen best spannend ben benieuwd! Moet morgen ook even afspraak bij dokter maken om urine in te leveren pfff

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:07

Fijn dat iedereen goed gaat zo!

Gister middagje Zutphen geweest met vrienden. Was savonds echt kapot. Maar was blij om er even uit te zijn geweest.

Vanmorgen wel de HA gebeld met de vraag of ik iets kan krijgen tegen de misselijkheid en het overgeven. Gelukkig snapte de assisente dat ik graag wat wilde.
Eind van de ochtend terug bellen.
Maar mijn HA is niet de moeilijkste gelukkig.

Denk vandaag een hang dagje. Nergens zin in en echt even helemaal klaar met het zo beroerd voelen.

Fijne dag iedereen! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:33

Freekieee schreef:

Gister middagje Zutphen geweest met vrienden. Was savonds echt kapot. Maar was blij om er even uit te zijn geweest.

Vanmorgen wel de HA gebeld met de vraag of ik iets kan krijgen tegen de misselijkheid en het overgeven. Gelukkig snapte de assisente dat ik graag wat wilde.

Denk vandaag een hang dagje. Nergens zin in en echt even helemaal klaar met het zo beroerd voelen.

Fijne dag iedereen! <3

Sterkte! Hoop dat de medicatie wat voor je gaat doen. En anders of misschien daarnaast wel acupunctuur proberen. De medicatie die ik kreeg, mocht niet langer dan 5 dagen dus daar schiet je in het eerste trimester weinig mee op als het al wat doet.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:21

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Fijne dag iedereen! <3

Sterkte! Hoop dat de medicatie wat voor je gaat doen. En anders of misschien daarnaast wel acupunctuur proberen. De medicatie die ik kreeg, mocht niet langer dan 5 dagen dus daar schiet je in het eerste trimester weinig mee op als het al wat doet.

Mmm dat is ook niet lang nee…
Ik ga eens naar acupunctuur kijken! Dankjewel

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:28

Ik ben nooit misselijk geweest dus kan je niet helpen helaas! Alleen ontzettende maagzuur

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:34

Vanmiddag kan ik wat ophalen. 1 die ik eventueel 3 x per dag met gebruiken. Zij zei niks over maar 5 dagen. Dus nog even afwachten. Allang blij dat ik even iets krijg

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 12:45

Freekieee schreef:
Vanmiddag kan ik wat ophalen. 1 die ik eventueel 3 x per dag met gebruiken. Zij zei niks over maar 5 dagen. Dus nog even afwachten. Allang blij dat ik even iets krijg

Emifase ofzo?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:55

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Emifase ofzo?

Ze heeft geen naam gezegd. Alleen dat het klaar ligt. Zal het laten weten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:41

Freekieee schreef:

Vervelend. Hopelijk werkt het.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:45

Hier gisteren voor het laatste misselijk geweest hopelijk blijft dit zo.

Ik eet wel weinig en ook niet echt gezonde dingen omdat als ik daar aan dacht ik al misselijk werd.

Slaap bar weinig met m'n nachtdiensten, maar dat is normaal voor mij. Heb er 3 vd 5 gehad dus we zijn over de helft. Waar de nachten normaal zo rustig zijn is het nu echt mega druk. Ben blij dat wanneer ik weer nachten heb het er maar twee zijn aha.

Net even huis aan kant gemaakt want de honden verharen niet normaal.

Verder nog steeds geen krampen maat wel nog steeds bloedverlies hier. Bloeddruk ietsje omhoog gegaan want ik ook merk gelukkig. Nu koppie thee en stukje film afkijken en nog even proberen een tikkie te doen.

En heb toch zo trek in gefrituurde garnalen sushi, zo jammer dat we dat nu niet mogen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:36

Ik lees al even mee maar heb eigenlijk nooit de energie gevonden om te reageren. Maar leuk dat dit topic er is!

Ik ben 15 weken zwanger van onze tweede. Wij hebben al een zoon van 1.5 en verwachten nu op zijn 2e verjaardag een dochter.

Helaas heb ik HG waardoor ik inmiddels al 10 weken thuis zit van het werk en heb er al meerdere ziekenhuis opnames opzitten vanwege uitdroging. Vanwege het erge ziek zijn zijn wij helaas nog niet echt op een positieve manier bezig geweest met deze zwangerschap, waardoor het besef er nog steeds niet helemaal is. Ik hoop dat zodra ik de baby ga voelen meer ga kunnen genieten van het zwanger zijn.

Ik zou voornamelijk mee lezen omdat ik gewoon niet altijd zin heb om veel te typen :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:45

vevina schreef:
Ik lees al even mee maar heb eigenlijk nooit de energie gevonden om te reageren. Maar leuk dat dit topic er is!

Ik ben 15 weken zwanger van onze tweede. Wij hebben al een zoon van 1.5 en verwachten nu op zijn 2e verjaardag een dochter.

Helaas heb ik HG waardoor ik inmiddels al 10 weken thuis zit van het werk en heb er al meerdere ziekenhuis opnames opzitten vanwege uitdroging. Vanwege het erge ziek zijn zijn wij helaas nog niet echt op een positieve manier bezig geweest met deze zwangerschap, waardoor het besef er nog steeds niet helemaal is. Ik hoop dat zodra ik de baby ga voelen meer ga kunnen genieten van het zwanger zijn.

Ik zou voornamelijk mee lezen omdat ik gewoon niet altijd zin heb om veel te typen :+

Jeetje vreselijk voor jullie om zo zwangerschap te hebben. Dat gun je niemand.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:58

Heel veel sterkte vevina.

Ik voel me nog steeds waardeloos momenteel, enorme hoofdpijn, moe en alles begint pijn te doen dus ik verwacht dat ik er ook nog verhoging bij heb. Bloed liet niets bijzonders zien dus het is een kwestie van uitzingen zolang het leefbaar blijft. Helaas krijg ik echt niets gedaan zo natuurlijk. Gelukkig heb ik de luxe om op de bank te kunnen blijven liggen :z

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:05

Medicijnen binnen, metoclopramide mag die ook maar 5 dagen gebruiken. En 3 dagen niet auto rijden…

Kijk even aan hoe dit gaat en anders maar weer terug bellen.

Ik merk wel sinds ik zwanger ben, mijn haar echt verschrikkelijk is. Heel veel uitval, het zit niet, het pluist. Beetje vervelend… meerdere die dit kennen?

Pittig hoor Marlis als je weinig slaapt, weinig eet en nacht diensten. Overdags maar goed je rust pakken!

Oh naar hè die zin hebben in sushi. :+ ik zeg nu al, zodra ik ben bevallen wil ik meteen sushi.

Succes nog even met je laatste nachtdiensten!

Vevina, oh zo ga je echt niet leuk je zwangerschap in zeg…. Ik hoop zo voor je dat het minder gaat worden.
Dikke knuffel :knuffel:

Azmay: wat vervelend.. geef je er maar aan toe, gelukkig dat je gewoon kan bankhangen. Je druk maken om wat je niet kan heeft geen nut (heb ik moeten leren) :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 17:47

Freekieee schreef:
Medicijnen binnen, metoclopramide mag die ook maar 5 dagen gebruiken. En 3 dagen niet auto rijden…

Ik merk wel sinds ik zwanger ben, mijn haar echt verschrikkelijk is. Heel veel uitval, het zit niet, het pluist. Beetje vervelend… meerdere die dit kennen?

Pittig hoor Marlis als je weinig slaapt, weinig eet en nacht diensten. Overdags maar goed je rust pakken!

Oh naar hè die zin hebben in sushi. :+ ik zeg nu al, zodra ik ben bevallen wil ik meteen sushi.

Vevina, oh zo ga je echt niet leuk je zwangerschap in zeg…. Ik hoop zo voor je dat het minder gaat worden.

Azmay: wat vervelend.. geef je er maar aan toe, gelukkig dat je gewoon kan bankhangen. Je druk maken om wat je niet kan heeft geen nut (heb ik moeten leren) :o

Die medicatie had ik inderdaad ook en ik vind het echt troep. Moest nog steeds af en toe overgeven, bleef misselijk en kon verder echt niks. Wilde alleen maar slapen en kreeg inderdaad neurologische verschijnselen. Zou dus zeker even verder kijken voordat je mijn pad gaat bewandelen. Sterkte!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 17:51

Hier een hele mooie en leuke echo gehad vanmiddag. Ben iets verder dan ze dachten dus een paar dagen eerder uitgerekend nu. De kleine was heerlijk aan het koprollen en zwaaien <3 zo ontzettend mooi om te zien hoeveel mens zo'n kleintje al is. Gaan het nu ook aan iedereen bekend maken die het nog niet wist.

Bloeddruk was lekker laag met 100 over nog iets dus dat verklaarde wel waarom ik met lang staan, licht in m'n hoofd word. Maargoed gezond voor de baby dus we doen het ermee. Vrijdag voor de nipt prikken.

Afbeelding

Besloten om de 13 weken echo niet te doen. Lekker genieten van hoe ik me nu voel en gaan ervan uit dat het gezond is.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:35

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Die medicatie had ik inderdaad ook en ik vind het echt troep. Moest nog steeds af en toe overgeven, bleef misselijk en kon verder echt niks. Wilde alleen maar slapen en kreeg inderdaad neurologische verschijnselen. Zou dus zeker even verder kijken voordat je mijn pad gaat bewandelen. Sterkte!!

metoclopramide Is in principe een prima medicijn. Voor de baby in ieder geval volledig veilig alleen kun je er zelf bijwerkingen van krijgen. Huisartsen zijn niet erg happerig op dit medicijn langer voorschrijven maar is absoluut mogelijk bij erge misselijkheid. metoclopramide Heeft in combi met emesafene bij mij veel goeds gedaan waardoor ik steeds een paar dagen weer uit het ziekenhuis kon blijven. Inmiddels zit ik aan de zofran en dat is ook een prettig medicijn.

Fijn dat je echo goed was Gnome *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 20:44

vevina schreef:
metoclopramide Is in principe een prima medicijn. Voor de baby in ieder geval volledig veilig alleen kun je er zelf bijwerkingen van krijgen. Huisartsen zijn niet erg happerig op dit medicijn langer voorschrijven maar is absoluut mogelijk bij erge misselijkheid. metoclopramide Heeft in combi met emesafene bij mij veel goeds gedaan waardoor ik steeds een paar dagen weer uit het ziekenhuis kon blijven. Inmiddels zit ik aan de zofran en dat is ook een prettig medicijn.

Mwa ik vind medicatie waarvan je neurologische klachten krijgt na 5 dagen gewoon wel troep. Als het goed is, doet het waarvoor het gemaakt is en kun je inderdaad weer wat eten en drinken maar het is niet voor niets max 5 dagen natuurlijk en je mag er ook niet mee rijden. Ondanks dat ik nog geen lepel water binnen kon houden, mocht ik het echt niet langer gebruiken.

Wel vreselijk ook dat je zo vaak opgenomen bent zeg. Bij dat me dat bespaard is gebleven. Lig je er nu nog regelmatig?

Las ook nog iets over haaruitval. Had ik ook heel erg in het begin maar komt denk ik ook door een tekort aan voedingsstoffen en vocht. Sinds ik weer kon eten en drinken, ging dat heel snel veel beter. Voor m'n gevoel heb ik nu minder uitval dan voor de zwangerschap.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 20:47

Azmay schreef:
Heel veel sterkte vevina.

Ik voel me nog steeds waardeloos momenteel, enorme hoofdpijn, moe en alles begint pijn te doen dus ik verwacht dat ik er ook nog verhoging bij heb. Bloed liet niets bijzonders zien dus het is een kwestie van uitzingen zolang het leefbaar blijft. Helaas krijg ik echt niets gedaan zo natuurlijk. Gelukkig heb ik de luxe om op de bank te kunnen blijven liggen :z

Volgens mij zitten wij lekker in hetzelfde schuitje alleen dan met een paar weken verschil haha. Ik betrap mezelf er nu al op dat ik soms waggel. Vreselijk :')

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:53

Gnome schreef:
vevina schreef:

Mwa ik vind medicatie waarvan je neurologische klachten krijgt na 5 dagen gewoon wel troep. Als het goed is, doet het waarvoor het gemaakt is en kun je inderdaad weer wat eten en drinken maar het is niet voor niets max 5 dagen natuurlijk en je mag er ook niet mee rijden. Ondanks dat ik nog geen lepel water binnen kon houden, mocht ik het echt niet langer gebruiken.

Wel vreselijk ook dat je zo vaak opgenomen bent zeg. Bij dat me dat bespaard is gebleven. Lig je er nu nog regelmatig?

Las ook nog iets over haaruitval. Had ik ook heel erg in het begin maar komt denk ik ook door een tekort aan voedingsstoffen en vocht. Sinds ik weer kon eten en drinken, ging dat heel snel veel beter. Voor m'n gevoel heb ik nu minder uitval dan voor de zwangerschap.

Gelukkig maar dat neurologische klachten niet bij heel veel mensen voorkomt. Wel heel vervelend dat jij er zo een last van hebt gehad. Hopelijk wel meteen opgehouden na het stoppen van de medicijnen? Maar soms is het kiezen uit twee kwaden. Bij mij hielp het in ieder geval om het overgeven dragelijk te maken dus bijvoorbeeld nog maar 10 keer ipv 40 keer per dag. Gelukkig heb ik geen infuus meer gehoeven sinds ik aan de Zofran zit. Dus blijf hoop houden dat het de goede kant op gaat. Haaruitval heb ik dan geen last van gehad. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik daar vooral na de bevalling echt heel veel last van.