Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:16

Waar zie je tegenop qua PAC plaatsing?
Ik werk er mee, misschien kan ik je ergens in gerust stellen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:16

Sterkte morgen, ik denk aan je...!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 23:26

Karin_deB schreef:

Bij mijn mama kunnen ze niet zo goed prikken, net zoals bij een vriendin… en ik ken ook iemand die heel mager is waarbij hij echt heel zichtbaar is… dus ik heb ook een beetje bang dat hij zichtbaar gaat zijn en dan ook snel te kwetsen is…

Ik hoop dat hij niet onder de voet zit bij een bh of andere kledij… 9/12 heb ik nog iets gepland :D waarbij ik toch een mooi kleedje aan wil en heb bang dat dit niet mogelijk is…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:27

Bij mijn moeder konden ze ook heel slecht prikken, maar bij haar was het binnen een half uur gepiept. Hij lag uiteindelijk bij haar ook relatief oppervlakkig, maar hij is altijd afgedekt met een pleister dus dan kwets je het niet zo makkelijk.

Hopelijk verloopt het voor jou ook prettig. Veel sterkte :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:18

Ooh wat goed dat je hoofd goed is! Die PAC lijkt mij ook spannend maar het komt vast goed!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:38

Kay_Kim schreef:
Karin_deB schreef:

Bij mijn mama kunnen ze niet zo goed prikken, net zoals bij een vriendin… en ik ken ook iemand die heel mager is waarbij hij echt heel zichtbaar is… dus ik heb ook een beetje bang dat hij zichtbaar gaat zijn en dan ook snel te kwetsen is…

Ik hoop dat hij niet onder de voet zit bij een bh of andere kledij… 9/12 heb ik nog iets gepland :D waarbij ik toch een mooi kleedje aan wil en heb bang dat dit niet mogelijk is…

Bedoel je dat je moeder ook een PAC heeft en dat die moeilijk aan te prikken is?

Het gebeurt inderdaad wel eens dat een PAC zichtbaar is, dan ligt hij relatief oppervlakkig onder de huid. Je hoeft dan niet bang te zijn dat je hem kwetst oid, hij wordt goed beschermd.
Ik kan wel een foto plaatsen of pb-en van hoe het eruit zal zien als hij wat oppervlakkiger onder de huid ligt?
Bij andere mensen ligt hij dieper en zie je hem dus niet in het dagelijks leven.
Oppervlakkig liggen heeft vaak wel als voordeel dat hij makkelijker aan te prikken is. Een PAC die dieper ligt is niet per definitie moeilijker aan te prikken maar het kán soms wel iets meer zoeken zijn.

Als hij oppervlakkig onder de huid ligt zie je hem bijvoorbeeld wel als je iets van een jurkje zou dragen met een spaghetti bandje oid. Ik kan natuurlijk niet bepalen voor jou of je dat vervelend vindt :(:) Persoonlijk vindt ik het niet storend of lelijk maar ik kan mij ook voorstellen dat je je er wel ongemakkelijk bij zou voelen omdat je het ziet :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 10:03

Ja mama heeft ook een pac…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:09

Och ik snap heel goed dat je er zo tegenop ziet. Hopelijk valt het mee bij jou. Sterkte!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:57

Probeer je PAC maar een beetje als je vriendje te gaan zien ;)
Het aanprikken is zoveel fijner dan dat ze constant aan het klooien zijn met prikken. Als het allemaal goed werkt (en meestal is dat zo) dan gaat het een wereld van verschil maken ten opzichte van het constant moeten prikken.

Ik heb mijn PAC nu 3,5 jaar en er nog geen moment spijt van gehad. Destijds zag ik wel even tegen de ingreep op omdat ik 's middags de ingreep (incl. narcose) had en de volgende ochtend weer een serie chemo's en immunotherapie had. Dat is natuurlijk best veel allemaal, maar het is me heel erg meegevallen. Mijn PAC was de volgende ochtend ook al bruikbaar.

Voor kwetsen/stoten hoef je niet al te bang zijn, dat gebeurt eigenlijk bijna nooit. 1 tip: kijk een beetje uit met het portier van je auto. Die punt van het portier zit (althans, bij mij dan) precies op hoogte van mijn PAC en daar heb ik me wel een keer pijn aan gedaan. Beetje voorzichtig instappen dus ;)

Ik hoop dat de ingreep bij jou ook mee gaat vallen en dat je er verder vooral 'plezier' van gaat hebben. Probeer het maar als een soort huisdier te zien. Geen lelijk kastje met een wondje, maar een lief huisdier dat af en toe even geaaid moet/mag worden wat verder altijd voor je klaar staat.

Sterkte ermee :knuffel:

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:03

Oscar schreef:
Probeer je PAC maar een beetje als je vriendje te gaan zien ;)
Het aanprikken is zoveel fijner dan dat ze constant aan het klooien zijn met prikken. Als het allemaal goed werkt (en meestal is dat zo) dan gaat het een wereld van verschil maken ten opzichte van het constant moeten prikken.

Ik heb mijn PAC nu 3,5 jaar en er nog geen moment spijt van gehad. Destijds zag ik wel even tegen de ingreep op omdat ik 's middags de ingreep (incl. narcose) had en de volgende ochtend weer een serie chemo's en immunotherapie had. Dat is natuurlijk best veel allemaal, maar het is me heel erg meegevallen. Mijn PAC was de volgende ochtend ook al bruikbaar.

Voor kwetsen/stoten hoef je niet al te bang zijn, dat gebeurt eigenlijk bijna nooit. 1 tip: kijk een beetje uit met het portier van je auto. Die punt van het portier zit (althans, bij mij dan) precies op hoogte van mijn PAC en daar heb ik me wel een keer pijn aan gedaan. Beetje voorzichtig instappen dus ;)

Ik hoop dat de ingreep bij jou ook mee gaat vallen en dat je er verder vooral 'plezier' van gaat hebben. Probeer het maar als een soort huisdier te zien. Geen lelijk kastje met een wondje, maar een lief huisdier dat af en toe even geaaid moet/mag worden wat verder altijd voor je klaar staat.

Sterkte ermee :knuffel:

Dat is een fijn berichtje

Bij mijn pic had ik ook wel wat bang maar dat was inderdaad ook fijn dat ze niet steeds moesten prikken, ik had toen ook bang dat ik er achter zou blijven hangen met kleding enzo maar dit was niet het geval, al bij al viel dat ook goed mee dus ik hoop hetzelfde met de pac…

Ik heb mijn eerste behandeling pas 5/12 (als ik het goed heb) dus hij heeft wel ruim de tijd om te genezen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:10

Zo'n PAC zou mij ook spannend lijken, maar het verhaal van Oscar klinkt erg geruststellend.

Hopelijk gaat de punctie vandaag een beetje makkelijk, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:23

Heel veel sterkte, wat een rollercoaster zeg.

Bij mijn schoonvader is nu een jaar geleden kanker ontdekt, hij liep al maanden met een zere heup. Niemand verwachtte dat er een tumor in zijn bot zat waardoor zijn heup was gebroken. Helaas bleek dit al 1 van de uitzaaiingen te zijn, waarschijnlijk ontstaan uit een melanoom die hij heeft laten weghalen en ondanks de jarenlange controles toch verder is gaan woekeren.
Conclusie was geen genezing mogelijk, alleen rekken. Er is gekozen voor immunotherapie.
Ook al zijn ze pas een klein jaar bezig, het gaat erg goed. Tumoren zijn geslonken en momenteel niet meer actief.
Ik hoop dat het bij jou ook aanslaat en je nog heel veel jaren kunt genieten van alles hier!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 17:33

De punctie is gebeurd, de verdoving deed wel wat pijn maar de puncties zelf niet… ze hebben 3 staaltjes genomen…

Eerst was er wat twijfel of het wel kon omdat het zo klein is, in eerste instantie vond ze het ook niet, toen ik het aanduidde vond ze het wel. Het zit eigenlijk onder mijn borst thv het borstbeen/rib dus ik heb gevraagd of daar ook borstkanker kon zitten maar ze zeggen niets tijdens zo’n onderzoek…

Waarschijnlijk zijn de resultaten dinsdag namiddag wel binnen dus hopelijk bellen ze me dan op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:38

Spannend weer.. hopelijk heb je leuk weekend voor de boeg met veel afleiding.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 17:43

Relaxed schreef:
Spannend weer.. hopelijk heb je leuk weekend voor de boeg met veel afleiding.

Ik ga morgen voor een nieuwe bril, ik mag tijdens de studie men lenzen niet dragen en mijn ‘oude’ bril staat vol krassen en het montuur is van een soort rubber waar soms de bovenste laag wat van loslaat… ik hoop dat ik hem ook heb tegen 9/12, dan staat iets HEEL leuk gepland! (Meer nieuws hierover volgt snel <3 ), morgenavond gaan we ook nog uit eten met vrienden/familie.

Ik heb dus wel wat afleiding…

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:17

Fijn dat je wel lekker wat afleiding hebt en dat de punctie zelf niet zeer deed!

Bij mij bleef de knobbel de hele tijd wegschieten dus had zelf niet zo'n positieve ervaring. Denk zeg niks nu je nog heen moet :+ Kon de dag erna ook niet paardrijden etc en duurde best even voordat ik weer op mijn buik kon liggen. Bij mij was het gelukkig onschuldig, hopelijk bij jou ook! We duimen weer mee!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 13:57

Ik ben gisteren een nieuwe bril gaan kiezen en ben heel blij met mijn keuze, we hebben ook een leuk etentje gehad!

Helaas heb ik wel veel pijn van de punctie en zie ik toch wel wat blauw… het dragen van een bh is dan ook heel pijnlijk want het is eigenlijk net tussen mijn borsten in, waar de beugels eigenlijk ‘samenkomen’…

Vandaag staat er dus een rustig dagje gepland maar we gaan deze avond nog naar de kermis hier vlakbij, een lekker frietje eten :9

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:00

Zou je geen sportbh kunnen dragen dan als het pijn doet?
Geniet van je frietje!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 14:13

LinsxDot schreef:
Zou je geen sportbh kunnen dragen dan als het pijn doet?
Geniet van je frietje!!

Ja, ik ga eens shoppen voor een beugelloze bh, mijn sportbh’s zijn ook met beugel (nogal zware borsten) dus momenteel heb ik een topje aan maar dat rolt dan weer op tot net onder men borsten dus dat doet ook weer pijn _-:(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:27

Hema!
Hema heeft hele zachte sportbh’s en normale bh’s zonder beugel!
Ik heb cupmaat D neigend naar E en gekneusde ribben gehad.
Ik kan geen beugels meer hebben en de druk van een strakke sportbh ook niet.

Deze heb ik:

Afbeelding

Afbeelding

En deze van de decathlon in size xl heb ik voor thuis, heel zacht zonder pijnlijke naadjes.
Kostte ook 3x niks en de hema bh is €9!

Afbeelding

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:37

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:30

Ik heb beugelloze bh's van miss mary of sweden, heerlijk. Geen last meer van afzakkende bandjes ook.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 19:34

Dank je wel! Daar kan ik wel wat mee!

Weet iemand misschien aan welke kant de PAC wordt geplaatst?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:45

Daar heb je zelf een keuze in :)
Wel kan het zijn dat er belemmeringen zijn waardoor ie beter aan een bepaalde kant gezet kan worden. Stel dat er iets een bepaalde borst/long (of alles in je bovenlijf) zit, dan proberen ze 'm te zetten aan de kant die het minst aangedaan is. Of waar misschien een operatie gepland staat.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 20:18

Ja, ik heb overal wel wat zitten maar ik heb rechts heel veel pijn maar als ze de pac dan links gaan zetten kan ik de eerste dagen helemaal niet meer slapen 8)7

Bijnier is links maar het zijn beide longen maar het longvlies van rechts…