Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:39

bigone schreef:
[ [url=m/qLR4IU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een foto waar een opgelopen Coronainfectie schade kan aanrichten in ongevaccineerden, voor een groot gedeelte duidelijk geworden uit autopsie. Die heb ik van vaccins nog niet gezien.

Ben dan toch ook stiekem benieuwd naar wat ze allemaal hadden gevonden als ze deze mensen hadden onderzocht voor ze besmet waren. Maar mensen die nergens echt last van hebben onderzoek je niet.
Terwijl dat niet zegt dat er niets al fout zit.
(niet als wappie bedoeld maar is gewoon iets wat ik me even afvraag. Komt denk ik ook doordat ik helaas meerder mensen ken die nergens last van hadden en bij toeval achter kwamen dat ze ongeneeslijk ziek waren)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:51

Nou wat mij wel opviel tijdens mijn besmetting is dat mijn hersenen af en toe net zo voelde als toen ik een hersenchudding had...

Heb daarom ook super rustig aan gedaan want had daar echt geen trek in nog een keer. De vermoeidheid was ook heel gek heel anders dan dat je normaal moe bent heb nog nooit zoiets gevoeld. Oh en de keelpijn deed ook belachelijk zeer bij mij dat had ik ook niet verwacht.

Maar goed iedereen loopt over 3 jaar nog vrolijk rond na een vaccinatie. Maar dan komen ze wel weer mer wat nieuws waarom het vaccin naar hun mening toch onveilig is. Eindeloze discussie....m

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:56

MoppieFilou schreef:
Electra63 schreef:
Dat is grappig, want een zoon van een hele goede vriendin van mij, is SEHP-arts en die is gewoon gevaccineerd, net als zijn vrouw en 3 zonen en ook hebben zijn ouders, op zijn advies, inmiddels de 2e booster gehaald.

Ik heb dan ook nergens gezegd dat hij niet gevaccineerd is en/of geen voorstander is van vaccinatie. Sterker nog is hij, net zoals de rest van zijn gezin, gewoon gevaccineerd.
Het is een puur een vaststelling.

Daarnaast denk ik inderdaad niet dat elke spoedarts hier hetzelfde over denkt en zou het zo gek nog niet zijn dat de ene wel, en de andere niet gevaccineerd is.

Maar die vaststelling dat er momenteel veel onverklaarbare dingen op de (die ene waar die persoon werkt) SEH komen zegt toch precies helemaal niks :?
In de SEH hier is deze waarneming namelijk helemaal niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:12

Needje schreef:
bigone schreef:
[ [url=m/qLR4IU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een foto waar een opgelopen Coronainfectie schade kan aanrichten in ongevaccineerden, voor een groot gedeelte duidelijk geworden uit autopsie. Die heb ik van vaccins nog niet gezien.

Ben dan toch ook stiekem benieuwd naar wat ze allemaal hadden gevonden als ze deze mensen hadden onderzocht voor ze besmet waren. Maar mensen die nergens echt last van hebben onderzoek je niet.
Terwijl dat niet zegt dat er niets al fout zit.
(niet als wappie bedoeld maar is gewoon iets wat ik me even afvraag. Komt denk ik ook doordat ik helaas meerder mensen ken die nergens last van hadden en bij toeval achter kwamen dat ze ongeneeslijk ziek waren)

Ongetwijfeld zullen er ook zonder Corona mensen met orgaanschade gevonden worden. In deze gevallen is het virus in die schade gebieden aangetroffen en dit zijn voor het grootste gedeelte ongevaccineerde Corona doden. Van gevaccineerden kunnen ze die uitgebreide kaart nog niet maken, moeten eerst doodgaan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:41

bigone schreef:
Ongetwijfeld zullen er ook zonder Corona mensen met orgaanschade gevonden worden. In deze gevallen is het virus in die schade gebieden aangetroffen en dit zijn voor het grootste gedeelte ongevaccineerde Corona doden. Van gevaccineerden kunnen ze die uitgebreide kaart nog niet maken, moeten eerst doodgaan.

Denk dat er ondertussen ook al meer dan genoeg gevaccineerde mensen zijn overleden om ook hier zo'n figuur van te maken :o . Al zijn slechts één op de honderd coronadoden gevaccineerd, dan nog heb je op wereldniveau al een immens groot aantal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:33

Poekkie schreef:
Mizora schreef:
Puur een kleine toevoeging op de post van IMANDRA: de rioolwatermeting van coronadashboard. We zaten begin maart boven de 2500 en hebben na koningsdag een kleine opleving want we zaten onder de 300 (nu 338, zie rechtsboven).

[ [url=m/MnauNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is de rioolwatermeting?

Poekkie, even jullie eigen Belgische rivm doorspitten dan had je kunnen zien dat het ook in België gebeurd:

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... .pdf#page8

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:09

MoppieFilou schreef:
bigone schreef:

Denk dat er ondertussen ook al meer dan genoeg gevaccineerde mensen zijn overleden om ook hier zo'n figuur van te maken :o . Al zijn slechts één op de honderd coronadoden gevaccineerd, dan nog heb je op wereldniveau al een immens groot aantal.

Overleden NA vaccinatie of DOOR vaccinatie ?
Ik kan er zo al een handvol opnoemen. Allemaal gevaccineerd, overleden NA vaccinatie maar DOOR kanker.

Wat je laatste opmerking betreft, doe eens aan kansberekening {:}

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:30

Ik heb het over het maken van zo'n figuur, waar de mogelijke gevolgen van een covidbesmetting op de organen in worden vermeld. Dus ik heb het over mensen die overleden zijn DOOR covid NA vaccinatie maar niet DOOR de vaccinatie.

elmiran

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 01:01

Ik ken iemand met nek klachten na de booster, en helaas ook vrouwen met miskramen die al wat verder waren nadat ze gevaccineerd waren. Hierdoor de keuze gemaakt het zelf niet te doen. Nog steeds geen spijt van. Mijn vriend heeft er wel 2 gehad. Na dat hij corona kreeg besloten om niet meer te vaccineren.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 01:09

Electra63 schreef:
Dat is grappig, want een zoon van een hele goede vriendin van mij, is SEHP-arts en die is gewoon gevaccineerd, net als zijn vrouw en 3 zonen en ook hebben zijn ouders, op zijn advies, inmiddels de 2e booster gehaald.

Dat zegt helemaal niks. Mijn huisarts is tegen deze vaccinatie, en de huisarts van een van mijn vriendinnen ook. Ze heeft haar afgeraden om een vaccinatie te nemen vanwege haar zwangerschap.

Jeetje 2de booster al... hoeveel moeten er nog komen?. Ieder zijn eigen keuze maar vraag me dan echt af waarom, en bij hoeveel mensen gaan stoppen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 06:45

Er is nogal een groot verschil tussen een huisarts die een zwangere afraadt te vaccineren (het werd tot een tijdje geleden vanuit de wetenschap afgeraden bij zwangere vrouwen ivm te weinig onderzoek) en tussen een huisarts die vaccineren, tegen de adviezen van WHO en onderzoekers in, bij álle mensen afraadt. Die laatste zouden ze van mij zijn licentie mogen intrekken, levensgevaarlijk wat die doet.
Hoeveel vaccinaties er nog moeten komen.. vraag je je dat ook af bij de griepspuit? Stel je voor dat mensen hun honden niet meer zouden laten enten omdat het volgend jaar dan wéér moet :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:07

Ik heb fiks corona gehad, 4 weken er na eerste en laatste vaccinatie gehad. Omdat ik daarna 8 maanden lang niet meer mijn maandelijkse periode gehad heb, heb ik het bij 1 vaccinatie gehouden.
Indien echt noodzakelijk dan booster ik gerust tzt maar voorlopig zie ik geen reden.

Ik heb ergens het idee dat het corona vaccin net zo behandeld wordt als bravecto voor honden. Als er eerder niets aan de hand was qua gezondheid en na vaccin/bravecto wordt mens/dier ziek of op onlogische wijze overlijdt mens/dier dan wordt het daar op geschoven met allerlei argumenten.
Misschien terecht maar vaak ook ver gezocht. Iedereen gaat dood en daar staat geen (gebruikelijke) weg voor uitgestippeld.
Ik heb mijn keuzes puur gemaakt op hoe ik mezelf voel. Ik sta achter wat ik gedaan heb qua vaccinatie en nee ik ben niet bang meer om te boosteren. Dat was ik wel door alle verhalen maar inmiddels ben ik het realistischer gaan zien. Ik baal wel gigantisch dat mijn astma enorm getriggerd is. Na jaren vrij van inhaleren en klachten moet ik al weer een jaar inhaleren en zeker afgelopen maand wordt ik enorm belemmert in alles door de astma. Geen idee of het toeval is of door corona komt. In elk geval is het begonnen tijdens dat ik long covid had. Ik vermoed dat het vaccin er verder buiten staat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:10

elmiran schreef:
Electra63 schreef:

Dat zegt helemaal niks. Mijn huisarts is tegen deze vaccinatie, en de huisarts van een van mijn vriendinnen ook. Ze heeft haar afgeraden om een vaccinatie te nemen vanwege haar zwangerschap.

Jeetje 2de booster al... hoeveel moeten er nog komen?. Ieder zijn eigen keuze maar vraag me dan echt af waarom, en bij hoeveel mensen gaan stoppen.

Ik zou met alles rondom zwangerschap uitgaan van een gynaecoloog of verloskundige.

Corona heeft over het algemeen niet zo'n beste invloed op de placenta.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:14

8nnemiek schreef:
Er is nogal een groot verschil tussen een huisarts die een zwangere afraadt te vaccineren (het werd tot een tijdje geleden vanuit de wetenschap afgeraden bij zwangere vrouwen ivm te weinig onderzoek) en tussen een huisarts die vaccineren, tegen de adviezen van WHO en onderzoekers in, bij álle mensen afraadt. Die laatste zouden ze van mij zijn licentie mogen intrekken, levensgevaarlijk wat die doet.
Hoeveel vaccinaties er nog moeten komen.. vraag je je dat ook af bij de griepspuit? Stel je voor dat mensen hun honden niet meer zouden laten enten omdat het volgend jaar dan wéér moet :')

Griep spuit schijnt anders ook bar weinig te doen.
En er zijn ook zat mensen die hun hond of kat niet enten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 11:36

Griepspuit werkt ongeveer een half jaar, dus nu zo’n beetje uitgewerkt terwijl de griep de afgelopen weken net de kop opstak. En daarnaast haalt maar 50 % van de doelgroep de griepspuit. Dus mits jij weet wie hem wel of niet heeft gehaald kun jij niet zeggen dat de spuit weinig doet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:21

‘T is van de griepspuit anders wel bekend dat die maar tegen een aantal varianten werkt, afhankelijk van welke ze de komende tijd het meest verwachten. Altijd een (wetenschappelijk berekende) gok of die varianten juist verschijnen en domineren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:22

Dan ook maar alle huisdieren uit Oekraïne niet enten, dikke onzin

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:32

Kinke schreef:
Dan ook maar alle huisdieren uit Oekraïne niet enten, dikke onzin

? Is dit een reactie op mijn post?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:49

Sowieso stoppen met alle vaccinaties voor mens en dier.
Zijn we snel van de overbevolking af op deze planeet :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:22

Needje schreef:
8nnemiek schreef:

Griep spuit schijnt anders ook bar weinig te doen.
En er zijn ook zat mensen die hun hond of kat niet enten.

Waar baseer je dat eerste op dan?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:27

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:19

Vind je? Ik vind het niet om te huilen aangezien dit allang bekend was. De herhaalprik is er niet in meegenomen en zelfs met alleen twee basis vaccinaties en booster is de bescherming tegen ernstige ziekte nog behoorlijk hoog.
Dat mag jij om te huilen vinden , ik denk dat we daar heel erg blij mee moeten zijn.
Er is een flink verschil tussen een ziekte oplopen , weinig bescherming en er ernstig ziek van worden , veel bescherming.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:33

Ik vind het ook niet schokkend en ik ga er zeker niet van huilen. Denk dat we er best blij mee mogen zijn :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:40

Poekkie schreef:
Laatste cijfers over de werkzaamheid van de vaccins:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/25 ... no-studie/

[ [url=m/p1wTFm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/62OOe5.png]Afbeelding[/url] ]

Ook het laatste rapport van sciensano is online. Die cijfers zijn nog meer om te huilen.

Zei je niet eerder dat je nieuwsberichten niet als valide bronnen zag?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:51

nps schreef:
Poekkie schreef:
Laatste cijfers over de werkzaamheid van de vaccins:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/25 ... no-studie/

Zei je niet eerder dat je nieuwsberichten niet als valide bronnen zag?

Het is een wetenschappelijk onderzoek, waar een nieuwsbericht is gemakkelijkere taal over geschreven is, met daarbij de verwijzing naar het daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoek, inclusief de kanttekening dat het nog niet ge-peer-reviewed is.

Dat is iets anders dan een nieuwsbericht waarbij de journalist gezellig wat bij elkaar bedacht heeft.