Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:00

Bedankt meiden.

Hopelijk snel goed nieuws Ynskek!

Dan zou ik mooi een dagje overslaan Primavera. Seks moet ook leuk blijven.

Er tegen op zien als het warm is herken ik trouwens wel Bohdi. Op zulke momenten moet ik me er ook echt even toe zetten. Hopelijk toch nog succes ondanks dat jullie op vakantie zijn.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:04

@Froukje Hopelijk is het snel achter de rug
@Ynskek :wave:
@Bhodi: Pff jij ook al zo`n lange cyclus

Nou hier al dagen lang witte ovulatie testen. Dus officieel eisprong gemist deze maand of niet gehad :(
Ben nu cyclus dag 26
Nu maar gestopt en de klachten komen toch nu weer om de hoek. Dus binnen nu en 14 dagen ongesteld. Daarna weer een poging met de ovulatie testen. Wat is dit toch slopend zeg.

Misschien toch maar eerder dan najaar naar de huisarts

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:05

Balen IloveIswan hoe lang was je ook alweer bezig met proberen? Zeker een doorverwijzing vragen hoor als jullie je daar goed bij voelen <3 Lastig dat je lichaam je zo voor de gek houdt he :knuffel:

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:21

Primavera schreef:
Balen IloveIswan hoe lang was je ook alweer bezig met proberen? Zeker een doorverwijzing vragen hoor als jullie je daar goed bij voelen <3 Lastig dat je lichaam je zo voor de gek houdt he :knuffel:

anderhalf jaar geleden gestopt met de pil. December hormoon kuur en sindsdien tenminste onregelmatig ongesteld.

Heb zelf het gevoel alsof het nog allemaal moet stabiliseren. Vandaar dat ik het nog afwacht :')

Maar misschien word ik nog wel komende dagen ongesteld hoor. Had 1 ovulatie test die redelijk positief was maar andere maanden was die positiever. daarna werd die snel lichter tot niks

Dit was gisteren, zelfde als paar dagen lang al

Spoiler:
Afbeelding

Dit was dag 15.
Spoiler:
Afbeelding

Dus tja kan zijn dat ik net die dag ervoor gehad had maar toen niet getest. Dag erna wel maar pas anderhalve dag later.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:42

Met die foto's zou ik inderdaad ook uitgaan van je ovulatie rond de 16e positief te hebben gehad. Pittig hoor dat jullie al zolang bezig zijn. Ik blijf voor je duimen! Het zou niet kunnen dat je nu je menstruatie zou moeten hebben (of krijgen) en misschien toch zwanger kunt zijn?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:44

Primavera schreef:
Met die foto's zou ik inderdaad ook uitgaan van je ovulatie rond de 16e positief te hebben gehad. Pittig hoor dat jullie al zolang bezig zijn. Ik blijf voor je duimen! Het zou niet kunnen dat je nu je menstruatie zou moeten hebben (of krijgen) en misschien toch zwanger kunt zijn?

Tja dat denk ik dus al maanden met mijn klachten elke keer maar tot nu toe nog nooit een positieve test gehad.

Ik wacht gewoon weer af tot 35 dagen en ga dan testen. Dan moet ik gemiddeld gezien ook wel ongesteld geworden zijn. Klachten zijn elke maand anders en soms zelfde dingen dus daar kan ik niet op af gaan :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:01

Oh moeilijk idd. Dan kun je helaas niet heel veel meer als afwachten idd :(

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:24

Ik kom ook even hoi zeggen :)
Sinds januari gestopt met de pil omdat ik klaar was met het slikken van hormonen, nog niet zo zeer om zwanger te worden. In Mei hebben we besloten dat het zeer welkom is als ik zwanger wordt. Mocht het nog even duren is het ook oké, aangezien we volgende week starten met een verbouwing :))

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:26

Spannend LotteZ! Welkom en succes <3

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:44

Dankjewel! Ik heb m’n Eisprong gevoeld eind vorige week en er is kans op bingo.. dat wachten gaat me lastiger af als ik had gedacht :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:52

Ohh extra spannend dus! Moeilijk he die wachtweken! Ik heb me vorige maand ook helemaal gek gemaakt :+ Deze maand hoop ik niet zo zenuwachtig te doen, maar tis nog maar afwachten :+ Nu pas juist na mijn ovulatie dus mijn wachtweken beginnen nu pas :=

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:48

Spannend weer dus Primavera!
Ja de dagen duren ineens veel langer :')
Testen jullie ook met early testen of wachten jullie op je nod..?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:59

Ik test met early, maar dat kan ook in m'n nadeel werken hoor, zoals vorige maand dus :P

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:00

Moet zeggen dat ze van de action nooit bij mij knal kleur hebben gehad en toch zwanger ben geworden met een lichte streep.

Nu heb ik alleen de dipsticks of hoe heten die dingen haha. Dus ben benieuwd wat die gaan doen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:13

Ik heb dus wel vroeg getest maar achteraf had ik liever gehad dat ik had gewacht, dan had ik nu gedacht aan een menstruatie ipv weten dat het een miskraam is..

Het heeft beide voordelen zullen we maar zeggen en ik denk dat je voor jezelf moet afwegen wat je liever hebt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:21

Dat is inderdaad de valkuil he Froukje, het gaat helaas vaker mis in de eerste paar weken waardoor vrouwen die niet testen gewoon denken te menstrueren ipv een miskraam te hebben.
Dat kan mentaal natuurlijk een pak makkelijker zijn.

Spannend Lins, de mijne waren wel heel duidelijk (dip). Misschien heb je er een voorbeeld aan?

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:50

Ja dat snap ik Froukje.. dat had een heel ander gevoel gegeven nu. Hoe gaat het nu met je? :(:)

Ik zit er aan te denken omdat mijn nod begin volgende week is, en mijn vriend en ik de hele week niet een ochtend samen thuis zijn. Maar ik ben me er inderdaad van bewust dat het ook “verkeerd” kan uitpakken. Gelukkig is er nog tijd om er over na te denken :Y)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:58

Primavera schreef:
Dat is inderdaad de valkuil he Froukje, het gaat helaas vaker mis in de eerste paar weken waardoor vrouwen die niet testen gewoon denken te menstrueren ipv een miskraam te hebben.

Spannend Lins, de mijne waren wel heel duidelijk (dip). Misschien heb je er een voorbeeld aan?

Heb even terug gescrold die van jou zijn ook niet heel duidelijk knal toch? Of zie ik dat verkeerd kan je straks de mijne wel ff per pb sturen ( toch beetje gek om online te zetten ofzo?)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:13

Dat mag altijd hoor, dan kijk ik met je mee. Die eerste van gisteren (26-6) is wel duidelijk positief. Daar is de linkerlijn (testlijn) donkerder dan de controle lijn :)

LinsxDot schreef:
Primavera schreef:

Heb even terug gescrold die van jou zijn ook niet heel duidelijk knal toch? Of zie ik dat verkeerd kan je straks de mijne wel ff per pb sturen ( toch beetje gek om online te zetten ofzo?)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:45

Ik denk dat het bij mij deze keer niks wordt.. de ovulatietesten hebben mij eigenlijk nog niet zo veel duidelijkheid gegeven. Ik had 1 dag een heel licht streepje, toen een dag niks, daarna weer 1 licht streepje en de dag daarna weer niks. Daarnaast was het klussen ook niet zo'n succes 8)7 vriendlief kon zijn gedachten niet verzetten :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:08

Balen Vivian :( geen enkel kansje voor jullie dan?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:20

_LotteZ schreef:
Ja dat snap ik Froukje.. dat had een heel ander gevoel gegeven nu. Hoe gaat het nu met je? :(:)

Ik zit er aan te denken omdat mijn nod begin volgende week is, en mijn vriend en ik de hele week niet een ochtend samen thuis zijn. Maar ik ben me er inderdaad van bewust dat het ook “verkeerd” kan uitpakken. Gelukkig is er nog tijd om er over na te denken :Y)

Het gaat met ups en downs, het ene moment kan ik het heel goed relativeren en prima over praten en het andere moment huil ik de ogen uit m'n hoofd en vind ik het vooral heel oneerlijk.

Helpt ook niet mee dat het op het werk een vreselijke babyboom is en er dan collega's tussen zitten die met 22 een oeps baby hebben rond kruipen terwijl ze amper voor zichzelf kunnen zorgen..
Dat zijn van die situaties dat ik het leven even vreselijk poedersuiker vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:26

Het is vreselijk poedersuiker en je mag echt hartstikke verdrietig zijn. Ook al is het minuscuul en kun je misschien hartstikke goed relativeren, het is toch je wens, het was in je hoofd al zoveel meer. Tenminste, zo heb ik mijn zwangerschappen beleefd vanaf het moment dat m'n testen positief waren.

Het is heel poedersuiker en heel oneerlijk en het lijkt alsof de hele wereld een baby krijgt behalve jij. fiets dat.

Het enige lichtpuntje dat ik je kan meegeven is dat je na een miskraam wel veel vruchtbaarder bent. Je zal niet de eerste bokker zijn die een maand later wel zwanger is van een plakbaby.

Houd moed!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:42

Hoi, als stille meelezer wil ik me toch ook even melden. We hebben een zoontje van 3, met behulp van IUI. We zijn al ruime tijd zonder te veel druk bezig voor een 2e maar ook nu wil het niet vanzelf.. wij zijn beiden in het voortraject gezond bevonden, dus waarom het dan niet vanzelf wil zal een raadsel blijven.. inmiddels hebben we weer een doorverwijzing.
Ik zal niet veel reageren denk ik, maar ik lees graag mee. Ik heb eigenlijk niemand (behalve mijn vriend en m'n moeder) om dit mee te delen en dat mis ik toch wel soms..

Ik lees hier ook heftige dingen, zelf ook e.e.a. meegemaakt, ik hoop dat ik op deze manier eenieder een hart onder de riem kan steken waar nodig!! :knuffel:

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:58

Lief Lola! Fijn dat je hier meeleest en je ei kwijt kunt. Voor jullie dus ook ook alles behalve een makkelijk pad! :(