Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:38

Idealiter moet ik 12-15 kg kwijt...

Maar ik wil eerst 2 kg kwijt :-)
En mijn einddoel is 10 kg.

Als dat ooit al lukt zien we wel weer verder.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:50

Ik wil ook het liefst rond de 15kg verliezen, maar 10 is mijn basis doel. Dan weeg ik 64 kg, en dat had ik destijds met de diëtist afgesproken. Dan heb ik die 4 kg als 'buffer', mocht ik een keer griep krijgen ofzo. Als dat goed voelt, laat ik het daarbij. Zit ik nog steeds niet zo lekker in mijn vel, dan ga ik er iets onder zitten. Maar onder de 60 zeker niet!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:57

Wat knap van jullie meiden! Ook al is de eerste stap nog maar gezet, het is een goed begin. Ik ben in het verleden ook iets van 15 kilo afgevallen en het is zo ontzettend zwaar. Ik wil nu 5 tot 10 kilo kwijt maar zelfs met die paar kilo’s die er nu extra aanzitten merk ik dat mijn zelfbeeld niet is wat het is geweest. Ik zit dan ook net op de wip dat je heel goed het verschil ziet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:03

Toen ik eerder 10-15 kilo was afgevallen zag je het bijna niet aan mij. Ik ben lang en heb brede heupen / smalle taille dus het viel niet zo heel erg op. Hopelijk zie je het dit keer beter. :=

Hier een "slechte" dag, dat betekent voor mij op de bank liggen en dutjes doen. Heb me net naar de Appie gesleept en ik heb gewoon alleen maar gehaald wat ik moest (knoflooksaus en brood) en als extra sinaasappelsap (vind ik lekker, ik weet dat het niet gezond is), en fruit. Echt trots want dit zijn dagen dat ik een zak chips naar binnen werk voor wat extra energie. En ik eet nu dus een kiwi green (vind ik normaal te duur) en granaatappelpitjes (ook te duur normaal). :))

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:12

voor mij is het ook 15 kg wat ik eraf wil hebben. Maar moet wel zeggen, als ik voor die tijd tevrede ben, is het ook goed. Ik wil niet te slank worden zeg maar en heb best wat rondingen enz, het moet wel mooi blijven en niet te bottig.

Hier gaat het so far echt nog heel slecht :( ik heb zoveel spanning voor de testen en het covid quarantaine stukje dat ik heel veel slecht eet. Ook omdat we met zijn 5e zo goedkoop mogelijk eten en ik de boodschappen niet doe. Dus voor de aankomende week is vooral eventjes het doel om in ieder geval niet aan te komen en langzaam wat meer gaan bewegen, als ik niet ziek word en de rest is dadelijk weer weg over een aantal dagen dan kunnen we wat beter gaan opletten met eten koken enz.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:34

Ik heb als lange termijn doel -18kg gesteld. Maar ik probeer het in kleinere haalbare doelen te stellen, en niet alleen naar gewicht te kijken. Zo doen wij januari geen alcohol drinken, geen thuisbezorgd bestellen, op de calorieën letten. En ben ik dus benieuwd wat dat opbrengt na een maand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:48

Ik moet toch echt wel 20 kilo kwijt, misschien zelfs wel 25 maar dat zie ik tegen die tijd wel. Gezien ik ook de focus op krachttraining heb, is het tegen die tijd maar net wat ik mooi vind voor het plaatje.

Ik hoop in ieder geval dit jaar 10 kilo kwijt te raken, en dan volgend jaar de rest. Eind 2023 staat er namelijk een rondreis door NZ op de planning. Wil dan graag fit zijn en er gewoon goed uit zien op foto's.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:14

__Sannne schreef:
Ik moet toch echt wel 20 kilo kwijt, misschien zelfs wel 25 maar dat zie ik tegen die tijd wel. Gezien ik ook de focus op krachttraining heb, is het tegen die tijd maar net wat ik mooi vind voor het plaatje.

Ik hoop in ieder geval dit jaar 10 kilo kwijt te raken, en dan volgend jaar de rest. Eind 2023 staat er namelijk een rondreis door NZ op de planning. Wil dan graag fit zijn en er gewoon goed uit zien op foto's.

Dat laatste is een mooie motivator!

Hier net hometrainer in elkaar gepuzzeld in mn uppie. Geen schroefjes over, zelf naar boven gezeuld naar de zolder en net al even snel 9km/16 minuten op lekkere snelheid gefietst. Voortaan hopelijk elke avond even fietsen met serie aan. Hoop dat me dat gaat helpen, omdat ik normaliter s avonds op de bank neer plof om serie te kijken, nu trainen etc s avonds niet doorgaat.

Afbeelding

Nog meer mensen een thuisgym (in aanbouw)?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:22

I wish... ik heb er gewoon geen ruimte voor. Ik doe wel Nederland in Beweging. :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:11

Geen gym maar wel op de zolder ruimte gemaakt. Gewichtjes, fitnessbal en een muziekje en ik kom een heel eind. Nu vooral even de aandacht naar de rug en buikspieren. Onderrug is erg zwak daardoor 2 weken terug nog mega pijn gehad.

Net nog even lekker stuk gewandeld met de hond. Even flink doorgestapt. Voelt lekker

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:15

Als je maar echt wil dan komt het echt goed met gewicht verliezen. Ik hoef er dan niet zo veel af, maar heb dat traject al wel achter de rug.

Ik heb er weer een lekker aantal oefeningen bij gekregen van de fysio. Hoop toch zo dat ik er profijt van ga hebben.

Hier ook geen gym, hoewel m'n huiskamer begin(t er aardig op te lijken nu haha hoepel, bal, matje, kettlebell, speedrope). M'n kleine kamer is m'n werkkamer en meer ruimte heb ik niet.

Vanavond at ik de prei/aardappelschotel van foodsisters. Was echt heel erg lekker. Straks alvast m'n overnight oats klaar maken voor morgenochtend. Plan is om morgenochtend te sporten en dan tijdens m'n lunch een rondje te wandelen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:23

Leuk om te lezen dat het goed gaat bij veel posters! Ik had ook een heerlijke dag, lekker paardgereden en niet gesnoept. Enige wat ik gezondigd heb, is een chai latte uit het Dolce Gusto apparaat. Zitten vrij veel suikers in. Ik ga even kijken of ik mijn doelstelling kan behalen als ik af en toe zo’n drankje neem.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 20:40

Prima hometrainer toch Dide?
Wij hebben gewichten liggen waar ik in principe thuis best veel mee kan doen, maar onze gym biedt nog outdoor krachttraining aan. Dus dat doe ik met m'n vriend samen twee keer per week.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:44

Dat is fijn Renee1991. Die van mij doet dat helaas niet.

Britt zo'n latte kan best hoor op z'n tijd. Desnoods maar 2x in de week. Als dat voor jou echt een 10 is lekker doen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 20:54

Ja heel fijn! Vooral omdat ik thuis toch niet zo gemotiveerd ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:58

Britt ik zou je latte ook niet laten staan hoor :) als het verder geen drang naar zoetigheden opwekt is het helemaal goed toch?

Ik las ook ooit eens in een boek dat het handig is om een top 10 of top 5 te maken met al je favoriete 'ongezonde' dingen. Die kunnen namelijk wel perfect in een gezonde levensstijl passen.

Als je dan alle dingen die niet in die top 10 zitten sowieso laat staan, en verder de 80-20% regel toepast: 80% gezond, 20% minder-gezond

Dus dat komt wel goed met die latte :)

Renee wel fijn dat jullie nog buiten kunnen trainen! Het is toch net iets meer motiverend als er een trainer bij is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:01

Renee1991 schreef:
Ja heel fijn! Vooral omdat ik thuis toch niet zo gemotiveerd ben.

Ja dat heb ik ook. Het is dat ik nu echt oefeningen van de fysio heb om lichamelijke pijnvrij te worden dat ik het doe maar leuk vind ik het niet.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:01

Mag ik mij ook weer melden? Ik zit standaard in een meeleesstand hoor, maar meelezen motiveert ook. ;)

Ik ben met Ketogeen eten in 2020/2021 ruim 15 kg afgevallen, maar na 1,5 jaar trok ik het dieet niet meer, dus bijna alles zit er weer aan. :')

Ik wil mij weer richten op koolhydraten (aangezien ik deze methode begrijp) maar niet meer zo extreem als Keto. Dus in plaats van max. 20 gram per dag toch zo’n 200/250 gram koolhydraten per dag. (Koolhydraat beperkt dus)

Een streef gewicht heb ik niet, als ik m’n zomerkleding van vorig jaar maar weer pas straks.
Laatst bijgewerkt door njiloj op 03-01-22 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:02

Voor mij was het dag 3 vandaag, volledig de mist in gegaan.
Heb een pak koek op en net nog yoghurt met extra veel suiker -O-

Heb meer verborgen suikers gegeten dan ik dacht afgelopen dagen,
dus de drang naar zoet werd gewoon te groot.

Morgen tandje bijsteken.
Ik denk dat ik bijvoorbeeld toch het witte brood zal moeten schrappen, net als kant-en-klare bereidingen :Y) Daar reageer ik erg gevoelig op.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 21:06

Welkom njiloj, herkenbaar verhaal.

Ik zag vanmiddag een plaatje op internet; 'Denk je deze gezonde leefstijl de rest van je leven vol te kunnen houden? Nee? Stop dan maar meteen.' Het diëten moet echt zo dicht mogelijk bij je normale leefstijl liggen, anders ga je echt jojo-en.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:08

Renee1991 schreef:
Prima hometrainer toch Dide?
Wij hebben gewichten liggen waar ik in principe thuis best veel mee kan doen, maar onze gym biedt nog outdoor krachttraining aan. Dus dat doe ik met m'n vriend samen twee keer per week.

Ja hij fietst fijn! Was ook voor een mooi prijsje.

Oh dat is chill dat ze buiten trainingen aanbieden!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:10

Eens met Renee, en vaak is dat toch met 'normaal' voedsel. Bewuster en gezonder en op z'n tijd gewoon iets lekkers. Ik heb het ook nooit als dieet gezien, maar als verandering van eet- en leefstijl.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:16

njiloj schreef:
Mag ik mij ook weer melden? Ik zit standaard in een meeleesstand hoor, maar meelezen motiveert ook. ;)

Ik ben met Ketogeen eten in 2020/2021 ruim 15 kg afgevallen, maar na 1,5 jaar trok ik het dieet niet meer, dus bijna alles zit er weer aan. :')

Ik wil mij weer richten op koolhydraten (aangezien ik deze methode begrijp) maar niet meer zo extreem als Keto. Dus in plaats van max. 20 gram per dag toch zo’n 200/250 gram koolhydraten per dag. (Koolhydraat beperkt dus)

Een streef gewicht heb ik niet, als ik m’n zomerkleding van vorig jaar maar weer pas straks.

Ik vind 200/250 gram niet echt khd beperkt als ik eerlijk ben. Vind het zelfs nog best ruim.

Wat goed dat je zo was afgevallen! Zelf absoluut geen fan van keto maar m'n vriend heeft het er een tijdje goed op gedaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:12

koolhydraatbeperkt is vaak juist rond de 50-150g. 200-250g is normaal dieet.

Ik eet zo'n 100g eiwit en minimaal 35g, maar liever 50g vet. Dan blijft er bij 2000kcal (+50g vet) nog ruimte over 287.5g koolhydraten.

Kennen jullie trouwens het Target 100 systeem? https://www.target100program.com/about-1

Afbeelding

- 100 ounces is gelijk aan grofweg 3 liter water.
Het verschil tussen exercise en movement wisselt een stukje per persoon. Maar voor de mensen met enige conditie is een blokje om movement, maar geen exercise. Doelbewust een half uurtje stevig doorstappen kan al wel onder exercise vallen. Movement is ook je auto een stukje verderop parkeren en 5 minuten van en naar je huis wandelen.
- stress relief is bijvoorbeeld mediteren, maar het kan ook een dagboek bijhouden zijn, of een stukje wandelen waarop je puur in zet op ontspannen, of gaan badderen als je daar van ontspant.
- 100 minutes of extra sleep kan iedere dag een kwartiertje extra slaap proberen te pakken, maar het kan ook zijn dat je 2x per week plant dat je een uur eerder naar bed kan of juist later eruit kan. Beide is prima.
- 100g koolhydraten gaat om de bewustwording. Laag koolhydraat groenten hoeft niet te worden meegeteld, die ene gram koolhydraten in je stukje vlees ook niet. Wil je dat liever wel, is dat ook goed. Het streven is niet zo laag mogelijk, maar rond die 100g. Het werkt ook niet met nett carbs o.i.d. dat in sommige programma's gebruikt wordt. Waar het onder andere om gaat is dat je bewust met de labels om gaat en dat je bewust voedselkeuzes maakt.

Ik gebruik het overigens niet meer, maar ik vind het wel een fijne methode. Ik ben echter zelf veel meer van het kcal tellen, dan van de khd tellen. De andere punten moet ik weer wat trouwer in worden, vrees ik.

Hier gaat het overigens nog niet super, ik heb erg moeite met voldoende mentale rust te vinden om de rem erop te zetten. Ik eet niet ongezond, zeker niet, maar wel nog te veel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:06

Ik wissel nogal in aanpak, maar ik wil vooral minder snoepen en dat volhouden. Vandaag ging dat flink mis, maar morgen weer een dag.
Wel net een Mtb gekocht, dus iig een goed sportief vooruitzicht.