Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:11

Karl66 schreef:
De variant is minder heftig, maar de afname in virulentie is lineair. De toename in besmettelijkheid is exponentioneel. Het gevolg is dat zonder maatregelen de zorg zwaar overbelast zou zijn. Op dit moment is vaccineren de beste maatregel. Je kan nog wel ziek worden, maar de virulentie wordt zover teruggebracht dat de zorg niet overbelast wordt. En dat zonder of met minimale sociale beperkingen. Wil je je niet vaccineren, dan kan je nog steeds verspreiding en de daarmee samenhangende overbelasting van de zorg, want niet gevaccineerd, bestrijden. Namelijk door het verminderen van de sociale contacten en in het geval van besmetting isolatie.

Dus als je wel besmet bent en niet gevaccineerd en je nodigt wel mensen uit, dan ben je dom bezig en kan je dat alleen maar doen omdat je profiteert van het vaccineren van andere mensen. Oftewel een domme profiteur.

Heel volwassen en net bericht dit. Wat overigens de rest van de domme schapen in dit topic ook doet, en bij deze ik dus ook.

Groepsimmuniteit was toch eerst het stokpaardje van onze roverheid, ik denk dat we dat hier op ons dorp bereikt hebben. Niemand overleden in die 2 jaar, misschien 1 of 2 naar het ziekenhuis. En, nauwelijks mensen gevaccineerd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:19

Karl66 schreef:
Het risico om aan corona dood te gaan is veel, maar dan ook echt veel, groter dan het risico om dood te gaan aan een vaccinatie. Ik vind het dan ook helemaal niet grappig dat mensen liever het grote risico negeren, omdat ze bang zijn voor het kleine risico.

Maar wat ik dan weer niet snap is dat mensen die vinden dat het risico van corona opgeblazen wordt, het risico van vaccineren dan nog veel groter opblazen.

Het grote en het kleine risico :+ wacht even, hoeveel procent kans is er ook weer om te overlijden bij corona?
6.2% is de grootste kans, in Mexico.. corona virus data John Hopkins

Beseffen jullie nog steeds niet dat je bang gemaakt wordt voor een virus waar je gewoon met meer dan 90% kans niet eens ziek van wordt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:24

De kinderafdeling is ieder jaar rond februari
overbelast of minimaal goed vol maar dat gaat onder de noemer „normaal“. Dan moet de verpleging maar even wat harder werken.
Dat heeft voor mij overigens niets met de discussie over de ernst van covid te maken (dat is voor mij een non-discussie) maar als er een covid 2.0 komt die meer op kinderen uitwerkt dan is de ramp op de kinderafdelingen niet te overzien ben ik bang.
Maar ja….we wachten gewoon weer tot het kalf verdronken is waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:30

Ben je na 2 jaar en in de huidige situatie nog steeds op dit punt Dimphyl? Dat er inmiddels een mildere variant is en hiermee de hele visie is veranderd is je ontgaan? Dat de wereld weer redelijk open is ook? Volgens mij leef jij als een dom schaap nog steeds in je wappie wereld met je 2 jaar oude argumenten.. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:28

Dimphyl schreef:
Karl66 schreef:
De variant is minder heftig, maar de afname in virulentie is lineair. De toename in besmettelijkheid is exponentioneel. Het gevolg is dat zonder maatregelen de zorg zwaar overbelast zou zijn. Op dit moment is vaccineren de beste maatregel. Je kan nog wel ziek worden, maar de virulentie wordt zover teruggebracht dat de zorg niet overbelast wordt. En dat zonder of met minimale sociale beperkingen. Wil je je niet vaccineren, dan kan je nog steeds verspreiding en de daarmee samenhangende overbelasting van de zorg, want niet gevaccineerd, bestrijden. Namelijk door het verminderen van de sociale contacten en in het geval van besmetting isolatie.

Dus als je wel besmet bent en niet gevaccineerd en je nodigt wel mensen uit, dan ben je dom bezig en kan je dat alleen maar doen omdat je profiteert van het vaccineren van andere mensen. Oftewel een domme profiteur.

Heel volwassen en net bericht dit. Wat overigens de rest van de domme schapen in dit topic ook doet, en bij deze ik dus ook.

Groepsimmuniteit was toch eerst het stokpaardje van onze roverheid, ik denk dat we dat hier op ons dorp bereikt hebben. Niemand overleden in die 2 jaar, misschien 1 of 2 naar het ziekenhuis. En, nauwelijks mensen gevaccineerd.

Dimphy , in jouw dorp misschien niet maar je gemeente? 5500 besmettingen, 69 opnames en 18 overledenen.

Dimphyl

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:23

Relaxed, de wereld is redelijk open, maar Nederland niet.

Bigone ik weet niet welke gemeente je hebt opgezocht, maar dat zijn niet de cijfers van mijn gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:30

Dimphyl schreef:
Relaxed, de wereld is redelijk open, maar Nederland niet.

Bigone ik weet niet welke gemeente je hebt opgezocht, maar dat zijn niet de cijfers van mijn gemeente.

Niet? Alleen het nachtleven is dicht.. Verder kun je alles..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 11:44

De wereld...

waar hebben ze ookalweer die vaccinatieplicht ingesteld?
.. En.. china, is dat onderdeel van de wereld? Of ja, niet eigenlijk misschien wel.. Er zijn nog wel stukjes wereld die redelijk niet open zijn denk?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:03

Ik lees steeds hoe erg het is in China. Iemand er nog onlangs geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:07

Dinopino schreef:
Ik lees steeds hoe erg het is in China. Iemand er nog onlangs geweest?

Ja de vrouw van mijn collega is chinees en daar geweest bij familie. Op straat moet je altijd je qr kunnen laten zien en deze moet altijd groen zijn, regelmatig ter controle testen, gewoon op straat als steekproef, verplicht op straffe van boete of gevangenis. Hartstikke vrij daar +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:08

Het ging mij meer om het concept open / dicht en wereld...
waar is het meer open dan hier, en waar is het meer dicht..
Als 'de hele wereld' open is, vraag ik me gewoon af waar :)

De mensen die nu zo tegen onze strenge maatregelen zijn, waren waarschijnlijk van ellende ziek geworden bij de strenge lockdowns in andere delen van 'de wereld'...
Alles is relatief denk..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:12

Ja er zitten nu best veel sporters op de olympische spelen in China.

Verder zitten er veel mensenrechtenorganisaties zoals amnesty international en ook het nieuws, in bv de regio xinjiang waar mensenrechten enorm geschonden worden. Daar werken de Oeigoeren bv in concentratiekampen om allerlei aliexpress dingetjes te produceren, sinds kort gelukkig niet meer de kleding van de primark.
En buiten dat worden ze onderdrukt; zoals je hier kan lezen:
https://www.amnesty.nl/oeigoeren-in-chi ... IGEALw_wcB

En amnesty is een betrouwbare bron.

Daarnaast sluiten ze in china een hele stad af als er 2 besmettingen gevonden zijn. Afsluiten betekent binnen blijven, niet naar je werk, niet naar school. 1 persoon van het huishouden mag noodzakelijke boodschappen doen. Als je je toch op straat begeeft grote straffen etc.

En dan hebben we het alleen nog maar over China. Er zijn nog zoveel landen te meer zonder enige vorm van mensenrechten of vrijheid. Neem Syrie, Afghanistan, Irak, Iran, Libanon, Jemen, Saoedi Arabië, Nigeria, ethiopie, Rwanda, Congo. Zomaar even uit mijn hoofd.

En dan klagen dat in NL vrijheid wordt afgepakt omdat ze dringend adviseren je te vaccineren tegen covid ter bescherming van jezelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:14

Of te testen, maar he, je VrIjheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:15

Cer schreef:
Het ging mij meer om het concept open / dicht en wereld...
waar is het meer open dan hier, en waar is het meer dicht..
Als 'de hele wereld' open is, vraag ik me gewoon af waar :)

Tanzania bijvoorbeeld. Daar hebben ze nl geen enkele corona-besmetting. Wel heel veel doden aan een of ander virus, maar dat is hun eigen schuld, moet je maar een ziekenhuis kunnen betalen.

lorieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:25

verootjoo schreef:
Ja er zitten nu best veel sporters op de olympische spelen in China.

Verder zitten er veel mensenrechtenorganisaties zoals amnesty international en ook het nieuws, in bv de regio xinjiang waar mensenrechten enorm geschonden worden. Daar werken de Oeigoeren bv in concentratiekampen om allerlei aliexpress dingetjes te produceren, sinds kort gelukkig niet meer de kleding van de primark.
En buiten dat worden ze onderdrukt; zoals je hier kan lezen:
https://www.amnesty.nl/oeigoeren-in-chi ... IGEALw_wcB

En amnesty is een betrouwbare bron.

Daarnaast sluiten ze in china een hele stad af als er 2 besmettingen gevonden zijn. Afsluiten betekent binnen blijven, niet naar je werk, niet naar school. 1 persoon van het huishouden mag noodzakelijke boodschappen doen. Als je je toch op straat begeeft grote straffen etc.

En dan hebben we het alleen nog maar over China. Er zijn nog zoveel landen te meer zonder enige vorm van mensenrechten of vrijheid. Neem Syrie, Afghanistan, Irak, Iran, Libanon, Jemen, Saoedi Arabië, Nigeria, ethiopie, Rwanda, Congo. Zomaar even uit mijn hoofd.

En dan klagen dat in NL vrijheid wordt afgepakt omdat ze dringend adviseren je te vaccineren tegen covid ter bescherming van jezelf.

Daarom zit nederland ook vol met zg vluchtelingen.
Hier is vrijheid.(nu ook niet meer).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:36

De vluchtelingen vragen zich af waarom ze hierheen gevlucht zijn:-). Denk China is een groot land en ik heb andere ervaringen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:38

Dinopino schreef:
De vluchtelingen vragen zich af waarom ze hierheen gevlucht zijn:-). Denk China is een groot land en ik heb andere ervaringen.

Jij bent in China geweest ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:47

Als vluchteling maakt het je denk ik echt niet zoveel uit , als er maar veiligheid is. Stel dat China zoals Nederland was geweest waren ze misschien daar wel allemaal heen gevlucht. Het westen staat immers bekend op veiligheid en meer geld dan in landen zoals Syrië.

Gevolg is dat iedereen hier dan heen komt. Voor de echte vluchtelingen die moeten vluchten voor oorlog vindt ik ook dat ze meer dan welkom zijn. Ik stel mij altijd maar voor wat als het andersom was geweest? Dan zou ik ook graag opgevangen willen worden in een veilig land.

Maar de vluchtelingen die gebruik maken van de situatie en het meer doen om het financiële gedeelte en uit een veilig land komen daar zou meer naar gekeken moeten worden. Al schrok ik laatst wel van de beelden uit Zuid-Afrika. Onvoorstelbaar hoe die mensen daar wonen en leven. Hutjes bestaand uit golfplaten met haast een ruimte van 1 bij 1. Als je dan meekrijgt dat in Europa dat helemaal niet zo is en je gemakkelijker een zak geld krijgt snap ik wel dat je dan denkt de mazzel ik ga daar maar heen. Alleen krijg je dan wel dat het hier aardig vol gaat worden. Eerst de noodzakelijke vluchtelingen opvangen en dan pas de vluchtelingen die niet echt gevlucht zijn maar een betere situatie voor zichzelf willen. Maar eigenlijk is het van de zotte dat we het hier zo goed hebben en daar mensen leven met letterlijk niks.

Nee hoor , wij hebben niet niks te klagen. Dak boven ons hoofd , voldoende eten beschikbaar , water uit de kraan , verwarming en stroom. In vergelijking is elke Nederlander rijker dan een gemiddeld mens in Afrika.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:34

Zebrastreep schreef:
Als vluchteling maakt het je denk ik echt niet zoveel uit , als er maar veiligheid is. Stel dat China zoals Nederland was geweest waren ze misschien daar wel allemaal heen gevlucht. Het westen staat immers bekend op veiligheid en meer geld dan in landen zoals Syrië.

Gevolg is dat iedereen hier dan heen komt. Voor de echte vluchtelingen die moeten vluchten voor oorlog vindt ik ook dat ze meer dan welkom zijn. Ik stel mij altijd maar voor wat als het andersom was geweest? Dan zou ik ook graag opgevangen willen worden in een veilig land.

Maar de vluchtelingen die gebruik maken van de situatie en het meer doen om het financiële gedeelte en uit een veilig land komen daar zou meer naar gekeken moeten worden. Al schrok ik laatst wel van de beelden uit Zuid-Afrika. Onvoorstelbaar hoe die mensen daar wonen en leven. Hutjes bestaand uit golfplaten met haast een ruimte van 1 bij 1. Als je dan meekrijgt dat in Europa dat helemaal niet zo is en je gemakkelijker een zak geld krijgt snap ik wel dat je dan denkt de mazzel ik ga daar maar heen. Alleen krijg je dan wel dat het hier aardig vol gaat worden. Eerst de noodzakelijke vluchtelingen opvangen en dan pas de vluchtelingen die niet echt gevlucht zijn maar een betere situatie voor zichzelf willen. Maar eigenlijk is het van de zotte dat we het hier zo goed hebben en daar mensen leven met letterlijk niks.

Nee hoor , wij hebben niet niks te klagen. Dak boven ons hoofd , voldoende eten beschikbaar , water uit de kraan , verwarming en stroom. In vergelijking is elke Nederlander rijker dan een gemiddeld mens in Afrika.

Ik ben ook tegen economische vluchtelingen. Wat ik hierbij lastig vind is dat wij NL/Europa er zelf schuldig aan zijn. Het zou voor een groot deel opgelost zijn als de handelsvoorwaarden tussen Afrikaanse en Europese landen gelijk zouden zijn en wij als Europa niet meer toe zouden staan dat in Europa gesubsidieerde (dus door ons betaald) voedingsmiddellen voor dumpprijzen op de Afrikaanse markt verkocht zouden mogen worden. Misschien ben ik de enige maar ik vind het raar dat de landbouw zoveel wordt gesubsidieerd dat ongesubsidieerde (niet-Europese) boeren in Afrikaanse landen ten onder gaan.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:48

nee hoor, je bent niet de enige. Dat vind ik ook raar. Ik vind het ook raar dat we zoveel vaccins voor onszelf houden. En in met name Africa het virus lekker laten muteren. Toevallig is het relatief gunstige omikron ontstaan door mutaties in Afrika. Had ook anders uit kunnen pakken. En dat kan nog steeds.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:06

Flower033 schreef:
nee hoor, je bent niet de enige. Dat vind ik ook raar. Ik vind het ook raar dat we zoveel vaccins voor onszelf houden. En in met name Africa het virus lekker laten muteren. Toevallig is het relatief gunstige omikron ontstaan door mutaties in Afrika. Had ook anders uit kunnen pakken. En dat kan nog steeds.

Wat denk je wat er nu kan gebeuren nu Omikron vrolijk door kan razen? Exact wat er in Afrika gebeurde toch?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:13

Het blijft sneu hoe mensen meteen een overlijden aangrijpen om te benoemen dat diegene vast aan het vaccin is overleden. Nu ook weer met Bob Saget (van America's funniest home videos), die is overleden door een val in z'n hotelkamer. Komt meteen de antivaxx brigade het vaccin de schuld geven van zijn val. Heel bijzonder weer :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:04

Earth schreef:
Het blijft sneu hoe mensen meteen een overlijden aangrijpen om te benoemen dat diegene vast aan het vaccin is overleden. Nu ook weer met Bob Saget (van America's funniest home videos), die is overleden door een val in z'n hotelkamer. Komt meteen de antivaxx brigade het vaccin de schuld geven van zijn val. Heel bijzonder weer :+

Ach laatst ook bij een jongen van 19 ofzo, die was overleden bij een eenzijdig auto-ongeluk. Wat moeten die ouders wel niet denken...

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:31

bigone schreef:
Flower033 schreef:

Wat denk je wat er nu kan gebeuren nu Omikron vrolijk door kan razen? Exact wat er in Afrika gebeurde toch?

ja, exact wat er in Afrika gebeurde. Maar met vaccin hebben besmette mensen minder virus bij zich. En ze raken minder snel besmet. Als ik het goed begrepen heb, is het beter als iedereen een beetje gevaccineerd is dan een deel van de bevolking 3 dubbel en een deel helemaal niet.
Omikron was misschien helemaal niet ontstaan als de meeste mensen in Afrika ook 1 of 2 vaccinaties hadden gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:13

Wees blij dat omicron onstaan is, anders zaten we nog met de longontstekingen van de delta.

Maar inderdaad, als we alleen heel lokaal vaccineren schiet het allemaal uiteindelijk niet oo.